تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815537524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوالات تستي خبرنگاران و پاسخ هاي تشريحي استاندار!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سوالات تستي خبرنگاران و پاسخ هاي تشريحي استاندار!
عليرغم گذشت روزهاي زيادي از آخرين نشست خبري استاندار لرستان بالاخره اين نشست عصر ديروز با حضور خبرنگاران رسانه هاي مختلف اين استان در سالن خبرنگار شهيد حيدريان برگزار شد.

به گزارش مهر در خرم آباد، در ابتداي اين جلسه كه خبرنگاران سئوالات كوتاه خود را مطرح و جوابهاي تشريحي شنيدند، استاندار لرستان ضمن اشاره به در پيش بودن ايام الله دهه فجر خواستار برگزاري هر چه باشكوه تر برنامه هاي اين هفته شد.

سيد حسين صابري همچنين با اشاره به وضعيت تدوين بودجه سال 88 دستگاههاي اجرايي استان، عنوان كرد: لرستان تنها استاني است كه در سال جاري توانسته است 100 درصد اعتبارات عمراني اختصاص داده به خود را جذب كند.

وي با اشاره به اختصاص 50 ميليارد تومان براي كارهاي اجرايي در استان، بيان داشت: بودجه سال 88 در دستگاههاي اجرايي استان تدوين شده كه تا به امروز بودجه عمراني لرستان با رشد 20 درصدي معادل 201 ميليارد تومان پيش بيني شده است.

استاندار لرستان با بيان اينكه سال گذشته در زمينه رشد اعتبارات عمراني لرستان پس از سيستان و بلوچستان رتبه دوم را به خود اختصاص داده بود، يادآور شد: در بودجه تدوين شده در سالجاري لرستان با رشد 20 درصدي بودجه حائز رتبه نخست رشد بودجه در كشور است.

صابري در بخش اعتبارات ملي و ملي استاني شده نيز پيش بيني كرد لرستان داراي رشد خوبي بوده و در ميان استان هاي كشور در رتبه خوبي به اين لحاظ قرار داده شود.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري، يادآور شد: همه انتخابات هاي برگزار شده در لرستان همواره داراي ميزان مشاركت بالاي 50 درصد بوده اند.

استاندار با تاكيد بر اينكه بايد حافظ آراي مردم بود و فضاي سالم انتخاباتي را در لرستان فراهم كرد، يادآور شد: لرستان آماده برگزاري انتخابات پرشور، سالم، باشكوه و با حضور حداكثري مردم است.

صابري در ادامه پاسخگوي سئوالات خبرنگاران شد و تاكيد كرد كه خبرنگاران سئوالاتشان را به صورت تستي بپرسند تا وي براي سئوالات پاسخهاي تشريحي ارائه دهد.

پاسخ استاندار به دليل تاخير در برگزاري نشست خبري: من هم همين سوال را دارم!/ برخي استانداران 6 ماه يكبار نشست مي گذارند

استاندار لرستان در رابطه با سئوال مكرر خبرنگاران مبني بر اينكه چرا نشست خبري دير برگزار شده است؟، عنوان كرد: اين سئوال را من از شما خبرنگاران دارم كه چرا اين نشست دير برگزار شد!

صابري با تاكيد بر اينكه اين نشست داراي قانون و آئين نامه نيست و برخي از استانداران حتي شش ماه يكبار نشست خبري مي گذارند، گفت: من هم قبول دارم كه "مقداري" تاخير در برگزاري اين جلسه اتفاق افتاد.

وي با بيان اينكه در اين مدت همواره جلسات را خودم يادآوري كرده ام، عنوان كرد: البته در مدت زماني كه نشست خبري برگزار نشد "برخي" از خبرنگاران در حاشيه جلسات سوالات خود را مطرح و جواب مي گرفتند.

صابري همچنين يادآور شد: حضور خبرنگاران در همه صحنه ها به نفع ما خواهد بود.

سيد حسين صابري همچنين پيرامون پروژه هاي دهه فجر در لرستان با اشاره به تشكيل ستاد سيمرغ در كشور، خاطر نشان كرد: علاوه بر 30 پروژه اي كه قرار است در اين هفته اجرا شود پروژه هاي ريز و درشت قابل افتتاح ديگري نيز وجود دارد كه پس از جمع بندي در طول هفته آينده به اطلاع مردم خواهد رسيد.

مصوبات دور دوم در يك دوره 2 تا 3 ساله پياده مي شوند/ مطالعه سدهاي مصوب در دور اول سفر هنوز ادامه دارد

استاندار لرستان همچنين در پاسخ به سوالات خبرنگاران پيرامون وضعيت مصو.بات دور دوم سفر هيئت دولت به لرستان، عنوان كرد: به زعم بسياري از مسئولين رده بالا و كارشناسان يكي از مستند ترين و كارشناسي ترين مصوبات هيئت دولت در لرستان بوده است.

صابري ادامه داد: به اعتقاد من اين مصوبات در يك دوره 2 تا 3 ساله قابليت پياده شدن را دارند.

وي با بيان اينكه مصوبات هيئت دولت در لرستان در سه بخش قابل پيگيري است، يادآور شد: برخي از اين مصوبات در گرو تامين اعتبارات دولتي است كه ظرف مدت زمان يك تا سه سال اجرايي مي شوند.

استاندار ادامه داد: بخشي از مصوبات در گروه تامين تسهيلات بانكي است كه درشت ترين ارقام در اين بخش قرار دارند كه اجرايي شدن اين بخش از مصوبات نيز در گرو همت جانبه بخش خصوصي، دولتي و سيستم بانكي است.

وي ابراز اميدواري كرد: موضوع تسهيلات بانكي كه يكي از مشكلات جدي در جامعه است به زودي حل شود.

وي بخش ديگري از مصوبات را نيازمند مطالعه دانست و گفت: آنچه امروز مردم از مصوبات سفر اول هيئت دولت در لرستان مشاهده نمي كنند مربوط به همين مورد است.

صابري با تاكيد بر اينكه بخشي از مصوبات دور دوم سفر نيز منوط به مطالعه شده اند، افزود: در اين بخش چندين مصوبه عملياتي نشده از سفر اول هيئت دولت از جمله سدهاي لرستان را داريم كه هنوز مطالعات در اين زمينه ادامه دارد.

استاندار لرستان با بيان اينكه برخي از مصوبات دور دوم سفر در دستگاههاي جهاد كشاورزي، اداره ارشاد، آموزش و پرورش، راه و ترابري و علوم پزشكي استان نياز به مجوز ماده 32 دارند، ادامه داد: اگر دستگاهها براي كسب مجوز ماده 32 نجنبند اسامي آنها به مردم اعلام مي شود.

خبرنگاران: پرواز هاي زيارتي به عراق از لرستان؟/ استاندار: من مسئول نيستم

استاندار لرستان همچنين در پاسخ به سئوالات خبرنگاران پيرامون داير شدن پروازهاي زيارتي از لرستان به كشور عراق، عنوان كرد: من مسئول نيستم و اين امر از اختيارات من نيست.

صابري با بيان اينكه اين كار "حالا حالا شدني نيست"، گفت: در اين راستا مي توان از شركت هواپيمايي كه بين ايران و عراق پرواز دارد بخواهيم كه سهميه اي براي لرستان نيز قرار دهد.

وي پيرامون سئوال هميشگي خبرنگاران مبني بر ضرورت افزايش تعداد پروزاهاي فرودگاه خرم آباد گفت: پاسخ من به اين سئوال تغيير نكرده چون هنوز شرايط عوض نشده است.

اين مسئول با اشاره به اينكه برخي از شركتهاي دولتي از داير كردن پرواز در خرم آباد امتناع كرده اند، ادامه داد: در آخرين خبر با پيگيريهاي سازمان هواپيمايي كشور با شركت هواپيمايي " ايران قشم اير" صحبت شده تا سه پرواز در فرودگاه خرم آباد داير كند.

وي با بيان اينكه يك شركت ديگر هم در اين زمينه به لرستان قول هايي داده است كه فعلا نام آن را عنوان نمي كنم، ابراز اميدواري كرد: با حضور شركتهاي مختلف هواپيمايي در لرستان پروازهاي فرودگاه خرم آباد از انحصاري بودن بيرون بيايد.

پاسخ استاندار لرستان در مورد بافت هاي فرسوده و مسكن مهر: راضي كننده نيست!/ حرفي براي گفتن ندارم!

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار لرستان همچنين پيرامون ساماندهي بافتهاي فرسوده شهري در لرستان گفت: قانون بافتهاي فرسوده در لرستان به مانند خيلي از نقاط كشور هنوز به صورت فراگير اجرا نشده است.

صابري با بيان اينكه در لرستان 3 تا 4 شهر داراي بافتهاي فرسوده هستند، افزود: كارهاي مختصري در اين خصوص در بخشي از شهرها انجام شده كه هنوز براي من راضي كننده نيست.

وي با بيان اينكه نوسازي بافتهاي فرسوده نيازمند همكاري و تعامل بانكها، شهرداري ها و مسكن و شهرسازي است، يادآور شد: اين دستگاهها تاكنون در اين زمينه كوتاهي كرده اند.

اين مسئول همچنين پيرامون وضعيت اجرايي شدن طرح مسكن مهر در لرستان نيز با تاكيد بر اينكه وضعيت اين طرح در اين استان راضي كننده نيست، گفت: تا زماني كه "پي" اين واحد ها كنده نشود و "آجر روي آجر" گذاشته نشود از وضعيت راضي نيستم.

صابري با اشاره به اينكه مسكن مهر در هفت شهرستان لرستان مشكل اجرايي ندارد، يادآور شد: عليرغم اينكه كار تسطيح زمين مسكن مهر در خرم آباد آغاز شده است ولي هنوز تعاونيها اراضي را تحويل نگرفته اند.

وي با بيان اينكه از وضعيت مسكن مهر شرمنده است و حرفي براي گفتن ندارد، ابراز اميدواري كرد: روزي خبرنگاران بتوانند از اسكلتهاي فلزي واحدهاي مسكوني طرح مسكن مهر در لرستان عكس بگيرند!

صنعت لرستان رو به ركود است/ توزيع طرح هاي صنعتي در شهرستانها مطلوب نيست

استاندار لرستان همچنين با تاييد سئوال يكي از خبرنگاران مبني بر ركود صنعت در لرستان، يادآور شد: در لرستان زيرساختهاي صنعت به اندازه كافي وجود ندارد.

صابري با بيان اينكه شهرك هاي صنعتي لرستان داراي زيرساختهاي كامل نيستند، خاطر نشان كرد: منطقه ويژه اقتصادي لرستان هنوز حداقلها را ندارد.

وي با تاكيد بر اينكه اين منطقه ويژه اقتصادي بايد حداقل هزار هكتار مساحت داشته باشد، ادامه داد: براي شكوفايي صنعت در لرستان بايد علاوه بر تامين زير ساختها، شرايط را براي بخش خصوصي فراهم كرد و بانكها نيز تسهيلات لازم را ارائه دهند كه هنوز هيچ كدام از اين سه عامل در لرستان فراهم نيست.

اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه زمينه هاي كار در لرستان وجود دارد، عنوان كرد: در حال حاضر توزيع شهرستاني طرحهاي صنعتي در لرستان مطلوب نيست كه بايد در اين زمينه از داوطلبان شهرهاي كمتر صنعتي حمايت بيشتري كنيم.

صابري همچنين از انجمن لرستانيهاي مقيم تهران خواست در راستاي تشويق سرمايه گذاران به حضور در لرستان گام بردارند.

استاندار لرستان با بيان اينكه يكي از مصوبات سفر دوم هيئت دولت به لرستان 31 طرح بزرگ صنعتي است، افزود: تاكنون براي هشت مورد از اين تعداد طرح صنعتي در لرستان داوطلبي پيدا نشده است كه به جاي اين عناوين موضوعات جديد ديگري جايگزين و سرمايه گذاران به حضور در اين بخش تشويق شدند.

صابري با اشاره به وضعيت طرح آمايش صنعت در لرستان، يادآور شد: تاكنون 15 طرح صنعتي در اين قالب در لرستان تصويب و به وازرتخانه ارسال شده كه اين طرح ها در حال تكميل پرونده در سيستم بانكي هستند و حتي برخي از آنها نيز آغاز شده است.

وي همچنين از بررسي 11 طرح ديگر در كارگروه طرح آمايش صنعت خبر داد و عنوان كرد: بقيه موارد نيز حتي اگر از 32 طرح بيشتر شود قابل بررسي با توجه به توانمندي هاي استان است.

اين مسئول همچنين پيرامون كارگروه توسعه لرستان با حضور پنج تن از وزرا و معاونان رئيس جمهور ابراز اميدواري كرد: اولين جلسه اين كارگروه تا دو هفته آينده در تهران برگزار شود.
 پنجشنبه 26 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 443]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن