تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819110856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رايزني فرانسه با ايران در باره برقراري آتش بس در غزه


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: رايزني فرانسه با ايران در باره برقراري آتش بس در غزه
درخواست لاريجاني از پارلمان هاي اسلامي براي قطع رابطه با رژيم صهيونيستي و حمايت از غزه
با ادامه بحران در غزه، برنار كوشنر، وزير خارجه فرانسه در تماس تلفني با منوچهر متكي، وزير خارجه خواستار كمك ايران در متقاعد كردن حماس به در پيش گرفتن مواضع نرم تر، پذيرش آتش بس و اجراي قطعنامه ١٨٦٠ شد. از موضع متكي در اين گفت و گوي تلفني خبري انتشار نيافته است. با اين حال چند عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت و گو با خراسان از ابتكار عمل جديد جمهوري اسلامي ايران براي حل مسئله غزه خبر دادند كه داراي ٤ محور است و با برخي كشورهاي اروپايي به بحث گذاشته شد. اسماعيل كوثري و حسين سبحاني نيا، نايب رئيس اول و دوم كميسيون امنيت ملي نيز در گفت و گو با خراسان اعلام كردند اين ٤ محور مشتمل بر عقب نشيني رژيم صهيونيستي از غزه، توقف كامل عمليات نظامي اين رژيم، بازگشايي تمامي گذرگاه ها و توقف شليك موشك از سوي حماس است.

در همين حال، دكتر علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي روز گذشته در نشست فوق العاده كميته اجرايي بين المجالس اسلامي در استانبول خواستار تدوين قوانيني در پارلمان هاي كشورهاي اسلامي براي محاكمه مجرمان بين المللي در دادگاه هاي داخلي و همچنين انحلال گروه هاي دوستي پارلماني برخي كشورهاي اسلامي با رژيم صهيونيستي شد. هم زمان با سفر لاريجاني به تركيه، دكتر سعيد جليلي ، دبير شوراي عالي امنيت ملي پيام دكتر احمدي نژاد درباره بحران غزه را به امير قطر تحويل داد و ديگر فرستادگان رئيس جمهور نيز پيام هاي مشابهي را به نخست وزير مالزي، رئيس جمهور بوليوي و رهبر ليبي ارائه دادند.

تماس تلفني كوشنر با متكي
ايسنا به نقل از روزنامه الحيات گزارش داد: وزارت خارجه فرانسه اعلام كرد كه كوشنر در تماس تلفني با منوچهر متكي از وي خواسته است در راستاي قانع كردن حماس به پذيرش آتش بس و اجرايي كردن قطعنامه ١٨٦٠ كمك كند.وزير خارجه فرانسه روز يك شنبه در تماس با منوچهر متكي همتاي ايراني اش وي را به كمك در راستاي قانع كردن حماس براي در پيش گرفتن مواضع نرم تر، پذيرش آتش بس و اجراي قطعنامه ١٨٦٠ تشويق كرد.كوشنر هم چنين متكي را به همكاري موثر و استفاده از نفوذ ايران در حماس تشويق كرد.خبرگزاري آكي نيز به نقل از ديپلمات هاي فرانسوي اعلام كرد كه پيام پاريس مبني بر ضرورت اعمال فشار بر حماس براي توقف تيراندازي ها، به تهران رسيده است اما آيا به اين پيام گوش داده مي شود؟

اين خبرگزاري نيز به تماس تلفني كوشنر با متكي اشاره كرد.آكي هم چنين افزود: اريك شوواليه، سخنگوي وزارت خارجه فرانسه اظهار كرد كه كوشنر در تماس با همتاي ايراني اش ارائه حمايت هاي مثبت وي را خواستار شد و بر اهميت اجراي قطعنامه ١٨٦٠ تاكيد كرد.

لاريجاني: در التهاب خبرهاي دردناك غزه افكار عمومي جهاني با ٢ خبر عجيب مواجه شد
در همين حال، دكتر علي لاريجاني در سخنراني خود در نشست فوق العاده كميته اجرايي اتحاديه بين المجالس كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي در استانبول گفت: قريب به ٢٠ روز از حوادث دردناك نوار غزه مي گذرد، در اين ايام اخبار اسفناكي از كشته شدن حدود هزار انسان بي گناه ازجمله بيش از ٣٠٠ كودك و ١٠٠ زن و مجروح شدن حدود ٥ هزار نفر و تخريب زيربناها و هم چنين خبرهايي از فقدان امكانات درماني- بهداشتي و هم چنين برق و حداقل هاي مورد نياز براي زندگي در غزه به گوش همه جهانيان رسيد.به گزارش ايسنا رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: با وجود بالا بودن ميزان سانسور خبري خصوصا در روزهاي اول، اما به دليل وسعت جنايات انجام شده، ديگر توان كتمان آن نبود، افكار عمومي جهاني در التهاب از اين خبرهاي دردناك بود و به ناگاه در ٤٨ ساعت گذشته با ٢ خبر عجيب مواجه شد.٢ خبري كه به نوعي توجه جهانيان را به خود جلب كرد. خبر اول اين كه مهم ترين مسئله رئيس جمهور آينده آمريكا مشكل انتخاب توله سگ براي دخترش است كه وقت زيادي از ايشان گرفته و به نظر ايشان از انتخاب وزير بازرگاني مشكل تر است و خبر دوم كه قدري جالب تر است اين كه ارزيابي رئيس جمهور فعلي آمريكا در آيينه از خودش، موجب افتخار وي است.

پارلمان هاي اسلامي زمينه محاكمه مجرمان بين المللي را فراهم كنند
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه حادثه غم انگيز غزه بدون شك از مصاديق آشكار جنايت جنگي و جنايت عليه بشريت به شمار مي رود، از پارلمان هاي كشورهاي اسلامي خواست با تدوين قانوني در مجالس خود زمينه محاكمه مجرمان بين المللي را از طريق دادگاه هاي داخلي فراهم كنند.

وي با اشاره به اين كه برخي دولت هاي اسلامي با رژيم صهيونيستي داراي روابط سياسي، اقتصادي و تجاري هستند، گفت: در چنين شرايطي كه حتي برخي كشورهاي غيراسلامي روابط خود را با اين رژيم تعليق كرده اند، استمرار اين روابط از طرف كشورهاي اسلامي موجب تعجب است. پارلمان هاي اسلامي مي توانند بر دولت ها در مورد قطع روابط فشار آورند.لاريجاني گفت: از طرف ديگر متاسفانه تعداد معدودي از پارلمان هاي اسلامي نيز داراي گروه دوستي با رژيم صهيونيستي هستند و يكي از انتظارات امت اسلامي از اجلاسي همانند اجتماع استانبول اين است كه از اين پارلمان ها بخواهند گروه هاي دوستي با رژيم صهيونيستي را منحل اعلام كنند.

جليلي پيام احمدي نژاد را تسليم امير قطر كرد
هم زمان با نشست استانبول، دكتر سعيد جليلي براي تسليم پيام رئيس جمهور به امير قطر صبح روزگذشته در راس هيئتي وارد دوحه شد.نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در سفر به قطر با شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر ديدار و گفت و گو كرد.

جليلي با تاكيد بر اين كه دولت هاي اسلامي بايد موضع هماهنگ و منسجمي عليه رژيم صهيونيستي اتخاذ كنند، توقف تجاوز رژيم صهيونيستي به غزه و رفع محاصره مردم از جمله بازگشايي همه گذرگاه هاي نوار غزه به ويژه گذرگاه رفح را خواستار شد.شيخ حمد بن خليفه آل ثاني، امير قطر نيز در اين ديدار ضمن حمايت از مقاومت مردم فلسطين، ابتكار دولت قطر را براي برگزاري اجلاس سران عربي گامي ارزشمند براي هماهنگي مواضع كشورهاي عربي در قبال تجاوزات رژيم صهيونيستي دانست.به گزارش مهر، دكتر سعيد جليلي همچنين با شيخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثاني نخست وزير و وزير خارجه قطر ديدار و گفت و گو كرد.

معاون وزير خارجه مصر با رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره ديدار كرد
همچنين؛ معاون وزير خارجه مصر در ديدار با حسين رجبي، رئيس دفتر حافظ منابع ايران در قاهره گفت: از مسئولان ايراني انتظار داريم كه براي موفقيت تلاش هاي مصر در توقف اقدامات اسرائيل و پايان دادن به رنج هاي ملت فلسطين در كنار مصر باشند.

به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، چاپ لندن، حسين هريدي، معاون وزير خارجه مصر در امور آسيايي در ديدار با رجبي به تلاش هاي كشورش براي پايان دادن به اقدامات خصمانه اسرائيل عليه ملت فلسطين در غزه و هم چنين طرح اعلام شده از سوي حسني مبارك، رئيس جمهور مصر براي توقف اقدامات اسرائيل اشاره كرد و افزود: مصر در تلاش هاي خود در راستاي منافع ملت فلسطين گام برمي دارد؛ بنابراين همبستگي تمامي تلاش هاي كشورهاي عربي و اسلامي در كنار تلاش هاي مصر امري ضروري است.هريدي هم چنين ابراز اميدواري كرد كه دولت ايران اطلاعات خود را از فعاليت هاي مصر از منابع غيرمصري دريافت نكند.

متكي: ايران طرحي درباره غزه ارائه داده است
منوچهر متكي، وزير خارجه در حاشيه جلسه هيئت دولت در مورد ارزيابي خود از طرح تركيه براي حل مسئله غزه گفت: مجموعه طرح هايي كه در اين زمينه ارائه شده شباهت هايي با يكديگر دارند و جمهوري اسلامي نيز طرحي را ارائه داده و همان طور كه گفته ام اين طرح ها با يكديگر داراي شباهت هستند.

كشتي كمك رساني ايران براي مردم غزه توسط ناوچه هاي اسرائيل متوقف شده است
منوچهر متكي همچنين اظهار داشت: كشتي كمك رساني جمهوري اسلامي ايران به مردم غزه بعد از عبور از كانال سوئز از منطقه مصر به نزديك ترين بندر غزه رسيده كه البته توسط ناوچه هاي اسرائيلي از حركت آن جلوگيري شده، ولي همچنان تلاش مي كند كه به بندر غزه برسد و كمك خود را به مردم غزه برساند.

در همين زمينه، در پي انتشار اخباري توسط برخي رسانه هاي خارجي در مورد تهديد كشتي حامل كمك هاي ايران به مردم غزه از سوي ناوچه هاي رژيم صهيونيستي، دبيركل جمعيت هلال احمر ايران گفت: آخرين خبرهاي دريافتي حاكي است ناوچه هاي اين رژيم تاكنون اجازه نزديك شدن كشتي ايراني را به بندر غزه نداده اند.
 پنجشنبه 26 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن