تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805604107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به ازاي هر سهم بين‌المللي توسعه ساختمان 95تومان سود تقسيم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: به ازاي هر سهم بين‌المللي توسعه ساختمان 95تومان سود تقسيم كرد
مجمع عمومي عادي سالانه شركت بين‌المللي توسعه ساختمان 95تومان سود به ازاي هر سهم سال مالي منتهي به شهريور ماه 87 تصويب كرد.


به گزارش خبرنگار ما، در اين مجمع كه با حضور اكثريت سهامداران برگزار شد، صورت‌هاي سود و زيان و ترازنامه شركت به تصويب رسيد. اين مجمع به رياست آقاي غلامرضا شافعي، دبيري آقاي نظري و نظارت آقايان سامي و بد برگزار شد. در اين جلسه مهندس محمدرضا فهيمي، مديرعامل شركت، ضمن ارائه گزارش عملكرد شركت به تنوع پرتفوي شركت اشاره كرد. به گفته وي، متنوع‌سازي محصول و ثروت‌آفريني پايدار از جمله سياست‌هاي شركت است. با توجه به سودآوري سال گذشته «ثاخت» و تكرار اين سوددهي در سال جاري، پيش‌بيني سودآوري براي سال آينده هم در اين شركت بديهي است.
شركت بين‌المللي توسعه ساختمان (سهامي عام) در تاريخ هشتم بهمن سال 1364 تحت شماره 3552 و به نام شركت سرمايه‌گذاري ساختمان (سهامي خاص) در اداره ثبت شركت‌هاي شهرستان تبريز به ثبت رسيد و سپس در تاريخ 26/3/83 نوع شركت از سهامي خاص به سهامي عام و به موجب مصوبه مورخ 10/9/83 نام شركت به بين‌المللي توسعه ساختمان (سهامي عام) تغيير يافت است.
موضوع فعاليت
موضوع فعاليت شركت طبق ماده 3 اساس‌نامه عبارت است از خريد و فروش ملك، زمين، به منظور احداث ساختمان، شهرك، مجتمع‌هاي ساختماني، احداث كارخانجات، مشاركت و سرمايه‌گذاري، احداث و اجاره كارخانجات توليد مصالح ساختماني و خريد و فروش و اجاره ابزار و ماشين‌آلات ساختماني و راهسازي و مصالح ساختماني در داخل و خارج از كشور و تاسيس شركت‌هاي جديد با مشاركت اشخاص حقيقي و حقوقي و همچنين پذيره‌نويسي خريد و فروش سهام و انجام معاملات مربوط به سهام و ساير اوراق بهادار داخلي و خارجي و ساير امور مرتبط با فعاليت شركت.
بيانيه ماموريت
شركت بين‌المللي توسعه ساختمان (I.C.D.co) يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي ساختماني پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است و از تعدادي شركت با حوزه‌هاي فعاليت طراحي، معماري و مشاوره، پيمانكاري ساختمان، مهندسي و نظارت تشكيل شده است.
بر آنيم كه با سرمايه‌گذاري، مديريت اجرايي پروژه‌هاي ساختماني (پيمانكاري)، خدمات فني و مهندسي ساختمان (شامل طراحي، نظارت و مديريت طرح) در صنعت ساختمان كشور شايسته‌ترين و اثربخش‌‌ترين خدمات را به مشتريان خويش ارائه نماييم، با هدف تضمين منافع سهامداران و تامين سود مورد انتظار آنان اقدام به ارزيابي فني و اقتصادي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در بخش ساختمان نموده و در صورت توجيه‌پذير بودن پروژه‌ها در آن سرمايه‌گذاري مي‌نماييم.
فعاليت‌هاي ساخت و ساز
وضعيت اجرايي پروژه‌هاي شركت گزارش شده است. وضعيت پروژه‌هاي مهم شركت طي دوره مورد گزارش به شرح زير است:
پروژه‌هاي برج بين‌الملل تهران: ساخت اين پروژه در تاريخ 1 فروردين ماه 1374 با مشاركت بانك صادرات و همكاري شركت مهندسي مشاور ستك باتيمان در زميني به مساحت 28.000 متر مربع و زيربناي كل ساخت 220.000 آغاز گرديده است. اين پروژه مشتمل بر 3 بال (ABC) و 555 واحد مسكوني، 17 واحد تجاري و يك رستوران در 56 طبقه و به عنوان يك پروژه منحصر به فرد در سطح كشور مطرح مي‌‌شود.
پروژه ياس: عمليات اجرايي برج مسكوني ياس در تاريخ 1 دي ماه 1383، در زميني به مساحت 1938 متر مربع و زيربناي كل ساخت 380/18 در 40 واحد و 18 طبقه در منطقه فرمانيه تهران و با مشاركت شركت نارنجستان زيباي شمال آغاز گرديد، هم اكنون پروژه تكميل و كليه واحد‌هاي پيش فروش شده واگذار گرديده است.
پروژه عرفان: مجتمع عرفان در زميني به مساحت 29567 متر مربع با زيربناي ناخالص 276/131 متر مربع و زيربناي خالص 76.000 متر مربع مشتمل بر 592 واحد مسكوني است كه در 4 بلوك دو برجي و مجموعا 8 برج در منطقه 22 تهران و مشرف به درياچه مصنوعي و از طريق شركت آ.س.پ در حال احداث است.
پروژه بهاران (عمار): پروژه مسكوني بهاران با زميني به مساحت 2605 مترمربع (پس از اصلاحي) در منطقه يك شهرداري تهران و در خيابان دزاشيب، خ عمار، نبش كوچه كني واقع مي‌باشد. طبق جواز اخذ شده در اسفندماه 1385 جهت اين زمين، مساحت كل بنا 10380 متر مربع و مساحت بناي مفيد 6475 متر مربع خواهد بود. مشتمل بر 12 طبقه و 28 واحد مسكوني مي‌باشد. طي قرارداد مشاركت منعقده طي سال مالي مورد گزارش، ساخت پروژه مذكور در قبال 45درصد از منافع حاصل به شركت A.S.P واگذار گرديده است.
پروژه‌هاي آماده اجرا
پروژه سعدي شيراز: پروژه سعدي شيراز واقع در عفيف‌آباد شيراز در زميني به مساحت 326/5 متر مربع در زيربناي كل 44801 مترمربع آن حدود 000/26 مترمربع و شامل 140 واحد تجاري و در 8 طبقه مي‌باشد. طي سال گذشته پروانه ساختماني مذكور اخذ گرديده و در حال حاضر نقشه‌هاي فاز 2 پروژه در دست طراحي مي‌باشد و پيش‌بيني مي‌شود پروژه در سال مالي بعد با هدف رسيدن به 5درصد پيشرفت فيزيكي آغاز گردد. پيش‌بيني مي‌شود اين پروژه حداقل 356ميليارد ريال براي شركت سود در بر داشته باشد.
پروژه مرجان كيش: در تاريخ 11/04/86 طي قرارداد مشاركت مدني منعقده في‌مابين شركت كيش روياي زندگي (يكي از شركت‌هاي زيرمجموعه اين شركت) و شركت سرمايه‌گذاري و توسعه كيش، عمليات ساخت 000/110 مترمربع ناخالص بنا، در زميني به مساحت 82113 مترمربع در شرق جزيره كيش، جنب بازار مرجان و با كاربري مسكوني و با نسبت 50/50 به مجموعه گروه شركت بين‌المللي توسعه ساختمان (سهامي عام) واگذار گرديد.
با توجه به موقعيت بسيار مناسب محل پروژه و پيش‌بيني سودآوري پروژه‌هاي مسكوني جزيره كيش در نظر است عمليات اجراي اين پروژه طي سال مالي جاري آغاز گردد. طي سال جاري مبلغ 40ميليارد ريال در قالب افزايش سرمايه شركت كيش روياي زندگي از بابت پروژه مذكور سرمايه‌گذاري گرديده و در نظر است تا مبلغ 65ميليارد ريال ديگر جهت اجراي پروژه فوق توسط شركت بين‌المللي توسعه ساختمان به شركت كيش روياي زندگي پرداخت شود. طي قرارداد شماره 0753/87 مورخ 27/6/87 عمليات اجرايي پروژه مرجان كيش، به صورت قرارداد مديريت پيمان و با در نظر گرفتن 12درصد حق‌الزحمه بر روي مخارج به شركت آ.س.پ محول گرديد.
پروژه نارنجستان2: شركت توسعه هتل و ساختمان نارنجستان گستر كه از زير مجموعه‌هاي شركت بين‌المللي توسعه ساختمان مي‌باشد، در نظر دارد پروژه كمپلكس نارنجستان (2) را در فاصله تقريبي 160 متري از هتل نارنجستان (1) به مرحله اجرا درآورد.
پروژه كمپلكس نارنجستان (2) در دو قطعه زمين شمالي به مساحت 27000 مترمربع جهت ساخت هتل آپارتمان و زمين جنوبي به مساحت 26000 مترمربع جهت ساخت مجتمع تجاري و جمعا در 53000 مترمربع زمين احداث خواهد شد و زيربناي حدود 83000 مترمربع را به خود اختصاص خواهد داد. عمليات اجرايي پروژه تجاري در تاريخ 1/4/87 آغاز و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال 1388 به اتمام برسد.
پروژه مسكوني تجاري تفريحي رشت: اين پروژه در زميني به مساحت 120.000 مترمربع با مشاركت شركت بين‌المللي توسعه ساختمان و با زيربناي 123.000 مترمربع مسكوني و 28.500 مترمربع تجاري و طي مدت 3 سال با سرمايه‌اي معادل 1276ميليارد ريال احداث خواهد شد. مراحل اجرايي ثبت شركت انجام شده و پروژه در حال اجراء مي‌باشد.
شركت‌هاي زيرمجموعه
شركت بين‌المللي توسعه ساختمان (سهامي عام) به عنوان يك هلدينگ داراي شركت‌هاي زيرمجموعه است كه اهم فعاليت‌هاي انجام شده آنها طي سال مورد گزارش به شرح زير مي‌باشد.
- شركت شهرسازي و خانه‌سازي باغميشه (سهامي عام): سرمايه شركت شهرسازي و خانه‌سازي باغميشه مشتمل بر 250.000.000 سهم 1000 ريالي جمعا به ارزش 250ميليارد ريال بوده كه 97/99درصد آن متعلق به شركت بين‌المللي توسعه ساختمان مي‌باشد و حوزه فعاليت شركت مذكور شمال غرب ايران و فعاليت‌ اصلي آن انبوه‌سازي و شهرك‌سازي مي‌باشد.
- شركت آ.س.پ (سهامي خاص): سرمايه شركت آ.س.پ 60.000 سهم يك ميليون ريالي با نام و جمعا به مبلغ 60ميليارد ريال مي‌باشد كه 99درصد آن متعلق به شركت بين‌المللي توسعه ساختمان مي‌باشد. فعاليت‌ اصلي شركت مذكور مقاطعه كاري و فعاليت‌هاي پيمانكاري است.
- شركت مهندسي و ساخت‌ پارس‌سازه (سهامي خاص)
سرمايه شركت مهندسي و ساخت پارس‌سازه 300.000 سهم يكصد هزار ريالي با نام به ارزش 30ميليارد ريال مي‌باشد كه 299.998سهم معادل 998/99درصد آن متعلق به شركت بين‌المللي توسعه ساختمان (سهامي عام) مي‌باشد، فعاليت اصلي شركت مذكور ساخت اسكلت‌هاي فلزي و توليد و فروش آسفالت مي‌باشد.
- شركت ساختمان آذربايجان
- شركت توسعه صنعت فاضلاب ايران
- شركت سرپناه فارس
- شركت پيمان غدير
- شركت گسترش تجهيزات ساختماني بهسان پارس
- شركت تيسا كيش
- شركت سيوان راهساز
- شركت كيش روياي زندگي
- شركت قطعات پيش ساخته سخت بتن جنوب
- شركت توسعه هتل و ساختمان نارنجستان گستر
خلاصه فعاليت‌هاي سال مالي منتهي به 31/06/87
- ادامه اجراي عمليات اجراي برج بين‌المللي تهران تاپيشرفت 8/99درصد.
- عقد قرارداد مشاركت پروژه بهاران با شركت بين‌المللي توسعه با نسبت 45 به 55 كه تا تاريخ تهيه گزارش به ميزان 30درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
- ادامه اجراي عمليات بلوك C و D پروژه عرفان در قالب پيمان مديريت كه تا تاريخ 25/3/87 تحت قرارداد پيمانكاري انجام مي‌گرديد.
- عقد قرارداد اجراي عمليات بلوك‌هاي AوB پروژه عرفان در قالب پيمان مديريت.
- پيگيري وصول مطالبات پروژه حسن آباد با سازمان زندان‌ها.
- پيگيري جهت رفع تصرف و احراز مالكيت ملك دانشگاه شاهد مجاور پژوهشگاه علوم انساني و اتوبان كردستان.
برنامه‌ريزي به منظور شروع پروژه‌هاي جديد
پروژه ائل گل: زمين ائل گلي به مساحت 9215 متر مربع در منطقه ائل گلي در يكي از خوش آب و هواترين مناطق تبريز با بافت جديد و نوبنياد شهري قرارداد طرح اين پروژه به منظور احداث يك مركز خدمات تفريحي، تجاري و اداري با متراژ تقريبي 66.000 متر مربع و به صورت يك برج 38 طبقه تهيه شده است. در‌حال‌حاضر مجوزات مربوط به احداث برج مذكور از شهرداري تبريز اخذ و آزمايشات مكانيك خاك و ژئو تكنيك انجام شده است.
پروژه سپيدار: طراحي پروژه سپيدار در زميني به مساحت 3915 متر مربع و با درنظر گرفتن 22 طبقه سازه‌اي و 102 واحد مسكوني، با زيربناي 26000 متر مربع، توسط شركت مهندسين مشاور پيمان غدير آغاز و همزمان مراحل اخذ پروانه ساختماني شروع و با آماده شدن طرح نهايي، جهت اصلاح نقشه‌ها براي مهندسين مشاور ساختار سنج ارسال گرديد و به محض رفع اشكالات نقشه‌ها، نسبت به اخذ پروانه اقدام خواهد شد.
پروژه‌ 47 هكتاري: يكي ديگر از اراضي شركت باغميشه در شهرك رشديه، اراضي موسوم به 47 هكتاري مي‌باشد كه به موازات عمليات آماده‌سازي، نقشه‌هاي تفكيكي نيز جهت شهرداري ارسال شده است اين اراضي محل اجراي 822 واحد آپارتماني و 378 ويلايي مي‌باشد. پيرو تفاهمات في‌مابين شركت شهرسازي و خانه‌سازي باغميشه و شركت آ.س.پ آماده‌سازي قسمتي از اراضي 47 هكتاري باغميشه به آن شركت واگذار گرديد كه عمليات اجرايي آن انجام شده است.
پروژه شهريار: پروژه شهريار در زميني به مساحت 1504متر مربع در چاي‌كنار با مشاركت شركت ساختماني آذربايجان با زيربناي 11600متر مربع براي 56 واحد اداري – خدماتي توسط مهندسين مشاور
باغ‌شهر – طراحي گرديده است در‌حال‌حاضر مراحل لازم جهت اخذ پروانه ساختمان از شهرداري تبريز از طريق شركت ساختماني معلم در حال انجام مي‌باشد.
علت تغييرات EPS در سال مورد گزارش
به موجب بودجه مصوب ارائه شده به سازمان بورس اوراق بهادار، سود هر سهم براي سال مالي منتهي به 31/06/87 مبلغ 750ريال تعيين و گزارش گرديد كه به دليل شرايط مناسب فروش واحدهاي برج تهران و ياس در 6ماه اول سال مالي مذكور در ارديبهشت ماه سال 87، سود هر سهم به مبلغ 850ريال افزايش يافت كه به‌رغم ركود بازار مسكن در 6ماه دوم سال مالي جاري شركت فوق به كسب سود قطعي 966ريال براي هر سهم گرديد.
تسهيلات مالي اخذ شده و تسويه شده
طي سال مالي جاري، مبلغ 227ميليارد ريال از اصل بدهي تسهيلات دريافتي از بانك‌‌هاي خصوصي و همچنين مبلغ 80ميليارد ريال از اصل بدهي وام 38ميليون دلار بانك صادرات دبي بازپرداخت شده است. مضافا نسبت به تمديد مبلغ 105ميليارد ريال وام مشاركت مدني 200ميليارد ريالي ماخوذه از بانك پاسارگاد اقدام گرديده و وام مذكور تا پايان ارديبهشت ماه سال 1388 به مدت 6ماه تمديد گرديده است.
ساير اقدامات انجام شده در طي سال مورد گزارش
1 - با توجه به روند مطلوب ارائه اطلاعات شفاف و به موقع مالي به سازمان بورس و اوراق بهادار از طرف سازمان مذكور، اين شركت جزو 20شركت برتر بورس از لحاظ اطلاعات‌دهي معرفي و به عنوان يكي از شركت‌هاي موردنظر جهت بهره‌برداري آزمايشي از نرم‌افزار اطلاعات‌دهي سازمان بورس و اوراق بهادار به نام «كودال» انتخاب گرديد.
2 - خريد سهام بخش خصوصي در شركت توسعه صنعت فاضلاب و احراز مالكيت 100درصدي سهام اين شركت و برنامه‌ريزي به منظور تغيير استراتژي و حركت شركت مذكور به سمت فعاليت‌هاي انبوه‌سازي.
3 - پيگيري پرونده‌هاي حقوقي شركت از جمله آقاي ميرسليمي و دريافت حكم توقيف اموال ايشان.
برنامه‌هاي آتي
1 - برنامه‌ريزي به منظور تسويه بدهي‌هاي بانكي.
2 - تحويل واحدهاي واگذار شده برج تهران و ياس و همچنين واگذاري الباقي واحدهاي باقي مانده با توجه به عرضه و تقاضاي بازار و انجام اقدامات لازم به منظور اخذ پايان كار و انتقال رسمي آنها.
3 - اجراي تشريفات قانوني افزايش سرمايه شركت از 1000ميليارد ريال به 1500ميليارد ريال.
4 - تسريع در اجرا و شروع پروژه‌هاي جديد شركت شامل پروژه عرفان، پروژه مشاركتي كيش، پروژه نارنجستان و همچنين پروژه‌هاي ائل‌گلي و آماده‌سازي اراضي 47هكتاري و 30هكتاري باغميشه.
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 334]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن