تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799699017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايكوبي سيا براي ته كشيدن حساب ذخيره ارزي در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: پايكوبي سيا براي ته كشيدن حساب ذخيره ارزي در ايران
با اظهارات بي‌سابقه رئيس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا معلوم شد كه سازمان سيا به شدت از خالي شدن حساب ذخيره ارزي ايران طي سال‌هاي اخير خرسند است و بر روي اين مساله و همچنين كاهش درآمدهاي نفتي ايران حساب ويژه‌اي باز كرده است.


با اظهارات بي‌سابقه رئيس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا معلوم شد كه سازمان سيا به شدت از خالي شدن حساب ذخيره ارزي ايران طي سال‌هاي اخير خرسند است و بر روي اين مساله و همچنين كاهش درآمدهاي نفتي ايران حساب ويژه‌اي باز كرده است.

به گزارش بازتاب آنلاين به نقل از بي‌بي‌سي، فرانس‌پرس و رويترز؛ «مايكل هيدن» رئيس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا روز شنبه در اظهاراتي عبرت‌آموز و بي‌سابقه مدعي شد: كاهش شديد قيمت نفت و كاهش ذخاير ارزي ايران، جمهوري اسلامي را در معرض بي‌ثباتي قرار داده است.

هيدن كه تا چند روز ديگر صندلي خود را به فرد ديگري در دولت اوباما واگذار خواهد كرد؛ با اشاره به كاهش قيمت نفت و همچنين خالي شدن صندوق ذخيره ارزي در ايران گفت: اين مسايل، جمهوري اسلامي ايران را با «بي ثباتي» مواجه مي‌كند و وضعيتي است كه براي دولت آمريكا مي‌تواند مثبت باشد.

رئيس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا در ادامه ادعا كرد: اگر قيمت نفت در سال آينده حول بشكه‌اي 40 دلار دور بزند، مي‌تواند با تشديد مجازات‌هاي اقتصادي و دامن زدن به نارضايتي سياسي در داخل ايران، تاثيري بي‌ثبات كننده بر دولت اين كشور داشته باشد و همچنين مي‌تواند دولت هوگو چاوز در ونزوئلا را تكان دهد.

وي كه نمي‌توانست خشنودي خود را از ته كشيدن ذخاير ارزي ايران طي سه سال اخير پنهان كند، در ادامه اظهارات مداخله‌جويانه خود گفت: وضعيت فعلي (كاهش ذخاير ارزي و كاهش درآمدهاي نفتي ايران) حفاظ و ضربه‌گيري را كه جمهوري اسلامي اخيراً از آن بهره برده‌ است از ميان برخواهد داشت و باعث آن چيزي مي‌شود كه به نظر من فشارهاي طبيعي در داخل جامعه ايران است تا (اين جامعه) بهتر بتواند خود را بروز دهد!

رئيس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا ادعا كرد كه با توجه به افت قيمت نفت و همزمان وجود تورم و نزديك شدن انتخابات رياست جمهوري، ايران مي‌تواند با «چالش هاي واقعي» روبرو شود.

مايكل هيدن در بخش ديگري از اظهارات خود، با تكرار اتهام «تلاش ايران براي دستيابي به سلاح اتمي» تاكيد كرد كه پرونده هسته‌اي ايران يكي از ده چالش عمده‌اي است كه رئيس بعدي سيا بايد ظرف 12 ماه آينده با آن دست و پنجه نرم كند. وي مدعي شد كه دو مساله كليدي مزبور يعني كاهش قيمت نفت و كاهش ذخاير ارزي بر مناقشه هسته‌اي ايران نيز اثرگذار خواهد بود و تهران بايد سال آينده تصميم بگيرد آيا در اين شرايط، ادامه تحريم‌هاي اقتصادي به دليل اصرار بر غني‌سازي قابل تحمل است يا خير؟

ابراز خرسندي صريح و بي‌سابقه رئيس سازمان سيا از كاهش درآمدهاي نفتي و ذخاير ارزي ايران در حالي است كه حساب ذخيره ارزي با هدف پس‌انداز درآمدهاي كشور جهت استفاده در «روز مبادا» طراحي شده بود. دولت آقاي احمدي‌نژاد طي سه سال گذشته بر اساس مصوبات مجالس هفتم و هشتم، برداشت‌هاي بي‌سابقه‌اي را از ذخاير ارزي انجام داده است تا آن جا كه برخي مسئولان دولتي اعلام كرده‌اند حساب ذخيره ارزي هم‌اكنون حدود 25 ميليارد دلار موجودي دارد. اگر اين برداشت‌ها انجام نمي‌شد، حساب ذخيره ارزي هم‌اكنون مي‌توانست حداقل 120 ميليارد دلار (و به روايتي 150 ميليارد دلار) موجودي داشته باشد. دولت نهم البته از اعلام رسمي موجودي صندوق ذخيره ارزي خودداري كرده و موجودي آن را «محرمانه» خوانده است؛ با اين حال برخي كارشناسان غير رسمي و منتقد، موجودي حساب ذخيره را كمتر از 25 ميليارد دلار ذكر كرده‌اند.
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن