تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816822369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي قوه قضاييه : قانون تبليغات نياز به بازنگري دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سخنگوي قوه قضاييه : قانون تبليغات نياز به بازنگري دارد
"عليرضا جمشيدي" سخنگوي قوه قضاييه روز سه شنبه گفت كه "با توجه به اينكه از تصويب قوانين مربوط به چگونگي انجام تبليغات در كشور سال هاي متعددي گذشته است، اين قانون پاسخگوي مصاديق جديد تبليغاتي در كشور نيست و ضرورت دارد مورد بازنگري قرار گيرد".


وي در گفت و گو با خبرنگاران داخلي و خارجي در تهران در واكنش به اظهارنظر دادستان عمومي و انقلاب تهران در خصوص استفاده شركت ها و اشخاص از شبكه ماهواره اي خارجي براي تبليغاتي محصولات خود گفت: تبليغات در شبكه هاي ماهواره اي پديده جديدي است و نمي توان با قوانين سال 34 موضوع تبليغات را در كشور هدايت كرد.
سخنگوي قوه قضاييه گفت: قانون تبليغات در سال 1334 در كشور تصويب شده است و اين قانون اكنون سالخورده است و پاسخگوي مصاديق جديد تبليغات در كشور نيست.
جمشيدي افزود: تبليغات در شبكه هاي ماهواره اي در مواردي تبعات وسيعي را به دنبال داشته است كه تبعات دارويي و غيردارويي تبليغ در شبكه هاي ماهواره اي از جمله اين تبعات است.
سخنگوي قوه قضاييه گفت: اين تبليغات در مواردي سبب ضرر عده اي از شهرونداني شده است كه از محصولات شركت هايي كه در شبكه هاي ماهواره اي تبليغ كرده اند، شده است و در مواردي از شهروندان به اين طريق كلاهبرداري شده است.
وي تاكيد كرد: نيروي انتظامي و دستگاه قضايي در اين زمينه وظيفه سنگين به عهده دارد و بايد با مواردي كه متضمن ضرر شهروندان و كلاهبرداري است برخورد كنند.
جمشيدي در خصوص روند رسيدگي به متهمين حادثه تروريستي عصر عاشورا در يكي از شهرهاي استان خراسان رضوي، گفت: عامل اين حادثه تروريستي در روز حادثه كشته شده است و بررسي ها براي دستگيري عاملان و متهمان اين پرونده با همكاري وزارت اطلاعات در حال انجام است.
سخنگوي قوه قضاييه به پرونده اي اشاره كرد كه متهمان آن چند دانشجو در شهر شيراز هستند و گفت: براي اين دانشجويان به اتهام افترا و توهين پرونده اي تشكيل شده است و قاضي رسيدگي كننده به اين پرونده براي چهار نفر قرار وثيقه صادر كرده است، اما به دليل ناتواني متهمان در تهيه وثيقه، در بازداشت هستند.
وي در خصوص موارد تشكيل پرونده به اتهام اعمال خرافي دين در ايام محرم گفت: در برخي شهرها اقداماتي از قبيل قمه زني صورت گرفته است كه مراجع عظام ديني انجام آن را نهي مي كنند.
جمشيدي گفت: در محرم امسال در اثر انجام اعمال خرافي ديني حدود 70 نفر دستگير شده اند كه به تدريج برخي از دستگير شدگان با قرار مناسب آزاد شدند، اما حدود هشت نفر از متهمان اصلي هنوز در بازداشت به سر مي برند.
سخنگوي قوه قضاييه افزود: همچنين يك نفر در اثر انجام اعمال خرافي ديني در ايام ماه محرم كشته شده است كه رسيدگي به پرونده وي در حال انجام است.
وي به فعاليت فرقه هاي شيطان پرستي نيز اشاره اي كرد و گفت: برخورد با اين گروه ها در دستور كار قوه قضاييه قرار دارد.
جمشيدي افزود: قوه قضاييه براي برخورد با اين گروه ها در صدد تهيه لايحه اي با همكاري بخش هاي مربوط است كه اميدواريم پس از تصويب شاهد فعاليت اين گونه فرقه ها نباشيم.
سخنگوي قوه قضاييه تاكيد كرد: دستگاه قضايي با هرگونه اعمال انحرافي و فريب جوانان و انجام موارد مشابه برخورد قاطعانه و قانوني به عمل مي آورد.
وي به سنگسار سه نفر در مشهد مقدس اشاره كرد و گفت: اين سه نفر به اتهام زناي محسنه حدود 20 روز پيش در مشهد مقدس به مجازات رجم - سنگسار - محكوم شدند كه در حين اجراي مجازات يك نفر موفق به فرار از گودال شد و در نتيجه حكم وي اجرا نشد.
جمشيدي به سياست دستگاه قضايي براي توقف احكام سنگسار اشاره كرد و گفت: تا زماني كه لايحه جديدي براي اين نوع مجازات ها تصويب شود و تمهيداتي براي محدوديت اين مجازات ديده نشود، قضات بر اساس استقلال در آراي خود عمل خواهند كرد.
سخنگوي قوه قضاييه در خصوص آخرين وضعيت پرونده "شيرين عبادي" يك وكيل دادگستري گفت: دفتر وكالت وي مفتوح است، اما كانون مدافعان حقوق بشر به دليل نداشتن مجوز فعاليت از كميسيون ماده 10 احزاب به صورت موقت تعطيل است و همچنين موضوع فرار مالياتي وي نيز در حال رسيدگي است.
وي همچنين آخرين وضعيت پرونده يكي از پرسنل سابق نيروي انتظامي تهران بزرگ را براي خبرنگاران بازگو كرد و گفت: اين فرد اتهامات متعددي داشته است كه يكي از موارد اتهامي وي مسائل مالي است كه رسيدگي به آن در جريان است.
جمشيدي برخي اخبار در خصوص فرار يكي از مديران سابق بانك ملي ايران كه به اتهام تباني داراي پرونده است، را به كشور امارات عربي متحده تكذيب كرد و گفت: اين خبر موثق نيست.
سخنگوي قوه قضاييه به پرونده اي اشاره كرد كه متهم آن يك فرد عرب كويتي است و گفت: اين فرد براي شكار پرندگان وارد كشور شده است.
وي توضيح داد كه "برخي افراد در فصل هاي غير مجاز اقدام به شكار پرندگان مي كنند كه در استان خوزستان و بندرعباس زيست مي كنند".
جمشيدي افزود: پرونده هايي در اين زمينه در دستگاه قضايي تشكيل شده است و يكي از اين پرونده ها هشت متهم دارد كه سه نفر عرب و پنج نفر ايراني هستند.
سخنگوي قوه قضاييه گفت: در اين پرونده سه متهم ايراني دستگير شده اند و پرونده در حال رسيدگي است.
وي گفت: بر اساس قانون، اين گونه جرايم مجازات نقدي و حبس دارد، كه فرد عرب متهم اين پرونده محاكمه و به جزاي نقدي محكوم شده است كه با پرداخت جزاي نقدي آزاد خواهد شد.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن