تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815538201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فراتيني سخنان كميسر حقوق بشر شوراي اروپا را توهين به ايتاليا خواند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: فراتيني سخنان كميسر حقوق بشر شوراي اروپا را توهين به ايتاليا خواند
تهران / واحد مركزي خبر/ سياسي 87/10/26
فرانكو فراتيني وزير امور خارجه ايتاليا اظهارات اخير توماس هارامبرگ، كميسر حقوق بشر شوراي اروپا را كه قوانين مهاجرت در ايتاليا را تبعيض اميز خوانده بود، توهين شديد و اشكار به مردم و دولت ايتاليا توصيف كرد.
فرانكو فراتيني در بيانيه اي كه روز پنجشنبه در اين باره منتشر شد تاكيد كرد كميسر حقوق بشر شوراي اروپا رفتار دولت ايتاليا را در قبال مهاجران مغاير با تمدن، و قوانين مهاجرت ايتاليا را تبعيض اميز دانسته و با اظهارات خود اشكارا به مسئولان و مردم ايتاليا توهين كرده است. فرانكو فراتيني افزود كميسر حقوق بشر شوراي اروپا همچنين در اظهارات خود درباره يك كشور متمدن و تاريخي اروپايي از لحني توهين اميز و غير قابل استفاده كرده و با اينكار غناي فرهنگي، سابقه مردم سالاري، روحيه مدارا و حقوق بشر را در كشور ما زير سوال برده است.
كميسر حقوق بشر شوراي اروپا در مصاحبه اي كه روز پنجشنبه در روزنامه لارپوبليكا منتشر شد اعلام كرد ايتاليا در حال تصويب و اجراي قوانيني تبعيض اميز است كه در ان حقوق بشر مدنظر قرار داده نشده است. توماس هارامبرگ در تائيد گفته هاي خود افزود دولت ايتاليا قصد دارد ميزان مالياتي را كه براي صدور مجوز اقامت براي مهاجران در نظر گرفته است به طور قابل ملاحظه اي افزايش دهد و مهاجرت غير قانوني به كشور را جرم قلمداد كند.
در بيانيه وزارت امور خارجه ايتاليا امده است فرانكو فراتيني از نماينده ايتاليا در شوراي اروپا خواست به طور رسمي از كميسر حقوق بشر شوراي اروپا نزد رئيس
و دبير كل اين سازمان شكايت كند.
كميسر حقوق بشر شوراي اروپا كه يك ديپلمات سوئدي است روز چهار شنبه در رم از يك اردوگاه اوارگان بازديد كرد. وي در مصاحبه خود با لارپوبليكا اعلام كرد براي اتحاديه اروپا شرم اور است كه هنوز افرادي در برخي از كشورهاي عضو در شرايطي غير قابل قبول زندگي مي كنند.
از زماني كه دولت ايتاليا به نخست وزيري سيلويو برلوسكني، تحت فشار حزب "اتحاديه شمال" يك رشته تدابير سختگيرانه براي مقابله با مهاجرتهاي غير قانوني اتخاذ كرد پيوسته با نهادهاي مختلف اروپا اختلاف داشته است. حزب اتحاديه شمال كه در پارلمان ايتاليا اكثريت را در اختيار دارد با مهاجرت به اين كشور مخالف است
چرا كه بخش عمده جرم و جنايت در ايتاليا را ناشي از افزايش مهاجرت به ويژه مهاجرتهاي غير قانوني از افريقا به اين كشور مي داند.
رابرتو ماروني،‌ وزير كشور ايتاليا كه عضو حزب عامه گراي اتحاديه شمال به شمار مي رود، با ناكارامد دانستن سياستهاي كنوني ايتاليا در مبارزه با مهاجرتهاي غيرقانوني، از دولت خواسته است به طور رسمي از دولت معمر قذافي، رهبر ليبي، بخواهد براي جلوگيري از روند فزاينده مهاجرتهاي غيرقانوني به ايتاليات تدابير مناسبي به اجرا گذارد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از رم، سيلويو برلوسكني پس از به دست گرفتن مجدد قدرت در ايتاليا اعلام كرد مبارزه با مهاجرتهاي غير قانوني را در صدر برنامه هاي خود قرار مي دهد. در همين راستا،دولت برلوسكني اعلام كرد ‌مهاجرت غير قانوني به اين كشور جرم محسوب شده و مجازاتي معادل شش ماه تا چهار سال زندان دارد و پس از ان اخراج از كشور براي مهاجران غير قانوني در نظر گرفته مي شود. در همين چارچوب دولت ايتاليا مراكز جديد نگهداري مهاجران غير قانوني داير كرده و مدت بازداشت انها را در اين مراكز از دو ماه تا هجده ماه افزايش داده است. از ديگر تدابيري كه دولت سيلويو برلوسكني در اين زمينه اتخاذ كرده اين است كه امكان تشكيل خانواده از طرف مهاجران غير قانوني را در ايتاليا محدود كرده است.
منابع اگاه در ايتاليا اعلام كرده اند روند كاهش ورود مهاجران غير قانوني در سال دو هزار و شش و دو هزار و هفت به يكباره در سال دو هزار و هشت جهت مخالف پيدا كرد و شمار مهاجران غير قانوني كه سال دو هزار و هشت به سواحل ايتاليا وارد شدند نسبت به سال قبل تقريبا دو برابر شد.
 پنجشنبه 26 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن