تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798331220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضرر 105‌ميليارد توماني كاربران همراه اول


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: ضرر 105‌ميليارد توماني كاربران همراه اول
ما اصرار از ارتباط سياري‌ها انكار. به نظر مي‌رسد كه اختلالات تلفن همراه اين روزها به اوج خود رسيده باشد. اگر شما هم از مشتركان همراه اول بوده و از قضا هم در تهران ساكن بوده باشيد حتما در يك هفته گذشته از خط رو خط شدن‌ها و قطعي‌هاي مكرري كه در يك تماس تلفني براي‌تان اتفاق افتاده كلافه شده‌ايد.
دنياي اقتصاد: م.ر.بهنام رئوف
از ما اصرار از ارتباط سياري‌ها انكار. به نظر مي‌رسد كه اختلالات تلفن همراه اين روزها به اوج خود رسيده باشد. اگر شما هم از مشتركان همراه اول بوده و از قضا هم در تهران ساكن بوده باشيد حتما در يك هفته گذشته از خط رو خط شدن‌ها و قطعي‌هاي مكرري كه در يك تماس تلفني براي‌تان اتفاق افتاده كلافه شده‌ايد.

كمي‌ دقت كنيد. ببينيد از حالت‌هاي ارتباطي كه در ادامه آورده مي‌شود كدام يك بيشتر از همه براي شما اتفاق افتاده است؟
دريافت ديرهنگام پيامك ارسالي شما به شخص مورد نظر (در حالي كه گوشي نامبرده روشن بوده و اتفاقا هم در كنار شما حضور دارد).
دريافت پيام تاييد پيامك (Delivery) در نيمه‌هاي شب، درحالي كه پيام شما خيلي زودتر از اين زمان به مخاطب مورد نظر رسيده و جواب هم داده شده است.
دريافت تماس از يك شخص آشنا، اما با صدايي غريبه.
حضور دو شخص غريبه درست در وسط مكالمه دو شخص آشنا!
تماس با فرد مورد نظر از روي دفتر تلفن گوشي و پاسخ از سوي فردي غير مورد نظر!
رفت و آمدهاي مكرر آنتن تلفن همراه شما، در حالي كه در جايي ثابت قرار داريد.
شنيدن پيغام‌هاي از پيش ذخيره شده شبكه همراه اول همانند مشترك مورد نظر در دسترس نيست، درست در وسط يك مكالمه!
قطع شدن‌هاي مكرر و مكرر و مكرر در ميان گفت و گو و در دقايق اول تماس.
بله! اگر خيلي با نظر ما در ابتداي گزارش موافق نبوديد، حتم دارم هم اكنون مشغول به دعا كردن براي نويسنده هستيد و . . .
طي يكي دو هفته گذشته براي نگارنده و بسياري از همكاران و دوستان مشكلاتي از اين دست بسيار اتفاق افتاده است. البته اين را بايد بگويم كه بر اساس روال معمول طي ماه‌هاي اخير و هفته‌هاي گذشته باز هم از سوي مديران همراه اول گفت‌و‌گوهايي مبني بر اينكه ما اختلالي در شبكه شاهد نيستيم هم صورت گرفته است كه پرچم دار گفت‌و‌گوهايي از اين دست را بايد محمدحسين فلاح اصغري، معاون نظارت و مديريت شبكه شركت ارتباطات سيار اعلام كرد.
بنا به گفته‌هاي تكراري ايشان شبكه همراه اول هيچ مشكل خاصي ندارد و تنها ممكن است در برخي از مناطق كه آنتن‌هاي تلفن همراه در دست تعمير يا بارگذاري بوده باشد اختلالاتي مقطعي و بسيار جزيي رخ دهد.
در مورد پيامك‌ها هم كه اصلا صحبتي از اختلال نكنيد. چرا كه اين شبكه علاوه بر اين كه مشكلي پيش رو ندارد حتي براي روزهاي مبادا نيز مراكز اضافي در آستين دارد تا خدايي ناكرده خللي در ارائه پول‌سازترين سرويس همراه اول رخ ندهد.
اگر در بخش پيامك مشكلي داريد به زبان ساده و عاميانه بايد گفت كه مشكل از خودتان است نه ارائه‌دهنده سرويس. كمي‌ گوشي خود يا اطرافيان‌تان را بررسي كنيد. شايد طرف مقابل شما را سر كار گذاشته باشد. با او براي اين كار تند برخورد كنيد. حتي اگر از بستگان و دوستان نزديك‌تان باشد مي‌توانيد از تنبيه بدني هم استفاده كنيد تا اعتراف كند كه مشكل از شبكه نبوده و او خواسته با شما شوخي يا خدايي ناكرده سر كار رفته باشيد!
شايد دستگاه شما يا طرف مقابل خاموش است. شايد جعبه پيامك‌هاي شما لبريز از پيغام باشد و شما خبر نداريد. شايد زماني كه حواس‌تان نبوده به شكل كاملا اتفاقي دستتان روي گزينه Setting رفته و از آنجا وارد منوي SMS Setting شده‌ايد و باز هم اتفاقي تنظيمات مربوط به شماره SMS Center دستكاري شده است كه اين مشكلات عجيب و غريب مانند آواري ارتباطي بر سرتان خراب شده است.
به هر حال اين نكته را در نظر داشته باشيد كه در تمام موارد فوق يا تقصير از شماست يا دستتان يا آستين دست‌تان. به قول معروف بي‌خود و بي‌جهت گناه ديگران را نشسته و فرد و شركت ديگري را مقصر ندانيد.
به گفته بسياري از كارشناسان مهمترين مشكلي كه اين روزها كاربران تلفن همراه با آن دست به گريبانند به عدم استفاده از قرار داد سطح خدمات ميان كاربران و سرويس‌دهندگان باز مي‌گردد. قراردادي كه سرويس دهنده را مجبور به پرداخت خسارت به كاربر براي ارائه سرويس بي‌كيفيت‌اش مي‌كند.
اما يك نكته را نيز نبايد در اين بين فراموش كرد و آن هم كسب درآمد‌ميليوني و شايد هم‌ميلياردي از اين مشكلاتي باشد كه واقعا كاربر هيچ نقشي در آن نداشته و تماما بر عهده ارائه‌دهنده سرويس كه همان همراه اول باشد، است.
براي اثبات اين مهم يك مثال ساده كافي است. بنا بر آخرين آمارهاي ارائه شده همراه اول هم‌اكنون بيش از 28ميليون مشترك اعم از دائمي‌ و اعتباري دارد. از آنجايي كه ارائه خدمات به مشتركان اعتباري گران‌تر است، براي آنكه ارقام ما رند باشد تمام اين مشتركان را دائمي‌فرض مي‌كنيم.
فرض كنيد مشتركان تلفن همراه به شكل متوسط روزانه 10 تماس با شخص مورد نظر خود داشته باشند. اگر از بين اين تماس‌ها يك تماس ناموفق باشد (كه بيشتر هم است) و هر پالس مكالمه را هم 47 تومان فرض كنيم، خسارتي كه به جمع كاربران وارد شده و درآمدي كه شركت ارتباطات سيار و در نهايت مخابرات ايران كسب مي‌كند برابر است با يك‌ميليارد و 316ميليون تومان براي يك روز!
حال اين عدد را در يك ماه 30 روزه ضرب مي‌كنيم كه مي‌شود 39‌ميليارد و 480‌ميليون تومان. اما قبوض شركت ارتباطات سيار هر دو ماه يك بار صادر مي‌شود پس بايد اين رقم را در عدد دو هم ضرب كنيم كه در نهايت به رقم 79‌ميليارد و 960‌ميليون تومان مي‌رسيم.
در بخش پيامك هم فرض را بر اين مي‌گذاريم كه به دليل اختلالات موجود هر مشترك مجبور باشد در روز يك پيامك اضافي ارسال كند. اگر پيامك ارسالي با حروف فارسي باشد براي يك دوره دو ماه درآمد همراه اول از اختلالات پيامكي مي‌شود 13‌ميليارد و 440‌ميليون تومان و اگر هم پيامك ارسالي با حروف لاتين باشد اين درآمد به رقم 36‌ميليارد و 960‌ميليون تومان مي‌رسد. اگر براي اختلالات پيامكي بخواهيم ميانگين اين دو رقم را به دست بياوريم به عدد 25‌ميليارد و 200‌ميليون تومان مي‌رسيم.
باز هم حداقل‌ها را در نظر مي‌گيريم. يعني اينكه اگر هر مشترك در طول روز يك تماس ناموفق و يك پيامك اجباري ارسال كند در نهايت درآمد يك دوره شركت ارتباطات سيار از اين اختلالات برابر خواهد شد با 105‌ميليارد و 160‌ميليون تومان.
البته اين نكته را هم بايد اضافه كرد كه سيستم بلينگ و صورتحساب‌گيري شركت همراه اول به‌رغم انعقاد يك قرار داد 110‌ميليارد توماني در نيمه اول سال 85 همچنان در دست اجرا بوده و گفته مي‌شود كه بخشي از قسمت‌هاي آن هم اكنون در حال استفاده است.
اگر خدايي ناكرده سيستم صورتحساب‌گيري اين شركت نيز ايراداتي داشته باشد (كه انشاا... اين اتفاق تنها در ذهن منفي نگارنده رخ داده باشد) رقم فوق‌الذكر بيشتر از اين‌ها افزايش خواهد داشت.
از ورود تلفن همراه به كشور در سال 72 تا به امروز بيش از 15 سال است كه مي‌گذرد و روز به روز هم بر تعداد كاربران اين وسيله ارتباط جمعي اضافه مي‌شود. به رغم پيشرفت فناوري‌ها اما همچنان يك سوال بي‌پاسخ در ذهن كاربران تلفن همراه در ايران وجود دارد. اختلالات شبكه تلفن همراه چه زماني به پايان مي‌رسد؟
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن