تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816788116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/2.2 هكتار از زمينهاي مسكن مهر همدان وقفي است/ 11 هزار نفر انصراف دادند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/2.2 هكتار از زمينهاي مسكن مهر همدان وقفي است/ 11 هزار نفر انصراف دادند
همدان - خبرگزاري مهر: متوليان طرح مسكن مهر از نحوه واگذاري زمين، ارائه تسهيلات بانكي و به طور كلي روند اجراي طرح مسكن مهر در استان همدان ناراضي بوده و ادامه اين روند را براي دولت خدمتگزار و عدالت محور مطلوب نمي دانند.

به گزارش خبرنگار مهر در همدان، در حالي كه وزير مسكن چندي پيش از روند ساخت و سازهاي 99 ساله در استان هاي كشور ابراز رضايت كرده و از رفع مشكل اجرايي مسكن مهر در پرداخت تسهيلات بانكي با هماهنگي با بانك مركزي و همچنين اتخاذ تدابير مناسب خبر داده بود، امروز متوليان اين امر در همدان با مسائل بسياري مواجه هستند.

سال گذشته 100 هكتار زمين براي احداث واحدهاي مسكوني متقاضيان در نظر گرفته شده بود كه فقط 15هكتار زمين در اختيارقرار گرفته است.

با وجود گذشت مدت طولاني از زمان وعده هاي مسكن و شهرسازي براي واگذاري زمين، هنوز اين وعده ها عملياتي نشده و اين امر موجب توقف روند اجرايي اين طرح در استان همدان شده است.

مدير عامل اتحاديه مسكن مهر در همدان با تاييد مشكلات طرح شده گفت: 2.2 هكتار از زمينهاي در نظر گرفته شده براي ساخت مسكن مهر در همدان وقفي است.

حجت الاسلام ناصر عبدالله زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان با بيان اينكه اين مسئله مشكلاتي را در ساخت مسكن مهر در همدان به همراه داشته است، اظهار داشت: سال گذشته 100 هكتار زمين براي احداث واحدهاي مسكوني متقاضيان در نظر گرفته شده بود كه فقط 15هكتار زمين در اختيار قرار گرفته است ك از اين ميزان نيز 2.2 دهم هكتار زمينهاي وقفي است.

مديرعامل اتحاديه مسكن مهر در همدان در حالي كه نسبت به محقق نشدن قول هاي مساعد مسوولان براي واگذاري زمين منتقد است، افزود: اجراي يكي از مهمترين برنامه هاي دولت مهرورز با چالش هاي زيادي دست و پنجه نرم مي كند.

حجت الاسلام عبدالله زاده خاطرنشان كرد: عبدالله زاده اضافه كرد: مشكل مضاعف طرح مسكنهاي مهر در استان وجود مشكل اوقافي براي بخش قابل توجهي از زمينهاي مورد نظر است كه با وجود پيگيري استاندار براي پرداخت هزينه ها به اوقاف و واگذاري زمين ها كار همچنان با كندي پيش مي رود و زمينها واگذار نشده است.

عبدالله زاده با اشاره به اينكه مشكل اجراي طرح مسكن مهر در استان با ايجاد بروكراسي هاي غلط رفع نمي شود از مجموعه اداره تعاون در استان خواست به عنوان متولي سازماندهي و امور اجرايي مسكن مهر در اين بخش با برنامه ريزي بيشتر حركت كنند.

مدير عامل اتحاديه مسكن مهر مشاغل آزاد همدان، اظهار داشت: با توجه به شعار مهرورزي و عدالت محوري دولت نهم، يكي از نشانه هاي مهرورزي به بندگان خدا در دنياي امروز رفع معضل مسكن است، لذا بايد براي جامه عمل پوشيدن به اين مهم از فرصت ها بهترين بهره را برد.

عبدالله زاده هشدار داد: عدم اقدام به موقع براي رفع اين مشكلات براي افرادي كه به دنبال بهانه گرفتن از دولت خدمتگزار هستند ، فرصت سازي مي كند.

وي گفت: مديران و مسئولان بايد نگاه عميق تري به مسائل زيربنايي موردنظر دولت نهم كه وعده عمل به آنها به مردم داده شده، داشته باشند و با جديت بيشتر روند اجراي آن را دنبال كنند.

وي اظهار داشت: باتوجه به اينكه منابع مالي مورد نياز اجراي اين طرح تأمين شده هيچ توجيهي براي توقف كار وجود ندارد لذا بايد كاري كرد كه زحمات دولت نهم و مسئولان رده بالاي مملكت در اجراي طرح مسكن مهر بي نتيجه نماند.

11 هزار نفر از متقاضيان مسكن مهر همدان انصراف دادند

عبدالله زاده افزود: شمار زيادي از متقاضيان طرح مسكن مهر در شهرستان همدان انصراف داده اند و از 16 هزار نفري كه نام نويسي كرده بودند، پنج هزار نفر باقي مانده اند.

وي اظهار داشت: در طرح مسكن مهر زمين به صورت رايگان به متقاضيان واگذار شده و هزينه هاي پروانه ساختمان حداقل با 50 درصد تخفيف از سوي شهرداري دريافت مي شود و مابقي هزينه پروانه ساخت نيز به صورت تقسيط و يارانه پروانه قابل پرداخت است.

وي ادامه داد: تخصيص 30 درصد يارانه خدمات مهندسي به تعاوني ها، پرداخت 10 ميليون ريال وام آماده سازي و 140 ميليون ريال وام ساخت نيز از ديگر تسهيلات فراهم شده از سوي دولت براي متقاضيان مسكن مهر است.

رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان همدان نيز مسكن مهر را يكي از مهمترين برنامه ها و طرحهاي مهم دولت نهم براي مهار بازار مسكن عنوان كرد و افزود: در اين طرح دولت به عنوان حامي فعاليت مي كند و به صورت مستقيم در اجراي طرحها نقشي ندارد.

ريحان سروش مقدم گفت: اجراي طرح مسكن مهر توسط مجريان ذيصلاح و با مديريت تعاوني ها صورت مي گيرد و دولت هيچگونه مداخله اي در ساخت مسكن ندارد و همه دستگاه هاي اجرايي بايد در به ثمر رسيدن طرح مسكن مهر همكاري و مشاركت داشته باشند.

وي مهم ترين وظيفه سازمان مسكن و شهرسازي استان را در طرح مسكن مهر نظارت عنوان كرد و افزود: نظارت عالي فني در اين طرح بر عهده اين سازمان است و نظارت در امور مالي طرح نيز بر عهده اداره كل تعاون است.

سروش مقدم با بيان اينكه سال گذشته سهم استان همدان از طرح مسكن مهر 48 هزار واحد مسكوني بوده، افزود: اين در حالي است كه تاكنون بيش از 90 هزار و 600 نفر در سطح استان به عنوان متقاضي در اين طرح نام نويسي كرده اند .

سروش مقدم افزود: تاكنون 72 هزار و 764 نفر توسط اداره كل تعاون به سازمان مسكن و شهرسازي استان همدان به عنوان واجد شرايط معرفي شده اند.

طرح مسكن مهر و واگذاري زمين هاي 99 ساله از جمله طرحهايي است كه با اجراي آن ضمن كنترل قيمت مسكن، مي توان انتظار داشت كه در آينده اي نه چندان دور مسكن از يك كالاي سرمايه اي خارج گشته و به يك كالاي مصرفي مانند ديگر كالاهاي رايج در جامعه تبديل شود .
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن