تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816697654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/تعلل بانكها اجراي طرحهاي بافت فرسوده مازندران را تعطيل كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/تعلل بانكها اجراي طرحهاي بافت فرسوده مازندران را تعطيل كرد
ساري - خبرگزاري مهر: احياء بافتهاي فرسوده شهرهاي استان يكي از مصوبات مهم سفر اول دولت به مازندران بوده كه به واسطه تعلل بانكها در اعطاي تسهيلات، اجراي اين طرح ها در استان تاكنون تعطيل بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هيئت دولت در سفر نخست استاني خود به مازندران براي احياء بافتهاي فرسوده شهرهاي مازندران مصوبات خوبي اجرا كرده ولي به واسطه كمبود توان مالي در شهرداري ها صرفا مطالعه برخي از اين طرحها در شهرهاي استان صورت گرفت.

شهرداران برخي شهرهاي استان معتقدند كه احياء بافت هاي فرسوده شهرهاي استان يك امري ضروري و انكارناپذير بوده كه تاكنون به واسطه عدم تخصيص منابع طرح از سوي بانك ها شهرداريها براي مطالعه اين بافت ها در شهرها از اعتبارات شهرداري استفاده مي كردند.

آنان نيز معتقدند كه مطالعات بافت هاي فرسوده شهرهاي بزرگ استان اتمام يافته و براي اجرا منتظر تسهيلات اعتباري از سوي بانك ها است.

كمبود نقدينگي موجب كندي روند احياي بافت فرسوده شهري شده است

شهردار آمل با بيان اينكه اين شهر داراي 160 هكتار بافت فرسوده مصوب دارد، گفت: تاكنون مطالعه و طراحي احيا و نوسازي بافتهاي فرسوده با اعتبارات شهرداري صورت پذيرفته ولي به دليل كمبود نقدينگي اجراي آن امكان پذير نيست.

حسين عليزاده با اشاره به اينكه 10 نقطه بافت فرسوده در اين شهر شناسايي شده است، اظهار داشت: اين نقاط تاكنون در دو مورد تصويب شده است.

وي با بيان اينكه شهروندان نيز آمادگي لازم را براي احيا و بازسازي بافت فرسوده دارند، خاطرنشان كرد: تسريع و اجراي احياي بافتهاي فرسوده نيازمند حمايت مسئولان استاني و به خصوص بانكهاي عامل است.

عليزاده به خسارت وارد آمده در سالهاي گذشته به بازار قديم آمل اشاره كرد و گفت: مطالعه و طرح احيا و بازسازي بافت فرسوده بازار آمل فراهم شده كه با تامين نقدينگي عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد.

شهردار قائمشهر نيز با اشاره به اتمام مطالعات بافت فرسوده شهري اظهار داشت: اين مطالعات دو سطح صورت گرفته است و در انتظار تصويب سازمان مسكن و شهرسازي است.

به گفته وي، تا كنون 800 ميليون تومان از اعتبارات شهرداري در خصوص احياي بافت فرسوده قائمشهر هزينه شده كه 370 ميليون آن در بخش مطالعات و مابقي در بخش تخفيف عوارض صورت گرفته است.

وي با اشاره به اينكه شهروندان آمادگي لازم را براي همكاري در خصوص احيا و بازسازي بافت فرسوده دارند، اظهار داشت: در سال گذشته كه سهميه قائمشهر 201 واحد بود، 245 واحد مسكوني به بانكها معرفي شدند.

معافي مدني افزود: در سال جاري نيز 214 واحد مسكوني سهميه قائمشهر است كه تا كنون 134 واحد به بانكهاي عامل معرفي شده اند.

شهردار قائمشهر گفت: شهرداريها در خصوص خدمات زير بنايي همچون احيا و بازسازي و نوسازي از لحاظ مالي كم توان هستند و نياز همكاري بانكها در اين خصوص بيش از گذشته احساس مي شود.

80 درصد بناهاي تازه ساز حاشيه شهرها استحكام كافي ندارند

فرماندار ساري نيز با اشاره به اينكه 80 درصد بناهايي كه در حاشيه شهرها ساخته مي شوند، استحكام كافي را ندارند، گفت: افزايش ساخت و ساز اين گونه بناها موجب مي شود تا دو سال ديگر بافتهاي فرسوده شهري افزايش يابد.

محسن زارعي با انتقاد از بي توجهي شهرداريها در خصوص صدور مجوز ساخت و ساز در اين مناطق اظهار داشت: طبق قانون بناهاي ساخته شده در اين مناطق و به خصوص بنا هايي كه داراي استحكام كافي نيستند، مشمول دريافت خدماتي از جمله آب، برق، گاز و تلفن نخواهند شد ولي دستگاه هاي مربوطه نيز در رعايت آن سهل انگاري مي كنند.

استاندار مازندران نيز با تاكيد بر اينكه آگاه سازي مردم نسبت به احياي بافت فرسوده ضروريست، اظهار داشت: تسريع در احياي بافتهاي فرسوده شهري مي تواند از وارد آمدن خسارت جاني و مالي در هنگام رخ دشدن حوادث جلوگيري كند.

به گفته وي، تاكنون احيا و نوسازي شهرهاي قائمشهر، ساري، بابل، تنكابن، چالوس، نوشهر و آمل تصويب شده است.

وي با انتقاد از همكاري نكردن بانكها در خصوص احياي بافت هاي فرسوده استان، خاطرنشان كرد: در سال گذشته و سال جاري اعتباراتي در خصوص احياي بافت فرسوده استان ابلاغ شده كه تعداد كمي از بانكها به بخشي از اين ابلاغيه عمل كرده اند.

كريمي يكي از راهكارهاي موثر در خصوص احيا و نوسازي بافتهاي فرسوده را بلندمرتبه سازي دانست و گفت: به دليل ارزش بالاي زمين در منطقه و كمك به احياي بافت فرسوده بايد ساز و كار هاي بلند مرتبه سازي در مازندران ايجاد شود.

وي تصريح كرد: بلند مرتبه سازي در مازندران بايد به عنوان برنامه استراتژيك استان تصويب و اجرايي شود.

استاندار مازندران با بيان اينكه شهرداران در صدور مجوز بلند مرتبه سازي استعلام از دستگاه هاي خدماتي را در دستور كار قرار دهند، اظهار داشت: دستگاه هاي اجرايي خدماتي همچون آب، برق، گاز و تلفن در خصوص نقاط ضعف شبكه هاي خود در شهرهاي داراي بافت فرسوده اقدامات لازم را انجام دهند.

وي با اشاره به اينكه بلند مرتبه سازي و احياي بافت فرسوده موجب تغيير وضعيت شهرسازي خواهد شد، يادآور شد: فرمانداران شوراي ساماندهي بافتهاي فرسوده را در شهرستان ها راه اندازي كنند.

به گفته وي، احيا و نوسازي بافتهاي فرسوده شهري موجب افزايش ايمني و خدماتي است كه به مردم ارائه مي شود.

معاون عمراني استانداري مازندران نيز با اظهار تاسف از روند تغيير بافتهاي روستايي اظهار داشت: نظارت بر ساخت و سازهاي روستايي استان جدي نيست.

سيد عيسي هاشمي حيدري افزود: متاسفانه متولي خاصي جهت نظارت بر ساخت و سازهاي بي رويه روستاهاي استان وجود ندارد.

وي خاطر نشان كرد: به نظر مي رسد راه و ترابري استان بايد بر نحوه ساخت و سازهاي بي رويه حاشيه جاده ها نظارت جدي تري داشته باشد.

اين مسئول شهرسازي مازندران با اعلام اين مهم كه متاسفانه مشاهده شده كه بافتهاي روستايي برخي شهرها در اطراف جاده ها احداث شده اظهار داشت: راه و ترابري در برخورد با سازندگان بافت روستايي در اين اماكن برخورد جدي نكرده است.

وي با بيان اينكه متولي مشخصي در برخورد با متخلفان ساخت و سازها در استان وجود ندارد، خاطر نشان كرد: از پراكندگي صنعت در بستر استان بايد جلوگيري كرد.

سيد رسول رسولي، رئيس سازمان مسكن و شهرسازي مازندران با اشاره به اينكه امسال يك ميليارد تومان براي بهسازي و نوسازي بافتهاي فرسوده شهر ساري در نظر گرفته شده است افزود: دو ميليارد تومان از اعتبارات بافتهاي فرسوده مابقي طي سال 88 به شهرهاي ديگر استان تزريق خواهد شد.

عضو كارگروه مسكن و شهرسازي مازندران با اشاره به افزايش تراكم پايه در فاز نخست براي ساختمانهاي مسكن مهر ابلاغ شده است، افزود: اين تراكم پايه در مراحل بعدي مشمول بافتهاي فرسوده شهرها خواهد شد.

رسولي افزود: مسكن و شهرسازي موظف است 15 ميليارد تومان اعتبار را از محل يارانه مسكن در بودجه 87 به استانداري جهت جبران كاهش درآمد شهرداريها و اجراي طرحهاي بافت فرسوده شهري پرداخت كند.

مازندران داراي بيش از چهار هزار متر بافت فرسوده شهري است.
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن