تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821257173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس كل سازمان نظام پزشكي:نظام پزشكي آماده پذيرش مسئوليت‌هاي جديد در دوره آينده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس كل سازمان نظام پزشكي:نظام پزشكي آماده پذيرش مسئوليت‌هاي جديد در دوره آينده است
خبرگزاري فارس: رئيس كل سازمان نظام پزشكي خواستار شركت همه گروه‌ها، محافل و مجامع پزشكي در انتخابات روز جمعه نظام پزشكي شد و اعلام كرد: اين سازمان به حدي از توانايي رسيده كه آماده پذيرش مسئوليت‌هاي جديد در دوره آينده است.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان نظام پزشكي شهاب الدين صدر در اين پيام آورده است:سازمان نظام پزشكي واپسين روزهاي يك دوره چهارساله و پرفراز و نشيب را پشت سر مي‌گذارد و مهمترين عرصه مشاركت اعضاي جامعه پزشكي در تعيين سرنوشت حرفه‌اي خويش را در پيش‌ روي دارد.
وي افزود: حدود 4 دهه از تأسيس مهمترين، با سابقه‌ترين و فراگيرترين نهاد صنفي كشور مي‌گذرد و عليرغم شايستگي‌هاي روزافزون جامعه پزشكي و توفيقات نسبي نظام سلامت در جهت ارتقاي كيفي و كمي خدمات، به واسطه نواقص ساختاري و سرمايه‌گذاري ناكافي نظام سلامت، محدوديت و مديريت ناكارآمد منابع سلامت، نابساماني ساز و كار تعرفه‌گذاري خدمات، ناكارآمدي بيمه‌ها و بنيان متزلزل اقتصاد پزشكي در نتيجه بي‌توجهي دستگاه‌هاي اجرايي به ديدگاه‌ها، انتظارات و حقوق جامعه پزشكي تا بهره‌برداري مطلوب از خدمات اين گروه و تأمين شايسته والاترين حق همه هم ميهنان يعني سلامت، فاصله بسيار باقي است.
به گفته وي در اين مدت سازمان نظام پزشكي موانع بسيار و مسيري ناهموار را براي پيگيري حقوق مردم و جامعه پزشكي طي كرده تا عليرغم همه كاستي‌ها و محدوديت‌ها، امروز كامل‌ترين، پرظرفيت‌ترين، مقتدرترين و با ثبات‌ترين وضعيت خود را در چهاردهه گذشته تجربه كند. و اينك بيشترين ظرفيت‌ها و فرصت‌ها كه نويدبخش آينده‌اي مطلوب است در اختيار و صد البته تهديدها و مخاطرات جدي در پيش است.
صدر گفت: چهار سال گذشته با سهمگين‌ترين فشارها براي لغو اختيار قانوني نظام پزشكي براي تعيين تعرفه‌هاي خدمات پزشكي در بخش غير دولتي همراه بود و بيشترين توان منتخبان نظام پزشكي براي صيانت از اختيارات اين سازمان صرف شد تا در پي رايزني‌ها و تعامل با قواي مجريه و مقننه و قضائيه و به پشتوانه اتحاد و انسجام جامعه پزشكي، اختيارات نظام پزشكي از طرح‌ها و لوايح پي‌درپي در امان بماند.
در ادامه اين پيام آمده است: شايد نتوان هيچ قانون ديگري را در تاريخ قانونگذاري كشور جست‌وجو كرد كه پيش از آن كه مجالي براي اجرا بيايد چنين تدارك گسترده و همه جانبه‌اي براي لغو آن صورت گيرد و همين امر نشان مي‌دهد كه در زنجيره مشكلات حاكم بر نظام سلامت، اختلال تعرفه‌گذاري خدمات پزشكي علت تامه است و اصلاحات نظام سلامت جز از مسير واقعي شدن تعرفه‌ها، افزايش سرانه درمان و ساماندهي نظام مديريت منابع نمي‌گذرد.
صدر گفت: دوره اخير فعاليت نظام پزشكي همچنين با دستاوردهايي در زمينه اجراي دقيق و مطلوب تكاليف جديد قانوني از جمله صدور پروانه مطب و پياده‌سازي تشكيلات جديد انتظامي، شناسايي و فعال‌سازي ظرفيت‌هاي قانوني، توسعه و اصلاحات ساختار اداري متناسب با وظايف جديد، توسعه منابع و ارتقاي كيفي و كمي در اكثر حوزه‌هاي فعاليت سازمان همراه شد و الگوي قابل قبولي از واگذاري امور به نهادهاي مردمي و غيردولتي به نمايش درآمد تا امروز اين سازمان آماده پذيرش وظايف و تكاليف جديد از قواي مجريه و قضاييه و مقننه باشد.
وي افزود: بدون ترديد تا رسيدن به وضعيت مطلوب راه طولاني در پيش است. نقشه اين راه سند سياست‌هاي كلان سازمان نظام پزشكي و ره توشه سازمان، اقتدار ناشي از مشاركت فراگير و گسترده همكاران است. بدون ترديد همه آنان كه در 4 سال گذشته براي مقابله با جامعه پزشكي و لغو اختيارات اين سازمان ناكام ماندند و البته در همين هفته‌ها هم براي لغو اختيارات خط و نشان كشيدند، نظاره‌گر صحنه انتخاباتند تا ميزان پشتيباني جامعه پزشكي را از سازمان ارزيابي كنند، تا نقطه ضعفي بيابند و از همانجا در صف متحد جامعه پزشكي رخنه كنند و البته ترديدي نيست كه مشاركت جامعه پزشكي پيام روشني براي اينان خواهد داشت و بازهم مايه دلگرمي و اقتدار منتخبان آينده نظام پزشكي خواهد بود.
صدر در اين پيام افزود: سازمان نظام پزشكي كه در اين دوره از انتخابات براي اولين بار مسئوليتي مستقيم در مراحل اجرايي و نظارت انتخابات برعهده نداشت، تمام ظرفيت‌هاي خود را در هفته‌هاي گذشته براي زمينه‌سازي رقابت سالم و بسترسازي مشاركت فراگير همكاران در انتخابات به كارگرفت.
وي گفت: در اين فرصت از همه همكاران عزيزي كه به عنوان داوطلب عضويت در هيئت‌هاي مديره نظام پزشكي ثبت نام كرده و زمينه افزايش مشاركت در انتخابات را فراهم آورده‌اند صميمانه قدرداني مي‌كنيم و اميدوارم صرف نظر از نتايج انتخابات، توان و تجربه و انگيزه والاي همه اين عزيزان سازمان نظام پزشكي را در مراحل مختلف تعالي ياري كند. همچنين از آن دسته از همكاران كه عليرغم پيگيري‌ها و رايزني‌هاي سازمان نظام پزشكي به دليل ملاحظات و محدوديت‌هاي قانوني مجال حضور در مرحله‌ پاياني انتخابات را نيافتند تشكر و قدرداني مي‌كنم و به شايستگي‌هاي ايشان احترام مي‌گذارم.
وي اضافه كرد: خوشبختانه حضور پر تعداد داوطلبان شايسته و فرهيخته و كارآمد در اين دوره از انتخابات، كارآمدي بيش از پيش سازمان را نويد مي‌دهد و همه آنان كه در اين رقابت برگزيده شوند همه اعضاي سازمان حتي رقباي خود را همراه و پشتيبان خويش خواهند يافت.
صدر گفت: در اين فرصت بر خود واجب مي‌دانم از تلاش‌هاي ارزنده و همكاري شايسته منتخبان نظام پزشكي طي 4 سال گذشته به ويژه اعضاي شوراي عالي، اعضاي مجمع عمومي، اعضاي هيئت‌هاي مديره، رؤسا و مديران نظام پزشكي شهرستان‌ها، اعضاي هيئت‌عالي انتظامي، هيئت‌هاي بدوي و تجديدنظر انتظامي، دادستان‌ها، دادياران و كارشناسان انتظامي و نيز معاونان، مديران و كاركنان ستاد مركزي سازمان نظام پزشكي كه با اتحاد و همدلي و صبوري سختي‌ها را به جان خريدند و افتخار خدمت به جامعه پزشكي را بر ديگر امور برگزيدند صميمانه سپاسكزاري كنم و از طرف خود و تمام منتخبان اين دوره، كرامت و بزرگواري همكاران را نسبت به كاستي‌هايي كه قطعاً كم نبوده و نيست ارج نهم.
انتهاي پيام/ش
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن