تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821312098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت ملزم به حمايت همه‌جانبه از مردم مظلوم فلسطين شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: دولت ملزم به حمايت همه‌جانبه از مردم مظلوم فلسطين شد
دولت- گروه سياسي:
رئيس‌جمهوري قانون الزام دولت به حمايت همه‌جانبه از مردم مظلوم فلسطين را كه در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي تصويب و به تاييد شوراي نگهبان رسيده بود، جهت اجرا ابلاغ كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، براساس اين قانون دولت موظف است براي انتقال كمك‌هاي انسان دوستانه ملت ايران به ملت ستمديده فلسطين به‌خصوص در اراضي اشغالي و سرزمين تحت محاصره غزه از تمام ظرفيت‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي استفاده كند و حمايت و دفاع از آرمان فلسطين و مردم مظلوم و مبارزان و آوارگان فلسطيني و مقاومت اسلامي فلسطين تا رسيدن به حقوق حقه خويش به هر نحو ممكن بايد ادامه يابد.

از آنجا كه براساس قواعد حقوق بين‌الملل، جنايات انجام شده در غزه، از مصاديق بارز جنايت عليه بشريت و نسل‌كشي است، قانون مذكور دولت را موظف كرده است از طريق مجامع بين‌المللي از جمله شوراي امنيت سازمان ملل متحد، موضوع محاكمه سران رژيم اشغالگر قدس را در دادگاه ديوان كيفري بين‌المللي (ICC) و محاكم داخلي كشور به‌عنوان جنايتكار عليه بشريت و عاملان نسل كشي پيگيري كند.

اين قانون دولت را موظف كرده است تمهيدات لازم را در جهت جلوگيري از واردات كالاها و انعقاد قرارداد با شركت‌هايي كه سهامداران اصلي آنها بنگاه‌هاي صهيونيستي است، فراهم كند.

پيشنهادهاي ايران به سازمان ملل

نماينده ايران در سازمان ملل نيز در جريان ديدار با ميگل دسكوتو بروكمن، رئيس مجمع عمومي سازمان ملل، نامه‌اي را به وي تحويل داد كه در آن پيشنهادهاي ايران براي پايان دادن به كشتار مردم بي‌دفاع غزه منعكس شده است.

محمد خزايي در اين ديدار بر ديرهنگام و ناكارآمد بودن قطعنامه شوراي امنيت درباره حوادث غزه تأكيد كرد و خواستار تشكيل نشست اضطراري مجمع عمومي براي توقف حملات صهيونيست‌ها به غزه شد.

در نامه خزايي از مجمع عمومي خواسته شده است با تشكيل اين اجلاس اضطراري خواهان توقف فوري حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه، عقب‌نشيني فوري آن رژيم از اين منطقه، رفع محاصره غزه و بازگشايي معابر شود و تمهيداتي فوري براي كمك‌رساني به مردم بي‌دفاع غزه را در نظر بگيرد.

راهپيمايي اعتراضي

جمعي از دانشجويان و نمازگزاران تهراني، پس از اقامه نماز جمعه با راهپيمايي به سمت ميدان فلسطين و تجمع در اين ميدان، ‌فجايع رژيم صهيونيستي در كشتار مردم بي‌گناه غزه را محكوم كردند.

به گزارش ايرنا، راهپيمايان همچنين اعتراض خود را به سكوت برخي كشورهاي عربي در قبال فجايع غزه اعلام كردند.

مجمع اسلامي طلاب، دانشجويان تهران، جنبش عدالت‌خواه دانشجويي، جنبش دانشجويان جهان اسلام و مركز دكترينال مبارزه با اسرائيل از جمله برگزار‌كنندگان اين راهپيمايي بودند.
اين تجمع با صدور بيانيه‌اي خاتمه يافت كه در آن تصريح شده است: فاجعه غزه نفاق و دورويي دولت‌هاي غربي در طرفداري از دمكراسي، حقوق بشر و صلح خاورميانه را نشان داد.

دانشجويان و طلاب قم نيز در اعتراض به جنايات ددمنشانه رژيم صهيونيستي در نوار غزه و كشتار مردم بي‌دفاع راهپيمايي كردند.

اين افراد ديروز از بيت حضرت امام خميني(ره)در ميدان معلم تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) راهپيمايي كردند.

دانشجويان دانشگاه امام حسين تهران، پرديس و علويون قم نيز به‌صورت كفن پوش در اين راهپيمايي شركت كردند.
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن