تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815576637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد: شوراي امنيت حافظ امنيت رژيم صهيونيستي است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: احمدي نژاد: شوراي امنيت حافظ امنيت رژيم صهيونيستي است
جام جم آنلاين: رئيس جمهور عصر پنجشنبه در كنفرانس خبري خود با نمايندگان رسانه‌هاي داخلي و خارجي با اشاره به جنايات غزه و بي‌تفاوتي مجامع جهاني گفت: امروز شعارهاي دموكراسي و حقوق بشر درغزه به آزمايش كشيده شدند و معلوم شد كه همه آنها دروغ است.


به گزارش خبرگزاري مهر، محمود احمدي نژاد درابتداي كنفرانس خبري با اشاره به تاريخ رژيم صهيونيستي و نحوه شكل گيري آن و عملكرد سازمان هاي بين المللي بعد از جنگ جهاني دوم تا امروز و رفتارهاي قدرت هاي سلطه گر گفت: بعد از جنگ دوم، جنگ هاي متعددي در شرق آسيا، اروپا، آفريقا، آمريكاي جنوبي، خاورميانه، جنگ تحميلي عراق عليه ايران و 60 سال جنگ و درگيري توسط رژيم صهيونيستي در جهان رخ داده است. همه مي دانند كه اساس رژيم اشغالگر قدس با يك طراحي قبلي، براي تامين آرزوهاي تاريخي برخي از دول غربي مثل انگليس براي تسلط بر منطقه است.

وي افزود: حدود 100 سال قبل از يك غفلت تاريخي ملتهاي منطقه استفاده كردند و مقدمات تاسيس اين رژيم را فراهم كردند و بهانه ها را در جنگ دوم جهاني كامل نمودند و اين رژيم را با زور سرنيزه در فلسطين بر ملت هاي منطقه تحميل كردند. پايه اين رژيم بر دروغ، توطئه و طراحي جنايت است.هدف از تاسيس رژيم صهيونيستي ايجاد جنگ تجاوز، اشغال و كشتار مستمر است.

احمدي نژاد گفت: امروز صحنه غزه يك صحنه آزمايش بزرگ براي همه است و صف بندي هاي جديد در دنيا به سرعت در حال شكل گيري است: حاميان تجاوز و كشتار و جنايت و حاميان مظلومان و ارزشهاي انساني و صلح و دوستي در برابر هم قرار گرفته اند.

در صحنه غزه امروز چند نتيجه بسيار روشن بدست مي آيد. نتيجه اول ماهيت اين رژيم است. نتيجه دوم استيصال و شكست قطعي آن است.

رئيس جمهور تصريح كرد: امروز بر همگان آشكار شده است كه ادامه خيانت اين رژيم در منطقه امكان پذير نيست. كساني كه زنان و كودكان را با بمب و موشك قطعه قطعه مي كنند، معلوم است كه از ادامه همزيستي با مردم منطقه مايوسند.

وي نتيجه ديگر فجايع غزه را شكست انديشه ليبرال و سكولار و اومانيسم دانست وگفت: امروز شعارهاي دموكراسي و حقوق بشر در غزه به آزمايش گذاشته شد و معلوم شد كه اين شعارها از اساس دروغ است و براي سلطه بر ملت هاي چپاول ثروت آنهاست. اين جنايت هاي بي سابقه و بي نظير رژيم صهيونيستي باطن حقيقي نظام سرمايه داري حاكم بر جهان ادامه دارد.

بيان نظرات به چالش تبديل نشود

رئيس جمهور در پاسخ به سئوالي مبني بر وجود برخي انتقادات نمايندگان به پرداخت نقدي يارانه ها و اينكه در صورت بيان ايرادات جدي از سوي نمايندگان، دولت چه واكنشي نشان خواهد داد ،اظهار داشت: خوشبختانه امروز فضاي خوبي در مجلس و دولت نسبت به طرح تحول اقتصادي وجود دارد.

وي افزود: دولت همه توان كارشناسي خود را براي تهيه طرح تحول اقتصادي وهدفمند كردن يارانه ها به كار گرفت و خوشبختانه مجلس محترم نيز كار را با تمام توان دنبال مي كند.

رئيس جمهور با بيان اينكه ما در اين خصوص نگراني نداريم، ادامه داد: وظيفه دولت تهيه لايحه و وظيفه مجلس رسيدگي به اين لايحه است. به گونه اي در نهايت هر چه تبديل به قانون شود موظف به اجرا هستيم.

احمدي نژاد همچنين گفت: هدفمند كردن يارانه ها يكي از كارهاي بزرگ در نشاط اقتصادي و اصلاحات ساختاري كشورمان محسوب مي شود چرا كه 4 دولت قبل ازاين دولت نيز به دنبال اجراي آن بودند و اين مسئله در قوانين برنامه سوم و چهارم توسعه به صراحت آمده و در قانون ساماندهي حمل و نقل عمومي نيز به آن پرداخته شده است.

او خاطرنشان كرد: با وقت جدي كارشناسي كه دولت براي تهيه طرح تحول اقتصادي گذاشته، زمينه هاي تحقق اجراي اين هدف ديرينه در حال نهايي شدن است و صاحبنظران و نمايندگان مجلس نيز حق اظهار نظر دارند چرا كه وجود نظرات مختلف بيانگر نشاط سياسي در كشور است.

رئيس جمهور تصريح كرد: بايد نظرات مختلف ابراز شود و ما از همه صاحبنظران مي خواهيم تا نظرات خود را در اين خصوص ارائه كنند. چرا كه ما مايليم قانون كاملي از طرح تحول اقتصادي تهيه شود و هر چه به تصويب برسد اجرا خواهد شد.

احمدي نژاد خاطر نشان كرد: ما براي اجراي طرح تحول اقتصادي استدلالهاي كارشناسي قوي داريم لذا نبايد بيان موضوعات مختلف در اين خصوص به چالش تبديل شود. حال بايد ببينيم اين طرح چگونه به تصويب خواهد رسيد.

شوراي امنيت حافظ امنيت رژيم صهيونيستي است

احمدي نژاد در ادامه اين كنفرانس خبري به نقد نظام سلطه و نقش آن در جنايات غزه پرداخت و گفت: باطن نظام سرمايه داري بين الملل همين جنايت‌هاست و به همين دليل است كه به پايان راه رسيده.

رئيس جمهور گفت: نتيجه ديگري كه از فجايع غزه به روشني قابل دستيابي است ، ناكارآمدي ساز و كارهاي امنيتي جهان است. شوراي امنيت تنها كاري كه تا امروز انجام نداده است، تامين امنيت جهان است .

وي اظهار داشت: در گذشته شوراي امنيت از اشغال لبنان و فلسطين حمايت كرد و در جنگ 2006 به طور كامل از تجاوزگري رژيم صهيونيستي دفاع نمود. شوراي امنيت فقط در مواردي كه از شكست رژيم صهيونيستي احساس خطر كند، وارد عمل مي شود.

احمدي نژاد افزود: شوراي امنيت ابزار دست آمريكا و انگليس براي پيشبرد اهداف جنايتكارانه است و در قضيه غزه هم سيزده ، چهارده روز به جنايتكاران فرصت دادند و بعد قطعنامه‌اي صادر كرد كه هيچ كارآيي و تاثيري ندارد.

رئيس جمهور ادامه داد: نتيجه بعدي حوادث غزه، بيداري ملت هاست . اينك در سراسر جهان ملت هاي آزاده به طور خودجوش به صحنه آمده اند و از حريم بشريت دفاع مي كنند. مردم حتي در آمريكا و اروپا به حمايت از مردم غزه تظاهرات مي كنند.

وي افزود: حاصل ديگر جنگ غزه، اصلاح نظام امنيت جهاني بر پايه عدالت و صلح و دوستي ، از طريق ايستادن در برابر زياده خواهان است. امروز اميد به سازمان هاي جهاني به ياس تبديل شده و ملت ها بايد اميدشان به ايمان و توانمندي و اتحاد ملت هاي آزاده باشد.

احمدي نژاد تصريح كرد: درادامه اين حادثه، هر اتفاقي كه بيافتد رژيم صهيونيستي و حاميان او شكست خوردگان اين تقابل هستند. رژيم صهيونيستي در همان هفته اول، شكست خورد و هر قدر ادامه بدهد، پرونده ننگين خود را سياه تر كرده است. اما خطاب من به طرف هاي درگير در منطقه غزه است: دولت هاي آمريكا و انگليس و همپيمانان آنان بدانند كه ملت ها، همه اين حوادث را به حساب آنها مي گذارند.

رئيس قوه مجريه افزود: تصور نكنند با سكوت و لبخند و بي توجهي، ملت ها ريشه اين جنايت ها را فراموش مي كنند، ملت ها عامل اصلي اين جنايت ها را سردمداران كاخ سفيد و دولت شكست خورده و پليد انگليس و حاميان آنها مي دانند.

احمدي نژاد تصريح كرد: من به آنها قول مي دهم كه در آينده نزديك ، دادگاه محاكمه سران رژيم صهيونيستي در آمريكا و اروپا برپا خواهد شد. خيال نكنند سگ هاي وحشي صهيونيست را به جان مردم مي اندازند و بعد هم با آتش بس همه چيز تمام مي شود. من به آنها مي گويم شما از خون مظلومان غزه و زنان و كودكان رهايي نخواهيد يافت.

احمدي نژاد گفت: خطاب بعدي من به ملت هاست، ملت ها مي دانند كه ماهيت نظام سلطه تحقير وچپاول ملت هاست.سازوكار هاي جهاني براي تضمين تداوم سلطه قدرت هاي فاسد است.

وي اظهار داشت: دنيا بايد بدست ملت ها و برپايه عدالت و ايمان و پاكي اداره شود و تنها راهش حضور ملت ها در صحنه است. تظاهرات ضد صهيونيستي بايد ادامه پيدا كند تا انديشه تجاوز از اذهان قدرتها پاك شود.

رئيس قوه مجريه افزود: خطاب بعدي من به دولت هاست . ملت ها وظيفه اشان را خوب انجام دادند. بعضي از دولت ها هم خوب عمل كردند و بعضي ها بد. جا دارد همه دولت هاي آزاده و مستقل از دولت هاي شجاع و پيشرو در قطع رابطه با رژيم اشغالگر قدس تبعيت كنند.

احمدي نژاد از تجار و بازرگانان و صاحبان ثروت خواست تا روابط اقتصادي شان را با اين رژيم قطع كنند و بدانند كساني كه كالاهاي ساخت اين رژيم و حاميان آنها را استفاده مي كنند، پولشان صرف خريد گلوله عليه مردم غزه مي شود و نتيجه كار آنها مشاركت در كشتار مظلومان است.

رئيس جمهور خاطرنشان كرد: من شنيده ام كه رژيم صهيونيستي از گلوله هايي استفاده مي كند كه علاوه بر مجروح كردن، چشم و گوش افراد را هم براي هميشه از آنها مي گيرد.وي افزود: همه بايد در برابر اين جنايت‌ها اعلام موضع كنند. يا طرف ملت ها و مظلومين و عدالت و پاكي و صلح هستند يا طرف آدم كشي و جنايت و تجاوز.

احمدي نژاد تصريح كرد: يكي دوجمله هم خطاب به ساكنان سرزمين هاي اشغالي بگويم. آنها از حاكمان رژيم صهيونيستي بپرسند كه چرا بايد با مردم غزه و مردم لبنان اين طور رفتار شود؟ چرا بايد كودكان بي گناه قتل عام شوند؟ آنها هم مثل مردم ساير نقاط دنيا به خيابان ها بيايد، تظاهرات كنند و عليه اين جنايات فرياد بزنند.

وي در افزود: به سربازان تحت سلطه فرماندهان رژيم صهيونيستي هم مي گويم كه من اطلاع دارم شما از اين وضع خسته شده ايد. اعتراض كنيد و از دستور فرماندهان براي كشتار مردم بيگناه سرپيچي كنيد.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: شرايط منطقه و جهان به سرعت در حال تغيير است ، مطمئم كه با جنگ غزه ، حوادث به نفع نظام سلطه جهاني رقم نخواهد خورد. جغرافياي سياسي آينده به هر ترتيبي كه باشد نفرت از انديشه اشغالگري در آن موج خواهد زد.

آمريكا كدخداي دنيا نيست

رئيس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد موضع جمهوري اسلامي ايران درباره اينكه يكي از گروههاي سياسي جايزه نقدي يك و نيم ميليون دلاري براي سر حسني مبارك در نظر گرفته است، چيست، گفت: بنده اين موضوع را نشنيده ام؛ اما بايد بگويم كه اصلا موضوع اين حرفها نيست؛ بلكه معتقديم اساس اشغالگري و ماهيت تجاوزگري و حاميان آن بايد برچيده شوند كه ملتهاي منطقه درباره اين موضوع نظري مشترك دارند.

رئيس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگري كه پرسيد براي برگزاري اجلاس اتحاديه عرب در مورد غزه دو دستگي وجود دارد و عراق اعلام كرده كه در اجلاس دوحه حضور نخواهد داشت، آيا ممكن است اين نشست به دليل به حد نصاب نرسيدن آن برگزار نشود، تصريح كرد: اتحاديه عرب اگر امروز كاري انجام ندهد، پس چه زماني مي خواهد در سرنوشت مردم مظلوم غزه و فلسطين تاثيرگذار باشد وبراي آينده آنان كاري انجام دهد؟ درخواست جمهوري اسلامي ايران از سران عرب اين است كه امروز رقابتها، گلايه ها و دلخوريهاي جزئي برخي از آنان مانع از انجام رسالت عظيم انساني و اسلامي آنان نشود.

احمدي نژاد تاكيد كرد: البته بايد توجه داشت كه رژيم صهيونيستي هم نمي خواهد اعراب دور هم جمع شوند و درباره اين موضوع اظهار نظر كنند؛ اما كشورهاي عربي بايد از تمامي امكانات خود استفاده كنند تا به اين جنايات پايان داده شود.

وي گفت: من شنيده ام كه كشورعراق هم در اجلاس سران عرب درباره غزه شركت خواهد كرد و به ما پيغام داده اند كه در اين اجلاس حضور خواهند يافت. اميدوارم كه برخي كشورهاي عربي از عربستان تا مصر دلخوريها را كنار بگذارند و كاري نكنند كه فردا موجب پشيماني شود.

احمدي نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا شعار تغيير اوباما شامل جمهوري اسلامي ايران هم خواهد شد يا خير، اظهار داشت: دنيا در آستانه تحولات است، هر دولتي در آمريكا روي كار بيايد بايد دو تغيير را در تصميمات خود لحاظ كند: تغيير اول درحوزه دخالتهاي آمريكاست .آمريكا نبايد دولتي باشد كه در همه مسائل عالم دخالت كند. كسي اين حق را به آنان نداده است؛ چون ريشه تمامي جنگها و نابسامانيهاي دنيا همين دخالتهاي بي مورد آمريكاييهاست.

رئيس جمهور ادامه داد: اگر تغييرات در آمريكا جدي باشد، به طور حتم مورد استقبال جمهوري اسلامي ايران و ساير مردم جهان نيز قرار خواهد گرفت؛ اما اگر موضوع انجام تغييرات در رويكرد آمريكا تنها در بسته بندي جديدي اما درقالب تكرار همان روند گذشته باشد، هيچ فايده اي نخواهد داشت.

احمدي نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد هدف از طرح بحث آتش بس دائم چيست و با توجه به پيامي كه امروز جنابعالي براي پادشاه عربستان فرستاديد، موضع ايران براي ادامه روابط با كشورهاي مصر و عربستان در صورت استمرار خيانتهاي آنان درباره غزه چه خواهد بود، گفت: ما با صلح و آتش بس موافقيم؛ اما صلحي كه متضمن حقوق يك ملت باشد. در صورتي كه حقوق كامل و اساسي ملت فلسطين را بدهند و تامين آن را تضمين كنند، مسئله حل شده است. اعتقاد ما بر اين است كه اشغالگري، تجاوز و دولت نامشروع بايد برچيده شود و تصميم نهايي بر عهده مردم فلسطين باشد.

بخش توليد ما با نشاط و پويا در حال حركت است

رئيس جمهور همچنين در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر تاثير بحران مالي غرب بر توليدكنندگان و مصرف كنندگان كشورمان گفت: خوشبختانه بخش توليد ما با نشاط و پويا در حال حركت است و حجم سرمايه گذاري ايران روز افزون بوده است.

وي تصريح كرد: روند رشد ما ناشي از سرمايه گذاري روزافزون است وتاكنون اتفاقات جهاني تاثيرچنداني بر سرمايه گذاريهاي ما نداشته است؛ به گونه اي كه حتي فرصت خوبي را در اختيار ما قرار داده است.

احمدي نژاد اضافه كرد: از آنجا كه اقتصاد ما خود درون زا است، از تاثيرات جهاني حداقل تاثير را مي پذيرد و لذا اقتصاد كشور مان آسيب قابل توجهي نديده است.

رئيس جمهور با اشاره به سياستهاي كلي اصل 44 كه به قانون تبديل شده است، گفت: اين قانون به سرعت در حال اجراست و طرح هدفمندكردن يارانه ها فضاي اقتصادي ما را با نشاط تر خواهد كرد.

وي با بيان اينكه تقاضا براي سرمايه گذاري فراوان است وبهره برداريها هم روند صعودي دارد، خاطر نشان كرد: البته در بخش اقتصاد هميشه مشكلاتي وجود داشته و دغدغه مديران نيز رفع اين مشكلات است.

احمدي نژاد ادامه داد: البته بخش خصوصي هم به سرعت جايگاه خود را پيدا خواهد كرد و از آن جهت نگراني خاصي وجود ندارد.

رئيس قوه مجريه در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به سئوالي مبني بر توصيه هاي رهبر معظم انقلاب براي سرعت بخشيدن در اجراي سياستهاي كلي برنامه پنجم توسعه و استفاده از انديشمندان حوزه و دانشگاه و تدابير دولت در اين خصوص، خاطر نشان كرد: خوشبختانه سياستهاي كلي برنامه پنجم توسعه به دولت ابلاغ شد و خط راهنماي كليه دستگاههاي كشور اعم از تقنيني و اجرايي خواهد بود.

وي با ابراز خرسندي از اينكه سياستها بسيار هوشمندانه، دقيق و منسجم تنظيم شده، تاكيد كرد: مسائل وجهت گيريهاي كلان در برنامه پنجم توسعه ديده شده و بخشهاي مورد نياز كشور مورد توجه قرار گرفته است و بناي اين سياستها اين است كه به سرعت به نظام برنامه ريزي ايراني و اسلامي دست يابيم؛ چرا كه اين موضوع از آرزوهاي تاريخي ملت ما بوده است.

احمدي نژاد ضمن تشكر از رهبر معظم انقلاب، تصريح كرد: دولت با تمام وجود به اجراي اين سياستها پايبند است و از مدتها قبل خود را براي استفاده از نظرات كارشناسان حوزه و دانشگاه آماده كرده است؛ به گونه اي از سال گذشته از كارشناسان حوزه و دانشگاه براي تهيه پيش نويس اين سياستها دعوت كرده ايم.

رئيس جمهور خاطر نشان كرد: سطح همكاري اين كارشناسان بسيار بالاست و به گونه اي دقيق و پويا به برنامه ريزان كشور كمك مي كنند. لذا اميدواريم برنامه پنجم توسعه مترقي تر، پوياتر، منسجم تر و كارآمد تر اجرا شود.

همه بايد به خواست مردم در انتخابات گردن نهند

رئيس جمهور در پاسخ به اين سئوال كه لايحه هدفمند كردن يارانه ها و وجود بندي مبني بر افزايش نيافتن حقوق، نگراني را در كارگران ايجاد كرده است و آيا تضميني براي كنترل تورم مي دهيد، اظهار داشت: يكي از اهداف اصلي طرح تحول اقتصادي، كنترل تورم است؛ به گونه اي آن را به نقطه صفر برساند؛ چرا كه استمرار اين بار سنگين بر روي قشر كم درآمد بيشتر از سايرين است.

وي افزود: معناي اين بند اين نيست كه حقوقها افزايش نخواهد يافت؛ بلكه به دليل مهار تورم،افزايش حقوق نيز متناسب با آن خواهد بود و لذا اين روند با توجه به وضع آن زمان، ادامه خواهد يافت.

وي در اين نشست خبري در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه پس از گذشت 30سال از انقلاب، آرزوي شما در روابط آمريكا وچين با ايران چيست، گفت: آرزوهاي ما همان آرزوهاي انقلاب است وما مي خواهيم همه دنيا در صلح، صفا، برابري و برادري زندگي كنند و ما مي خواهيم همه ملتها و ملت ايران در پيشرفت و آسايش باشند؛ اما نوع رابطه ما با چين و آمريكا متفاوت است.

رئيس جمهور همچنين گفت: هيچگاه چين و ايران نقطه مقابل يكديگر نبوده اند؛ گرچه فراز و نشيب هايي وجود داشته است؛ اما پايه روابط ايران وچين بر دوستي سازنده استوار بوده واكنون نيز روابط خوبي بين ما وجود دارد؛ بگونه اي كه سرمايه گذاري هاي مشترك ما روز افزون است.

احمدي نژاد اضافه كرد: در توافقي كه با دولت چين داشته ايم، قرار شد سطح روابط تجاري ما با اين كشور ظرف ده سال به ميزان 200 ميليارد دلار ارتقا يابد و امسال به موفقيت خوبي در اين زمينه رسيده ايم؛ لذا فضاي گسترش روابط بين ايران و چين وجود دارد.

او تاكيد كرد: اما رابطه جمهوري اسلامي ايران با آمريكا رابطه خاصي است؛ به دليل اينكه دولت آمريكا ازابتدا به دنبال استيلا بر جهان بوده و از ابتدا در مقابل ما موضع گيريهاي ناپسندي داشته است.

رئيس جمهور در ادامه سخنانش خاطر نشان كرد: غير از انجام كودتا و به يغما بردن ثروت ملت ايران در گذشته، آمريكا مخالف انقلاب اسلامي ما بوده است و دراين 30 سال نيز به مخالفت با ما پرداخته است؛ بگونه اي كه هميشه از دشمنان ما حمايت كرده؛ همان دشمني كه در هشت سال دفاع مقدس از آن حمايت مي كرد و در نهايت نيز خود آن را ساقط كرد.

احمدي نژاد افزود: همه اين مسائل باعث شده تا روابط ما با آمريكا روابط خاصي باشد. البته اميدواريم سردمداران آمريكا به خواست ملت آمريكا تن در دهند؛ چرا كه ملت آمريكا مخالف رفتارهاي دولت خود هستند.وي ادامه داد: در هر صورت ملت ايران روي پاي خود ايستاده و قادر است از حيثيت و استقلال خود دفاع كند؛ اما دوست داريم فضاي حاكم برجهان عادلانه و بر اساس احترام متقابل باشد.

رئيس جمهور همچنين در پاسخ به اين سئوال كه احتمال دارد طرحي با اين مضمون ارائه گردد كه فروش نفت به كشورهاي حامي اسرائيل براي پايان دادن به غزه قطع شود، گفت: اين پيشنهاد در صورتي كه كشورهاي عربي نيز همراهي كنند، بسيار خوب است؛ چرا كه نمي شود نفت را بدهيم و در نهايت تبديل به گلوله بر سر مردم غزه شود.احمدي نژاد افزود: اين روند ناعادلانه است؛ منتها فعلا چنين اقدامي در دستور كار نيست.

او در پاسخ به سئوالي مبني بر اهداف گروههايي كه دولت وحدت ملي و يا نجات ملي را مطرح مي كنند، چيست، گفت: در كشور ما آزادي وجود دارد و نمي گويم اين آزادي مطلق است؛ اما مي توان آن را نزديك به مطلق دانست؛ چرا كه افراد نسبت به اظهار نظر درباره اين دولت تقريبا از آزادي مطلق برخوردارند؛ به گونه اي كه حتي آمار و ارقام دروغ را با تيترهاي بزرگ و حتي مصاحبه هاي جنجالي منتشر مي كنند و دولت هم تحمل مي كند.

رئيس جمهور تصريح كرد: ما تصور مي كنيم منافع وجود چنين فضاي آزادي، بيشتر ازفوايد برخورد قضايي با آن است.

احمدي نژاد افزود:در خصوص انتخابات، قانون اساسي ما حاكم است و همه اركان كشور با راي مردم انتخاب مي شوند و بالاخره انتخابات آتي نيزنزديك است وهرچه مردم انتخاب كنند، بايد همه به خواست مردم گردن نهند؛ لذا اينگونه اظهارنظرها درمعادلات مردم تاثيري نخواهد داشت.

كوچك سازي دولت مستلزم كاهش مسئوليتها است

رئيس جمهور در پاسخ به سئوالي درباره اينكه دولت نهم در كوچك سازي خود تا چه اندازه موفق بوده است، اظهار داشت: كوچك سازي دولت به كاهش مسئوليتها و وظايف آن باز مي گردد و در همان قوانيني كه به كوچك سازي تبديل شده ، مسئوليتها و وظايف دولت افزايش يافته و معناي آن گسترش دولت است.

وي افزود: اما تا امروز دولت توانسته 6 درصد از حجم خود را كاهش دهد و در بخش اقتصادي نيز تقريبا همه نهادهاي اقتصادي وابسته به دولت در صف واگذاري هستند.

رئيس جمهور ادامه داد: دربخش اقتصادي بيش از 60 درصد از نهادها در حال انقطاع از دولت هستند؛ البته معناي آن فروش سهم 60 درصدي دولت نيست؛ اما قسمتهايي كه از دولت منفك مي شوند، ديگر كارمند دولت محسوب نمي شوند.

احمدي نژاد درپاسخ به سئوال ديگري درباره تكليف سهميه بندي بنزين درسال 88 با توجه به اجراي طرح تحول اقتصادي گفت: اگر طرح هدفمند كردن يارانه ها به تصويب مجلس برسد، طبيعي است سهميه بندي بنزين معنايي نخواهد داشت؛ اما اينكه از چه زماني اين اتفاق رخ دهد، بايد در اين خصوص قانوني تصويب شود.

وي در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينكه اخيرا شاهد كاهش قيمت كالاهاي مصرفي و مسكن هستيم و اينكه علت اين كاهش چيست و آيا تثبيت قيمتها را شاهد خواهيم بود يا خير، خاطر نشان كرد: همه تلاشها بر اين امر متمركز است تا شاهد روند نزولي قيمتها تا رسيدن به نقطه مطلوب باشيم.

رئيس جمهور افزود: دربودجه سال 88 و درتصميمات سياسي، اين موضوع را به طور جدي دنبال مي كنيم به گونه اي كه كاهش قيمتها يكي از راهبردهاي دولت و اهداف مهم آن محسوب مي شود.

احمدي نژاد جهش قيمتها را متاثر از روند جهاني در گذشته دانست و تصريح كرد: دولت و مردم در اين خصوص همراهي بسيار خوبي داشتند و اين روند آرام آرام رو به كاهش است.وي ابراز اميدواري كرد در اين ميان به توليد آسيبي نرسد و به يك روند مطلوبي در خصوص كاهش قيمتها دست يابيم.

او در پاسخ به سئوالي مبني بر تشكيل دادگاه بين المللي براي محاكمه سران رژيم صهيونيستي و اينكه آيا ساز و كار نهادهاي بين المللي پاسخگوي اين نياز هست يا خير، خاطر نشان كرد: با طراحي قوه قضائيه لايحه اي به مجلس مي رود و اين اجازه را به دادگاههاي ما براي انجام اين محاكمه خواهد داد و ساير كشورها نيز مي توانند با تصويب قوانين داخلي به جنايات رژيم اشغالگر قدس رسيدگي كنند.

رئيس جمهور همچنين گفت: امروز حقوقدانان جهان بسيج شده اند و صدها كانون مردمي دست اندركار تشكيل چنين دادگاههايي هستند؛ به گونه اي كه از اين پس مناسبات يك سويه حاكم بر جهان تغيير خواهد كرد و قدرتها به سرعت رو به ضعف هستند و فرصتهاي جهاني را از دست مي دهند و ملتها روز به روز قوي تر مي شوند.

غزه نيازي به حمايت نظامي خارجي ندارد

رئيس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينكه درباره تصميم توقيف مبادلات و مجازاتي كه براي شركت هاي تامين كننده منافع رژيم صهيونيستي از سوي دولت اتخاذ شده است، چه اقداماتي تاكنون انجام شده و چطور اين شركت ها شناسايي خواهند شد، اظهار داشت: چيزي كه در دولت تصويب شده، كليات يك لايحه درباره تحريم و مجازات شركت هايي است كه منافع صهيونيست ها را تامين و با آنان به همراهي خواهند داشت كه جزئيات آن به زودي ارائه مي‌شود و با توجه به فضايي كه در مجلس وجود دارد، اصلاح و تصويب آن به زودي صورت خواهد گرفت.

وي افزود: شناسايي عمده شركت هايي كه منافع صهيونيست ها را بعضا تامين مي كنند، كار سختي نيست و عمدتا مشخص شده اند؛ مگر برخي از شركتهايي كه به صورت بسيار پيچيده عمل مي كنند كه اين بخش جزئي اي از اينگونه شركت هاست كه البته اينها هم شناسايي خواهند شد.

رئيس جمهور درپاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد با توجه به مواضع ضعيف برخي كشورهاي منطقه دربرابر تجاوزات رژيم صهيونيستي به غزه و حمايت هاي قوي جمهوري اسلامي ايران از مردم اين منطقه، اگر وضعيت غزه به حدي بحراني شود كه نيازي به اقدام نظامي داشته باشد، آيا جمهوري اسلامي ايران در اين اقدام، مردم غزه را همراهي خواهد كرد، گفت: مسئله غزه نيازي به دخالت نظامي بيروني ندارد و به طور حتم مقاومت در برابر صهيونيست ها پيروز مي شود؛ اگر چه در حال حاضر هم آنان در برابر رژيم صهيونيستي به پيروزي رسيده اند.

احمدي نژاد درپاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر اينكه وزير خارجه دولت آينده آمريكا موضوع گفتگو با جمهوري اسلامي ايران را دردستور كار قرار داده. در صورت انجام اين گفتگوايران چه خواسته هايي را مطرح خواهد كرد؟ اظهار داشت: مواضع ما كاملا روش، قانوني و عادلانه است. از گذشته اعلام كرديم كه از گفتگو و برقراري رابطه حسنه استقبال مي كنيم؛ به شرط اينكه عدالت و احترام متقابل باشد.

رئيس جمهوراضافه كرد: اگر بازيهاي سياسي و رفتارهاي گذشته آمريكا در بسته بندي جديدي در قالب گفتگو مطرح شود مطمئنا فايده اي نخواهد داشت؛ اما اگر تغييرات حقيقي باشد، شرايط عوض مي شود و مناسبات جديدي خواهيم داشت.

احمدي نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگري كه پرسيد بودجه 88 چه ويژگي از نظر قيمت نفت و دلار خواهد داشت و آيا با توجه به اينكه آخرين بودجه دولت نهم خواهد بود،تفاوتي با ساير بودجه هايي كه ازسوي دولت ارائه شده ، دارد يا خير، خاطر نشان كرد: بودجه مراحل نهايي تدوينش را مي گذرد و يكشنبه آينده كامل شده و اطلاعات آن منتشر خواهدشد.

رئيس جمهور ادامه داد: درست است كه كاهش قيمت نفت تاثيرگذار است؛ اما كشور در گذشته تجربه قيمتي كمتر از قيمت فعلي نفت را داشته است. از سويي هم بايد توجه داشت كه بودجه ما بودجه اي برنامه اي است و بر اساس برنامه هاي 5 ساله كشور تدوين مي شود . به طور حتم تغييرات و اصلاح ساختارها در بودجه 88 هم ادامه خواهد يافت.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه معتقد بود با توجه به حجم گسترده رايزني هاي ايران درباره موضوع غزه نقش وزارت خارجه كشورمان در اين ديپلماسي قوي كمرنگ تر بوده است، گفت: برداشت من اين نيست. بخش هاي مختلف دولتي ، مجلس و نهادهاي مردمي كار خود را در خصوص غزه دنبال مي كنند و اين روزها نيز يكي از روزهاي پركار وزارت خارجه است؛ اما حادثه غزه حادثه اي پيچيده است كه در بعضي مقاطع ما ميليمتري حركت مي كنيم و در جاهاي ديگر با سرعت پيش مي رويم. ما تمام تلاش خودمان را درباره اين موضوع بكار خواهيم بست.

احمدي نژاد درپاسخ به سئوال خبرنگار ديگري كه بر اين اعتقاد بود امروز موضوع هسته اي ايران كمتر از سوي ساير كشورها و رسانه هاي جهان مورد توجه است و آيا اين موضوع به معناي عقب نشيني اين كشورها از مواضع قبلي خود در خصوص بحث هسته اي ايران نيست، تصريح كرد: بنده واژه هايي از قبيل عقب نشيني و اين گونه صحبت ها را نمي پسندم . بالاخره اتفاقي بود كه در جهان افتاد و دخالتهايي درباره حق مسلم ايران از سوي برخي كشورها صورت گرفت كه البته شايد به دليل اطلاعات غلطي بود كه به آنان داده شد و اين كشورها پس از بررسي هاي خود به نتيجه عكس آن رسيدند.

وي افزود: موضوع هسته اي ايران از نظر بنده موضوع كهنه اي است و ديگر ظرفيت آن را ندارد كه دنبال آن گرفته شود؛ چون مسائل و ضرورت هاي جهان عوض شده است.

احمدي نژاد در پاسخ به اين سئوال كه نيروگاه اتمي بوشهر از چه زماني كار خود را آغاز خواهد كرد، چنين گفت: نيروگاه بوشهر مسير خود را طي مي كند و بر اساس برنامه اي كه ارائه شده است، از سال آينده مرحله به مرحله كار خود را آغاز خواهد كرد.

خبرنگاري پرسيد تقويت و زنده نگهداشتن انديشه هاي امام خميني(ره) يكي از محورهاي برنامه پنجم توسعه كشور كه از سوي رهبرمعظم انقلاب ابلاغ شده است، دولت در اين زمينه چه برنامه هايي دارد و اين برنامه چه وقت ارائه خواهد شد؟ رئيس جمهور نيز پاسخ داد كه تلاش داريم تا خرداد آينده برنامه پنجم را به مجلس ارائه كنيم و دراين زمينه از تمامي ظرفيت هاي علمي و كارشناسي كشور نيز استفاده خواهيم كرد.

احمدي نژاد در پايان خاطرنشان كرد: دقت در برنامه ريزي ، عزت براي مردم جمهوري اسلامي ايران ، پرهيز از اشرافي گري و ... بايد در تصميمات ما لحاظ شود. اينها بخشي از مولفه هايي است كه مقوم انديشه هاي امام خميني(ره) است و در تدوين برنامه، ما نيز مطمئنا در آن تاكيد خواهيم داشت. بنده در همين جا از تمامي كارشناسان دعوت مي كنم تا در اين زمينه به دولت كمك كنند.

مشكل ما با مصر دخالت بيگانگان است

رئيس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگار بي بي سي مبني بر اينكه آيا جمهوري اسلامي ايران علاوه بر كمك هاي مادي، كمك تسليحاتي هم به حماس مي‌كند، گفت: ما فكر مي كنيم حماس نياز به سلاح ندارد؛ چرا كه اراده و ايمان مردم غزه توانسته است كمر اسرائيل را خم كند.

احمدي نژاد افزود: آن چيزي كه حماس به سمت اسرائيل پرتاب مي كند، دربرابر جنگنده ها و تانكهاي رژيم صهيونيستي جنگ ‌افزار محسوب نمي شود و البته ما به دولت هاي غربي كه اين رژيم جعلي را مسلح كرده اند، اعتراض داريم.

در اين كنفرانس خبري خبرنگار يك رسانه خارجي ديگر پرسيد: بعد از پيروزي انقلاب، ايران همواره در كنار ملت فلسطين ايستاده است وطي سالهاي اخير نيز ازجبهه حماس حمايت كرده است و ازسوي ديگر كمكهايي به حماس كرده است و اكنون موانع مصر براي رسيدن به كمك هاي مادي ايران به غزه را شاهديم. از سوي ديگر از گذشته موانعي ميان مناسبات سياسي جمهوري اسلامي ايران و مصر وجود داشته است . در شرايط كنوني شما آينده روابط ايران و مصر را چگونه ارزيابي مي كنيد كه رئيس جمهور در پاسخ گفت: ما از رابطه بين كشورهاي اسلامي استقبال مي كنيم و اميدواريم هيچ كدورتي بين كشورهاي اسلامي وجود نداشته باشد. كمك هاي ما به مردم غزه، كمك هاي سياسي و معنوي است كه بخشي از اين كمك ها ، كمك هاي ديپلماتيك است. ما منتظريم تا راههاي مواصلاتي به غزه باز شود تا كمك هاي مادي ما نيزهرچه سريع تر به دست مردم مظلوم غزه برسد.

رئيس جمهور در پايان اضافه كرد: در خصوص مشكل ايران و مصر نيز بايد بگويم ما مشكلي نداريم. مهمترين مشكل، دخالت بيگانگان است.
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن