تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821084352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور: درباره توطئه جديد آمريكايي-اسرائيلي به كشورهاي اسلامي هشدار مي دهم


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: رئيس جمهور: درباره توطئه جديد آمريكايي-اسرائيلي به كشورهاي اسلامي هشدار مي دهم
پادشاه عربستان قفل سكوت را درباره غزه بشكند و اعلام موضع صريح كند
بيهقي- «دربرابر قتل عام فرزندان خودتان و پاره هاي تن امت اسلامي در غزه قفل سكوت را بشكنيد و صريحا اعلام موضع كنيد.» اين جمله صريح كه با عتاب توام است بخشي از پيام دكتر احمدي نژاد، رئيس جمهور به ملك عبدا... پادشاه عربستان است.

رئيس جمهور در اين پيام كه آن را در آستانه شركت خود در اجلاس فوق العاده روز گذشته سران اتحاديه عرب در دوحه قطر و ارائه ٧ پيشنهاد براي كمك به مردم غزه در اين اجلاس ارسال كرد، خطاب به پادشاه عربستان تصريح كرد: اميدوارم موضع گيري شما باقي مانده اميد قدرت هاي فاسد و هشدار نسبت به توطئه جديد آمريكايي-اسرائيلي در ايجاد تفرقه در جبهه اسلامي را به ياس كامل مبدل كند. رئيس جمهور كه به دعوت احمدبن خليفه آل ثاني اميرقطر در نشست فوق العاده سران اتحاديه عرب در دوحه شركت كرد طي سخناني دراين اجلاس نيز آمريكا، انگليس و دولت هاي ساكت در برابر جنايات رژيم صهيونيستي در غزه را نه تنها شريك اين جنايات بلكه عامل اصلي آن دانست و خواستار قطع روابط كشورهاي عربي و اسلامي با رژيم صهيونيستي به منظور اعلام حمايت و همبستگي با مردم غزه شد و پيشنهادهاي خود را براي كمك به مردم غزه و مقابله با جنايات رژيم صهيونيستي ارائه كرد. رئيس جمهور همچنين با ارائه تحليلي گفت: نسبت به احتمال وجود يك توطئه بزرگ و جدي هشدار مي دهم. درباره ماهيت جنايات اخير رژيم صهيونيستي تعبيرات مختلفي ارائه شده است اما برخي كارشناسان خبره جهان معتقدند حمله صهيونيست ها به غزه برنامه حساب شده دولت جديد آمريكاست . رئيس جمهور در ادامه به تشريح جزئيات اين تحليل پرداخت و از اميرقطر نيز براي تشكيل صندوق كمك به غزه از سوي كشورهاي اسلامي و بين المللي تشكر كرد. در همين حال علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز پس از بازگشت از آنكارا و ورود به تهران اعلام كرد: ارزيابي اين است كه اگر برخي كشورها خيلي فتنه نكنند ما به زمان حل مسئله غزه نزديك مي شويم.

احمدي نژاد : حمله به غزه يك سناريوي تبليغاتي در آستانه تغيير دولت در آمريكاست
رئيس جمهور اسلامي ايران روز گذشته به دعوت احمد خليفه آل ثاني امير قطر در نشست فوق العاده سران اتحاديه عرب در دوحه شركت كرد.به گزارش ايسنا به نقل از الجزيره دكتر احمدي نژاد در ابتداي سخنانش با تشكر از ابتكارعمل دولت قطر كه ميزباني اين نشست را بر عهده دارد، افزود: رژيم صهيونيستي پس از شش ماه محاصره نوار غزه و جلوگيري از ورود كالاهاي حياتي از طريق هوا، دريا و زمين به اين منطقه، آن را مورد حملات ظالمانه خود قرار داده است. دكتر احمدي نژاد با بيان اين كه « امروز رژيم صهيونيستي نماد شرارت و نقض حقوق انساني است و دولت هاي غربي از اين رژيم در شكستن حريم قوانين انساني و بين المللي در تمام موارد و با تمام توان حمايت مي كنند» اظهار كرد: همه دنيا اين منطق را قبول دارند كه حاميان ستمگران از جمله انگليس و آمريكا و دولت هاي ساكت در برابر جنايات كم نظير و يا بي نظير اسرائيل نه تنها شريك اين جنايات، بلكه عامل اصلي آن محسوب مي شوند. اين صهيونيست ها بدون تحريك و پشتيباني آن ها نمي توانند ماموريت خود را ايفا كنند. رييس جمهور در ادامه با بيان اين كه « متاسفيم كه برخي برادران ما در اين نشست بسيار مهم حضور ندارند» افزود: اما آنچه مهم است انجام اقدامي مناسب در برابر اين جنايات است. اينجانب به سهم خود از ساير كساني كه در اين نشست حضور يافتند قدرداني و پيشنهادهاي خود را ارائه مي كنم:

١- بدون ترديد توقف فوري تجاوز و عقب نشيني متجاوزان از غزه، رفع محاصره غزه و ارسال كمك هاي فوري دارويي و غذايي و اعزام مجروحان به بيمارستان هايي كه امكانات رسيدگي دارند، فوري ترين اقدام است و ذره اي تاخير، به قيمت از بين رفتن جان مردم بي گناه غزه تمام خواهد شد. ٢- تجاوز غزه اولين تجاوز صهيونيست ها نيست، اگر در حمله به لبنان و جناياتي كه اين رژيم مرتكب شد، اقدامي جدي انجام مي شد، شايد جنايات غزه انجام نمي شد و سران رژيم صهيونيستي مرتكب چنين جناياتي نمي شدند لذا تشكيل يك دادگاه براي رسيدگي به جنايات ضدبشري سران اين رژيم و محاكمه آن ها ضروري است.

٣- امروز حداقل انتظار مردم منطقه اين است كه هرگونه ارتباط با رژيم صهيونيستي مورد تجديد نظر واقع و دفاتر نمايندگي و اقتصادي اين رژيم به ويژه در كشورهاي اسلامي و عربي تعطيل شود. ٤- تحريم تمام كالاهاي صهيونيستي و شركت هاي صهيونيستي يك مطالبه حداقلي ملت هاست. من از مالزي كه كالاهاي اين رژيم را تحريم كرده سپاسگزارم. ٥- ناكارآمدي شورا هاي بين المللي به ويژه شورا امنيت در دفاع از حقوق مظلومان و دفع شرارت، ظلم و تجاوز ثابت شده است. شوراي امنيت در جريان غزه همچون لبنان تحت فشار آمريكا و انگليس متحمل شكست شد و معلوم شد كه جز ابزاري در دست اين دولت ها نيست لذا تغيير در نظام هاي سياسي موجود به ويژه شوراي امنيت ضروري است. ٦- مي خواهم به برادران و خواهران عزيزم، نمايندگان و رهبران امت هاي اسلامي و تمامي مردم آزادي خواه جهان به ويژه آن ها كه در سرتاسر جهان صهيونيست ها را محكوم و با مردم غزه همدردي كردند، نسبت به احتمال وجود يك توطئه بزرگ و جدي هشدار دهم. درباره ماهيت جنايات اخير صهيونيست ها در غزه، تعبيرات مختلفي ارائه شده است كه هر چه بيشتر آن ها را بررسي كردم نتوانستم به عنوان توجيهات واقعي بپذيرم زيرا شكست رژيم صهيونيستي در حمله به غزه از قبل معلوم بود و حداكثر در هفته اول تجاوز بر همگان آشكار شد. اين كه مي گويند هدف نابودكردن حماس يا دولت آن است ممكن است مورد قبول باشد، اما تهديد ديگري وجود دارد كه تحليل آن ضروري است .شما مي دانيد تغيير در سياست هاي آمريكا در عرصه جهاني به عنوان يك ضرورت قطعي مورد درخواست افكار عمومي آمريكا و جهان است.

برخي كارشناسان معتقدند حمله صهيونيست ها به غزه برنامه حساب شده دولت جديد آمريكاست
روشن است كه يكي از مسائل مهم منطقه ضرورت تغيير در سياست هاي آمريكا به ويژه در قبال مسائل فلسطين و بازگرداندن حقوق مشروع ملت فلسطين است. دولت فعلي آمريكا در ادامه سياست هاي گذشته بر اين مواضع پافشاري دارد، ولي به دليل شكست برنامه هاي قبلي قصد تغيير در برنامه ها را دارد كه البته اين يك فرض است، ولي هيچ دليلي وجود ندارد كه مقرون به صحت نباشد. اگر اين فرض درست باشد ضرورت اين تحليل نيز بسيار جدي و مهم خواهد بود. دوستان عزيز! برخي از كارشناسان خبره جهان معتقدند حمله صهيونيست ها به غزه، برنامه حساب شده دولت جديد آمريكاست. برخي كارشناسان معتقدند جنايات صهيونيست ها عليه غزه براي اين صورت گرفته كه وضعيت را سخت تر، تلخ تر و دشوارتر كنند تا راه را براي تلاش هيئت حاكمه آمريكا فراهم كند و دولت آمريكا با استفاده از ترس افراد ترسو با برخورد نمايشي با صهيونيست ها، ايجاد تغيير جزئي را به عنوان يك تغيير نمادين به مردم جهان و منطقه تحميل كند و با ترفندي زيركانه هم صهيونيست ها را از مشكلاتي كه در آن قرار گرفته اند، برهاند و هم خود را از بار درخواست هايي كه نسبت به تغيير سياست هايش مطرح مي شود، نجات دهد. من هشدار مي دهم كه اين مسئله را بايد مورد توجه قرار داد و بايد توجه داشت كه برنامه مشترك آمريكا و رژيم صهيونيستي ناكام مانده است و امكان جنايات فجيع تر نيز پيش بيني شده بود كه جنايات غرب نيز جزء اين برنامه ها بود. سكوت دولت آمريكا در برابر اين جنايات اين احتمال را به شدت تشديد مي كند. هنوز حقيقت حادثه برج هاي دوقلوي آمريكا كه عامل لشگركشي آن ها به منطقه شد آشكار نشده است كه البته با روي كار آمدن دولت جديد آمريكا و مواضع آن در قبال مسئله فلسطين، درستي اين تحليل را مي توان دريافت. اكنون اين يك انگشت اتهام است كه متوجه حاكمان جديد آمريكاست و همه ما بايد براي حمايت از حقوق مردم فلسطين و امنيت منطقه آن را مورد توجه قرار دهيم و مانع تحقق اين توطئه بزرگ شويم. وي در آخرين پيشنهاد خود وحدت كشورهاي اسلامي را باعث دفع شرارت ها در غزه عنوان كرد.

پيام احمدي نژاد به ملك عبدا...
در آستانه اجلاس روز گذشته سران اتحاديه عرب كه در غياب سران عربستان و مصر برگزار شد رئيس جمهور پيامي را خطاب به ملك عبدا... پادشاه عربستان صادر كرد. به گزارش ايسنا رئيس جمهور در اين پيام با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه و حمايت برخي مدعيان حقوق بشر از اين رژيم آورده است:درحالي كه همه ملت ها و آزادگان جهان به پا خاسته اند و فرياد محكوميت رژيم اشغالگر و جنايت او در غزه و حمايت از مردم مظلوم را به آسمان بلند كرده اند، انتظار از جناب عالي كه پادشاهي كشور عربستان سعودي و مديريت و خادمي حرمين شريفين، قبله گاه مسلمين و حرم نبوي را برعهده داريد، اين است كه در برابر اين حوادث سهمگين و آدمكشي آشكار و قتل عام فرزندان خودتان و پاره هاي تن امت اسلامي در غزه قفل سكوت را بشكنيد و صريحا اعلام موضع كنيد.اميدوارم موضع گيري شما باقي مانده اميد قدرت هاي فاسد در ايجاد تفرقه در جبهه اسلامي را به ياس كامل مبدل كند.به گزارش ايسنا، دكتر احمدي نژاد ، در گفت و گو با شبكه هاي الجزيره عربي و انگليسي، العالم و پرس تي. وي نيز در پيامي خطاب به ساكنان فلسطين اشغالي و سربازان رژيم صهيونيستي تصريح كرد: ساكنان فلسطين اشغالي براي اعتراض به جنايات صهيونيست ها به خيابان ها بريزند و سربازان رژيم صهيونيستي نيز از دستور فرماندهان خود براي كشتن زنان و كودكان سرپيچي كنند.از سوي ديگر، رئيس مجلس شوراي اسلامي، پس از بازگشت از اجلاس فوق العاده كميته اجرايي بين المجالس كشورهاي اسلامي در جمع خبرنگاران تصريح كرد: با توجه به مجموعه تحركاتي كه در منطقه صورت مي گيرد، ارزيابي اين است كه اگر برخي كشورها خيلي فتنه نكنند، ما به زمان حل مسئله غزه نزديك مي شويم.
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن