تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816502454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون انساني محيط زيست اعلام كرد محيط زيست مكان‌هاي دفن پسمان‌هاي هسته‌اي را ارزيابي مي‌‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون انساني محيط زيست اعلام كرد محيط زيست مكان‌هاي دفن پسمان‌هاي هسته‌اي را ارزيابي مي‌‌كند
خبرگزاري فارس: معاون انساني سازمان حفاظت محيط زيست ضمن تأييد سوخت هسته‌اي، گفت: با توجه به اين‌كه اين سوخت زباله‌هايي را به همراه خواهد داشت سازمان محيط زيست درباره مكان‌هاي دفن پسماند‌هاي هسته‌اي ارزيابي و اعلام نظر مي‌كند.


به گزارش خبرگزاري فارس، با توجه به اين‌كه هفته هواي پاك از 29 دي آغاز مي‌شود معاون انساني سازمان حفاظت محيط زيست در نشست خبري به تشريح برنامه‌هاي اين هفته پرداخت و گفت: شعار هفته هواي پاك معاينه فني، خودروي سالم و هواي پاك است و باتوجه به اينكه از 29 دي ماه آغاز مي‌شود اين روز به نام معاينه فني خودروي مسئولين نامگذاري شده است.
حسن اصيليان ادامه داد: معاينه فني خودروهاي مسئولين در مركز نيايش در 29 دي از ساعت 10 تا 12 صبح انجام مي‌شود و رئيس سازمان محيط زيست نيز براي معاينه فني خودروي خود در اين روز مراجعه مي‌كند.
وي گفت: از ديگر برنامه‌هاي اين هفته نواختن زنگ هواي پاك است كه در مدرسه راهنمايي راهيان واقع در ميدان كاج با حضور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست صورت مي‌گيرد.

* حضور شهردار در جلسه كميته اجرايي كاهش آلودگي هواي تهران

اصيليان افزود: قرار است 30 دي جلسه كميته كاهش آلودگي هوا تشكيل شود كه شهردار تهران و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست نيز در اين جلسه حضور خواهند داشت.

* افتتاح ايستگاه سنجش آلودگي هواي دانشگاه شهيد بهشتي

وي گفت: از ديگر برنامه‌هاي اين هفته افتتاح ايستگاه سنجش آلودگي هوا در دانشگاه شهيد بهشتي، افتتاح مركز معاينه فني خودروهاي ديزل در منطقه خليج واقع در شهر تهران، معاينه و تست 10 هزار نفر از افراد تاكسي‌راني، راهبرها، اتوبوسراني و مترو است كه با وزارت بهداشت در اين زمينه هماهنگ شده تا رابطه سلامت افراد و آلودگي هوا بيان شود.
به گفته اصيليان از ديگر برنامه‌هايي كه در طي هفته هواي پاك برگزار مي‌شود، همايش محيط زيست، صنعت و خودرو است.
وي افزود: از ديگر برنامه‌هاي پيش بيني شده در روز سوم بهمن مراسم دوچرخه سواري در شهريار است. همچنين در چهارم بهمن نيز كه با شعار معاينه فني خودرو، سلامت و هواي پاك نام‌گذاري شده است، مراسم دو ميداني در نظرآباد برگزار مي‌شود.
معاون انساني سازمان حفاظت محيط زيست يادآور شد: با كمك بسيج فرم‌هاي نظرسنجي در زمينه معاينه فني و آلودگي هوا در ميان نمازگذاران روز جمعه توزيع مي شود.
وي گفت: روز 5 بهمن نيز كه با شعار معاينه فني خودر، هواي پاك نام‌گذاري شده است، از فعالان عرصه هواي پاك و همچنين رسانه‌هاي خبري برتر تقدير به عمل مي‌آيد.
وي در رابطه با معاينه فني خودروها و پيگيري سازمان حفاظت محيط زيست، گفت: 74 خط معاينه فني خودرو در اختيار استان هاي مختلف و شهرهاي مختلف قرار مي‌گيرد كه 8 خط به تهران اختصاص دارد. ضمن اين‌كه 11 خط به مشهد، 12 خط به اصفهان، 12 خط به تبريز و 11 خط به شيراز و 11 خط به اهواز، 5 خط به اراك و 4 خط ديگر به كرج تعلق دارد؛ به شدت پيگير هستيم تا هر چه زودتر اين مراكز راه‌اندازي شود.
وي در رابطه با مشكلاتي كه در اين زمينه موجود است، گفت: بيشتر مشكلات ناشي از مكان‌هايي است كه بايد براي اين مسئله در نظر گرفته شود؛ البته شهرداري‌ها قول همكاري مساعد داده‌اند.
اصيليان تصريح كرد: باتوجه به آمار منتشر شده از سوي مركز معاينه فني خودروهاي تهران در مقايسه‌اي كه انجام شده ميزان مراجعات به اين مراكز را در سال 87 نسبت به سال 86 مورد ارزيابي قرار داده‌اند.
معاون انساني سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: مقايسه انجام شده در رابطه با ميزان مراجعات در مهر سال 87 نشان مي‌دهد كه نسبت به شهريور همان سال 19 درصد كاهش داشته است. البته با توجه به الزامي بودن معاينه فني از سوي نيروي انتظامي در حال حاضر استقبال خوبي صورت گرفته است.
وي همچنين گفت: به طور كلي ميزان مراجعات به مراكز معاينه فني خودروها در مهر 87 نسبت به مهرماه سال گذشته، 35 درصد كاهش داشته است.

* فقط 5 درصد خودروها موفق به دريافت برچسب معاينه فني نشدند

اصيليان افزود: ميزان مراجعات معاينه فني در مهرماه 87 نشان مي‌دهد كه 62 درصد خودروهاي مراجعه كننده توانسته‌اند برچسب معاينه فني دريافت كنند. همچنين 33 درصد مراجعه كرده‌اند كه در صورت داشتن عيب نسبت به رفع آن اقدام كرده‌اند. و تنها كمتر از 5 درصد از خودروها موفق نشدند كه برچسب موردنظر را دريافت كنند.
به گفته اصيليان 52 درصد ظرفيت مراكز معاينه فني در ابتداي سال بلااستفاده و خالي بوده است.
معاون انساني محيط زيست ضمن تأكيد بر اهميت معاينه فني خودروها گفت: سطح استاندارد معاينه فني كه در حال حاضر انجام مي‌شود از استانداردهاي يورو 2 پايين‌تر است، بايد براي افزايش و ارتقاء كيفيت سيستم معاينه فني خودرو اقدام شود؛ البته رئيس مركز معاينه فني خودوهاي شهر تهران قول داده است كه معاينه فني از استاندارهاي فعلي تنزل پيدا نكند.
وي با بيان اينكه يكي از فعاليت‌هاي عمده اي كه در اين زمينه تأثير زيادي دارد بحث پايش است گفت: پايش عموما قضاوت در رابطه با وضعيت هواست. سنجش آلودگي هوا با اين تعداد از دستگاه‌ها،بيانگر وضعيت كلي هواي شهر تهران نيست. ولي به هر حال مي‌تواند سرنخي را بدهد تا بتوانيم برنامه‌ريزي كنيم. بايد براي قضاوت صحيح يا دستگاه‌هاي سنجش را افزايش دهيم يا در كنار دستگاه‌ها از پتانسيل‌ها استفاده كرد.
وي گفت: در حال حاضر 40 دستگاه سنجش آلودگي هوا در سراسر كشور موجود است كه 14 دستگاه به شهر تهران اختصاص دارد.
به گفته وي شهرهايي نظير اراك، اصفهان،‌مشهد، تبريز، كرج، كرمانشاه، ايلام، كرمان، كهگيلويه و بويراحمد، از جمله شهرهايي مي‌باشند كه مجهز به دستگاه‌هاي سنجش آلودگي هوا هستند.
وي تصريح كرد: اخيرا 46 دستگاه سنجش آلودگي هوا توسط بانك خريداري شده كه از اين 46 دستگاه 11 دستگاه در مشهد، 11 دستگاه در اصفهان، 11دستگاه در تهران، 4دستگاه در شيراز، 5 دستگاه در كرج نصب خواهد شد و در ‌آينده قصد داريم در تهران تعداد اين دستگاه‌ها را به 31 عدد برسانيم و اميدواريم تا پايان سال راه‌اندازي شوند.

* تهران به حداقل 60 دستگاه سنجش آلودگي هوا نياز دارد

وي با اشاره به اينكه در هر شهري بايد بين 8 تا 10دستگاه سنجش آلودگي هوا نصب شود گفت: در تهران بايد حداقل 60 دستگاه وجود داشته باشد تا بتوانيم به درستي گستردگي شهر را كنترل كنيم.
اصيليان با بيان اينكه قيمت هركدام از اين دستگاه‌ها حدود 100ميليون تومان است گفت: مركز هماهنگي اطلاع رساني هوا كه در تهران احداث شده از سال 79 آغاز به كار كرده است و با عضويت سازمان هواشناسي كشور، سازمان محيط زيست، شركت كنترل كيفيت هوا، همچنين وزارت بهداشت در زمينه آلودگي هوا اطلاع رساني مي‌كند.
وي در رابطه با وضعيت هواي تهران در 9 ماهه گذشته سال جاري گفت: سعي كرديم وضعيت چندين آلاينده را بررسي كنيم كه از نظر آلاينده CO شصت و يك درصد هواي پاك ، 38درصد روز سالم، يك درصد روز ناسالم داشته ايم. همچنين از نظر آلاينده ذرات معلق 8 درصد روز پاك، 78 درصد روز سالم، 5/13 درصد روز ناسالم و نيم درصد نيز روز بسيار ناسالم بوده است. علت اين امر وجود گرد و غبارهايي است كه از طريق كشورهاي عراق و عربستان وارد جنوب غربي ايران و پس از آن وارد تهران مي‌شوند؛ همين امر دليل كاهش روز هواي پاك است.
اصيليان گفت: از نظر آلايندگي دي اكسيد گوگرد 71 درصد روز پاك، 29 درصد روز سالم و خوشبختانه روز بسيار ناسالم و ناسالم نداشته‌ايم. آلاينده NO2‌ هشت و نه درصد روز پاك، 11 درصد روز سالم و روز ناسالم و بسيار ناسالم نداشته‌ايم. ازنظر آلايندگي ازن ، 27درصد روز پاك، 68درصد روز سالم و نيم درصد روز ناسالم بوده است. در مجموع 3 درصد روز پاك، 79درصد روز سالم، 5/17 درصد روز ناسالم و نيم درصد بسيار ناسالم است كه اين بر اساس شاخص آلايندگي كل 9 ماه گذشته است.

* هنوز 40 درصد ريخته‌گري چدن ايران‌ خودرو فعال است

وي در رابطه با وضعيت فعاليت‌هاي صنعتي و نظارت سازمان محيط زيست گفت: كارخانه‌هايي هستند كه در آلودگي هواي تهران تأثير دارند، بر اساس مصوب 28/3/84 هيأت وزيران موظف كرده است ريختگري چدن ايران خودرو حداكثر پس از يك سال از ابلاغ اين مصوبه بايد به تاكستان منتقل شود كه البته بخشي از آن منتقل شده اما هنوز متأسفانه 40درصد آن فعال است و سازمان محيط زيست در اين زمينه پيگيري جدي را انجام مي‌دهد و پرونده آن در اين زمينه در دادسراي 19 ناحيه تهران در حال بررسي است.
وي در ادامه به شركت ايرفو اشاره كرد و گفت: اين شركت قرار بوده است تا به محل ديگري منتقل شود باتوجه به اينكه ريخته‌گري اين شركت توليد آلايندگي دارد قرار شده است تا تغيير محل دهد.
اصيليان گفت: شركت ديگر به نام اتمسفر است كه ريخته‌گري آن توسط سازمان محيط زيست تعطيل شده است و قرار شده با برنامه زمان‌بندي نسبت به نصب فيلتر اقدام كند.
وي گفت: شركت مالي‌بل سايپا پس از اينكه 30 درصد به فضاي سبزش اضافه كرد و قراضه‌هاي فرسوده را حذف كرد توانست از سازمان لوح سبز دريافت كند.
معاون انساني سازمان حفاظت محيط زيست تصريح كرد: مانند بقيه كشورها منبع انرژي ما نفت و گاز و زغال سنگ است ولي بيشتر حامل‌هاي انرژي در كشور ما نفت خام است. به گونه اي كه 6/68 درصد انرژي كشور از نفت خام، 6/29 از گاز طبيعي و نيم درصد از برق و آب و 3 درصد زغال سنگ تأمين مي‌شود.
وي افزود: بر اساس آمار انرژي سال 85، ميزان مصرف انرژي در بخش حمل و نقل حدود 14/270 ميليون بشكه معادل نفت خام است، مصرف انرژي در بخش خانگي و تجاري 8/426 ميليون بشكه معادل نفت خام ، در بخش صنعت 5/197 بشكه معادل نفت خام ، و كشاورزي 8/36 ميليون بشكه معادل نفت خام بوده است.
اصليان در اين زمينه گفت: بعد از مصرف خانگي و تجاري باز حمل و نقل مقام دوم را در مصرف انرژي داشته است.
وي گفت: نسبت به سال 84 4/6 درصد رشد مصرف در بخش حمل و نقل، 9/10 درصد رشد مصرف در بخش خانگي، 9/7 درصد رشد در بخش صنعت و3/10 درصد بخش كشاورزي رشد داشته است.
وي در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران در زمينه آلومينيوم سازي اراك گفت: طي جلساتي كه برگزار شد تصميم گرفته شد تا برنامه زمان‌بندي تغيير محل دهند البته در مرحله‌اي اعلام كردند كه به جاي انتقام مي‌توانند تكنولوژي را تغيير دهند و تجهيز كنند به سيستمي كه آلايندگي كمتري داشته باشد اما كارشناسان موضوع را مورد مطالعه قرار دادند و متوجه شدند اين دستگاه ها از چين وارد شده است و در كاهش آلايندگي تأثيري ندارد. پس از آن در جلسه‌اي در سال گذشته مجددا موضوع انتقال محل پيگيري شد.
وي در رابطه با نظر محيط زيست در زمينه سوخت هسته‌اي گفت: سوخت هسته‌اي مورد تأييد اين سازمان است اما قطعا زباله‌هايي را به همراه خواهد داشت. به همين دليل مكان هايي را بايد براي پسمان هاي هسته‌اي در نظر داشته باشيم. البته باتوجه به اينكه موضوع محرمانه است اقداماتي در اين زمينه صورت گرفته و محيط زيست در رابطه با مكان‌هايي كه جهت سايت دفع پسمان‌هاي هسته‌اي در نظر گرفته‌اند اعلام نظر كرده است.
اصيليان در پاسخ به سوال ديگري از خبرنگاران در زمينه زباله‌هاي كهريزك گفت: طبق قانون پسمان مديريت زباله با توليدكننده است آنچه كه بر عهده محيط زيست است مكان‌يابي محل دفع زباله و همچنين ضوابط حاكم بر زباله‌هاي پزشكي، صنعتي، كشاورزي است و سازمان محيط زيست در طول برنامه‌هاي چهارم بايد در اين زمينه اعلام برنامه كند.
وي با اشاره به اينكه شهرداري تهران متولي دفع پسمان‌هاي خانگي است گفت: شهرداري وظيفه دارد مكان‌هايي را به ما در زمينه دفع زباله‌ها معرفي كند.

* وضعيت آلودگي محيط زيست كهريزك أسفناك است

وي تأكيد كرد: وضعيت كهريزك اسفناك است و يك سال و نيم پيش شهرداري محلي را در نزديكي فرودگاه امام معرفي كرد كه محيط زيست تأييد نكرد و قرار شد مكان مناسب‌تري را اعلام كند كه تاكنون اعلام نكردند.
زندي مدير دفتر آلودگي هواي تهران در رابطه با استانداردهاي محيط زيست و نحوه عملكرد سازمان توضيحاتي داد و گفت: استاندارد براي خودروهاي جديد بايد مقداري سخت‌گيرانه‌تر باشد و اين در برنامه‌ها پيش بيني شده است.
انتهاي پيام/ر
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن