تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806434926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/خبرهايي از راديو/ ويژه‌هاي شبكه‌هاي قرآن و فرهنگ به مناسبت سي‌امين سالگرد انقلاب اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /خبرهايي از راديو/ ويژه‌هاي شبكه‌هاي قرآن و فرهنگ به مناسبت سي‌امين سالگرد انقلاب اسلامي
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

*** شبكه فرهنگ

تجلي انقلاب اسلامي ايران در شعر و ادبيات

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي شبكه راديويي فرهنگ، سعيد يوسف‌نيا مدير گروه فرهنگ وادب شبكه راديويي فرهنگ در خصوص ويژه برنامه‌هاي اين گروه به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران گفت: سي امين سالگرد انقلاب اسلامي در اين مقطع حساس به منزله نقطه عطفي براي بازنگري و بررسي دستاوردهاي انقلاب است و از آن جا كه وجوه و ابعاد اين دستاوردها بسيار وسيع و متنوع است ناگزير بايد تخصصي با آن روبه‌رو شد.

وي ادامه داد: در حيطه شعر و داستان نيز نيازمند نگاهي نسبتا تخصصي به اين مقوله هستيم، به اين معنا كه شناسايي دستاوردهاي انقلاب اسلامي در عرصه شعر و داستان از دريچه نقد و بررسي آثار منتشر شده سهل الوصول‌تر خواهد بود.

يوسف‌نيا تصريح كرد: از اين رو همكاران گروه ادبيات شبكه فرهنگ تلاش مي‌كنند تا به اين هدف نزديك شوند و با توسل به آراي صاحب نظران ساحت شعر و داستان ، آثار اصيل و ماندني نظم ونثر انقلاب را شناسايي كرده و مورد بررسي قرار دهند. در حوزه شعر به ويژگي هاي شعر اصيل و راستين انقلاب توجه مي شود و آثار ارزشمندي كه در اين حوزه منتشر شده‌اند مورد بررسي و تجزيه و تحليل قرار مي گيرند و از سوي ديگر روح حاكم بر اين آثار به بوته نقد گذاشته مي‌شود. بررسي روند رو به رشد شعر و داستان و رمان انقلاب و همچنين شناسايي ويژگيهاي محتوايي و ساختاري آن‌ها جز از رهگذر گفتگو و نقد امكان پذير نخواهد بود، از اين رو در برنامه هاي گفتگو محور تلاش شده است تا به اين هدف نزديك شويم و در برنامه هاي تكست محور نيز وجه تئوريك ادبيات انقلاب مورد توجه قرار گرفته است.

وي ضمن تبريك اين ايام به هموطنان خاطر نشان كرد: وسعت و كيفيت و تنوع آثار ادبي انقلاب اگرچه كار را اندكي مشكل مي كند اما اميد است كه با عنايت خداوند و با سخت كوشي و دقت نظر همكاران اين گروه به اهدافي كه در سياست گذاريهاي كلي سي امين سالگرد انقلاب اسلامي طرح شده است نزديك و نزديكتر شويم.

مدير گروه فرهنگ وادب در خصوص برنامه ها نيز اشاره كرد وگفت:برنامه حماسه جاويدان از ‌٢٢ دي الي ‌٢٢ بهمن ساعت ‌٢٣ شعر شاعران انقلاب با حضور شاعران به نامي از جمله ، حميد سبزه واري ،مشفق كاشاني ،محمد علي بهمني و..... بررسي خواهد شد.همچنين مرور خاطرات انقلاب اسلامي و خاطرات آنان از امام خميني (ره) از بخشهاي اين برنامه است.

«شعري كه زندگي است » نيز عنوان برنامه اي است كه در ايام دهه فجر به ويژگي هاي شعر انقلاب و شاعران ونقد شعر شاعران خواهد پرداخت.

بهروز رضوي نيز در برنامه «روايت شب» طي دو هفته ايام دهه فجر ساعت ‌٢٣:30 به بازخواني رمان انقلابي «قطار ‌٥٧» نوشته رضا رئيسي مي پردازد.

برنامه «گفتگو با ادبيات » نيز به بررسي و تحليل ادبيات داستاني در حوزه هاي شعر و داستان ،گفتگو با صاحبان انديشه و آثار در حوزه انقلاب خواهد پرداخت.

*** راديو جوان

موزه «عبرت»

شبكه راديويي جوان در آستانه سي‌سالگي انقلاب اسلامي، به مناسبت بيست و ششم دي‌ماه، سالروز فرار شاه معدوم، برنامه «نشاني» را از موزه «عبرت» روي آنتن مي‌برد. اين موزه و آثاز ان يادآور روزهاي تلخ زنداني شدن فعالان سياسي آن دوران و شكنجه هاي سخت ايام اسارت است.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، در اين برنامه شنوندگان مي‌توانند اتفاقات تاريخي ‌٢٦ دي ماه ، خاطرات مبارزات انقلابيون و گفتگوهاي جوانان نسل انقلاب باشند.

هم‌چنين معرفي موزه عبرت و بخش‌هاي مختلف آن، پخش سرودهاي انقلاب ، گل‌هاي نشاني ويژه شعر انقلاب، گفت‌وگو با يكي از هنرآفرينان نقاشي‌هاي ديواري انقلاب از ديگر قسمت‌هاي برنامه «نشاني» در اين روز است.

برنامه «نشاني» كاري از گروه جوان و فرهنگ راديو جوان به سردبيري «مهدي شاه‌رضايي» اجراي «مهران دوستي» و تهيه‌كنندگي «پروين شريف‌زاده» و «عليرضا محمدنيا» است كه از ساعت ‌١٥ از شبكه راديويي جوان پخش مي‌شود.

ويژه برنامه «فجر نور» در گروه قرآن و مجامع قراني راديو قرآن تهيه شده است اين ويژه برنامه به بررسي عملكرد قرآني سازمان‌ها و نهادهاي مختلف كشور كه به نحوي به فعاليت‌هاي قرآني داشته‌اند مي‌پردازد و به اجمال فعاليت‌هاي مختلف آن‌ها شامل مسابقات قرآني، همايش‌ها، جشنواره‌ها، نشريات قرآني و آموزش قرآن را معرفي مي‌كند.

«فجر نور» همچنين به نق وزارتخانه‌ها و نهادهاي دولتي در ارتقاء فرهنگي قرآني در جامعه نيز اشاره مي‌كند. ويژه برنامه «فجر نور» به صورتز نده هر روز از ساعت ‌٩ الي ‌١٠ صبح از راديو قرآن پخش مي‌شود و تلاوت زنده آياتي از قرآن متناسب با حال و هواي انقلاب با حضور قاريان ممتاز جمهوري اسلامي و پخش برگزيده سخنان بزرگان از جمله امام راحل و مقام معظم رهبري از بخش‌هاي ديگر اين برنامه است. در هر قسمت از اين برنامه كه از ‌٢٢ دي ماه شروع شده و تا ‌٢٢ بهمن ماه ادامه دارد نمايندگاني از وزارتخانه‌ها و نهادهاي مختلف به عنوان ميهمان حضوري برنامه به سوالات‌هاي صلح‌جو مجري برنامه پاسخ مي‌دهند. ويژه‌برنامه «فجر نور» را سيد نورالدين سجادي تهيه مي‌كند.

«آيت خدا»

«آيت خدا» عنوان ويژه‌برنامه ديگري است كه به مناسبت سي‌امين سالگرد انقلاب اسلامي در گروه قرآن و انديشه راديو قرآن تهيه شده است.

ويژه‌برنامه «آيت خدا» به تبين ابعاد مختلف شخصيت و انديشه‌هاي حضرت امام (ره) با توجه به آيات قرآن كريم مي‌پردازد. قيام براي خدا، وحدت كلمه، رمز پيروزي، ايمان و عمل صالح به عنوان كليد موفقيت و محبوبيت حضرت امام از جمله موضوعاتي است كه در اين برنامه به آن‌ها توجه مي‌شود.

برنامه «آيت خدا» در سي قسمت سي‌دقيقه‌اي با بهره‌گيري از كارشناسان و اساتيد شاخصي از جمله استاد شيخ الاسلامي، آيت‌الله زابلي و حجه‌الاسلام شجوني هرروز به جز جمعه‌ها از ساعت ‌١٦ تا ‌١٦و‌٣٠ از راديو قرآن پخش مي‌شود.تهيه‌كننده: سيد نورالدين سجادي/نويسنده و سردبير: مرضيه محمودي/گويندگان: رضا كاشفي و فريال تركاشوند

***صداي آشنا

ـ دكتر ايرج زهري، به آوانسن مي‌آيد

مجموعه داستان‌هاي ملانصرالدين كه توسط دكتر زهري به نمايشنامه تبديل شده‌اند، در برنامه اين هفته «آوانسن»، (چهارشنبه بيست‌وپنجم دي)، با حضور وي بررسي خواهد شد.

به گزارش ايسنا روابط عمومي و امور مخاطبان شبكه جهاني صداي آشنا، برنامه «آوانسن» چهارشنبه اين هفته با دعوت از دكتر ايرج زهري، نمايشنامه‌هاي وي را كه برگرفته از مجموعه داستان‌هاي ملانصرالدين است، مورد نقد خواهد شد. همچنين آثار نويسنده‌هاي مطرحي همچون آرابال و مرژوك كه توسط زهري ترجمه شده‌اند، در اين برنامه بررسي مي‌شود، دكتر زهري قرار است در اين برنامه، از نتايج سفر خود به ازبكستان، كه تحقيقاتي در خصوص وضعيت تئاتر در منطقه‌هاي تاجيكستان، ازبكستان، سمرقند، بخارا، تاشكند و تئاتر آسياي ميانه صورت گرفته بود، اطلاعاتي را ارايه كند.

غزل اسكندرنژاد نويسنده، سردبير، محقق و كارشناس، امير بني‌هاشمي تهيه‌كننده، مهدي مهدي‌قلي گوينده، آرتميز نيازي مترجم و حميدرضا هدايتي گزارشگر اين برنامه هستند.

«آوانسن» چهارشنبه‌ها ساعت ‌٠٥/٢٢ به وقت تهران برابر با ساعت ‌٣٠/١٨ به وقت گرينويچ از كانال آمريكا و تكرارش در همين كانال پنج‌شنبه ساعت ‌٠٥/١٢ به وقت تهران برابر با ساعت ‌٣٠/٠٨ به وقت گرينويچ پخش مي‌شود. اين برنامه جمعه‌ها ساعت ‌٠٠/٠٣ به وقت تهران برابر با ساعت ‌٣٠/٢٣ به وقت گرينويچ از كانال آسيا و اقيانوسيه و تكرارش در همين كانال ساعت ‌٣٠/١٧ به وقت تهران برابر با ساعت ‌٠٠/١٤ به وقت گرينويچ، و در كانال اروپا جمعه‌ها ساعت ‌٣٥/١٥ به وقت تهران برابر با ساعت ‌٠٥/١٢ به وقت گرينويچ و تكرارش در همين كانال شنبه‌ها ساعت ‌٣٠/٠٤ به وقت تهران برابر با ساعت ‌٠٥/٠١ به وقت گرينويچ از شبكه جهاني صداي آشنا پخش خواهد شد.

*** راديو فرهنگ

سي سال عزت و سربلندي در پرتو انقلاب اسلامي و پيوند با امام و رهبري

گروه فرهنگ و جامعه شبكه سراسري فرهنگ به مناسبت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران اقدام به طراحي و توليد برنامه هاي سياسي ،اجتماعي واقتصادي ويژه اين ايام كرده است.

خبرنگار روابط عمومي راديو فرهنگ در گفتگويي با حميد شيخ محمدي مدير گروه فرهنگ و جامعه شبكه راديويي فرهنگ به بررسي موضوع و محتواي اين برنامه ها پرداخته است.

شيخ محمدي در اين باره گفت: گروه فرهنگ و جامعه راديو فرهنگ با توجه به چاچوب وظايف خود در برنامه سازي اقدام به طراحي و توليد برنامه هايي در بخشهاي سياسي و اقتصادي و اجتماعي كرده است.

وي افزود: با توجه به اينكه امسال سي امين سالگرد انقلاب اسلامي ايران است و اين موضوع يك نقطه عطف به شمار مي آيد قرار بر اين است كه در همه زمينه ها يك مروري به سي سال گذشته شود به همين دليل برنامه هايي هم كه طراحي شده شرايط و مشخصات خاص خود را دارد و محتواي آنها يك بررسي و مرور كلي به تحولات سي سال گذشته است.

شيخ محمدي اشاره كرد: بيشتر سعي شده در برنامه هايي كه طراحي كرديم به مسائل اساسي و اصولي دستاوردهاي انقلاب

اسلامي در سي سال گذشته بپردازيم. از آن جايي كه در اين ايام همه شبكه هاي راديويي و تلويزيوني و همينطور مطبوعات به بررسي كامل و همه جانبه مسائل ‌٣٠ سال گذشته و دستاوردهاي انقلاب اسلامي مي پردازند .

شبكه فرهنگ سعي دارد مسائل اساسي و اصولي و دستاوردهاي بسيار مهم را در برنامه هاي خود مورد بررسي و ارزيابي قرار دهد.

هم‌چنين امسال مقارن است با بيست امين سالگرد رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي و اين شرايط ايجاب مي كند كه ما به نقش و جايگاه مهم و موثر رهبري در هدايت انقلاب اسلامي چه در دوره رهبري حضرت امام خميني (ره) و چه در دوران رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي مرور و بررسي داشته باشيم.

وي خاطر نشان كرد: همچنين با توجه به گرايش و وظيفه اي كه براي شبكه فرهنگ تعريف شده در عين حال سعي داريم ابعاد دست آورد هاي فرهنگي، علمي، هنري انقلاب اسلامي را در برنامه هايمان بيشتر مورد توجه قرار دهيم.

با توجه به اهميت اين مقطع مهم بنا به تصميم گروه فرهنگ و جامعه شبكه فرهنگ برنامه زنده صبحگاهي جامعه ايران از ‌٢٢ دي تا ‌٢٢ بهمن اختصاص به برنامه هاي ويژه ‌٣٠ امين سالگرد انقلاب اسلامي دارد.

مدير گروه فرهنگ و جامعه شبكه فرهنگ يادآور شد: مشروح برنامه زنده صبحگاهي «جامعه ايران» در اين ايام به صورت زير است : دوشنبه ‌٢٣ دي بررسي مؤلفه هاي پايداري و تداوم انقلاب اسلامي، سه

شنبه ‌٢٤ دي بررسي انقلاب اسلامي و خودكفايي كشاورزي، چهارشنبه ‌٢٥ دي بررسي تأثير معنوي انقلاب اسلامي بر ديگر ملتها، پنج شنبه ‌٢٦ دي بررسي دستاوردهاي

علمي انقلاب اسلامي، شنبه ‌٢٨ دي بررسي رهبري جمهوري اسلامي ايران: وحدت ملي و وحدت اسلامي، يكشنبه ‌٢٩ دي بررسي نقش انقلاب اسلامي در تقويت فرهنگ اسلامي و ملي، شنبه ‌٣٠ دي بررسي نقش روحانيت در پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي، سه شنبه ‌١ بهمن بررسي اقتصاد فرهنگي و انقلاب اسلامي، چهارشنبه ‌٢ بهمن بررسي انقلاب اسلامي، تقويت روحيه دفاع: مقاومت، اعتماد به نفس و عزت اسلامي و ملي، پنج شنبه ‌٣ بهمن بررسي رهبري امام و استقلال سياسي، فرهنگي، شنبه ‌٥ بهمن بررسي نقش مردم در پاسداري انقلاب اسلامي، يكشنبه ‌٦ بهمن مهمترين لوايح و طرح هاي علمي و فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، دوشنبه ‌٧ بهمن بررسي رهبري جمهوري اسلامي ايران و تحولات بين المللي، سه شنبه ‌٨ بهمن دستاوردهاي فناوري انقلاب اسلامي، چهارشنبه ‌٩ بهمن تشريح شرايط دوران ستم شاهي پهلوي توسط زندانيان سياسي، پنجشنبه ‌١٠ بهمن دستاوردهاي علمي و پژوهشي انقلاب اسلامي در حوزه بيوتكنولوژي، شنبه ‌١٢ بهمن بررسي انقلاب اسلامي، سي سال عزت و سربلندي در پرتو پيوند با امام و رهبري، يكشنبه ‌١٣ بهمن بررسي انقلاب اسلامي، سي سال تلاش براي شكوفايي فرهنگ و هنر، دوشنبه ‌١٤ بهمن بررسي انقلاب اسلامي، سي سال عدالتخواهي، سازندگي و محروميت زدايي، سه شنبه ‌١٥ بهمن بررسي انقلاب اسلامي، سي¬سال زندگي با افتخار در سايه قرآن، پيامبر و عترت، چهارشنبه ‌١٦ بهمن بررسي انقلاب اسلامي، سي سال نقش آفريني جوانان، خودباوري، نوآوري و شكوفايي علمي، پنجشنبه ‌١٧ بهمن بررسي انقلاب اسلامي، پايداري، ايثار، جهاد و شهادت، شنبه ‌١٩ بهمن بررسي انقلاب اسلامي، سي سال مردم سالاري ديني، توانمندي بسيج و نيروهاي مسلح، امنيت و اقتدار ملي، يكشنبه ‌٢٠ بهمن بررسي انقلاب اسلامي، سي سال حضور آگاهانه زنان در عرصه هاي اجتماعي و تحكيم بنيان خانواده، دوشنبه ‌٢١ بهمن بررسي انقلاب اسلامي، سي سال بيداري و وحدت اسلامي، حمايت از مستضعفان جهان و استكبارستيزي، سه شنبه ‌٢٢ بهمن بررسي انقلاب اسلامي، سي سال حضور حماسي، استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي پرداخته خواهد شد.

در برنامه هاي« جامعه ايران » به مناسبت سي امين سالگرد انقلاب اسلامي از روحانيون و اساتيد دانشگاه ها، كارشناسان و متخصصان مراكز علمي و تحقيقاتي در زمينه هاي مختلف مرتبط با موضوعات برنامه ها از جمله سازمان تبليغات اسلامي ،موسسه نشر آثار امام خميني(ره)،موسسه نشر آثا ر وارزشهاي انقلاب اسلامي ايران دعوت به عمل خواهد آمد.

هم‌چنين برنامه« قانون» به بررسي انقلاب اسلامي و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، برنامه » كارآفرينان» به موضوع معرفي كارآفرينان برتر كشور ، برنامه« در گذر نوجواني» صحبت با نوجوانان مبتكر، فعال، كوشا وانديشمند، برنامه «ايران پويا »به بررسي نوآوري و شكوفايي در عرصه هاي علمي و فناوري، برنامه «در سايه سپيدار» به بررسي خاطرات بزرگسالان در دوران انقلاب اسلامي ايران، برنامه «آموزه»تاثيرات معنوي انقلاب اسلامي در داخل و خارج را بررسي ميكند، همچنين برنامه « فرهنگ و خانواده» در چهار برنامه تحكيم جايگاه خانواده پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران را مورد بررسي قرار خواهد داد.

*** راديو تهران

نوشته هاي خطي منتشر شد

برنامه راديويي نوشته هاي خطي با سردبيري آلبرت كوچويي در قالب يك كتاب منتشر شد.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي شبكه راديويي تهران : برنامه نوشته هاي خطي كه در مقايسه رويدادهاي فرهنگي و اجتماعي تهران امروز و ديروز به روي آنتن مي رفت پس از چندي توسط نشريه پوينده منتشر شد.

كوچويي سردبير اين برنامه گفت: مجموع برنامه هاي راديويي كه در طول ‌٤ سال گذشته در راديو تهران داشتم به موضوعات مهم اجتماعي روز و تطبيق آن با گذشته مي پرداخت و چون تاريخ گوياي وقايع پايتخت شد با همكاري نشر پوينده آن را منتشر كردم.

وي افزود : به غير از نوشته هاي خطي، حرفي براي گفتن و هفت رنگ از سري برنامه هاي برگزيده جشنواره بين المللي راديو در اين كتاب آمده است.

گفتني است اين كتاب به همراه ديگر كتابهاي آلبرت كوچويي با نام مجموع شعرهاي لوركا ،و حماسه آشور در شانزدهمين جشنواره كتاب سراي اهل قلم به عنوان اثر مكتوب منتخب و از سوي معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مورد تقدير قرار گرفت.

ـ اولين پايان نامه راديويي كتاب شد

دكتر حسن خجسته از انتشار اولين پايان نامه راديويي با عنوان بررسي مردم نگارانه آيين هاي تهيه در راديو تهران در قالب يك كتاب مستقل خبر داد.

به گزارش ايسنا به نقل سايت معاونت صدا : حسن خجسته اين پايان نامه را يك اتفاق مهم براي آينده اي نويد بخش عنوان نمود و گفت: اتفاقي بس مهمتر و آينده ساز موضوع پايان نامه و روش تحقيق آن بود كه براي اولين بار و بطور كامل از روشهاي كيفي در يك پايان نامه استفاده شد.

وي افزود: معصومه اسمعيل نژاد از تهيه كنندگان نسل سوم بعد از انقلاب راديو است كه در راديو تهران فعاليت مي كند و به عنوان اولين فارغ التحصيل رشته تهيه كنندگي راديو در دانشكده صدا و سيما مي باشد.كه از عهده يك كار كيفي خوب برآمد.

خجسته در پايان به مديران، تصميم گيرندگان و دانشجويان مديريت رسانه توصيه كرد كه با مطالعه اين كار مي‌توانند به خوبي با ويژگي روابط غيررسمي و البته موثر حلقه حرفه اي گري آشنا شوند.

*** راديو تجارت

ـ ميزان با قانون هاي تجاري

برنامه ميزان كاري از گروه جهان و تجارت شبكه راديويي تجارت است . در هفته بمدت يك ساعت بصورت زنده از ساعت ‌١٥ تا ‌١٦ از راديو تجارت پخش مي شود . برنامه ميزان با هدف آشنائي با قانون و مقررات تجاري و دادن آگاهي به مردم در خصوص مسائل قانوني حرفه ها و مشاغل اقتصادي ارائه مي شود . در اين ارتباط از كارشناسان حقوقي و قضائي نيز استفاده مي شود . با توجه به مسئله دزدي كشتي ها در آبهاي آزاد قرار است از بعد حقوقي به اين مساله پرداخته شود . در برنامه ميزان اين هفته با موضوع دزدي دريايي وبررسي تبعات قانوني آن صحبت ها و نظرات كارشناسي حسين عباس نژاد از كارشناسان دريايي و صاحب نظران حقوقي را مي شنويد .

ـ سيمرغ سه دهه اقتصادايران را بررسي مي كند

سيمرغ از برنامه هاي طرح و برنامه شبكه راديويي تجارت است كه بمناسبت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران تهيه مي شود . در اين برنامه اقتصاد ايران از بعد هاي مختلف با حضور وزرا و معاونان در سه دهه انقلاب بررسي مي شود . در روز سه شنبه بيست و چهار ديماه روند اجرايي شدن ماليات در طي اين سي سال و بررسي ماليات بر ارزش افزوده به بحث گذاشته مي شود . در اين برنامه دكتر عرب مازار رئيس سازمان ماليات كشور و معاون وزير اقتصاد حضور دارد . برنامه سيمرغ هر روز به مدت يكساعت تا بيست و دوم بهمن ماه پخش مي شود . زمان پخش آن ‌٨تا ‌٩ صبح است.

ـروانشناسي افق تجارت

برنامه افق تجارت از برنامه هاي زنده شبكه راديويي تجارت است و سعي دارد از ديد روانشناسي به زواياي مختلف تجاري و اقتصادي بپردازد . اين برنامه يك ساعته روزهاي سه شنبه هر هفته پخش مي شود و تاكنون بحث هاي روانشناسي در خور توجهي را براي خريداران و فروشندگان ارائه داده است . در ادامه بحث هفته گذشته برنامه افق تجارت راههاي ارتباط بهتر و متقاعد سازي بين تاجر و فروشنده را با كارشناسي دكتر سعيد يزداني بررسي مي كند . در ادامه دكتر احمد قلي زاده درباره راههاي موفقيت در تجارت و زندگي صحبت مي كند . روايات ، احاديث و دستورالعمل هاي ديني در كسب و كار را از زبان حجه الاسلام زين العابديني مي شنويد . نمايش كوتاه تجاري و گزارش مردمي از بخش هاي ديگر برنامه است . نويسنده و سردبير برنامه شكرالله اسدي مبرهن ، تهيه كننده نيافر و گوينده و كارشناس مجري عفت رسولي است . ساعت پخش برنامه ‌١٤ تا ‌١٥ بعد از ظهر است .

ـ چهار سوق با صادرات غير نفتي

برنامه چهار سوق با محوريت قرار دادن صادرات غير نفتي راهكارهاي مناسب براي صادرات بيشتر و افزايش درآمد و ارز ملي را راائه مي دهد . در اين برنامه زنده يكساعته كارشناس و افراد صاحب نظر در امر صادرات حضور پيدا مي كنند و ارائه طريق مي نمايند . در روز سه شنبه بيست و چهارم ديماه با حضور كارشناسان ذيربط تشكل هاي صادراتي و نقش آنها در صادرات كشور مورد بررسي قرار مي گيرد .كارشناس مجري برنامه دكتر محمد رضا ايزديان است . تهيه كننده سهيلا كسيخان و سردبير آن مهسا مير چي است . برنامه چهار سوق روزهاي زوج هفته از ساعت ‌١٢ تا ‌١٣ از راديو تجارت پخش مي شود .

انتهاي پيام
 سه شنبه 24 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 324]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن