تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820276844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لوكا به پرسپوليس نمي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: لوكا به پرسپوليس نمي‌آيد
فوتبال- گروه ورزشي:
پرسپوليس و افشين پيرواني كه در هفته‌هاي گذشته آرام‌ترين و بي‌انگيزه‌ترين بازي‌هاي ليگ رابه نمايش گذاشته بودند با خبر نزديك شدن لوكا بوناچيچ به نيمكت اين تيم متحول شدند و در يك بازي متفاوت 10 نفره، فولاد را شكست دادند.

بازيكنان پرسپوليس در بازي‌هاي قبلي كند، بي‌تفاوت و بي‌انگيزه به نظر مي‌رسيدند اما در طول 90 دقيقه اين بازي پر فشار با تلاش و جنگندگي بي‌سابقه از برتري يك گله خودشان دفاع كردند و به 3 امتياز ارزشمند دست يافتند.

پرسپوليس در حالي مقابل فولادخوزستان قرار گرفت كه دقايقي پيش از آغاز اين مسابقه خبر توافق باشگاه با بوناچيچ در همه خبرگزاري‌ها ديده مي‌شد و انتشار اين خبر به معني پايان دوره سرمربيگري افشين پيرواني در اين تيم بود.

پيرواني كه اين بازي را آخرين فرصت براي اثبات توانايي‌هايش مي‌دانست با آرايش جديد مقابل مجيد جلالي قرار گرفت. سرمربي جوان پرسپوليس پس از جدايي قطبي تيمش را با آرايش 2-4-4 به ميدان مي‌فرستاد اما در اين مسابقه به سيستم محبوب قطبي بازگشت و پرسپوليس باز هم 1-3-2-4 بازي كرد.

چند ستاره سرشناس روي نيمكت نشستند و پيرواني تيمش را با تركيب تازه‌اي به ميدان فرستاد. حقيقي باز هم در تركيب اصلي قرار گرفت، مسعود زارعي پس از مدت‌ها به تركيب اضافه شد و منصوري از ابتدا به ميدان رفت. بازيكناني مثل نيكبخت، پتروويچ، بادامكي، شيري و سپهرحيدري نيمكت‌نشينان سرشناس پرسپوليس در اين بازي بودند.

تغييرات پيرواني تغييري در شكل بازي پرسپوليس ايجاد نكرد. سرخ‌ها در تقابل با فولاد، برتري نسبتا محسوسي در حفظ و كنترل جريان بازي داشتند اما همچنان پرسپوليس با حملات كند و بي‌برنامه توان ايجاد موقعيت روي دروازه حريف را نداشت. اولين فرصت جدي در دقيقه 10 شكل گرفت. كريم باقري در شلوغي داخل محوطه جريمه به صورت اتفاقي صاحب توپ شد اما نتوانست دروازه را به خوبي هدف بگيرد. فولادي‌ها در پاسخ به اين حمله با شوت سنگين و خطرناك فيض‌اللهي دروازه پرسپوليس را هدف گرفتند.

هافبك‌هاي تيم ميزبان به دنبال استفاده از سرعت توره در خط حمله بودند. توپ‌هاي زيادي به عمق دفاع فولاد ارسال شد اما توره نتوانست از اين پاس‌هاي بي‌دقت استفاده كند و پرسپوليس در نيمه نخست هيچ موقعيتي روي اين حركات به دست نياورد. در دقيقه 20 دومين موقعيت سرخ‌ها هم به شكل تصادفي حاصل شد. اين بار توپ مقابل عليرضا محمد قرار گرفت و مدافع كناري پرسپوليس با يك شوت محكم دروازه فولاد را تهديد كرد اما ضربه محكم اين بازيكن با عكس‌العمل دروازه‌بان پرتغالي دفع شد.

اخراج توره

سرخ‌ها در طول 25 دقيقه ابتدايي هيچ موقعيت مسلمي براي گلزني نداشتند اما با نبوغ كريمي به گل برتري رسيدند. هافبك شماره 8 كه بارها مدافعان فولاد را وادار به انجام خطا و دريافت كارت زرد كرد در دقيقه 26 بداوي را در داخل محوطه جريمه پشت سر گذاشت، مدافع فولاد با يك خطاي مسلم بهترين فرصت گلزني را براي پرسپوليس ايجاد كرد و مازيار زارع از روي نقطه پنالتي گل اول را به ثمر رساند.فولادي‌ها در اولين حمله جدي مي‌توانستند صاحب يك پنالتي براي جبران نتيجه شوند اما داور خطاي مدافعان پرسپوليس روي فيض‌اللهي را نديد.

مهمترين اتفاق نيمه نخست بعد از گل پرسپوليس، اخراج مهاجم سنگالي سرخ‌ها بود. ابراهيم توره كه اواسط نيمه نخست يك كارت زرد مشكوك از داور دريافت كرده بود در دقيقه 44 با يك كارت زرد مشكوك ديگر از زمين اخراج شد. به نظر مي‌رسيد داور در اخراج مهاجم پرسپوليس سخت‌گيري كرده است. با اخراج توره، علي كريمي به خط حمله منتقل شد و تيم پيرواني با آرايش1-4-4 به بازي ادامه داد. اين مسابقه در نيمه نخست با تنها گل زارع به پايان رسيد.

در نيمه دوم انتظار مي‌رفت جلالي تغييراتي در تيمش ايجاد كند و مقابل پرسپوليس 10 نفره با تفكرات هجومي به ميدان بيايد اما پيرواني در بين دو نيمه بيش از جلالي روي تيمش تاثير داشت. سرخ‌ها از ابتدا اين نيمه بازي فيزيكي و پرس بازيكنان فولاد را در دستور كار قرار دادند. حاصل اين شكل از بازي حفظ نتيجه و توقف فولاد در ميانه‌هاي ميدان بود.

در 15 دقيقه ابتدايي نيمه نخست پرسپوليس بيشتر توپ و ميدان را در اختيار داشت و تيم اهوازي مقابل ميزبان 10 نفره هيچ موقعيتي براي گلزني به دست نياورد. در دقيقه 61 اما جدي‌ترين موقعيت فولاد شكل گرفت و اين بار حقيقي مانع از فروپاشي دروازه تيمش شد. والنته، مهاجم برزيلي فولاد مي‌توانست از داخل محوطه شش قدم گل تساوي را به ثمر برساند اما حقيقي ضربه سر اين بازيكن را به خوبي مهار كرد.

پيرواني با دو تعويض به دنبال حفظ روند بازي بود اما تعويض‌هاي او معقول و منطقي به نظر نمي‌رسيد، ‌با اين وجود سرمربي جوان سرخ‌ها به خواسته خودش رسيد. در حقيقت‌ تصميمات جلالي، پرسپوليس را به پيروزي نزديك مي‌كرد. كريمي و باقري از زمين بيرون رفتند. بادامكي و نيكبخت به جاي اين دو بازيكن وارد زمين شدند. با اين تعويض‌ها ضد حملات پرسپوليس هم ديگر خطري نداشت اما فولاد شايسته رسيدن به گل تساوي نبود.

تيم جلالي تا پايان مسابقه شجاعت نزديك شدن به دروازه ميزبان براي رسيدن به گل تساوي را نداشت. فولاد در تقابل با يك تيم10 نفره هيچ برنامه و تاكتيك مشخصي نداشت. شوت‌هاي بي‌هدف و ضعيف بازيكنان اهوازي خطر جدي‌اي روي دروازه پرسپوليس ايجاد نكرد. در دقايق پاياني حملات احساسي فولادي‌ها اين تيم را صاحب چند فرصت جدي كرد اما مقاومت پرسپوليسي‌ها تا آخرين ثانيه‌هاي وقت تلف‌شده ادامه پيدا كرد و سرخ‌ها به 3 امتياز اين بازي دست يافتند.

حضور بوناچيچ منتفي شد

عباس انصاري‌فرد پس از پيروزي اين تيم مقابل فولاد به فارس گفت:
« بوناچيچ هيچ شانسي براي مربيگري در پرسپوليس ندارد.» وي افزود:«احتمال مي‌دهيم با لوكا دچار مشكل شويم و ترجيح مي‌دهيم از پيرواني حمايت كنيم.»

صدرنشيني يك روزه ذوب‌آهن

رقابت‌هاي هفته بيست و دوم ليگ برتر با برگزاري هفت مسابقه در شهرهاي كشور آغاز شد. سپاهان در اصفهان با نتيجه 2 بر صفر سايپا را مغلوب كرد. نويدكيا زننده هر دو گل تيم كاظمي در اين بازي بود. سپاهان با اين برد و 36 امتياز به مكان سوم جدول رسيد.

ذوب‌آهن، ‌تيم دوم جدول در قم مقابل صباي اين شهر به تساوي رسيد و با 41 امتياز، ‌با يك امتياز و يك بازي بيشتر نسبت به استقلال موقتا صدرنشين شد.در تهران تيم راه‌آهن مقابل پاس همدان به برتري 2 بر يك دست يافت. در كرمان تيم مس با تنها گل فراز فاطمي مقابل ملوان پيروز شد. داماش در رشت مقابل مقاومت سپاسي به تساوي يك بر يك رضايت داد. در مشهد ابومسلم با تنها گل ميثم بائو، پيكان را شكست داد و در اهواز، استقلال اين شهر مقابل پيام مشهد با تنها گل رجبي به برتري دست يافت.
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن