تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816871622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در جلسه علني مجلس صورت گرفت تذكرات پي در پي به دولت


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: در جلسه علني مجلس صورت گرفت تذكرات پي در پي به دولت
گروه مجلس: جلسه علني مجلس در روز گذشته شاهد تذكرات شفاهي پي در پي نمايندگان در خصوص بي توجهي وزرا به سوالا ت نمايندگان و عدم اجراي مصوبات قانوني توسط دولتمردان بود.
در كنار اين موضوع، 15 نماينده مجلس نيز از وزير ارشاد در خصوص توقيف روزنامه كارگزاران سوال كردند.
بر اين اساس سوال 15 تن از نمايندگان مجلس از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص مبناي قانوني اقدام هيات نظارت بر مطبوعات براي توقيف روزنامه كارگزاران و ميزان تناسب جرم با جريمه در اين موضوع تقديم هيات رييسه شد.
در شرح اين سوال آمده است: هرچند هيچ كس و حتي دست اندركاران روزنامه كارگزاران از چاپ اطلاعيه دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) در مورد غزه نمي تواند دفاع كند، اما اقدام هيات نظارت بر مطبوعات در توقيف روزنامه مذكور داراي چند پرسش اساسي است.
1- مبناي قانوني اقدام هيات نظارت بر مطبوعات در توقيف روزنامه كارگزاران چيست؟
2- چرا هيات نظارت بر مطبوعات حتي در مواردي كه عكس همسر سر كرده منافقين را به چاپ رسانده و از او تشكر شده است هيچ اقدامي نداشته است.
3- تناسب جرم با جريمه در اين موضوع چيست؟
4- آيا به نظر نمي رسد برخورد هيات نظارت بر مطبوعات جنبه حقوقي نداشته، بلكه نوعي برخورد سياسي در آستانه دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري باشد؟
5- زمان توقيف موقت روزنامه كارگزاران همانند ساير موارد توقيفي صرفا به دادگاه احاله شده است در حالي كه در اين زمينه نيز وجاهت قانوني ندارد.
اما تذكرات نمايندگان نيز به صورت شفاهي علا وه بر كتبي در صحن مجلس مطرح شد.
نماينده مردم كاشمر در مجلس شوراي اسلامي در تذكري آيين نامه اي با اشاره به مصوبه مجلس مبني بر اختصاص اعتبار 2500 ميليارد توماني جهت جبران خسارت سرمازدگي و خشكسالي به جز يك قسمت كوتاه اين لايحه بخش هاي ديگر آن اجرا نشده است.
محمدرضا خباز در تذكري آيين نامه اي با استناد به ماده 23 بند 11 آيين نامه داخلي مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در تاريخ 87/4/11 مبني بر اختصاص اعتبار 2500 ميليارد توماني جهت جبران خسارت سرمازدگي و خشكسالي، خاطر نشان كرد: به جز يك قسمت كوتاه اين لايحه بخش هاي ديگر آن اجرا نشده و ما نگران اين هستيم با اين زحمتي كه مجلس اين اعتبار را اختصاص داده بر اثر تعلل دستگاه اجرايي اين اعتبارات برگردد.
وي با بيان اين كه عدم اجراي قانون بحث نظارت مجلس را زير سوال مي برد، گفت: البته در اين صورت دامداران و كشاورزان كه مدت ها در انتظار اين تسهيلات هستند، بي بهره مي شوند.
باهنر نايب رييس دوم مجلس كه رياست جلسه را برعهده داشت، گفت: دولتيان معتقدند از آنجا كه مقدار اين اعتبارات كم بوده است، خيلي ها احساس مي كنند اين لايحه اجرايي نشده است; لذا ما از كميسيون كشاورزي و انرژي مي خواهيم بررسي دقيقي در اين زمينه انجام دهند و به ما گزارش دهند تا ما آن گزارش را به اطلاع نمايندگان مجلس و رسانه ها برسانيم.
نماينده مردم مريوان و سروآباد در خانه ملت نيز در تذكري خاطرنشان كرد: طبق قانون وزيران ظرف 10 روز پس از ابلاغ سوال بايد در مجلس حاضر شوند، در غير اين صورت بايد بازخواست شوند.
اقبال محمدي در ادامه اين تذكر گفت: متاسفانه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نسبت به اين مساله بي اعتنا بوده و به تذكرات در اين زمينه نيز بي اعتنايي كرده است.
محمدي گفت: براي دومين بار روز گذشته قرار بود كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي براي پاسخ به سوالات به مجلس بيايد، اما نيامد.
اين نماينده مجلس با اشاره به اين كه ما طرح تشكيل فراكسيون شهرهاي مرزي را دنبال مي كنيم، در عين حال به راي نياوردن يك فوريت طرح انسداد مرزها در هفته گذشته در مجلس اشاره كرد و گفت: از نمايندگان شهرهاي مرزي مي خواهم كه به عنوان يك كارگروه در كميسيون امنيت ملي حضور داشته باشند و در مورد اين طرح اظهارنظر كنند.
البته يكي از استيضاح كنندگان وزير جهاد كشاورزي جلسات هيات رييسه درباره اين استيضاح را غيرقانوني دانست و يادآور شد كه تاكنون هيچ يك از استيضاح كنندگان از پاسخ وزير قانع نشده اند و امضاهايشان را پس نگرفته اند.
سيروس سازدار نماينده مردم جلفا در مجلس شوراي اسلامي گفت: اكثر استيضاح كنندگان اين جلسات را غير قانوني مي دانند و در آن شركت نمي كنند.بنده نيز در اين جلسات شركت نمي كنم، زيرا اين جلسات به نظر بنده صرفا براي توجيه عملكرد هيات رييسه است، زيرا به شكل غيرقانوني استيضاح را از دستور خارج كردند.
وي ابراز داشت: هيات رييسه فرصت يك ماهه براي بررسي استيضاح وزير كشاورزي در نظر گرفته است و ما منتظريم تا اين مهلت به اتمام برسد و ببينيم هيات رييسه به قول خود وفا مي كند و استيضاح را برگزار مي كند يا نه؟
نماينده بابلسر نيز با اشاره به قانون احداث آب بندها و كانال هاي آبياري با مشاركت دولت و مردم گفت: متاسفانه دولت در راستاي اجراي اين قانون هيچ كمكي به كشاورزان نكرده است.
مقداد نجف نژاد، پيش از پايان جلسه علني مجلس در تذكري آيين نامه اي به هيات رئيسه گفت: سال گذشته پس از تصويب اين قانون در مجلس، مردم در بسياري استان ها تعاوني تشكيل دادند و از بانك ها براي احداث و تجهيزات آب بندها وام گرفتند. وي ادامه داد: اما دولت به وظيفه خود براساس اين قانون عمل نكرده و سهم 70 درصدي خود را نپرداخته است و اين كشاورزان از 100 تا 300 ميليون به بانك ها بدهكار شده اند، بانك ها مدام به اين كشاورزان ضعيف براي بازپرداخت وام هايشان مراجعه مي كنند. وي همچنين گفت: متاسفانه قانون تضمين خريد محصولات كشاورزي از سوي دولت اجرا نمي شود.
نماينده بابلسر با اشاره به اين كه در حال حاضر برنج كاران شمال كشور از بابت در انبار ماندن محصولات شان متضرر شده و نزديك است از زندگي ساقط شوند، گفت: در چنين شرايطي كشتي، كشتي برنج خارجي در بازار توزيع مي شود.
باهنر كه رياست جلسه را بر عهده داشت تذكر وي را وارد ندانست و گفت: تذكر شما در قالب تذكر كتبي به مسوولان اجرايي بايد مطرح شود، نه تذكر آيين نامه اي.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن