تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816865595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پنج پيشنهاد ايران براي پايان نسل‌كشي در غزه‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: پنج پيشنهاد ايران براي پايان نسل‌كشي در غزه‌
ايران به دنبال شكست شوراي امنيت براي پايان دادن به نسل‌كشي در غزه، با ارائه يك پيشنهاد 5ماده‌اي، درخواست كرد كه مجمع عمومي سازمان ملل يك نشست فوري تشكيل دهد.‌

محمد خزاعي سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل ديروز اين پيشنهاد را در قالب نامه‌اي به ميگل دسكوتو بروكمن رئيس مجمع عمومي سازمان ملل ارائه داد.

خزاعي و بروكمن حدود 40 دقيقه درباره غزه و راه‌هاي جلوگيري از قتل عام فلسطيني‌ها توسط اسرائيل، گفتگو كردند.‌

در اين نامه آمده است: ما اعتقاد داريم در حالي كه شوراي امنيت قادر به توقف اين جنايات نبوده است، مجمع عمومي سازمان ملل متحد به عنوان يكي از رسمي‌ترين و دمكراتيك‌ترين نهادهاي سازمان ملل، بايستي اقداماتي فوري براي ايجاد فشار بر رژيم‌صهيونيستي براي خاتمه دادن به اين خونريزي‌ها به عمل آورد.‌

در بخش ديگري از اين نامه تاكيد شده است: مجمع عمومي سازمان ملل متحد بايستي دهمين جلسه اضطراري خود را به منظور صدور قطعنامه‌اي براي محكوميت جنايات اسرائيل و درخواست موارد ذيل تشكيل دهد:

1-‌ توقف فوري حملات رژيم صهيونيستي و پايان بخشيدن به تجاوزات آن به مردم بي‌گناه فلسطيني در غزه

2- عقب‌نشيني فوري آن رژيم از غزه‌

3- رفع محاصره غزه‌

4- بازگشايي معابر

5- اتخاذ تمهيدات فوري براي كمك‌هاي انساني براي مردم در منطقه‌

همچنين جامعه بين‌المللي بايد اين رژيم را در قبال جناياتش و خساراتي كه به مردم بي‌دفاع غزه فلسطين وارد آورده مسئول بداند و تلاش براي تاسيس يك دادگاه بين‌المللي به منظور بررسي جرم و جنايات مقامات صهيونيستي عليه ملت فلسطين را آغاز كند.

در اين نامه، ايران با تاكيد بر آغاز روند مربوط به از سرگيري دهمين جلسه اضطراري مجمع عمومي، در اولين وقت ممكن خواستار انتشار آن به عنوان سند مجمع عمومي شد.

تشريح مواضع ايران درباره غزه‌

سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل در نشست ويژه شوراي امنيت با اشاره به جنايات جنگي و اقدامات غيرانساني رژيم صهيونيستي عليه مردم بي‌دفاع غزه، خواستار توجه كاملا جدي شورا به جنايات مداوم آن رژيم شد.‌

براساس اين گزارش محمد خزاعي در اين نشست ويژه شوراي امنيت كه شامگاه چهارشنبه به وقت نيويورك (صبح امروز به وقت تهران) و به منظور بررسي مسائل مربوط به كشتار غيرنظاميان در مناقشات مسلحانه تشكيل شد، اظهار داشت: اين جلسه شورا مي‌تواند و بايد حقايق ناگفته بيشتري را درباره جنايات اين رژيم عليه شهروندان بي‌دفاع فلسطين، برملا كرده و مورد كنكاش قرار دهد و فاجعه غمبار غزه بايد به طور شايسته در نتايج حاصله از اين نشست بازتاب يابد.‌

خزاعي خواستار توقف فوري جنايات مذكور شد و گفت: اين قتل و كشتارها بايد فوري متوقف شود و جنايتكاران اسرائيلي بايد به دست عدالت سپرده شوند تا به جرم جناياتي كه در حق شهروندان بي‌گناه انجام داده و همچنان انجام مي‌دهند مورد محاكمه و بازجويي قرار گيرند.‌

وي با انتقاد از عدم اقدام موثر از سوي شوراي امنيت اظهار داشت: شوراي امنيت سازمان ملل متحد علي‌رغم تعهدي كه براي اجراي تمام و كمال قطعنامه‌هاي خود در خصوص حمايت از حقوق شهروندان در چنين شرايطي برگردن دارد، متاسفانه هيچ‌گونه اقدام موثري را براي متوقف كردن چنين نسل‌كشي بي‌سابقه‌اي عليه ملت فلسطين انجام نداده و تحت تاثير برخي از اعضاي دائم خود، هرگونه اقدامي را متوقف كرده است.‌

نماينده دائم كشورمان با محكوميت قاطعانه تمام موارد نقض حقوق بين‌الملل توسط رژيم صهيونيستي، تاكيد كرد: ما از شوراي امنيت سازمان ملل مي‌خواهيم تا اين رژيم را مجبور كند تا به اقدامات وحشيانه و تجاوزات آشكار خود فورا خاتمه دهد.‌

وي افزود: جامعه بين‌الملل بايد به فوريت تمام مصونيت اين رژيم را پايان دهد و مسئولان صهيونيستي را به دليل جنايات جنگي، نسل‌كشي، جنايت عليه بشريت و موارد متعدد نقض قوانين حقوق بشري به پاي ميز محاكمه بكشاند.‌

فرستاده ويژه رئيس‌جمهور به مالزي‌

وزير راه و ترابري و فرستاده ويژه رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در باره بحران غزه به مالزي گفت: ايران و مالزي مواضع يكساني را در واكنش به جنايات رژيم صهيونيستي عليه ساكنان نوار غزه اتخاذ كرده‌اند.‌

حميد بهبهاني عصر ديروز با تسليم پيام آقاي احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوري كشورمان پس از ديدار با عبدالله احمد بداوي، نخست‌وزير مالزي در پوتراجايا (پايتخت ستادي اين كشور) به خبرنگاران گفت: در ديدار با مسئولان ارشد مالزي از جمله نخست‌وزير و وزير امور خارجه اين كشور، يقين حاصل شد كه ديدگاه‌هاي دو كشور در قبال جنايات رژيم صهيونيستي بسيار نزديك است.‌

گفتگوي جليلي با الجزيره‌

دبير شوراي عالي امنيت ملي ديروز در گفتگو با شبكه الجزيره، با اشاره به ادامه تجاوز رژيم صهيونيستي به نوارغزه گفت كه اين حادثه نقطه عطفي در مناسبات بين‌المللي به ويژه در منطقه، دنياي عرب و اسلام است.‌

به گزارش ايرنا، سعيد جليلي افزود: هم‌اكنون يك جبهه به منظور دفاع از حق مشروع و قانوني در چارچوب يك دولت قانوني و برگزيده گشوده شده است.

وي گفت: دشمن صهيونيستي تلاش مي‌كند مسائلي را برمقاومت فلسطين كه در حال دفاع از خود است تحميل كند، ولي مقاومت در برابر تمامي اين فشارها تسليم نشده و مقاومت ادامه دارد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي افزود: متاسفانه پس از مقامت دلاورمردانه مردم فلسطين مشاهده مي‌كنيم كه رژيم صهونيستي با زور و تجاوز و اشغال اين مقاومت را به منظور پذيرش مسائل غيرقانوني تحت فشار قرار داده است.

وي افزود: تمامي اين مسائل موجب ايجاد جو همدردي در جهان شد و در اين رابطه اكثر توده‌هاي مردم در جهان براي ابراز همدردي با مردم غزه به خيابانها ريختند.

به گفته وي، برخي كه شعار دمكراسي سر داده و به نام جهان آزاد سخن مي‌رانند، بدترين جنايت‌ها را مرتكب شدند و كساني كه شعار مبارزه با تروريسم سر مي‌دادند سكوت اختيار كردند.

وي برپايان يافتن اشغال نوارغزه تاكيد كرده و گفت كه پس از اين مرحله گذرگاهها بايستي گشوده شود.

جليلي با اشاره به تاثيرگذاري حماس برمسائل جاري گفت: اين سازمان داراي مطالبات مشروع است، زيرا داراي يك دولت قانوني و مشروع است كه در سرزمين مشروع مستقر شده است و توده‌هاي عرب و مسلمان و حتي اروپايي‌ها از اين ايده حمايت مي‌كنند.

وي از شروع يك اقدام و حركت جدي در سطح جهان براي پايان دادن به تجاوز رژيم صهيونيستي به غزه حمايت كرد و گفت كه ايران در هر سطح و اجلاسي كه بتواند اين هدف را تامين كند، شركت خواهد كرد.

وي در مورد متهم شدن تهران از خلال مناسبات خود با حماس و جهاداسلامي به تلاش براي تشديد روند درگيري در منطقه، گفت: آنچه در صحنه فلسطين جريان دارد دفاع مردم اين سرزمين از حقوق خود است، البته در جهان بسياري هستند كه از چنين حقي دفاع مي‌كنند و ايران نيز از چنين حقي دفاع مي‌كند.

جليلي تاكيد كرد كه نبايستي به تجاوز جنبه مشروعيت بدهيم بلكه بايستي از حقوق ملت‌ها و مطالبه آنها به گرفتن اين حقوق حمايت كنيم.

وي در مورد برخي ادعاها مبني بر كمك‌هاي تسليحاتي ايران به نيروهاي مقاومت فلسطين گفت: اين تهمت توسط بسياري مطرح شد، ولي آنها هيچگونه دليل و مدركي در اين باره ارائه نداده‌اند.

دبير شوراي عالي امنيت ملي بار ديگر برضرورت احترام به انتخاب ملت فلسطين كه يك دولت مشروع به منظور دفاع از حقوق خود برگزيده تاكيد كرد و گفت: بايستي از ملت فلسطين پشتيباني كنيم.

وي افزود: هر آنچه كه ملت فلسطين در اين نبرد بپذيرد، اين مساله از سوي ايران نيز پذيرفته خواهد شد.جليلي همچنين گفت كه نمايندگان منتخب ملت فلسطين به خوبي نسبت به منافع اين ملت آگاه هستند و آنها براين اساس به مقاومت در برابر اشغالگران قيام كرده‌اند و اين حركت براساس مباحث مشروع و صحيح است.

رايزني‌هاي جليلي در دوحه‌

دبير شوراي‌عالي امنيت ملي كشورمان همچنين برلزوم توقف تهاجم رژيم صهيونيستي به غزه، رفع محاصره غزه و بازگشايي گذرگاه‌هاي اين منطقه از جمله گذرگاه رفح تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا به نقل از سفارت ايران در قطر، سعيد جليلي نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي‌عالي امنيت ملي كشورمان كه براي رايزني با مقام‌هاي قطري درباره چگونگي جلوگيري از تجاوزهاي رژيم‌صهيونيستي به غزه در دوحه بسر مي‌برد، با شيخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثاني نخست‌وزير و وزيرخارجه قطر ديدار و گفتگو كرد.

دبير شوراي‌عالي امنيت ملي با اشاره به واكنش مردمي در سراسر جهان عليه كشتار كودكان و زنان و مردم بي‌دفاع غزه، با تاكيد برلزوم توقف تهاجم رژيم‌صهيونيستي به غزه، رفع محاصره غزه و بازگشايي گذرگاه‌هاي اين منطقه از جمله گذرگاه رفح، تمركز دولت‌هاي اسلامي و عربي و نيز مجامع بين‌المللي را براين سه محور براي پايان دادن به كشتار مردم فلسطين ضروري دانست.

نخست‌وزير قطر نيز در اين ديدار با ستايش از مقاومت دليرانه مردم در غزه برهماهنگي دولت‌هاي عربي و اسلامي براي دفاع از مردم فلسطين تاكيد كرد.

وي با اشاره به ابتكار قطر براي برگزاري اجلاس سران عرب در دوحه ابراز اميدواري كرد نشست روز جمعه گام موثري براي پايان دادن به كشتار مردم بي‌دفاع فلسطين باشد.

بيانيه مجالس كشورهاي اسلامي ‌

روسا و نمايندگان مجالس 30 كشور اسلامي بر لزوم برقراري آتش بس و خروج نظاميان صهيونيست از غزه، رفع كامل محاصره، بازگشايي همه گذرگاه‌ها و ارسال كمك‌هاي بشردوستانه به اين شهر جنگزده تاكيد كردند. به گزارش واحد مركزي خبر از آنكارا، در بيانيه پاياني نشست فوق‌العاده كميته اجرايي اتحاديه بين‌المجالس در استانبول كشورهاي اسلامي، تشكيل كميته‌اي حقيقت ياب را براي رسيدگي و ثبت ابعاد مختلف جنايات اسرائيل و نيز فراهم آوردن مقدمات محاكمه بين‌المللي عاملان وقايع غزه خواستار شدند. ‌درخواست از سازمان ملل و همه سازمان‌هاي امدادرسان براي انتقال مجروحان و قطع رابطه مجالس كشورهاي اسلامي با مجلس رژيم صهيونيستي از ديگر مفاد بيانيه اين نشست بود. ‌




 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن