تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816741199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي جداسازي آب شرب از ساير موارد مصرف بايد برنامه ريزي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: براي جداسازي آب شرب از ساير موارد مصرف بايد برنامه ريزي شود
اصفهان - خبرگزاري مهر: معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا گفت: جداسازي آب شرب از ساير موارد مصرف آب از مسائلي كه بايد براي آن برنامه ريزي اصولي كرد و در مجموع يكي از مسائل جدي كه بايد در آن تدبير نمود،‌ مسئله بهينه سازي مصرف آب است.

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، محمد رضا عطار زاده شامگاه گذشته در پانزدهمين جلسه ستاد بحران و خشك سالي افزود: در حال حاضر همه بر اين باور هستيم كه در بهره برداري از منابع آبي در كشور دچار اشتباه هستيم.

وي ادامه داد: آبي كه با هزينه هاي بسيار براي شرب آماده و تهيه مي شود در نهايت براي كارهاي زيادي مورد استفاده قرار گرفته و بايد در اين راستا تدبير شود.

عطار زاده يادآور شد: در هر صورت وضعيت آب در كشور ما وضعيتي نيست كه بتوان با نگاه ساده مسائل آن را حل كرد و با زندگي همه مردم رابطه دارد و وظيفه ما اين است كه با تمام توان بتوانيم خدمتگزاري موثر باشيم.

معان وزير نيرو همچنين با اشاره به اجراي تونل سوم كهرنگ ادامه داد: پروژه كهرنگ از مشكلات پيچيده اي دانست كه مي توانست با درايت بيشتري اجرا شود.

وي ادامه داد: البته نمي توان گفت كه مسئولين براي اجراي اين طرح درست نفهميده و نبايد فراموش كرد علم آن روز در حد استفاده از اينگونه دستگاه ها بوده كه اكنون كار با مشكلات زيادي به جلو مي رود.

عطارزاده همچنين خاطر نشان كرد: تلاش ما بر اين بوده كه ابتدا پروژه هاي نيمه تمام را تمام و در گام بعدي ديگر پروژه هاي را شروع نماييم.

اختصاص وام پنج ميليون توماني به كشاورزان تك شغله

در بخش ديگري از اين جلسه استاندار اصفهان خبر از اختصاص وام پنج ميليون توماني به كشاورزان تك شغله داد افزود: مقرر شده است تا به ميزان يك هزار ميليارد تومان وام به كشاورزان تك شغله در سراسر كشور داده شود.

وي يادآور شد: اگر قرار است اين مبلغ از سمت سوي بانك مركزي اعلام شود بايد بررسي شود، چرا كه در صورت محقق نشدن اين امر ما شاهد مهاجرت كشاورزان تك شغله خواهيم بود و سيل مهاجرت از روستاها آغاز مي شود.

وي همچنين اظهار داشت: در حال حاضر 157 هزار كشاورز تك شغله در سطح استان اصفهان كه اگر شغل كشاورزي از آنان گرفته شود آنان شغل ديگري ندارند.

بختياري يادآور شد: از اين تعداد 125هزار نفر مربوط به شهرستان اصفهان هستند كه نبايد در اين قسمت مديريت استان بدون تفاوت باشد.

استاندار اصفهان همچينين يادآور شد: خسارت سه ماهه امسال از خشك سالي 183 ميليارد تومان بوده اين درحالي است كه سالانه حداقل 11 ميليارد ليتر آب در استان چهارمحال و بختياري به هدر مي رود.

با كمك به دانشگاه اصفهان جواب معماي كم آبي را حل خواهيم كرد

در بخش ديگري از اين جلسه رئيس دانشگاه اصفهان اظهار داشت: بحران خشك سالي در ايران روندي عادي است كه تا كنون ما بيش از 90 سيكل گزارشي در اين خصوص داريم و اين سيكل ها سبب شده تا مدنيت ما به خطر افتد.

محمد حسين رامشت افزود: اكنون دهها شهر در حاشيه كوير ايران زير انبار شن رفته و اكنون در وضعيت مناسبي به سر نمي بريم.

وي تصريح كرد: تاريخ به ما نشان داده است كه براي حل اين مسئله ديگر بايد مديريت بحران را بايد كنار گذاشت و طرح جامع آب ايران اجرا شود كه در هر كجا كه آب وجود داشته بايد تزريق كرد.

رامشت ادامه داد: بايد اكنون به جاي چشم داشت به آسمان، چشم به دريا داشت و عملياتي شدن اين طرح الزامي است.

وي ادامه داد: در صورتي كه سه تا چهار ميليارد به دانشگاه كمك شود جواب مسئله را پيدا خواهيم كرد و آب شور درياها را شيرين مي كنيم كه اين آب شيرين محصول اول نيست بلكه در كنار آن محصولات پر بهايي ديگري را نيز به وجود مي آوريم.

اجراي پروژه انتقال آب به فلات مركزي ايران راهي جز جلب مشاركت ندارد

در بخش ديگري از اين جلسه حميد رضا فولادگر نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اجراي پروژه انتقال آب به فلات مركزي ايران راهي جز جلب مشاركتهاي مردمي ندارد و بايد دولت اجراي اين طرح را در بودجه سال آينده پيش بيني نمايد.

وي يكي از دلايل مهاجرت را خشك سالي دانست افزود: در بلند مدت اگر موضوع انتقال آب را جدي نگرفته با مشكل روبرو خواهيم شد و نبايد فراموش كرد كه اينگونه مشكلات هميشگي است.

وي بهره وري و بازدهي كشاورزان اصفهاني را در سطح بالايي دانست و افزود: آنان به خاطر محدوديت در منابع آب يا به استانهاي ديگر مهاجرت نموده اند و از كشاورزي دست بريده اند.

وي همچنين اجراي پروژه هاي ابخيز داري در اصفهان را بسيار موثر دانست افزود: براي اجراي طرح هاي آبخيز داري سال گذشته اصفهان 50 ميليارد تومان مصوبه داشت كه تنها 6 ميليارد آن پرداخت شد.

وي همچنين به قطع حق آبه كشاورزان حاشيه زاينده رود اشاره نمود و خاظر نشان كرد: موضوع قطع حق آبه بحثي جدي است كه شرعا هم مشكل دارد و بايد راهكار آن پيدا شود.

در بخش ديگري از اين جلسه حسن كامران به انتقاد از عملكرد وزارت نيرو پرداخت و گفت: يكي از وعده هاي وزارت نيرو در خصوص نونل سوم بوده كه از سال 82 تا كنون وعده داده كه بايد در اين جلسه زمان محقق و اجرايي شدن اين طرح مشخص شود.

اين نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي همچنين به كوتاهي وزارت نيرو در فرهنگ سازي آبياري تحت فشار اشاره نمود و گفت: چرا وزارت نيرو آبياري تحت فشار را فرهنگ سازي نمي كند و بايد با ارائه تسهيلات به مردم آنان را در اجراي اين طرح همراهي كرد.
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن