تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816778187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
رئيس قوه قضائيه:
قانون مجازات اسلا مي درمجلس ،علمي بررسي شود

گروه سياسي: رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينكه قانون مجازات اسلامي مادر ساير قوانين است، گفت: اين قانون بايد در مجلس به صورت كاملا علمي بررسي و كارشناسي شود.به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه، آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي در ديدار با نمايندگان كميسيون حقوقي و قضايي مجلس به تشريح لايحه قانون مجازات اسلامي، ويژگي ها و تاثير تصويب و اجراي اين قانون در نظام قضايي كشور پرداخت و خواستار توجه جدي مجلس به قانون مجازات اسلامي شد. رئيس قوه قضائيه در ديدار اعضاي كميسيون قضايي مجلس با اشاره به لايحه مجازات اسلامي، گفت: اين لايحه به صورت جامع و اساسي تدوين شده است و تصويب آن گامي اساسي براي تحقق هر چه كامل تر قضاوت اسلامي خواهد بود. شاهرودي اين قانون را داراي محتواي برجسته و كامل اسلامي و برگرفته از فقه اسلامي دانست و افزود: در اين قانون مسائل مهم مربوط به جرم و جزا و مجازات با ديدگاه ها و مباني فقهي دقيق و درست بررسي و در بخش كليات تنظيم شده است. وي استفاده از نظرات فقها و مراجع و بهره گيري از ديدگاه هاي فقهي و تبادل نظر كارشناسي را در تدوين اين قانون بسيار چشمگير و مناسب توصيف كرد و گفت: قانون مجازات اسلامي قانون مهم و مادر ساير قوانين است كه نخستين بار در بعدي كلان و جامع با توجه به منابع فقهي تدوين و تنظيم شده و زحمت فراواني براي آن كشيده شده و اميدوارم كه اين قانون بتواند غناي فقه اسلامي را نشان دهد و به خوبي و به شكلي مناسب و در خور تصويب شود. رئيس قوه قضائيه از نمايندگان مجلس خواست تا قانون مجازات اسلامي را به عنوان قانون مادر و الگويي براي نظام هاي قضايي اسلامي، در نظر بگيرند و در تصويب آن به اهميت فوق العاده، اين قانون توجه كند. وي تاكيد كرد: اين قانون بايد در مجلس به صورت كاملا علمي بررسي و كارشناسي شود.

بوش بازهم ايران را يك خطر خواند

گروه سياسي: جورج بوش در آخرين روزهاي حضورش در كاخ سفيد كره شمالي را يك" مشكل" و ايران را "خطرناك" خواند. به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، رييس جمهور آمريكا روز دوشنبه در آخرين كنفرانس خبري خود در مقام رياست جمهوري گفت كه "فوري ترين تهديد" كه باراك اوباما، رييس جمهور منتخب آمريكا با آن روبرو خواهد شد احتمال"حمله به وطن ما است." وي بار ديگر به آنچه "محور شرارت" مي خواند اشاره كرد و افزود: تهديدهاي ديگر (فراروي اوباما) از جانب اعضاي اين محور است. بوش گفت: كره شمالي هم چنان يك مشكل است. بحث هايي در جامعه اطلاعاتي جاسوسي در خصوص اينكه آنها تا چه اندازه مشكل بزرگي هستند، در حال انجام است. رييس جمهور فعلي آمريكا كه فقط يك هفته تا پايان عمر رياست جمهوري اش باقي است، ادامه داد: يكي از نگراني هاي من اين است كه امكان دارد در آنجا برنامه غني سازي اورانيوم در سطوح بالا وجود داشته باشد. بوش ادامه داد: بنابراين واقعا مهم است كه يك رژيم قوي راستي آزمايي از مذاكرات شش جانبه حاصل شود. به عبارت ديگر در راستاي پيشبرد روابطش با كره شمالي، دولت كره شمالي بايد به تعهداتي كه در خصو اجراي اقدامات جدي راستي آزمايي اعلام كرده است عمل كند تا اطمينان حاصل شود كه آنها به عنوان مثال يك برنامه غني سازي اورانيوم در سطوح بالا ندارند. وي هم چنين با اشاره به جمهوري اسلامي ايران، ايران را "هم چنان يك خطر" خواند. بنابر گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، بوش هم چنين بار ديگر از تهاجم نظامي رژيم صهيونيستي در غزه دفاع كرد و گفت كه تل آويو حق دارد از شهروندانش در برابر حملات حماس دفاع كند. آسوشيتدپرس افزود: بوش و اوباما هر دو ايران را تهديدي مداوم خوانده اند. اوباما نيز در گفت وگو با شبكهي خبري اي.بي.سي ايران را به حمايت از گروه هاي تروريستي در منطقه و تلاش براي توليد سلاح هسته اي متهم كرد. اوباما گفت: فكر مي كنم ايران يكي از بزرگترين چالش هاي ماست. با اين حال اوباما برخلاف بوش گفت كه "رويكرد جديدي" را در قبال ايران دنبال خواهد كرد.

توقف اعزام نمايندگان مجلس به غزه

گروه سياسي: عضو كميته دفاع از مردم فلسطين با اشاره به اينكه لبنان متولي اعزام نمايندگان مجالس كشورهاي اسلامي به غزه بود، گفت: با نظر دست اندركاران اين امر فعلا ثبت نام و اعزام نمايندگان مجلس به غزه متوقف شده است. محمود احمدي ديروز در گفت وگو با مهر، افزود: علت توقف اعزام نمايندگان به غزه از سوي كشور لبنان وضعيت نامساعد غزه اعلام شده است.نماينده مردم شازند در خانه ملت ادامه داد: مجلس براي كمك به مردم غزه اقداماتي ديگر در دست انجام دارد كه از آن جمله مي توان به برگزاري همايشي بزرگ در روزهاي 12 و 13 اسفند در تهران ، با حضور مقامات كشورهاي مختلف و به رياست لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد.وي با اشاره به برگزاري همايشي در لبنان در روز شنبه و يكشنبه آينده، اظهار كرد: اين همايش با حضور گروه هاي غير دولتي حامي فلسطين برگزار مي شود، از ايران نيز چند گروه غير دولتي در آن شركت خواهند كرد و احتمال دارد از مجلس نيز افرادي به لبنان اعزام شوند.قراربود جمعي از نمايندگان مجلس با كشتي براي حضور در غزه به لبنان اعزام شوند و حدود 150 نماينده نيز آمادگي خود را براي اين سفر اعلام كرده بودند.

اعلام برنامه هاي سي امين سالگرد پيروزي انقلاب

گروه سياسي: رييس ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي برنامه هاي سي امين سالگرد انقلاب اسلامي و آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامي را تشريح كرد. محمد حسين زارع در نشست خبري ديروزخود در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي گفت: دهه فجر بهار تبليغ انقلاب براي بازخواني عملكرد گذشته و ترفيع مسير آينده و نيز معرفي آرمان هاي انقلاب اسلامي به نسل آينده است. وي افزود: امسال برنامه هايي با هدف انعكاس دستاوردهاي سي سال انقلاب و ارائه معنويت نهفته در آن به نسل جوان در نظر گرفته شده است تا پرچم انقلاب اسلامي در آغاز دهه چهارم آن بر تارك جهان برافراشته شود. زارع گفت: طراحي برنامه هاي سي امين سالگرد انقلاب اسلامي از سه سال گذشته آغاز شده و تاكنون30 هزار برنامه براي دهه فجر امسال تدارك ديده شده است. وي گفت: بخشي از برنامه هاي دهه فجر امسال در مقطع اصلي دهه فجر از12 تا22 بهمن و برخي از برنامه ها به صورت روزانه با توجه به نامگذاري ايام دهه فجر اجرا مي شود. رييس ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي گفت: مسابقات ورزشي، فرهنگي و هنري نيز كه به زمان بيشتري نياز دارد از بهمن آغاز مي شود و بيش از يك ماه به طول مي انجامد. وي غبارروبي حرم مطهر امام راحل، فضاسازي مناسب براي حضور مردم، پرداختن به شخصيت و انديشه هاي حضرت امام خميني (ره)، پياده روي خانوادگي در30 استان، گراميداشت لحظه تاريخي ورود حضرت امام (ره) در بيش از 500 شهر، تجليل از پيشكسوتان و استقبال كنندگان از امام (ره) در فرودگاه مهرآباد، رژه موتورسواران از فرودگاه تا بهشت زهرا و در بيشتر استانها گلباران اين مسير و زادگاه امام (ره) در خمين را از جمله برنامه هاي دهه فجر بيان كرد. زارع همچنين برگزاري برنامه اي ويژه در محل سخنراني امام راحل در بهشت زهرا، گلبانگ انقلاب در شب سالگرد پيروزي انقلاب، به صدا درآمدن زنگ مدارس در لحظه ورود امام به ميهن، برگزاري مراسم رسمي افتتاح سي امين سالگرد انقلاب در حرم امام، گشايش جشنواره هاي علمي هنري مانند جشنواره فيلم فجر، جشنواره سراسري نوآوري و شكوفايي در عرصه هاي مختلف و اعزام گروه هاي داوطلب پزشكي به مناطق محروم را از ديگر برنامه هاي اين دهه برشمرد. وي برگزاري نمايشگاه بزرگ دستاوردهاي سي ساله انقلاب در سي استان كشور و ارائه عملكرد سي ساله نظام در قالب كتاب، كارنامه علمي و برپايي نمايشگاه را از ديگر برنامه هاي امسال عنوان كرد.

كسري بودجه 43 ميلياردي مجلس و ديوان محاسبات

گروه سياسي: مجلس با كسري اعتبار 28 ميليارد توماني و ديوان محاسبات با كسري اعتبار 15 ميليارد توماني روبرو هستند. كسري بودجه مجلس و ديوان محاسبات روز يكشنبه در كميسيون برنامه و بودجه مجلس بحث و بررسي شد. محمد حسين فرهنگي عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در اين باره به فارس، گفت: مطابق آئين نامه جديد مجلس در خصوص بودجه مجلس شوراي اسلامي، كميسيون برنامه و بودجه بايد نظر مشورتي خود را به هيات رئيس مجلس اعلام كند، كه در جلسه روز يكشنبه اين هفته كميسيون برنامه و بودجه كسري 28 ميليارد تومان اعتبار مجلس مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه بعد از توضيحاتي آقاي كوهكن عضو هيات رئيسه و كار پردازد اداري مالي مجلس و همچنين مسئولين سازمان اداري مجلس، جمع بندي كميسيون اين بود كه مجلس با اين كسري بودجه روبرو است. وي افزود: در ارتباط با بودجه ديوان محاسبات 2 بحث مطرح شد. يك سري مسائل مربوط به هزينه هاي جاري و يكسري مسائل هم مربوط به حقوق پرسنل بود كه بخشي از آنها توسط وزارت اقتصاد و دارايي پرداخت مي شود. بحث ديگر نيز مربوط به برنامه هاي جديد ديوان محاسبات در خصوص امكانات و مكانيزه كردن بخشي از فعاليت اين ديوان بود. نماينده تبريز در مجلس گفت: اعضاي كميسيون برنامه و بودجه اين نظر را داشتند كه بايد اين 2 موضوع به صورت جداگانه بررسي شود و در بخش هاي اضطرار اقدام شود و بقيه را در قالب بودجه سال آينده پيش بيني كرد. البته كميسيون در اين زمينه به جمع بندي نرسيد و ادامه بحث به جلسه آتي (ديروز) موكول شد. فرهنگي افزود: مسئولين ديوان محاسبات در خواست اضافه شدن پانزده ميليارد تومان به بودجه امسال خود را داشتند كه شش ميليارد و 500 ميليون تومان مربوط به هزينه جاري و هشت ميليارد و 500 ميليون تومان هم مربوط به فعاليت هاي جديد اين ديوان مي شود. وي گفت: در آخر جلسه روز يكشنبه كميسيون نيز در خصوص طرح تحول اقتصادي و آخرين بحث هايي كه وجود دارد، بررسي هايي در كميسيون صورت گرفت.

اعلام آمادگي ايران براي كمك به بازسازي عراق

گروه سياسي: ايران آمادگي اش را براي حمايت از عراق در بخش هاي خدماتي و بازسازي اعلام كرد. به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه الصباح - چاپ بغداد -، در ديدار عادل عبدالمهدي، معاون رييس جمهور عراق و حسن كاظمي قمي، سفير ايران در عراق، روابط دو جانبه دو كشور، ضرورت تقويت آن به همراه روند تحولات فعلي و اوضاع سياسي و امنيتي عراق مورد بررسي قرار گرفت. سفير ايران در جريان اين ملاقات بر حمايت تهران از روند سياسي و كمك به عراق در زمينه هاي خدماتي و بازسازي آن تاكيد كرد.

دادگاه آرژانتين: اتهامات عليه ايران بي اساس است

گروه سياسي: دادگاه عدالت اداري آرژانتين دولت اين كشور را به سبب پنهانكاري در رسيدگي به پرونده انفجار مركز يهوديان بوئنوس آيرس(آميا) محكوم كرد. به گزارش مهر، دادگاه عدالت اداري آرژانتين پس از رسيدگي به شكايت خانم "لورا كينزبرگ" رئيس يك گروه از خانواده هاي قربانيان آميا موسوم به "اپميا" سرانجام دولت آرژانتين را عليرغم تلاش فراوان براي جلوگيري از صدور راي ، مسئول پنهانكاري در تحقيقات آميا اعلام كرد.گروه اپميا و خانم كينزبرگ معتقدند كه اتهام به ايران در خصوص دخالت در انفجار آميا بي پايه و اساس بوده و اين اتهامات در راستاي سياست هاي جهاني صهيونيسم به ايران وارد شده است و اين امر بخشي از پنهانكاري دولت آرژانتين در يافتن مقصر اصلي انفجار و شانه خالي كردن از مسئوليتهاي خويش است.كينزبرگ با انتفاد شديد از عملكرد دولت آرژانتين اظهار داشت: چنانچه دولت ادعا دارد كه موضوعي را در اين زمينه پنهان نمي سازد پس بايد آرشيو سازمان امنيت كشور را براي تحقيقات آميا در اختيار دادگاه قرار دهد.خانم كينزبرگ يك يهودي است كه شوهر خود را در انفجار آميا از دست داده و بتدريج با فاصله گرفتن از گروه اوليه انفجار آميا و به همراه جمعي از خانواده هاي قربانيان مذكور گروه اپميا را تاسيس كرده است.بمبگذاري مركز يهوديان در بوئنوس آيرس پايتخت آرژانتين در19 ژوئيه سال 1994 رخ داد كه بر اثر اين حادثه 86 نفر كشته و 300 نفر ديگرمجروح شدند.رژيم اسرائيل، آمريكا و برخي از همدستان آن ايران و حزب الله را به دست داشتن در انفجار آميا متهم مي كنند.

سفرهياتي از كنفرانس اسلامي به تهران

گروه سياسي: وزير امور خارجه ايران گفت : دور جديد گفتگوها با سازمان كنفرانس اسلامي براي پيگيري مساله غزه آغاز شده است و هياتي از اين سازمان به تهران مي آيد.منوچهر متكي ديروز در حاشيه مراسم نواخته شدن زنگ مقاومت و پيروزي در مجتمع تربيتي متقين در منطقه 12 تهران در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: در گفتگو با كشورهاي منطقه و اروپايي در چند روز گذشته، درباره چهار اصل آرام سازي شرايط كنوني شامل توقف عمليات نظامي رژيم صهيونيستي، عقب نشيني نيروها از غزه، گشوده شدن گذرگاهها و بحث موشكي تبادل نظر شد.وي گفت : از اقدامات ديگر ايران افشاي جنايات و تشريح اهداف پشت پرده اي رژيم صهيونيستي و حاميان آن است. وزير امور خارجه افزود : هيات هايي از طرف رئيس جمهور به كشورهاي مختلف اعزام شده و اين وزارتخانه نيز تمهيدات لازم را انجام داده است.متكي گفت: بخشي از كمك هاي كشورمان به مردم غزه با هواپيما منتقل شده است و پيگير ادامه اين كمك ها هستيم.وي افزود: كشتي حامل كمك هاي كشورمان در آب هاي بين مصر و غزه است و در تلاش است با پهلوگيري در بندر غزه به طور مستقيم كمك هاي خود را به مردم اين منطقه برساند.متكي گفت: در نامه اي از وزير امور خارجه مصر خواسته شده است يا امكان انتقال مجروحان غزه را به ايران با گشودن گذرگاه رفح فراهم و يا اين كه گروه پزشكي ايران در نزديكي مرز غزه در خاك مصر بيمارستاني صحرايي ايجاد كند كه تاكنون پاسخ مثبتي از طرف مصر دريافت نشده است.

رايزني وزيران خارجه آلمان و امارات درباره ايران

گروه سياسي: وزيران خارجه آلمان و امارات در ملاقات هم در برلين بر لزوم ايفاي نقش موثرتركشورهاي منطقه درباره فعاليت هاي هسته اي ايران تاكيد كردند. به گزارش"ايلنا" به نقل از ارتزتايمز، "شيخ عبدالله بن زايد آل نهيان"، وزير خارجه امارات كه به همراه "شيخ محمد بن زايد آل نهيان"، وليعهد كشورش به آلمان سفر كرده است، با "فرانك والتر اشتاينماير"، وزير خارجه اين كشور درباره برنامه هسته اي ايران رايزني كرد.دو طرف در اين ديدار بر لزوم همكاري كشورهاي منطقه اي براي حل و فصل اين پرونده تاكيد كردند.وليعهد امارات همچنين در ديدار با "آنگلا مركل"، صدراعظم آلمان مراتب خشم كشورهاي عربي از بحران غزه را به اطلاع وي و ساير مقام هاي آلماني رساند.

احمدي نژاد: جوانان ايران بهترين هستند

گروه سياسي: محمود احمدي نژاد، جوانان را نقطه اميد و موتور حركت ملت خواند و گفت: ترديد ندارم كه جوانان ايران زمين در مقايسه با تاريخ و ملت هاي هم عرض بهترين هستند.رئيس جمهور ديروز در ديدار مديران و مسئولان ستادهاي استاني سازمان ملي جوانان، افزود: تا امروز جوانان ايران اسلامي در صحنه هاي سرنوشت ساز كشور ميدان دار اصلي بوده اند. وي با اشاره به فعاليت ها و خدمات خوبي كه براي ساماندهي امور جوانان در دولت نهم انجام شده است، تاكيد كرد: بايد به سمتي برويم كه در همه عرصه ها، جوانان همچنان ميدان دار اصلي باشند تا سرعت حركت ملت به سمت قله هاي كمال افزايش يابد. وي گفت: هنوز در ابتداي راه هستيم; بايد به نقطه اي برسيم كه همه نيازها و مصالح نسل جوان شناخته و راه حل هاي برون رفت از مشكلات ارائه شود. پيش از سخنان رئيس جمهور، محمدجواد حاج علي اكبري معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان گزارشي از عملكرد اين سازمان ارائه كرد و از تشكيل شوراي هماهنگي فعال براي ساماندهي امور جوانان در استان ها خبر داد. همچنين چهار تن از مسئولان ستادهاي استاني سازمان ملي جوانان از روند پيشرفت فعاليت ها در استان هاي بوشهر، گلستان، سيستان و بلوچستان و خراسان رضوي گزارشي ارائه كردند.

رد لايحه هدفمند كردن يارانه ها در كميسيون قضايي

گروه سياسي:عضو كميسيون حقوقي و قضايي با اشاره به جلسه ديروز اين كميسيون گفت: در جلسه امروز لايحه هدفمند كردن يارانه ها مورد بررسي قرار گرفت و كليات آن رد شد. موسي قرباني در گفت وگو با مهر، افزود: كميسيون قضايي و حقوقي مجلس به عنوان كميسيون فرعي به بررسي لايحه هدفمند كردن يارانه ها پرداخت و نهايتا با كليات آن مخالفت كرد.نماينده قائنات ادامه داد: اعضاي كميسيون قضايي و حقوقي معتقد بودند كه در صورت تصويب اين لايحه امكان كنترل پيامدهاي منفي آن وجود ندارد.عضوهيات رئيسه مجلس يادآور شد: در جلسه ديروز كميسيون قضايي، شهرياري معاون امور مجلس وزير اقتصاد و دارايي حضور داشت.

رئيسي : تاريخ انقضاي سازمان ملل فرا رسيده است

گروه سياسي: معاون قوه قضائيه با بيان اينكه ملت هاي آزاده و مستقل جهان بايد به فكر تشكيل سازمان ملل متحد واقعي و حامي عدالت و صلح باشند.،گفت: تاريخ انقضاي اين سازمان فرا رسيده است. به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه، حجت الاسلام و المسلمين ابراهيم رئيسي در حاشيه ملاقات مردمي ديروز خود در گفتگويي، اظهار داشت: غزه نمونه بارز يك فاجعه غم انگيز انساني در دنياي به ظاهر مدرن امروز است كه مردم همه دنيا را آزرده خاطر كرده است. وي محاصره غذايي و سرزميني صدها انسان، قتل عام زنان و كودكان و استفاده از تسليحات ممنوعه را جنايت عليه بشريت برشمرد و گفت: ترديدي در جرائم عليه بشريت سران رژيم صهيونيستي و حاميان آنان وجود ندارد و دادگاه بين المللي رسيدگي به جنايت جنگي بايد عاملين اين جنايات را محاكمه و مجازات نمايد. رئيسي فجايع غزه را داراي ابعاد متفاوتي دانست كه يك طرف آن جنايات وحشيانه رژيم اسرائيل و قتل عام مردم بي گناه است. وي با اشاره به اينكه اين جنايات قلوب انسان هاي آزاده جهان را جريحه دار ساخته و نفرت جهاني نسبت استكبار جهاني و صهيونيسم را افزايش داده است، افزود: روي ديگر حمله وحشيانه به مردم غزه، حماسه آفريني و مقاومت شجاعانه در برابر حملات و انتقال لجام سرنوشت فلسطين از دستان آلوده سران عرب به دستان مبارزان و جهادگران فلسطيني است. معاون اول قوه قضائيه تصريح كرد: در اين برهه ترسيم آينده فلسطين و برنامه ريزي براي آزادي سرزمين هاي اشغالي و احقاق حقوق از دست رفته آوارگان به عهده دولت مردمي حماس است كه به لطف الهي گام اول را در مقاومت مظلومانه در برابر ارتش مسلح رژيم اشغالگر قدس مقتدرانه برداشته است. وي آهنگ واحد عدالت طلبان جهان از هر مذهب و كشور در مواجهه با جنگ افروزي مستكبران عالم را ثمره مجاهدت 30 ساله ملت رشيد ايران در ظلم ستيزي و حمايت از ستمديدگان جهان دانست و گفت: پيام خون شهيدان جان بر كف 8 سال دفاع مقدس اكنون در اقصي نقاط دنيا بيداري و فرياد حق طلبي را طنين انداز كرده است. رئيسي تاكيد كرد: سازمان ملل به ظاهر متحد با تناقضات آشكار در موضع گيري ها نسبت به چنين جناياتي، به تشكلي بي مصرف و در خدمت منافع قدرت هاي استكباري تبديل شده است. وي افزود: تاريخ انقضاي اين سازمان فرا رسيده و ملت هاي آزاده و مستقل جهان بايد به فكر تشكيل سازمان ملل متحد واقعي و حامي عدالت و صلح باشند. معاون اول قوه قضائيه از پايان سكوت برخي سران عرب و اعلام موضع آنان به عنوان نشانه شكست حمله رژيم صهيونيستي ياد كرد و افزود: آغاز تحرك برخي كشورهاي شريك رژيم اسرائيل در حمله به غزه براي پايان حمله، نشانه ديگري از ضعف رژيم صهيونيستي در برابر استقامت مبارزان فلسطيني است.

دبيركل موتلفه: نگران آمدن هيچ رقيب نيستيم

گروه سياسي: دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: درحزب موتلفه اسلامي معتقديم كه زمينه لازم براي نامزدي هر شخص كه واجد شرايط رياست جمهوري است، بايد فراهم باشد و معتقديم كه اين زمينه درحال حاضر وجود دارد. محمدنبي حبيبي در گفت وگو با ايسنا،با بيان اين كه " فعلا بنا نداريم راجع به اشخاص اظهارنظر كنيم" تصريح كرد: اگر قرار باشد اظهارنظري هم درباره اشخاص صورت دهيم، اين را به زماني موكول مي كنيم كه افرادي اعلام صريح نامزدي كنند.درعين حال اين را به عنوان يك الزام هم مدنظر نداريم; چراكه بناي ما بر اين نيست كه راجع به همه افرادي كه اعلام نامزدي مي كنند، اظهارنظر كنيم. وي درباره استراتژي اصولگرايان در انتخابات در صورت كانديداتوري ميرحسين موسوي نيزگفت: من از طرف مجموعه اصولگرايان حق اظهارنظر ندارم، ولي به عنوان سياست كلي حزب موتلفه اسلامي كه در دوره هاي مختلف انتخابات در كشور در چارچوب همين سياست ها عمل كرده ايم، صريحا اعلام مي كنم كه ما از آمدن هيچ رقيب واجد شرايط رياست جمهوري نگراني نداريم. دبيركل حزب موتلفه اسلامي افزود: ما بنا را بر اين گذاشته ايم كه سهم خود را در به وحدت رسيدن اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري به طور شايسته اي ادا كنيم. در همين چارچوب در حال حاضر براي اجماع اصولگرايان يا حداقل اجماع اكثريت آن ها بر نامزد واحد درحال تلاش هستيم.

سرتيپ باقري: كسي جرات نگاه چپ به ما را ندارد

گروه سياسي: معاون هماهنگ كننده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: همان طور كه نهضت عاشورا و جبهه امام حسين(ع) اسلام را زنده نگه داشت، خون شهداي ما هم كشور و نظام اسلامي ما را بيمه كرد. به گزارش ايسنا، اميرسرتيپ باقري دوشنبه شب در مراسم تجليل از 150 خانواده شهيد نيروي زميني ارتش افزود: امروز دورتادور كشور ما كه كانون ثبات منطقه است، نزديك به 160 هزار نيروي آمريكايي، انگليسي و هم پيمانان شان حضور دارد و نزديك به 60 هزار نيرو نيز در افغانستان هستند، ولي كسي جرات نمي كند نگاه چپ به كشور ما بياندازد و اين به دليل خون شهداست. وي با اشاره به اين كه " دشمنان ما رشادت هاي رزمندگان ما را در دوران جنگ تحميلي ديده اند" تصريح كرد: در زمان جنگ ما فقط با عراق نمي جنگيديم بلكه 23 كشور از عراق حمايت مي كردند و براي اولين بار در تاريخ جنگ در دنيا كشوري به آن ها هواپيما اجازه داد كه عليه ايران استفاده كنند. وي با بيان اين كه " نهضت عاشورا فقط در يك روز و يك مكان نبود" افزود: تا دنيا، دنياست درس هاي نهضت عاشورا وجود دارد; چرا كه اين درس ها براي كل تاريخ بود. معاون هماهنگ كننده نيروي زميني ارتش ادامه داد: امروز نيز اين درس ها ادامه دارد و مي بينيم كه در غزه كساني راه امام حسين(ع) را دنبال مي كنند و حاضر نيستند در برابر ظلم سر خم كنند و ذلت را بپذيرند. امروز آن ها خط مقدم جبهه ما در برابر جبهه كفر هستند. وي اظهار كرد: ما در دوران دفاع مقدس صحنه هايي از رشادت هاي رزمندگان اسلام را ديديم كه پيش از آن تنها در واقعه كربلا شنيده بوديم; چراكه آن ها از حركت امام حسين(ع) درس گرفته بودند.

باهنر:لاريجاني قصد كانديداتوري ندارد

گروه سياسي: محمدرضا باهنر كه در انتخابات رياست جمهوري گذشته رياست ستاد انتخاباتي لاريجاني را بر عهده داشت، گفت: تا جايي كه مي دانم لاريجاني ديگر قصد كانديداتوري ندارند. نايب رئيس دوم مجلس در گفت وگو با ايلنا، با بيان اينكه لاريجاني اعلام كرده است كه قصد كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري دهم را ندارد، در پاسخ به اينكه آيا گروه هاي اصولگرا از لاريجاني براي حضور در انتخابات رياست جمهوري دعوت كرده اند يا نه؟، گفت: من از اين موضوع اطلاعي ندارم.دبيركل جامعه اسلامي مهندسين كه پيش از اين از تاسيس حزب پيشرفت و عدالت خبر داده بود، در پاسخ به اينكه چرا اين حزب فعال نشده و رسما اعلام موجوديت نكرده است، گفت: از آنجا كه ممكن است تاسيس اين حزب در آستانه انتخابات شائبه سياسي بيابد، قصد ندارم تا قبل از انتخابات رياست جمهوري آن را فعال كنم.وي در پاسخ به اينكه روزنامه متبوعش به نام روزنامه "پيشرفت و عدالت" كه اخيرا مجوز آن را اخذ كرده است؟، چه زماني منتشر مي شود؟، افزود: روزنامه را تا قبل از انتخابات رياست جمهوري دهم منتشر نخواهم كرد.رئيس فراكسيون پيشرفت و عدالت مجلس در پاسخ به اين سوال كه چرا جلسات اين فراكسيون تشكيل نمي شود؟، گفت: تاكنون دو - سه جلسه برگزار كرده ايم و در حال حاضر به دنبال فعال كردن كميته هاي اين فراكسيون هستيم. پس از فعال شدن اين كميته ها، جلسات آتي فراكسيون را تشكيل مي دهيم.
 سه شنبه 24 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن