تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815308872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهترين شيوه براي تنبيه كردن كودكان چيست؟


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: بهترين شيوه براي تنبيه كردن كودكان چيست؟
گروهي از افراد با تنبيه كودكان مخالف اند و گروهي بر اين عقيده اند كه تنبيه، در آموزش كودكان به كار مي آيد.

از نظر اين گروه ، تنبيه و خشونت يكسان نيست. به عقيده آنان تنبيه بر خلاف خشونت ارزش آموزشي دارد. براي كودك يادآور تعهد و مسئوليت است و اخلاقيات را به كودك مي آموزاند. هم اكنون اين موضوع به اثبات رسيده كه بايد تعادلي در امور برقرار شود.اعمال قدرت در خانه گاهي براي والدين لازم است و بعضي مواقع شرايطي پيش مي آيد كه تنبيه نكردن كودكان اشتباه محض است .به گزارش خبر گزاري فرانسه طبق آماري كه در سال 2002 در فرانسه گرفته شد، 58 درصد والدين در اغلب موارد فرزندان شان را تنبيه مي كنند اما 28 درصد در شرايط استثنايي و 16 درصد به هيچ وجه فرزند شان را تنبيه نمي كنند.

سه گروه خانواده وجود دارند كه در آنها تنبيه رابطه نزديكي با آموزش فرزندان دارد. گروهي از خانواده ها كه به آنها »قراردادي« مي گويند، كودك را به شدت تنبيه مي كنند ولي به طور معمول قبل از تنبيه از كلماتي همچون »اگر دفعه ديگر اين كار را تكرار كردي اين گونه خواهد شد« استفاده كرده اند و چون كودك قرارداد را زير پا گذاشته، وي را تنبيه مي كنند. گروهي ديگر از خانواده ها »مديرند«. در اين گونه خانه ها هميشه حرف والدين بايد پيش رود و به طور معمول قبل و بعد از تنبيه جمله »بايد حرف گوش كني« تكرار مي شود. گروه سوم خانواد ه هاي »توافقي« اند و بيشتر صلح مي كنند و دنبال تنبيه كودكان شان نيستند.

به هر حال به نظر مي رسد تنبيه بدني امري رايج و قابل قبول است. 79 درصد والدين به طور معمول از تنبيه بدني براي تنبيه كردن فرزندان خود استفاده مي كنند. با اين حال روان شناسان تنبيه كودك را بي ارزش و غيرموثر مي دانند. آنها تنها با نوعي از تنبيه موافق اند كه در آن ضربه اي آرام و بدون درد روي بدن كودك زده شود تا در عين حال كه احساسات كودك را خدشه دار نكند اشتباه كودك را به او نشان دهد. از جنبه تئوري، تنبيهي خوب است كه در عين حال كودك را فرمانبردار كند و در عين حال او حس نكند قدرتي او را مجبور به انجام كاري مي كند. پس تنها در شرايطي كه ضروري است، فرزندتان را تنبيه كنيد و در صورتي كه مي خواهيد او را از چيزي محروم كنيد هرگز مواردي را كه تعادل رواني اش را بر هم مي زنند، حذف نكنيد. اگر فرزند تان عاشق فوتبال است و مي خواهيد تنبيهش كنيد، ديدن فوتبال را منع كنيد نه بازي كردن آن را. از نظر تمامي مشاوران كودك، كلام بهترين راه حل براي هوشيار كردن كودك است.شايد كلمات كافي نباشد و تنبيه به نظر ضروري برسد ولي به هر حال هر دو در كنار هم براي كودك آموزنده خواهند بود.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن