تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816463744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از : جمشيد رضائي معني واقعي دفاع غرب از حقوق بشر در غزه آشكار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: از : جمشيد رضائي معني واقعي دفاع غرب از حقوق بشر در غزه آشكار شد
توكيو - باريكه غزه امروز كلاس درسي به بزرگي تاريخ بشريت است كه در آن معني واقعي حقوق بشر از نگاه كشورهاي غربي مدعي دفاع از حقوق بشر و در راس آنها آمريكا ، بار ديگر براي جهانيان بخوبي آشكار شد.


امروز ديگر صداي شادي و بازيهاي كودكانه، كودكان فلسطيني در كوچه و خيابان هاي باريكه غزه و يا در زير سقف خانه هاي آنها شنيده نمي شود ، امروز فقط صداي آه و گريه كودكاني در اين منطقه به گوش مي رسد كه والدين آنها در نهايت قساوت و وحشيگيري نظاميان رژيم اشغالگر قدس و با حمايت مدعيان غربي دفاع از حقوق بشر كشته شده اند و يا آن كه از شدت درد و رنج ناشي از جراحات بمبهاي فروريخته شده توسط نظاميان صهيونيستي بر خانه و كاشانه آنها به خود مي پيچند.
مجمع عمومي سازمان ملل متحد در 10 دسامبر 1948 اعلاميه جهاني حقوق بشر را به عنوان آرمان مشترك تمامي ملت‌هاي جهان اعلام ‌كرد تا بدين ترتيب تمامي افراد و نهادهاي جامعه بشري اين اعلاميه را همواره مد نظر داشته باشند و بكوشند كه با رعايت اين حقوق و گسترش اين آزادي‌ها و با تدابير فزآينده ملي و بين المللي ، شناسايي و اجراي جهاني و موثر آن‌ها را چه در ميان مردمان كشورهاي عضو و چه در ميان مردم سرزمين‌هايي كه در قلمرو آن‌ها هستند، تامين كنند.
براساس ماده 3 اعلاميه جهاني حقوق بشر هر فردي حق زندگي، آزادي و امنيت شخصي دارد اما امروز اين حق از فلسطينيان بي دفاع و مظلوم در سرزمينهاي آبا و اجدادي خود گرفته شده و مردم بي دفاع فلسطيني اعم از زن و كودك ، نه حق زندگي دارند ، نه آزادي و نه امنيتي براي آنها متصورند و كشورهاي غربي مدعي حمايت از حقوق بشر به راحتي نشسته و نظاره گر پايمال شدن حقوق مردم بي دفاع فلسطيني در اين منطقه از جهان هستند.
رژيم اشغالگر قدس كه در سال 1948 ميلادي سرزمين هاي فلسطيني را با حمايت كشورهاي غربي به اشغال خود در آورد ، همواره براي تحت كنترل درآوردن تمامي اين سرزمين از هيچ جنايتي دريغ نكرده است و به هيچ يك از معاهده ها و قوانين بين المللي نيز پايبند نبوده و به اعتقاد بسياري از كارشناسان منطقه اين رژيم به عنوان تهديدي براي امنيت منطقه و جهان بشمار مي رود.
عدم پايبندي اين رژيم نامشروع به معاهده هاي بين المللي اين بار نيز در حمله نظاميان ددمنش صهيونيستي به مردم بيگناه نوار غزه براي جهانيان به اثبات رسيد و يكبار ديگر درمقابل ديدگان كشورهاي مدعي حمايت از حقوق بشر ، اين رژيم جنايتكار با پيشرفته ترين سلاحها به جنگ افراد غيرنظامي برخواسته است كه مرزهاي آن ماه ها بر روي ورود نيازهاي اوليه آنها نظير مواد غذايي، دارو و پزشك بسته بود.
بسياري از كارشناسان معتقدند كه رژيم صهيونيستي كه با رسوايي هاي اخلاقي و سياسي در سطح منطقه و جهان روبرو است امروز نيز با حمله به افراد بيگناه كه به اذعان سازمانهاي بين المللي از تعداد بيش از يك هزار نفر از شهيدان فلسطيني در تهاجم هوايي و زميني 20 روزه نظاميان رژيم صهيونيستي به نوار غزه بيش از 250 نفر و معادل يك چهارم شهيدان را فقط كودكان تشكيل مي دهند ، با رسوايي ديگري در بخش نظامي روبرو شده است زيرا چنين حملاتي هيچ پيروزي نظامي به دنبال نداشته و نخواهد داشت.
امروز فاتحان جنگ دوم جهاني كه شوراي به اصطلاح امنيت سازمان ملل را كه قدرتمندترين ارگان اين سازمان محسوب مي شود و مسئوليت حفظ صلح و امنيت بين المللي و جلوگيري از جنگ را بر عهده دارد، در تسخير خود قرار داده اند، قرباني شدن امنيت كه از نخستين مواد حقوق بشر شهروندي هر فردي محسوب مي شود را در غزه به تماشا نشسته اند و سكوت برخي كشورهاي مسلمان و عربي نيز در اين زمينه جاي تعجب است.
البته اين براي نخستين بار نيست كه مدعيان غربي دفاع از حقوق بشر اين واژه را از نگاه خود براي جهانيان معني مي كنند ، زيرا سرزمينهاي فلسطيني پيش از اين نيز كشتار مردم بي دفاع فلسطين را در صبرا و شتيلا و در سكوت مدعيان غربي حمايت از حقوق بشر به خود ديده است و فلسطينيان همواره در تاريخ از بازي غرب با كلمات و واژه ها زخم خورده اند.
آنجا كه منافع كشورهاي غربي ، بلكه آنجا كه منافع كشورهاي دارنده حق وتو در شوراي امنيت به يكديگر گره مي خورد ، ديگر چشمها بر روي واقعيتها بسته مي شود و آن زمان است كه كشته شدن نوزادي شيرخوار در آغوش مادر و يا كشته شدن كودكان بي دفاع در كنار والدينشان و در زير بمبارانهاي نظاميان ددمنش اسراييلي ، هيچ ارتباطي با حقوق بشر پيدا نمي كند.
در نشست هايي كه اخيرا از سوي شوراي امنيت سازمان ملل متحد برگزار شد ، با توجه به اين كه اين نشست ها نيز همانند ديگر نشستهاي شوراي امنيت سازمان ملل كه همواره به دنبال منافع قدرتهاي فاتح در جنگ دوم جهاني است ، بدون دستيابي به نتيجه موثري به كار خود خاتمه داد اما قطعنامه اي را صادر كرد كه اين بار با مخالفت آمريكا مواجه نشد.
البته اين عدم مخالفت با اين قطعنامه به دليل آن بود كه آمريكا نيز خود به خوبي به اين موضوع واقف بود كه چنين قطعنامه هايي كه در آن به محكوم كردن متجاوز اشاره اي نشده ، حقوق فلسطينيان و خسارتهاي مالي و معنوي كه به آنها وارد نشده و زماني براي توقف آتش بس در آن قيد نشده است ، يقينا صدور و يا عدم صدور آن تعهدي براي رژيم صهيونيستي به دنبال نخواهد داشت.
بطوري كه در حال حاضر شاهد هستيم ، با گذشت چند روز از صدور اين قطعنامه بي خاصيت، رژيم ددمنش صهيونيستي نه تنها حملات خود را متوقف نكرده بلكه جسارت را به جايي مي رساند كه ساختمان محل استقرار نيروهاي سازمان ملل متحد در غزه را نيز مورد حمله قرار مي دهد.
البته در تابستان سال 2006 ميلادي نيز جهانيان شاهد چنين برخوردهايي از سوي شوراي امنيت سازمان ملل بودند و اين اولين باري نيست و نخواهد بود كه شوراي امنيت نه تنها از حقوق بشر و دمكراسي حمايت نمي كند، بلكه دقيقا آن را مورد هدف قرار مي دهد.
آنچه كه امروز در شوراي امنيت سازمان ملل مي گذرد ، نشان دهنده اين واقعيت تلخ است كه بيش از 50 سال پيش و در هنگام ايجاد سازمان ملل مطرح شده بود و گفته مي شد كه اين نهاد براي حمايت از كشورهاي مظلوم جهان و برقراري صلح جهاني تاسيس شده ، فقط دروغي بيش نبوده و آنجا كه منافع قدرتها به يكديگر گره مي خورد ، خون مظلومان بر زمين مي ريزد و كسي پاسخگوي آن نيست.
هم اينك اشك و آه كودكان و آوارگان مظلوم و بي دفاع فلسطيني دل هر آزاده اي را به درد مي آورد و هر روزه در جاي جاي جهان هستي شاهد آن هستيم كه گروههاي طرفدار صلح و آرامش در جهان و دفاع از حقوق مظلومان با برگزاري تظاهرات و راهپيمايي ها و تجمعاتي از جمله در مقابل سفارتخانه هاي رژيم صهيونيستي به حمايت از اين ملت مظلوم برخواسته اند و بدين ترتيب شمارش سقوط هرچه سريعتر اين رژيم جنايتكار را شدت بخشيده اند.
امروز تشكلهاي غيردولتي ژاپني طرفدار صلح نيز با برگزاري مراسم مختلف از جمله برگزاري تجمعات اعتراض آميز در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي و فريادهاي اعتراض آميز و يا حمل پلاكارهايي در محكوميت حملات نظاميان رژيم صهيونيستي در نوار غزه و نيز مسافرت با كشتي به بنادر مختلف جهان و درخواست از دولت خود براي تجديد نظر در روابط با اين رژيم ، حمايتهاي معنوي خود را از مردم مظلوم فلسطيني و انزجارشان را از رژيم صهيونيستي اعلام مي كنند.
دولت ژاپن نيز كه امروز به عنوان يكي از اعضاي غيردايم شوراي امنيت سازمان ملل و به عنوان تنها قرباني بمب اتم در جهان كه به دنبال برقراري صلح و ثبات در منطقه خاورميانه است تلاشهايي را در اين زمينه آغاز كرده است كه از جمله آنها اعزام " تاتسو آريما" فرستاده ويژه دولت اين كشور به منطقه خاورميانه و ديدار و مذاكره با دست اندركاران در منطقه براي فراهم كردن زمينه برقراري آتش بس در اين منطقه است.
اما به نظر مي رسد كه اين اقدام كافي نباشد و ژاپن به عنوان كشوري كه در دنيا به عنوان كشوري صلح طلب ، داراي روابط خوب با كشورهاي منطقه خاورميانه است و سابقه خوبي نيزاز خود در اين منطقه برجاي گذاشته و با توجه به عضويت اين كشور در شوراي امنيت سازمان ملل ، نياز است تا اقدامات موثري را در راستاي توقف خشونتها در منطقه بكار گيرد.
آساق**280**1392
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن