تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820923302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي خبر داد:چهار محور مذاكرات منطقه با غرب درباره غزه


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: متكي خبر داد:چهار محور مذاكرات منطقه با غرب درباره غزه
خبرگزاري آريا- ستادي قوى در وزارت امور خارجه به رياست قائم مقام وزير خارجه ايجاد شده كه هماهنگى با بخش‌هاى ذى‌ربط را در خصوص مسائل غزه مدنظر قرار داده است *‌قرار است هيئتي از سازمان كنفرانس اسلامي به تهران بيايد.

وزير امور خارجه محور مذاكرات كشور هاي منطقه با غرب را براي حل مشكل غزه ، تاكيد بر چهار گام "توقف عمليات نظامي رژيم صهيونيستي" ، "عقب‌نشيني اين رژيم از غزه "، "بازشدن معابر و گذرگاه‌ها" و "قطع حملات موشكي از سوي كشتي‌هاي رژيم صهيونيستي به غزه" برشمرد .

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از مهر، صبح امروز همزمان در سراسر ايران زنگ مدارس در حمايت از مقاومت غزه نواخته شد . منوچهر متكي وزير امور خارجه نيز صبح امروز در مدرسه متقين در منطقه 12 تهران زنگ مقاومت مردم غزه را به صدا در آورد . وي همچنين در جمع دانش آموزان اين مدرسه درباره اوضاع غزه سخنراني كرد .

وزير امور خارجه سپس در جمع خبرنگاران درباره اقدامات صورت گرفته براي پايان دادن به بحران غزه اظهار داشت : ديروز برخي وزيران خارجه كشورهاي غربي با مقامات برخي كشورهاي منطقه‌ اوضاع غزه را بررسي و بر چهار عنصر اصلي آرام ‌سازي شرايط كنوني تاكيد كردند.

وي توقف عمليات نظامي توسط رژيم صهيونيستي،‌ عقب‌نشيني ارتش اين رژيم از غزه، ‌باز شدن معابر و گذرگاه‌ها و نيز توقف پرتاب موشك از سوي كشتي‌هاي رژيم صهيونيستي" را به عنوان اين چهار عنصر مورد بررسي برشمرد كه به تاكيد مذاكره كنندگان مي‌تواند نخستين مراحل براي خاموش كردن آتش‌ فتنه‌ رژيم صهيونيستي و زمينه سازي براي حركت در مراحل بعدي باشد.

متكي با اشاره به تلاش ايران براي افشاي جنايات و تشريح اهداف پشت‌پرده‌ رژيم صهيونيستي و حاميانش توضيح داد: در اين مرحله هيئت‌هاي ويژه‌اي از سوي رئيس جمهور به كشورهاي مختلف اعزام شده كه وزارت خارجه اين مسائل را تمهيد مي‌كند.

وزير امور خارجه همچنين با اشاره به دور جديد گفتگوها با سازمان كنفرانس اسلامي بر سر موضوع غزه توضيح داد كه ‌بر اين اساس قرار است هيئتي از سازمان كنفرانس اسلامي به تهران بيايد كه هنوز زمان آن هماهنگ نشده است .وي افزود: اتحاديه عرب نيز تلاش مي‌كند اجلاسي را كه نتوانسته بود برگزار كند ، مجددا برگزار نمايد.

وزير امورخارجه همچنين در تشريح شيوه ارسال كمك‌هاي بشردوستانه‌ ايران به غزه نيز گفت:‌ بخشي از كمك‌ها توسط هواپيما منتقل شده اما با ادامه انتقال كمكها هنوز موافقت نكردند ، كشتي اعزام شده از طرف ايران در آبهاي بين مصر و غزه است، اين كشتي اگر بتواند تلاش مي‌كند كه در بندر غزه پهلو بگيرد و كمك‌ها را مستقيما به مردم غزه ارائه دهد و اين مسئله از ديروز در حال پيگيري است.

متكي همچنين درباره نامه خود به وزيرخارجه مصر براي فراهم شدن امكان انتقال مجروحان غزه به ايران ويا احداث بيمارستان صحرايي ايران در نزديكي مرز مصر و غزه نيز گفت : هنوز پاسخ مثبتي در اين خصوص دريافت نكرده‌ايم.

وزير امور خارجه همچنين با اشاره به طراحي درخواستي از كشورهاي مختلف و بويژه كشورهاي عربي و مسلمان كه رابطه ديپلماتيك با رژيم صهيونيستي دارند، براي قطع اين رابطه ، گفت : هم‌اكنون كشوري مانند ونزوئلا و موريتاني سفير اسراييل را از كشورشان اخراج كردند كه اين كار شدني است و يكي از اهرم‌هاي فشار است.

متكي در خصوص اقدامات انجام گرفته در وزارت خارجه در مورد غزه نيز اظهار داشت:‌ ستادي قوي در وزارت امور خارجه به رياست قائم مقام وزير خارجه ايجاد شده كه هماهنگي با بخش‌هاي ذي‌ربط را مدنظر قرار داده است .

به گفته وي يك گروه اركستر ايراني طراحي سمفوني غزه را از روز گذشته آغاز كرده كه قرار است در مناطق مختلف كشور به اجرا در ‌آيد و عوايد آن براي مردم غزه ارسال ‌شود.وي به خبرنگاران گفت : با تمام وزيران كشورهاي مختلف در تماس هستيم و اگر نياز باشد سفرهايي توسط وزير خارجه كه سهل‌الوصول‌ترين وزير است انجام مي‌گيرد و جزييات اين تلاش‌ها به مراتب اعلام مي‌شود.

وزير امور خارجه در پايان تاكيد كرد: مردم ايران و تمام اقشار آن نمايش خوبي را از حمايت از غزه به جهانيان از آغاز عمليات ارائه دادند ، ما از ابتدا مردم غزه و فلسطين، حماس و مقاومت فلسطين را پيروز ميدان مي‌دانستيم كه اين پيروزي محقق خواهد شد.
 سه شنبه 24 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن