تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818955253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدگاه كارشناسان؛برنامه پنجم نسخه شفابخش اقتصاد ايران


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: ديدگاه كارشناسان؛برنامه پنجم نسخه شفابخش اقتصاد ايران
عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي، ابلاغ سياست هاي كلي برنامه پنج ساله توسط مقام معظم رهبري را كه در راستاي چشم انداز 20ساله شكل گرفته است، يك پروسه بسيار مهم دانست كه 70ميليون نفر از آن متاثر خواهند شد.

حميدرضا حاجي بابايي در گفت وگو با ايسنا با بيان اين مطلب تصريح كرد: بنابراين بايد با لطافت، ظرافت، اجماع و هماهنگي هرچه بيشتر انجام پذيرد، زيرا هرگونه حركت انحرافي يا موازي و يا ايجاد شكاف و مخالفت قطعا آسيب پذيري طرح و يا لايحه را افزايش خواهد داد.

وي با تاكيد بر اين كه ابلاغ سياست هاي كلي برنامه پنج ساله اهداف ميان مدتي از چشم انداز 20ساله را بيان مي كند، گفت: مهمترين شاخصه هاي اين سياست ها كه بايد با همكاري دولت و مجلس تدوين و تصويب شود، رسيدن جايگاه كشور به نرخ بيكاري 7درصد در پايان دوره پنج ساله است.

وي با بيان اين كه جايگاه دوم ابلاغ اين سياست ها در جهت به دست آوردن توليد علم در منطقه معطوف مي شود، گفت: هدفمند كردن يارانه ها در اين دوره پنج ساله و به جمع بندي نهايي رسيدن هدفمند كردن يارانه ها نيز از ديگر اهداف اين سياست ها خواهد بود.

دولت از مجموعه كارشناسان استفاده كند

عضو هيئت رئيسه كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت از مجموعه بزرگ ظرفيت كارشناسان كشور براي تدوين برنامه پنجم استفاده كند.

انوشيروان محسني بندپي با بيان اين كه مهمترين سياست ها در امور اجتماعي و بخش سلامت دغدغه مردم در پرداخت هزينه هاي سلامت است، تصريح كرد: اين موضوع كه سهم مردم را در پرداخت هزينه هاي بهداشت و درمان به 30درصد برساند، يكي از محورهاي اصلي تعيين شده است. در حالي كه اين موضوع، تكليف برنامه چهارم بوده كه محقق نشده و دوباره بر آن تاكيد شده است.

نماينده نوشهر و چالوس در ادامه اظهار كرد: كاهش مخاطرات و آسيب هاي اجتماعي كه به عنوان يك معضل خود را در جامعه نشان داده است، درسياست هاي ابلاغي آمده و راهكارهايي نيز براي حل آن تعريف شده بود كه اين نشان از توجه سياست هاي ابلاغي نسبت به مسايلي است كه در جامعه وجود دارد.

حذف تورم پنهان با هدفمندي يارانه ها

عضو هيئت علمي دانشگاه مازندران با اشاره به لزوم تك رقمي شدن تورم در متن برنامه پنجم گفت: براي محقق شدن اين مسئله ابتدا بايد تورم پنهان كه با يارانه ها پوشانده شده است، بوسيله هدفمند شدن يارانه ها از ميان برود.

احمد برادران هاشمي در گفت وگو با خبرگزاري فارس سپس با بيان اينكه سياست هاي كلي برنامه پنجم توسعه، در راستاي چشم انداز بيست ساله تنظيم شده است، به لزوم تك رقمي شدن تورم بر اساس اين ابلاغيه اشاره كرد و گفت: تورم در كشور ما در حال ساختاري شدن است و بايد توجه شود كه با يك سياست موردي نمي توان آن را مهار كرد و مجموعه اي به هم پيوسته از سياست ها مورد نياز است.

هاشمي افزود: تورم ساختاري ريشه در سياست هاي اقتصادي دولت ها و در وضعيت جامعه و انحصار و نيمه انحصارهايي كه در جامعه به وجود آمده، دارد.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن