تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821123300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير رفاه و تامين اجتماعي(1): بيمه خدمات درماني براي همه ايرانيان به اجرا در آمد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: وزير رفاه و تامين اجتماعي(1): بيمه خدمات درماني براي همه ايرانيان به اجرا در آمد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: وزير رفاه و تامين اجتماعي اعلام كرد: از امروز بيمه خدمات درماني براي كليه هموطنان ايراني فراهم شده است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، عبدالرضا مصري در نشست خبري كه با موضوع هاي بيمه سلامت، بيمه كارگران ساختماني و اجراي بيمه پايه درمان ايرانيان در وزارت رفاه برگزار شد با اعلام اين خبر كه از هفته آينده كارگروه هاي تخصصي در حوزه رفاه و تامين اجتماعي در وزارتخانه تشكيل مي شود بيان كرد: از ماه آينده نيز به طور ماهانه سردبيران و مديران مسوول روزنامه ها و خبرگزاري ها برنامه صبحانه با وزير خواهند داشت كه طي آن مشكلات موجود بيان و بررسي مي شود.
مصري با اشاره به اينكه وزارت رفاه به طور جد از تصدي گري دوري مي كند در حالي كه بسيار تلاش شده تا ما را به تصدي گري وادارند اظهار داشت: از امروز بانك اطلاعاتي بيمه شدگان راه اندازي شده و توسط آن مي توانيم افرادي كه تاكنون از حمايت بيمه بهره بودند شناسايي كنيم.
وزير رفاه گفت: هموطنان مي توانند با پرداخت ساليانه 33 هزار تومان خود را بيمه كنند و وزارت رفاه 50 درصد از حق بيمه آنان را پرداخت مي كند، در حالي كه اشخاص از دادن 50 درصد مابقي حق بيمه نيز ناتوان باشند بيمه آن مبلغ را نيز تامين مي كند.
وي افزود: بانك اطلاعاتي بيمه به صورت on line در سراسر كشور است و به راحتي براي كساني كه بيمه نيستند دفترچه صادر مي كند.
مصري با تاكيد بر اينكه براي اولين بار در كشور اصل 29 قانون اساسي تحقق پيدا كرده در مورد بيمه خدمات درماني گفت: از امروز براي كليه شهروندان ايراني اين بيمه فراهم شده است.
وي با بيان اينكه امسال نسبت به سال گذشته تعداد بيمه پردازها از 2/7 ميليون به 5/8 ميليون نفر رسيده اعلام كرد: امسال شاهد افزايش 18 درصدي بيمه شدگان در كشور هستيم كه يك ميليون و 300 هزار خانوار را شامل مي شود.
مصري با اعلام اين خبر كه به زودي بيمه كارگران روزمزد به انجام مي رسد گفت: در نظر داريم كليه كساني كه به كار صنايع دستي مي پردازند را از بيمه تامين اجتماعي برخوردار سازيم.
وزير رفاه تاكيد كرد: در حال حاضر 64 درصد از جمعيت كشورمان از بيمه تامين اجتماعي برخوردارند كه در نظر داريم آن را به 90 درصد برسانيم.
مصري در پاسخ به اين سوال كه علت عدم پرداخت حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي مطابق با قانون خدمات كشوري چه بوده و چگونگي محاسبه آن؟ اظهار داشت: قانون خدمات كشوري به دولت تكليف كرده كليه بازنشستگان كشوري و لشكري از اول مهرماه سال جاري بايد حقوقشان مطابق با آن افزايش يابد كه اين اقدام اجرا شد.
وي تصريح كرد: در مورد بازنشستگان تامين اجتماعي قانونگذار، اين تمهيدات را در نظر نگرفته است.
مصري افزود: يك هزار ميليارد تومان نياز است تا حقوق اين بازنشستگان نيز افزايش يابد كه در حال حاضر منابع سازمان تامين اجتماعي اين هزينه را ندارد.
وزير رفاه در مورد بازنشستگي پيش از موعد گفت: تا امروز 43 هزار حكم بازنشستگي پيش از موعد صادر شده كه 40 هزار حكم مربوط به كاركنان آموزش و پرورش و سه هزار حكم به ساير موارد تعلق دارد.
وي تصريح كرد: بر مبناي اين حكم از اول مهرماه حقوق اين افراد توسط سازمان بازنشستگي كشور پرداخت مي شود.
مصري ادامه داد: كساني كه 25 سال خدمت كنند بر اساس اين قانون، حقوق 30 سال خدمت را دريافت مي كنند و بانوان با 20 سال خدمت حقوق 30 سال خدمت را دريافت مي كنند.
وي اذعان داشت: اين افراد پاداش خدمت خود را از سازمان هايي كه در آن كاركردند، دريافت مي كنند و حقوق پايان خدمت خود را از سازمان تامين اجتماعي مي گيرند.
وي در مورد سرانه هاي درمان و مخالفت نظام پزشكي با كاهش اين هزينه ها عنوان كرد: در جايي خواندم كه سرانه شش هزار و 500 توماني فشار به مردم است و بسيار متعجب شدم چرا كه سرانه 12 هزار توماني فشار به مردم تلقي نشده اما سرانه پنج هزار و 500 توماني فشار است.
مصري با انتقاد از اينكه ما گرفتار برخي شعارها هستيم بيان كرد: در حال حاضر افراد تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي از سرانه اي پرداخت مي كنند، چهار هزار تومان براي خدمات درماني است.
وي اعلام كرد: در حال حاضر با مبلغ تعرفه اي ارايه شده درماني در شوراي عالي بيمه كليه سازمان هاي شركت كننده موافقت داشتند به غير از سازمان نظام پزشكي كه از منافع صنفي خود حمايت مي كنند.
وي با بيان اينكه اگر مي بينيم هزينه ويزيت دكترها بالاست به دليل عدم وجود هيچ نهاد و سازمان نظاره گري براي پيگيري اين مبالغ است، عنوان كرد: به طور مثال دولت ويزيت هشت هزار توماني را مطرح مي كند و نظام پزشكي آن را 10 هزار تومان اعلام مي كند و ما شاهد دريافت 15 هزار تومان ويزيت از طرف دكترها هستيم.
مصري با انتقاد از اينكه زيرميزي ها، روميزي شده و به طور رسمي در آمده است گفت: علت بالا بودن مبلغ ويزيت مطب ها به اين خاطر است كه فروشنده سياست گذار و ناظر يك نهاد است، كه آن همان سازمان نظام پزشكي است.
وي در پاسخ به اين سوال كه حتي نمايندگان مجلس نيز از مبلغ تعرفه ها انتقاد كردند ابراز داشت: نمايندگان معترض، پزشك هستند و در مقابل آنان نمايندگان كميسيون اجتماعي با اين هزينه هاي اعلام شده موافق بودند./01/110
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 426]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن