تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819980301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غزه درآتش وخون الجزيره :اجلاس دوحه،به يك اجلاس مشورتي عربي -اسلامي تبديل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: غزه درآتش وخون الجزيره :اجلاس دوحه،به يك اجلاس مشورتي عربي -اسلامي تبديل مي‌شود
سياسي. غزه. قطر
تهران - اجلاس مشورتي كه قرار بود روز جمعه با حضور برخي سران كشورهاي عربي در دوحه قطر برگزاري شود، به نشست مشورتي عربي- اسلامي درباره غزه تبديل مي‌شود.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، شبكه تلويزيوني الجزيره قطر روز جمعه اعلام كرد رئيس جمهور ايران، رئيس جمهور سنگال و هيات‌هايي از تركيه به رياست مشاور نخست وزير تركيه نيز در اين اجلاس مشورتي شركت خواهند كرد.

خبرنگار الجزيره در مقر اجلاس دوحه اعلام كرد: قرار بود اين اجلاس بعد از پايان نماز جمعه كار خود را آغاز كند، ولي بر اساس برخي خبرهاي منتشره برگزاري آن قدري به تاخير خواهد افتاد تا بقيه شركت‌كنندگان نيز وارد دوحه شوند.

خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطن حماس، رمضان شلح دبير كل جنبش جهاد اسلامي و احمد جبريل دبير كل جبهه خلق براي آزادي فلسطين نيز از جمله حاضران در اجلاس خواهند بود.

اجلاس مشورتي با سخنراني امير قطر آغاز مي‌شود و به نظر مي‌رسد محورهاي بحث و گفت وگو همان محورهايي باشد كه امير قطر در سخنراني دو روز پيش خود به آن پرداخته بود.

وي براي موضع‌گيري در قبال رويدادهاي كنوني غزه و ادامه تجاوز ارتش اشغالگر به يك طرح ‪۸‬ماده‌اي اشاره كرده بود كه نكات مهم آن عبارت بودند از: توقف فوري تجاوز اسرائيل به غزه، شكسته شدن محاصره نوار غزه و به حالت تعليق درآمدن طرح صلح عربي.

تاكنون تعدادي از سران و فرستادگان رهبران عرب از جمله بشار اسد رئيس جمهور سوريه، عبدالعزيز بوتفليقه رئيس جمهور الجزاير، طارق الهاشمي معاون رئيس جمهور عراق، محمد ولد عبدالعزيز رئيس شوراي حاكم بر موريتاني، البعداد المحمودي دبير كميته مردمي ليبي و وزير اوقاف جيبوتي به عنوان فرستاده رئيس جمهور اين كشور وارد قطر شده اند.

يادآور مي‌شود امير قطر در ابتداي هفته جاري براي دومين بار خواستار برگزاري اجلاس فوق‌العاده سران عرب در دوحه شد، اما برخي كشورهاي عربي از جمله مصر و عربستان اين دعوت را نپذيرفتند و اعلام كردند اعراب مي‌توانند در حاشيه اجلاس اقتصادي هفته آينده خود در كويت، نشست مشورتي درباره غزه برگزاري كنند.

به دليل همين مخالفت ها، حد نصاب لازم براي برگزاري اجلاس فوق‌العاده عرب در دوحه حاصل نشد، اما كشورهاي شركت‌كننده به نشست مشورتي بسنده مي‌كنند كه تنها دستور كار آن، بررسي وضعيت غزه و ادامه تجاوز ارتش صهيونيستي به آن است.
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن