تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس خبر داد تخلف دركنكور سال 87 محرز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس خبر داد تخلف دركنكور سال 87 محرز شد
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي از احراز تخلف در اعلام نتيجه كنكور 87 خبر داد و گفت : مجلس با تصويب قانون 10 درصد افزايش ظرفيت تلاش كرد اين تخلف را جبران و ضررهاي اين تخلف را كاهش دهد اما متاسفانه اين قانون نيز ناقص عمل شد.
دكتر علي عباسپور تهراني فرد در گفتگو با خبرگزاري مهر افزود : با بررسيهايي كه انجام شد و با اطلاعاتي كه سازمان سنجش آموزش ارائه داده بود تفاوت كاملا معنادار و قابل تاملي ميان درصد پذيرفته شدگان غيربومي در دانشگاههاي مهم كشور در كنكور 87 نسبت به كنكورهاي گذشته مشاهده مي شود.
وي اظهار داشت : اين در حالي است كه وزارت علوم عنوان مي كرد اختلاف كنكور 87 با كنكورهاي گذشته ناشي از اين است كه درصد بومي پذيري از 70 درصد به 80 درصد ارتقا يافته و اين موضوع در دفترچه هاي كنكور نيز به اين صورت كه « اگر سهميه 40 درصدي رزمندگان را كنار بگذاريم 20 درصد در سال 87 به پذيرش غير بومي و 80 درصد به پذيرش بومي اختصاص مي يابد » اعلام شده است .
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ادامه داد : لذا وزارت علوم به صورت مكرر عنوان مي كند هيچ تخلفي صورت نگرفته و مطابق با مصوبات عمل كرده است .
وي با بيان اينكه از 40 درصد سهميه رزمندگان به طور متوسط دو درصد استفاده مي شود 38 درصد استفاده نمي شود به مهر گفت : در سالهاي گذشته اين 38 درصد به پذيرش غير بومي اختصاص داده مي شد اما در سال 87 در تير ماه تصميم گرفتند كه 38 درصد را به داوطلبان بومي اختصاص دهند.
عباسپور گفت : بر اساس قانون بدون احتساب سهميه 40 درصدي ايثارگران 60 درصد ظرفيتهاي كنكور به داوطلبان آزاد اختصاص دارد كه از اين ميزان 80 درصد طبق قانون بايد به پذيرش بومي و 20 درصد آنكه تنها 12 درصد مي شود به پذيرش غيربومي اختصاص داشته باشد.
وي اضافه كرد : با افزودن درصد باقيمانده سهميه ايثارگران به سهميه پذيرش غيربومي داوطلبان با سهميه آزاد در كنكورهاي گذشته درصد پذيرش غيربومي در كل پذيرشها به طور متوسط تا 50 درصد نيز افزايش مي يافت .
رئيس كميسيون آموزش گفت : البته ما قانوني را درباره اينكه درصد باقيمانده سهميه ايثارگران به پذيرش بومي يا غيربومي اختصاص يابد مشاهده نكرديم بر اساس اطلاعات تا سال 86 اين درصد به پذيرش غيربومي اختصاص مي يافت اما در كنكور 87 اين درصد به بومي اختصاص يافت .
وي اظهار داشت : در نهايت در كنكور87 درصد پذيرش غيربومي از 60 درصد داوطلبان آزاد تنها 12 درصد بود و سهميه استفاده نشده ايثارگران نيز به پذيرش بومي اختصاص داشت .
عباسپور تهراني فرد گفت : نكته مهم اينجا است كه سازمان سنجش در دفترچه راهنماي كنكور اين موضوع را قيد نكرده بود و آنچه در دفترچه اعلام شده بود اين بود كه : « سهميه رزمندگان كنار گذاشته مي شود و به جز آن 20 درصد غيربومي و 80 درصد بومي پذيرش مي شوند » . اما در عمل باقيمانده 40 درصد نيز به صورت بومي پذيرش شدند .
وي با بيان اينكه اين عدم اطلاع رساني در دفترچه راهنماي كنكور تخلفي است كه باعث اين همه آشفتگي در كنكور 87 شده افزود : بدين ترتيب در دانشگاههاي دولتي درصد پذيرش بومي و غيربومي را مورد بررسي قرار داديم و به طور متوسط درصد پذيرش دانشجوي غيربومي از 40 درصد در سال 86 به حدود يك سوم و در برخي دانشگاهها به يك چهارم كاهش يافته است .
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت : به عنوان مثال در رشته برق دانشگاه تهران درصد پذيرش غيربومي از 39 2 درصد به 10 درصد كاهش در رشته پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران درصد پذيرش غيربومي از 43 7 درصد به 13 5 درصد كاهش و در رشته برق دانشگاه صنعتي شريف پذيرش غيربومي از 31 7 درصد به 12 درصد كاهش يافته است كه اين تفاوت معنادار و به دليل اعمال وضعيتي است كه ذكر شد.
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس افزود : مجلس با طرح و تصويب قانون 10 درصد افزايش ظرفيت تلاش كرد اين تخلف را جبران كند و حق دانشجويان برتر و نخبه را در كنكور87 تا حدودي حفظ و ضررهاي اين تخلف را كاهش دهد اما متاسفانه اين قانون نيز ناقص عمل شد.
وي افزود : در هر حال مجلس از طريق مكانيزمهاي قانوني نسبت به پيگيري اين موضوع اقدام مي كند.
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن