تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816449213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك و نيم ميليون sms در نيمه شب چه مفهومي داشت؟گفت و گوي ايلنا با سردبيران رسانه‌هاي ورزشي؛ راي اعتماد 94 درصدي مردم اول به پيرواني بود و سپس به نود و فردوسي‌پور


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: يك و نيم ميليون sms در نيمه شب چه مفهومي داشت؟گفت و گوي ايلنا با سردبيران رسانه‌هاي ورزشي؛ راي اعتماد 94 درصدي مردم اول به پيرواني بود و سپس به نود و فردوسي‌پور


تهران- خبرگزاري كار ايران
برنامه نود كه عموما دوشنبه شب‌‏ها آغاز و تا ساعت‌‏هاي اوليه روزهاي سه شنبه از شبكه سوم سيما روي آنتن مي‌‏رود طرفداران پر و پا قرصي پيدا كرده و به جرات مي‌‏توان عنوان كرد كه يكي از پر مخاطب‌‏ترين برنامه‌‏هاي سيماست كه هر روز بر تعداد مشتاقان و علاقمندان آن افزوده مي‌‏شود.

به گزارش ايلنا ، اگر چه در مسير حركت 10 ساله برنامه نود دست اندازهاي زيادي برسر راه اين برنامه بوجود آمده و بعضا مورد غضب برخي محافل قرار گرفته اما بنا بر دلايل مختلفي هيچ‌‏كدام از اين چالش‌‏ها مانع از پيشرفت روز افزون نود نشده و اكنون پس از گذشت ده سال به يك برنامه كاملا دقيق و قابل استناد در فوتبال ايران مبدل شده است.
در همين حال طي دو هفته گذشته موارد و مسائلي از سوي برخي از مسوولان فدراسيون فوتبال و سازمان تربيت بدني با نود بوجود آمد كه شك و شبهاتي را در باره تداوم نود به همراه داشت اما موضع‌‏گيري قاطعانه مديران ارشد شبكه سوم در طرفداري از برنامه نود باعث شد كه شايعات، خيلي زود فروكش كند و محبوبيت اين برنامه بيش از گذشته شود. موضع‌‏گيري تند هفته گذشته سخنگوي جوان سازمان تربيت بدني عليه نود و بخصوص شخص عادل فردوسي‌‏پور و پاسخ‌‏هاي صريح مجري اين برنامه در همان برنامه، كشمكش بين صدا و سيما با سازمان ورزش را وارد فاز تازه‌‏اي كرد و حتي طي روزهاي گذشته در برخي محافل صحبت از تعطيلي نود و يا حتي تغييراتي عمده در اين برنامه مطرح شد؛ اما موضع‌‏گيري قاطع محمدرضا پورمحمدي مدير شبكه سوم از نود و عادل فردوسي‌‏پور بر تمامي آن شايعات خط بطلاني بزرگ كشيد.
با اين وجود قضاوت افكار عمومي و مردم در اين گير و دار براي طرفين دعوا بسيار حائز اهميت بود و بسياري منتظر بودند تا ببينند در برنامه دوشنبه شب گذشته چه اتفاقي در نود رخ مي‌‏دهد و مردم چه واكنشي درباره اين اتفاقات از خود نشان مي‌‏دهند.
از قضا نود اين هفته (دوشنبه 23 دي‌‏ماه) يكي از كم حادثه‌‏ترين شب‌‏هايي بود كه نود با آن مواجه بود و تصور اين بود كه استقبال چنداني از آن با توجه به تعطيلي مسابقات ليگ و عدم بروز اتفاقي خاص در فوتبال كشور به عمل نمي‌‏آيد. مهمان برنامه نود هم نه استقلالي بود و نه پرسپوليسي و نه يك چهره خبرساز و جنجالي. با اين وجود نظرسنجي در خصوص مقبوليت يا عدم مقبوليت غلام پيرواني در تيم ملي اميد با چنان استقبال گسترده مردمي مواجه شد كه باور كردني نيست.
چيزي حدود يك ميليون و پانصد هزار نفر در اين نظر سنجي شركت كردند تا مهر تاييدي چند باره بر حقانيت نود زده باشند. ضمن اينكه غلام پيرواني هم با اختصاص 94 درصد آراي مثبت به خود ثابت كرد كه چه مربي محبوب و مقبولي نزد مردم خوب ايران است.
بدون شك در شكل‌‏گيري برنامه نود و مقبوليت فراوان آن شخص عادل فردوسي‌‏پور نقشي عمده و اساسي برعهده دارد و او به همراه همكارانش توانسته برنامه‌‏اي را بر پايه صداقت و درستي و در نهايت بي طرفي در فوتبال طراحي كند كه اين برنامه حالا منبع و مأخذ مستند بسيار محكمي براي تمامي اركان فوتبال ما شده است. عادل، با شخصيت ذاتي خود در نهايت بي‌‏طرفي تلاش مي‌‏كند مشكلات فوتبال را به تصوير بكشد و در اين راه هيچ‌‏گاه منيت‌‏ها و اغراض شخصي را دخيل نمي‌‏كند و به همين دليل است كه در شبي كه او هيچ فراخواني براي تاييد خود به مردم نداده است با استقبالي بي‌‏نظير از سوي مردم مواجه مي‌‏شود تا مهر تاييدي باشد بر حقانيت او و اخطاري جدي براي كساني كه هيچ انتقادي را بر نمي‌‏تابند و از جانب مردم هم سخن مي‌‏گويند.
گروه ورزش ايلنا، در ارتباط با اين برنامه و اتفاقاتي كه طي هفته‌‏هاي اخير بر برنامه نود گذشته است گفت و گوهايي را با جمعي از سردبيران و گزارشگران رسانه‌‏هاي ورزشي انجام داده است كه ماحصل آن در ادامه مي‌‏آيد:
مزدك ميرزايي (گزارشگر تلويزيون):

جار و جنجالها تأثيري در روند حركتي 90 ندارد
برنامه اين هفته نود برنامه خوب و قشنگي بود. باز هم موضوعات روز فوتبال كشور در آن مطرح شد. چيز خاصي هم نداشت تا بخواهيم در مورد آن صحبت كنيم. استقبال يك و نيم ميليون نفري در مسابقه SMS برنامه نشان مي‌‏دهدكه مردم كشورمان چقدر به فوتبال علاقه دارند و دوست دارند برنامه 90 همچنان ادامه داشته باشد. البته راجع به موضع‌‏گيري سازمان تربيت بدني نسبت به برنامه 90 صحبتي ندارم و مردم در اين باره بايد قضاوت كنند؛ اما صددرصد مردم دوست دارند اين برنامه ادامه داشته باشد. با اينكه بعضاً يكسري جار و جنجال‌‏هايي در ارتباط با اين برنامه به پا مي‌‏شود اما هيچ‌‏گونه تاثيري در روند حركت آن ندارد چرا كه وقتي سازمان صدا و سيما مي‌‏خواهد اين برنامه پخش شود اين برنامه ادامه خواهد داشت و هيچ بحث ديگري هم نخواهد بود.
هيوا يوسفي (دبير گروه ورزش روزنامه اعتمادملي):
مردم ثابت كردند 90 نبايد برنامه‌‏اي خنثي باشد
به نظر من ماهيت برنامه نود، اين هفته بسيار روشن بود. خود عادل فرودسي‌‏پور هم اشاره كرد كه در شبي كه هيچ مسابقه‌‏اي در طول هفته گذشته جز يك بازي معوقه برگزار نشده اين همه استقبال، به نظر معناي خاصي دارد و نشان مي‌‏دهد كه در شرايطي كه مديران سازمان تربيت‌‏بدني تلاش مي‌‏كنند ماهيت نقادي را از اين برنامه بگيرند و برنامه 90 را به يك برنامه خنثي مثل برخي از برنامه‌‏هاي ديگري كه در صدا و سيما پخش مي‌‏شود تبديل كنند، نتوانسته‌‏اند. اما استقبالي كه از اين برنامه مي‌‏شود نشان مي‌‏دهد مردم از اين برنامه و از اين رويكرد و نقد برنامه 90 از وضعيت مديريت ورزش كشور رضايت كاملي دارند. گرچه معتقدم همين ميزاني كه به بحث‌‏هاي حاشيه‌‏اي ورزش مي‌‏پردازند هم كافي نيست. برنامه 90 خيلي وقت‌‏ها مماشات و چشم‌‏پوشي و در بسياري مواقع مصلحت انديشانه رفتار و از كنار برخي از مسائل به سادگي عبور مي‌‏كند اما مديران ورزش ما نشان داده‌‏اند همين ميزان نقد را هم تحمل نمي‌‏كنند در حالي كه مخاطب كاملاً‌ با اين برنامه ارتباط برقرار كرده و به قول فردوسي‌‏پور برنامه 90 دوشنبه شب گذشته و حضور بي‌‏نظير مردم در نظرسنجي بسيار معنادار بود. به نظر من آنها با شركت خود در مسابقه نظرسنجي از عادل فردوسي‌‏پور حمايت كردند.
فكر مي‌‏كنم حضور گسترده اين تعداد شركت كننده در برنامه 90 برنامه پيغامي هم براي مديران صدا و سيماي كشور داشت و نمي‌‏خواهم بگويم كه بهتر است از اين برنامه حمايت كنند چرا كه فكر مي‌‏كنم برنامه 90 اعتباري براي صدا و سيما است و قطعاً‌ اين حمايت را انجام خواهند داد و خودشان هم تاكنون متوجه شده‌‏اند. به هر حال طبق آمار ، هر هفته جمعيتي بالغ بر 15 ميليون بيننده برنامه 90 را تماشا مي‌‏كنند و ميانگين يك ميليون نفر افرادي هستند كه با اين برنامه ارتباط برقرار مي‌‏كنند. ما چنين برنامه‌‏اي در صدا و سيما با اين حجم بيننده نداريم. حضور چشمگير مردم در استقبال از برنامه 90 اين مطلب را مي‌‏رساند كه مديران صدا و سيما يك مقدار توجه‌‏شان به برنامه‌‏هاي مشابه ورزشي بايد بيشتر باشد تا همواره شاهد برنامه‌‏هاي بعضا خنثي نباشيم.
سعيد آجرلو (دبير گروه ورزش روزنامه همشهري):
90 اين هفته جواب سازمان تربيت بدني در 90 پنجشنبه بود
به نظر من برنامه 90 از اين جهت قابل احترام است كه به مردم دروغ نمي‌‏گويد. بزرگترين ويژگي برنامه 90 اين است كه چيزي را از مردم پنهان نمي‌‏كند. تا جايي كه امكان دارد دايره خط قرمزها را باز مي‌‏كند و آن را تا جايي پيش برده كه به شفافيت و صداقت برنامه كمك كرده است. مرز خط قرمز برنامه تا جايي است كه مردم به دنبال آن هستند كه اگر برنامه بتواند نه تنها در ورزش، در اقتصاد و سياست و ساير حوزه‌‏ها هم اين مرزها را باز كند. 90 مي‌‏تواند با مردم راحت‌‏تر ارتباط برقرار كند. به نظر من يكي از دلايل مهم اقبال مردم به برنامه 90 همين موضوع است. علت اصلي اين موضوع هم به شخصيت عادل فردوسي‌‏پور برمي‌‏گردد. مي‌‏خواهم بگويم هر آدمي مي‌‏تواند اشكالاتي داشته باشد ولي برآيند رفتارهاي فردوسي‌‏پور در 10 سال اخير چه آن زماني كه خيلي جوان بود و چه الان كه به پختگي رسيده بر پايه صداقت بوده است. ببينيد برخي آدم‌‏هايي كه مجري و يا كارشناس ورزشي هستند يكسري رودربايستي و ارتباطاتي با مديران ورزش و دست‌‏اندركاران دارند كه اگر كنترل نشود به برنامه ضربه مي‌‏زند. مثلاً‌ اگر من مجري برنامه 90 باشم به واسطه رفاقتم با فلان مقام فدراسيون يا باشگاه ممكن است برابر اشتباهات و اشكالات آنها واكنش نشان ندهم اما فردوسي‌‏پور توانسته اين مساله را حل كند. بزرگترين مزيت فردوسي‌‏پور اين بود كه در اين ارتباطات گرفتار نشده و خود را پايبند هيچ زنجيري نكرده است. علت اينكه برخي ديگر از برنامه‌‏هاي ورزشي موفق نيستند دقيقاً همين مساله است. مورد مهم ديگر اينكه ورزش ما بعضا" به خاطر يكسري اشتباهات مديران ورزش و فوتبال به بن‌‏بست‌‏هايي برمي‌‏خورد كه خود آنها هم از حل آن نااميد مي‌‏شوند اما مهم‌‏ترين ويژگي فردوسي‌‏پور اين است كه اين بن‌‏بست‌‏ها را هم مي‌‏تواند حل كند. يعني در اوج نااميدي مي‌‏تواند اميد را بازگرداند. بالاخره آن‌‏قدر چالش و سوال مي‌‏كند تا خيلي از مسائل را حل كند. اين فرد بايد براي حل مسائل چند ويژگي از جمله صداقت، سلامت و شجاعت داشته باشد. من نمي‌‏خواهم بگويم برنامه 90 ايراد ندارد اما نسبت به ساير برنامه‌‏هاي ورزشي به دليل اين ويژگي‌‏ها قابل احترام است و يك نعمت براي فوتبال كشور محسوب مي‌‏شود. به اين فكر كنيم اگر برنامه نودي در فوتبال كشور وجود نداشت به نظر من خيلي اتفاقات ناگواري رخ مي‌‏داد. در مورد برنامه 90 اين هفته هم من تحليل فردوسي‌‏پور را قبول دارم كه حضور گسترده مردم در مسابقه SMS بسيار پرمعنا بود. فكر مي‌‏كنم از خوش شانسي آقاي پيرواني هم بود كه مردم تا اين حد در مسابقه برنامه از او حمايت كردند اما بيشترين دليل حضور گسترده مردم در برنامه 90 اين هفته به اتفاقات رخ داده در برنامه 90 پنجشنبه شب گذشته(19 دي‌‏ماه) بازمي‌‏گشت و اينكه جدالي كه بين محمد آخوندي و مجري برنامه اتفاق افتاده بود. مي‌‏توان اين طور تعبير كرد كه واكنش مردم به برنامه دوشنبه شب اين هفته پاسخي به برنامه پنجشنبه شب هفته گذشته بود.
ناصر احمدپور (سردبير روزنامه خبر ورزشي):

اين اقبال گسترده فقط به خاطر پيرواني بود
فكر مي‌‏كنم تواضع، افتادگي و منطقي صحبت كردن آقاي غلامحسين پيرواني كه هميشه در برد و باخت‌‏ها شخصيت واحدي دارد و دنبال عوام فريبي نيست در اين استقبال تاثيرگذار بود. همچنين اينكه گفته‌‏هايش عين واقعيت است باعث شده مردم وي را دوست داشته باشند. در حالي كه غلامحسين پيرواني افتخار ملي و باشگاهي آنچناني در فوتبال ايران ندارد. اين واقعاً‌ خيلي مهم است كه مربي يا بازيكني كه فقط در تيم برق شيراز بازي كرده و سابقه حضور در دو تيم استقلال و پرسپوليس را ندارد اين‌‏طور در قلب مردم جا گرفته است. بايد به او تبريك گفت. اگر مردم به او راي بالايي دادند بايد قبل از هر چيز اين را به شخصيت ستودني آقاي پيرواني ارتباط داد. به نظر من حضور گسترده مردم در مسابقه SMS به خاطر اين بود كه به شخصيت آقاي پيرواني پاسخ مثبت دهند. اينكه مردم اعلام كنند آقاي پيرواني از نظر مقبوليت اجتماعي و ورزشي مورد تائيد آنهاست. من برداشتم اين است و فكر نمي‌‏كنم به بحث هفته گذشته سازمان تربيت بدني و مجري برنامه 90 ارتباط چنداني داشته باشد.
مجيد كوهستاني (سردبير روزنامه گل):
مسوولان سازمان بعضا" صحت اس‌‏ام‌‏اس‌‏هاي 90 را با ترديد مواجه مي‌‏كنند
آقايان در سازمان‌‏تربيت‌‏بدني اساس صحت اس‌‏ام‌‏اس‌‏هاي برنامه نود را بعضا با ترديد مواجه مي‌‏كنند. پس اگر نتايج خوبي هم براي تيم ملي و فوتبال كشور داشت باز هم بايد با ترديد به آن نگاه كرد نه اينكه وقتي آراء به نفع دوستان ارسال نمي‌‏شود، بگويند اين نظر سنجي بي‌‏اساس است. به نظر من مسابقه SMS يك نظرسنجي عمومي است كه دستگاه‌‏هاي مختلف مي‌‏توانند وقتي درگير با مساله‌‏اي بغرنج مي‌‏شوند خودشان را از اين طريق با نظر مردم بسنجند. البته من نمي‌‏گويم مردم هميشه درست مي‌‏گويند و وقتي نزديك به 60 تا 70 درصد مردم به مساله‌‏اي راي دادند حتماً‌ درست است چرا كه خيلي از نگاه‌‏هاي رنگي و عقايد شخصي هم در اين نظرسنجي‌‏ها دخيل است. منتهي اين نظرسنجي كه اين هفته بود بسياري از سوال‌‏ها و ابهام‌‏ها را پاسخ داد. اگر هم دوستان سازمان تربيت بدني اعتراضي به نحوه نظرسنجي دارند وقتي مردم به نفع‌‏شان راي مي‌‏دهند در آن مواقع هم بايد اعتراض كنند.
سيامك قليچ خاني (سردبير روزنامه اينترنتي ورزش):
اين 90 پاسخ خوبي براي منتقدانش به ويژه سخنگوي سازمان بود
حضور گسترده مردم در برنامه نود دوشنبه شب گذشته خود بيانگر اين مساله بود كه مردم با موضع سخنگوي سازمان تربيت بدني موافق نيستند. در واقع سازمان تربيت بدني نسبت به نقدهاي برنامه 90 واكنش خوبي نشان ندادند و در مجموع اين سازمان و برخي از مديران آن بسيار سليقه‌‏اي عمل مي‌‏كنند و تحمل انتقاد را ندارند. برنامه 90 به دليل شجاعت و صداقت مجري آن توانسته در سال‌‏هاي اخير بسيار موفق و در عين حال تاثيرگذار عمل كند و من تاكيد مي‌‏كنم كه مردم در اين هفته جواب خوبي به منتقدان نود و شخص فردوسي‌‏پور دادند.
پايان پيام

كد خبر: 468183
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 267]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن