تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816024663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درخواست جديد دولت از مجلس پرداخت نقدي يارانه ها دو ماه زودتر از افزايش قيمت ها شروع شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: درخواست جديد دولت از مجلس پرداخت نقدي يارانه ها دو ماه زودتر از افزايش قيمت ها شروع شود
دولت در پيشنهادي به مجلس از نمايندگان فراكسيون اصولگرايان خواسته است زمينه يي فراهم شود تا دولت دو ماه قبل از افزايش قيمت حامل هاي انرژي پرداخت يارانه نقدي را آغاز كند.اين پيشنهاد دولت در حالي ارائه شده كه «لايحه هدفمند كردن يارانه ها» هنوز در كميسيون هاي مجلس در دست بررسي است و بنا بر اخبار اعلام شده حداقل تا پايان هفته آينده اين بررسي ادامه خواهد داشت. يك عضو هيات رئيسه مجلس با اشاره به زمان هاي مورد نياز براي بررسي طرح ها و لوايح پيش بيني كرد اين لايحه حداكثر تا دو ماه آينده شكل قانوني بگيرد و از اول سال آينده اجرايي شود. بنابراين دولت اگر قرار باشد هدفمند كردن يارانه ها را از سال آينده اجرايي كند، اين امكان را خواهد داشت كه در ماه هاي ارديبهشت و خرداد كه زمان تبليغات و برگزاري انتخابات رياست جمهوري است، اقدام به توزيع مبالغي به صورت نقدي بين خانوارها كند و پس از برگزاري انتخابات، افزايش قيمت حامل هاي انرژي نظير بنزين، آب، برق و... در دولت بعدي اجرا شود. با توجه به محاسبات بانك مركزي با فرض قيمت نفت 35 دلاري 24 ميليارد دلار منابع از طريق افزايش قيمت ها حاصل خواهد شد كه در صورت اختصاص 60 درصد آن به مردم رقمي بين 19 تا 25 هزار تومان به هر فرد پرداخت مي شود. گرچه رئيس جمهور بر پرداخت رقمي بين 40 تا 70 هزار تومان تاكيد دارد و احتمال دارد در صورت موافقت مجلس دولت در دو ماه اول رقمي بالاتر از فروض مطرح شده در سناريو هاي بانك مركزي بپردازد زيرا منابع اوليه در دو ماه قبل از اصلاح قيمت ها از محل تنخواه بودجه تامين مي شود.

جلسه وزير اقتصاد با فراكسيون اصولگرايان

اين درخواست دولت در قالب نشست سه شنبه شب گذشته شمس الدين حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي با فراكسيون اصولگرايان از سوي نماينده دولت مطرح شده است. حسيني كه براي پاسخ به ابهامات نمايندگان اصولگرا به ديدار آنان رفته بود درخواست هاي جديد دولت را براي طيف اكثريت مجلس در كنار پاسخ به برخي سوالات تشريح كرد. به گفته محمد ميرتاج الديني نماينده مردم تبريز و عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان، وزير اقتصاد در اين نشست فراكسيون اصولگرايان تاكيد كرده است كه اصلاح قيمت ها در حوزه انرژي طي سه سال و به صورت تدريجي كامل خواهد شد و نظر دولت اين است كه پرداخت نقدي دو ماه قبل از افزايش قيمت هاي انرژي آغاز شود عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه پرداخت نقدي يارانه ها و منابع مالي آن از ديگر مباحثي بود كه در جلسه ديروز مطرح شد، اظهار داشت؛ سوال نمايندگان مجلس اين بود كه با توجه به كاهش قيمت نفت دولت از چه طريقي و با كدام منابع مي خواهد به صورت نقدي يارانه بپردازد و وزير اقتصاد در اين رابطه تاكيد كرد كه اصلاح قيمت ها در حوزه انرژي طي سه سال صورت خواهد گرفت و طي اين سه سال با واريز درآمدهاي حاصل از اصلاح قيمت هاي انرژي در صندوق خاصي منابع مورد نظر تامين خواهد شد و البته نظر دولت اين است كه پرداخت نقدي يارانه ها، دو ماه پيش از افزايش قيمت حامل هاي انرژي انجام شود.

اصلاح قيمت ها و پرداخت نقدي يارانه ها همزمان انجام مي شود

در حالي كه وزير در نشست با اصولگرايان خواستار تفاوت زماني دو ماهه ميان پرداخت نقدي و اصلاح قيمت ها شده است، محمدرضا فرزين سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي دولت در اظهار نظري متفاوت از آغاز همزمان اصلاح قيمت ها و پرداخت نقدي يارانه ها در صورت تصويب مجلس خبر داد.

فرزين تصريح كرد؛ همچنين قصد داريم با برگزاري جلساتي در كارگروه تحول اقتصادي، مدل هاي هدفمندكردن يارانه ها كه پيش از اين براي اعضاي كميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي تشريح شده است، براي ساير نمايندگان نيز تشريح شود.سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي دولت در ادامه تاكيد كرد؛ ديدگاه كارگروه تحول اقتصادي دولت آغاز همزمان اصلاح قيمت ها با پرداخت بخشي از يارانه ها به صورت نقدي است.وي در عين حال گفت؛ دولت در يكي از بندهاي لايحه هدفمند كردن يارانه ها آماده است در صورت موافقت مجلس، قبل از آغاز اصلاح قيمت ها، تنخواهي از بودجه عمومي برداشت كند تا همزمان با اصلاح قيمت ها، سياست پرداخت جبراني آن نيز اعمال شود زيرا اگر اين كار صورت نگيرد، بين اصلاح قيمت ها و پرداخت نقدي به مردم فاصله ايجاد مي شود.
 پنجشنبه 26 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن