تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819338982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تهيه كننده، كارگردان و بازيگران سريال «آخرين دعوت » از دعوت خود به اين كار گفتند


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: تهيه كننده، كارگردان و بازيگران سريال «آخرين دعوت » از دعوت خود به اين كار گفتند
ضيغمي سريال تلويزيوني آخرين دعوت به تهيه كنندگي مهران رسام و كارگرداني حسين سهيلي زاده پيش از اين زخم هاي رويا نام داشت كه از بيست و يكم دي ماه ساعت 21 روي آنتن شبكه دوم سيما رفته است.

تيتراژ اين سريال با صداي محمد اصفهاني ساخته شده است و آخرين دعوت در 13 قسمت 45 دقيقه اي توليد شده و بازيگراني چون فرامرز قريبيان، حامد بهداد، الهام حميدي، مرجان شير محمدي، پرويز فلاحي پور، شهرام عبدلي، محمد عمراني بازي كرده اند و رضا فخاريه ساخت جلوه هاي ويژه آن را بر عهده داشت.

داستان سريال آخرين دعوت توسط عليرضا كاظمي پور به نگارش درآمده است. آخرين دعوت زندگي استاد دانشگاهي را به تصوير مي كشد كه طي سفر كاري به يكي از شهرهاي مرزي كشور در غرب، دچار سانحه شده و بعد از به هوش آمدن در بيابان متوجه مي شود به سال 60 هجري برگشته و واقعه عاشورا نيز در شرف وقوع است كه اين اتفاقات درون مايه اصلي سريال را تشكيل مي دهد. اين سريال كاري متفاوت و تلفيقي از زمان حال و تاريخ صدر اسلام با مضموني اجتماعي و سياسي است.

در اين پرونده سعي داشتيم با بازيگران و عوامل اين سريال به گفت و گو بنشينيم كه خوشبختانه توانستيم با مهران رسام (تهيه كننده)، حسين سهيلي زاده (كارگردان)، شهرام عبدلي، حبيب دهقان نسب، پرويز فلاحي پور و مرجان شير محمدي بازيگران آخرين دعوت گفت و گو كنيم ولي با فرامرز قريبيان، حامد بهداد، الهام حميدي و سياوش تهمورث به دليل خاموش بودن و يا در دسترس نبودن گوشي همراهشان موفق به گفت و گو نشديم. پرونده اي كه شاهد آن هستيد درباره دعوت به كار بازيگران، چگونگي ساخت، ويژگي هاي فيلم نامه است.

مهران رسام
مهران رسام تهيه كننده سريال آخرين دعوت با اشاره به اين كه طرح ساخت اين سريال را به شبكه ارائه داده و آن ها نيز قبول كرده اند تا سريال ساخته شود گفت: به ساخت كار مناسبي علاقه مندم و يكي از انگيزه هايم براي ساخت اين نوع سريال ها اين است كه وقتي يك سريال هر شب پخش مي شود پر مخاطب است و بينندگان زيادي به تماشاي آن مي نشينند. ضمن اين كه ساخت كار مناسبتي برايم لذت بخش است.

وي افزود: من و آقاي سهيلي زاده (كارگردان سريال) با يكديگر براي انتخاب بازيگران تعامل داشته و بهترين ها را انتخاب كرديم.وي در رابطه با انتخاب خانم مرجان شير محمدي كه بازيگري كم كار است اظهار داشت: مرجان شير محمدي در سريالي به نام دريايي ها كه من تهيه آن را بر عهده داشتم بازي كرده بود و همين آشنايي سبب شد تا ايشان را براي بازي در اين سريال انتخاب كنم. در اصل انتخاب ايشان پيشنهاد من بود.رسام در رابطه با اين پرسش كه چرا سريال براي پخش در سال گذشته آماده نشد توضيح داد: شبكه بيان مي كرد كه ما ساخت سريال را به آهستگي انجام دهيم تا كيفيت كار بالا باشد. ما نيز عجله اي براي پخش نداشتيم و فقط كيفيت كار برايمان اهميت داشت به همين علت سال گذشته سريال به پخش نرسيد.وي عنوان كرد: نمي دانم آيا تاكنون اين سريال مورد توجه واقع شده است يا خير؟ ما هر كاري كه انجام مي دهيم به خاطر رضايت مخاطبان تلويزيوني مان است. اميدوارم مردم عزيز راضي باشند.رسام در خاتمه از تمامي اعضاي گروه سريال كه در شرايط سخت عاشقانه كار كردند تشكر كرد و افزود: اين پروژه يكي از سخت ترين كارهايي بود كه تاكنون انجام داده ام چرا كه اين كار در شرايط سختي تصويربرداري شد.

حسين سهيلي زاده
حسين سهيلي زاده كارگردان سريال آخرين دعوت نيز با بيان اين كه از طرح اين سريال، خوشم آمد و ساخت آن را قبول كردم افزود: فيلم نامه آخرين دعوت بسيار سخت بود و نويسندگان تلاش كردند تا مسائل مرتبط با جامعه امروز و مسائلي كه در گذشته رخ داده را به نگارش در آورند. فيلم نامه اين سريال شرايط تدخيل دارد و بخشي در زمان حال و بخشي در زمان گذشته مي گذرد و نويسندگان براي ارائه كار خوب تلاش خود را كردند. به نظرم موفق هم بودند.

وي در رابطه با انتخاب بازيگران اظهار داشت: هر فيلم نامه اي شرايط خاص خود را دارد. زماني كه آدم فيلم نامه را مي خواند براساس داستان آن بازيگران را انتخاب مي كند خوشحال هستم كه در سريال آخرين دعوت اين شانس را داشتم كه از چهره هاي خوبي از بازيگران برخوردار شده و بازيگران درجه اولي چون آقايان فرامرز قريبيان، حامد بهداد، شهرام عبدلي، خانم شير محمدي و ... را براي نقش آفريني برگزيديم.سهيلي زاده در خصوص انتخاب مرجان شير محمدي و فرامرز قريبيان عنوان كرد: شير محمدي را به خاطر شناختي كه از او داشتم انتخاب كردم هم چنين شايد بهترين ويژگي او كم كاري اش باشد. آقاي قريبيان زماني كه متن را مطالعه كردند خيلي خوششان آمد. ايشان بخشي از كارگرداني كارهاي قبلي ام را نيز ديدند. به همين منظور قبول كردند در اين سريال ايفاي نقش كنند.وي تصريح كرد: نمي توانم تخمين بزنم كه اين سريال چه قدر مورد استقبال مردم قرار گرفته است، ولي آخرين دعوت سريالي خاص است كه هنوز تاكنون نمونه آن در تلويزيون ساخته نشده و مي توان گفت از اولين سريال هايي است كه با اين سبك و نگاه خاص ساخته مي شود.وي با بيان اين كه براي مشاركت و اعمال نظر در فيلم نامه سريال در جلسات فيلم نامه نويس ها شركت مي كردم، خاطر نشان كرد: به دليل راحت و صميمي بودن با آقاي رسام (تهيه كننده) تاكنون در 4 پروژه با يكديگر هم كاري داشتيم. آقاي رسام تهيه كننده اي حرفه اي است و در كارش تخصص دارد.

سهيلي زاده شرايط فيلم نامه را شرايطي به طور كامل سياسي برشمرد و افزود: قصه سياسي سريال در زمان حال كاملا مشخص است كه چه اتفاقاتي مي افتد و قصه در زمان امام حسين(ع) و حركت اين امام بزرگ نيز حركتي سياسي بود و ما حركت سياسي امام حسين(ع) را در آن تاريخ و انسان هاي اطرافش را برجسته كرديم. به هر حال اين سريال 2 شكل سياسي گذشته و حال را در فيلم نامه در هم آميخته است.

وي اظهار داشت: اميدوارم بينندگان اين سريال را تماشا كرده و خوششان بيايد تا ما ببينيم اين تجربه جديد را تكرار كنيم يا نكنيم.

شهرام عبدلي
شهرام عبدلي بازيگر تلويزيون نيز گفت: فيلم نامه اين سريال ساختار جديد و مستحكم داشت و در مجموع متفاوت بودن خود قصه و فيلم نامه از ويژگي هايي بود كه مرا ترغيب به بازي در سريال كرد.وي با اشاره به اين كه كاراكتري كه بازي مي كند شخص امروزي است افزود: اين شخصيت جزو بازيگران مقطع تاريخي سريال نيست كه احتياج به تحقيق داشته باشد. متفاوت بازي كردن من در سريال بستگي به نظر مخاطب دارد. فكر مي كنم تاكنون كاراكتري اين گونه را بازي نكرده باشم و متفاوت بازي كردنم در سريال بستگي به خلاقيت ها و توانايي هايم دارد.

وي در رابطه با ويژگي هاي حسين سهيلي زاده (كارگردان سريال) گفت: آقاي سهيلي زاده فوق العاده باسواد و دوست داشتني هستند. من سعادت همكاري در 2 پروژه ايشان را داشتم و از ايشان راضي ام و بسيار محو كارگرداني آقاي سهيلي زاده ام. ايشان مدير با اخلاق، زبردست و انسان شريفي هستند.

وي تصريح كرد: فكر مي كنم بينندگان زيادي به تماشاي سريال نشسته اند و همه نيز راضي هستند. وقتي خبرنگاران به ما زنگ مي زنند معلوم است كه كار پر بيننده بوده و مورد قبول واقع شده است.

عبدلي اظهار داشت: ما بازيگران زماني كه قصد بازي در كاري را داريم دعا مي كنيم كه كار خوب از آب درآيد و مورد استقبال مردم قرار گيرد. من از بازي در اين كار لذت بردم و اكنون كه به تماشاي سريال مي نشينيم نيز راضي هستم اميدوارم مردم نيز راضي باشند.

حبيب دهقان نسب
حبيب دهقان نسب بازيگر سينما و تلويزيون كشورمان گفت: ابتدا كه با من براي بازي در سريال تماس گرفتند پيشنهاد بازي يكي از نقش هاي اصلي را دادند ولي به دليل هم زماني بازي ام در پروژه ديگري نقش كوچك تري را قبول كردم كه بازي كنم. البته 2 بار ديگر نيز براي بازي انتخاب شدم. قرار بود سريال امام حسين(ع) را مرحوم رسول ملاقلي پور بسازد كه متأسفانه اين اتفاق نيفتاد. چند سال پيش نيز آقاي بحراني كاري در اين زمينه مي خواستند بسازند تا همين نقش را بازي كنم كه باز هم نشد.براي بار سوم كه آقاي سهيلي زاده با من تماس گرفت و پيشنهاد بازي را داد من هم قبول كردم.وي افزود: زماني كه براي اين نقش دعوت شدم گروه چند ماه كار را شروع كرده بود. در نتيجه تمرين زيادي نداشتم و با توجه به فيلم نامه كار كردم نقش من نيز كوتاه و در يك مقطع تاريخي مي گذشت و به زماني مربوط مي شد كه نقش اصلي سريال زماني فر (فرامرز قريبيان) گذرش به كربلا مي افتد. اكنون كه شاهد پخش سريال هستم و مي بينيم فيلم نامه يك جذابيت، خلاقيت و ايده هاي بكري دارد، زيرا براي جذب مخاطب ما احتياج به ايده هاي تازه و بكر داريم. اگر بخواهيم با آن سوژه ها و ساخت و سازهاي تكراري كار كنيم فكر مي كنم نتوانم مخاطب خود را حفظ كنيم.

دهقان نسب با اشاره به اين كه اين سريال جذابيت هايي هم در ساخت و هم در متن دارد اظهار داشت: همكاري با آقاي سهيلي زاده دلنشين بود. در گذشته نيز من با ايشان كار كرده بودم و از كارگرداني شان راضي هستم. وقتي يك بازيگر براي چندمين بار با يك كارگردان كار مي كند به اين معني است كه از همكاري و نتيجه كار راضي است.

وي عنوان كرد: اميدوارم زحمات گروه به بار بنشيند، زيرا بخشي از تصويربرداري سريال در كوه و دشت در شرايط بدي انجام شد و ما دچار توفان شديد شديم و مدتي كار به علت شرايط بد جوي تعطيل شد و سريال آخرين دعوت در شرايط جوي سختي ساخته شد.

اميدوارم اين سختي كار به بار بنشيند و مخاطب خود را جلب كند و مسئولان نگاه ويژه اي به ساخت اين نوع سريال ها داشته باشند.

پرويز فلاحي پور
پرويز فلاحي پور بازيگر سينما و تلويزيون نيز در رابطه با حضورش در سريال گفت: از سوي آقاي سهيلي زاده براي بازي در سريال دعوت شدم. آن ها بازيگري را مي خواستند كه با اين خصوصيات و به اين نقش نزديك باشد به همين منظور با توجه به خصوصياتم، من را براي اين نقش انتخاب كردند.

وي با اشاره به اين كه براي نخستين بار نقشي منفي آن هم اين گونه را تجربه كردم افزود: فيلم نامه سريال، فيلم نامه بدي نيست و تازگي هايي براي بيننده دارد. اميدوارم مردم خوششان بيايد.

فلاحي پوربا بيان اين كه فيلم نامه آخرين دعوت در خصوص انتخابات نوشته و ساخته شد و قرار بود در زمان انتخابات پخش شود، گفت: سوژه سريال، سوژه اي انتخابي بود ولي به هر حال اكنون پخش شد.

وي عنوان كرد: در حال حاضر كه بيننده سريال هستم، راضي ام. آقاي سهيلي زاده كارگردان بسيار خوبي است، ولي از بازي هاي تعدادي از بازيگران راضي نيستم.

مرجان شير محمدي
مرجان شير محمدي بازيگر سينما و تلويزيون با اشاره به اين كه اهل مصاحبه نيست و مصاحبه نمي كند در پاسخ به انتخاب خود براي بازي در اين سريال گفت: در هر صورت به هر بازيگري پيشنهاد بازي در پروژه اي مي شود، به من نيز پيشنهاد بازي در اين سريال شد.

وي افزود: فيلم برداري اين سريال دي ماه 1386 آغاز شد و من اسفند 86 و فروردين 87 جلوي دوربين رفتم.شير محمدي اظهار داشت: در اين سريال نقش هانيه را بازي كردم و آقايان فرامرز قريبيان، محمد عمراني، پرويز فلاحي پور ... هم بازي هايم بودند.
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1337]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن