تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814712296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ونزوئلا روابط ديپلماتيك خود را با اسرائيل قطع كرد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ونزوئلا روابط ديپلماتيك خود را با اسرائيل قطع كرد
آمريكاي‌لاتين- همشهري آنلاين:
دولت ونزوئلا در اعتراض به تجاوز وحشيانه رژيم صهيونيستي به غزه روابط ديپلماتيك خود را با اين رژيم قطع كرد.

به گزارش الجزيره، يك روز پيش نيز دولت بوليوي از قطع روابط خود با رژيم صهيونيستي خبر داده بود. [بوليوي روابط ديپلماتيك خود را با رژيم صهيونيستي قطع كرد]

وزارت امورخارجه ونزوئلا در بيانيه‌اي اعلام كرد: ونزوئلا به دليل اوضاع زجرآور غير انساني كه به مردم فلسطين تحميل شده تصميم به قطع روابط ديپلماتيك خود با اسرائيل را گرفته است.

هفته گذشته نيز هوگو چاوز رئيس جمهوري ونزوئلا به دليل تهاجم رژيم صهيونيستي به نوار غزه تصميم به اخراج سفير و كارمندان سفارت اين رژيم از كاراكاس گرفت.

اوو مورالس رئيس جمهوري بوليوي نيز كه از متحدان نزديك چاوز محسوب مي‌شود روز سه‌شنبه 13 ژانويه(به وقت آمريكايي جنوبي) گفته بود كه طرح متهم كردن مقامات اسرائيلي از جمله ايهود اولمرت نخست وزير اين رژيم در دادگاه بين‌المللي جنايات جنگي به نسل كشي را پيگيري خواهد كرد.

شوراي نا امن

رئيس جمهوري بوليوي همچنين طي اظهاراتي به شدت از سازمان ملل متحد و شوراي امنيت اين سازمان تحت عنوان "شوراي نا امن" به دليل واكنش نيم بندشان در قبال بحران در نوار غزه به شدت انتقاد كرده گفته بود : شوراي امنيت بايد جلسه‌اي اضطراري جهت محكوم كردن تهاجم اسرائيل به نوار غزه تشكيل دهد.

او همچنين گفته بود كه به دليل آنكه شيمون پرز رئيس جمهوري رژيم صهيونيستي نتوانشته است از تهاجم نيرو‌هاي اسرائيلي به نوار غزه جلوگيري كند، بايد جايزه صلح نوبل وي باز پس گرفته شود.

ديدار فرستاده رئيس جمهوري اسلامي ايران با مقامات موريتاني و تونس

واحد مركزي خبر نيز گزارش داد:فرستاده ويژه رئيس جمهوري اسلامي ايران در ديدار با ژنرال عبدالعزيز رييس شوراي عالي نظامي موريتاني پيام كتبي دكتر احمدي نژاد را درباره اوضاع غزه به وي تسليم كرد.

محمدرضا رحيمي در اين ديدار با قدرداني از اقدام موريتاني در اخراج سفير رژيم صهيونيستي و قطع رابطه با اين رژيم گفت‌: اين اقدام ستودني است و در تاريخ كشورهاي اسلامي ثبت خواهد شد.

ژنرال عبدالعزيز رئيس شوراي عالي موريتاني نيز در اين ديدار با قدرداني از پيام دكتر احمدي نژاد گفت: با اين جناياتي كه صهيونيست‌ها مرتكب مي شوند ديگر جاي هيچ توجيهي نيست كه كشورهاي اسلامي با اين كشور صهيونيستي رابطه داشته باشند.

وي افزود: منطق حكم مي كند كه همه كشورها به ويژه كشورهاي اسلامي رابطه خود را با رژيم صهيونيستي كه دستش به خون مردم مسلمان فلسطين آغشته است قطع كنند.

فرستاده ويژه رئيس جمهور در ديدار با عبدالوهاب عبدالله وزير خارجه تونس نيز با قدرداني از مواضع استوار رئيس جمهوري تونس در حمايت از مردم غزه گفت: ممكن است امكانات تونس محدود باشد ولي از اراده و عزم بزرگي برخوردار است و اين جديت، در بيانات و مواضع ستودني رئيس جمهوري اين كشور كاملا مشهود است.

رحيمي با بيان اينكه در شرايط فعلي نبايد فلسطين را تنها گذاشت گفت: دولت‌ها و ملت‌هاي دوست و مسلمان بايد با هم روابط گسترده‌اي داشته باشند چراكه برخي قدرت‌هاي زورگو علاقه مند نيستند ما باهم روابط دوستانه داشته باشيم.

وي همچنين با اشاره به تلاش مسئولان دو كشور براي ارتقاي بيش از پيش روابط افزود: جمهوري اسلامي ايران براي روابط خود با تونس اهميت ويژه اي قائل است.

عبدالوهاب عبدالله وزير خارجه تونس نيز در اين ديدار با بيان اينكه وي در تمام همايش‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي با وزير امور خارجه ايران در تماس بوده است، گفت: اين ملاقات‌ها باعث شد تا به اهتمام ايران درخصوص آفريقا ايمان پيدا كنم.

وي با اشاره به اينكه اراده سياسي تونس توسعه روابط در بالاترين سطح ممكن با جمهوري اسلامي ايران است، گفت: در باره مسايل منطقه‌اي و بين‌المللي ما با ايران ديدگاه‌هاي مشتركي داريم.

وزير خارجه تونس گفت:در خصوص بحران غزه، تونس امكانات محدودي دارد و چندان قادر به تاثير گذاري روي كشورهاي بزرگ نيست ولي سعي داريم تصميمات مستقلي داشته باشيم.
 پنجشنبه 26 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن