تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812762295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محورهاي مهم روزنامه هاي سه شنبه ژاپن


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: محورهاي مهم روزنامه هاي سه شنبه ژاپن
توكيو - روزنامه هاي روز سه شنبه ژاپن، مطالب متعددي را در بخشهاي مختلف از جمله سياسي و اقتصادي منعكس كرده اند كه از جمله آنها اظهارات "تارو آسو" نخست وزير ژاپن مبني بر رد انحلال مجلس نمايندگان و برگزاري انتخابات سراسري در اين كشور است.


به گزارش ايرنا از توكيو، روزنامه يوميوري در اين زمينه نوشت: آسو روز گذشته (دوشنبه) درخواست " ايچيرو اوزاوا" رهبر حزب دمكراتيك ، بزرگترين حزب مخالف دولت و دومين قدرت بزرگ سياسي در ژاپن را براي انحلال مجلس نمايندگان در ازاي حمايت اين حزب از تصويب لايحه بودجه سال مالي 2009 ميلادي ، رد كرد.
يوميوري همچنين به سفر دو روزه آسو به كره جنوبي و ديدار با " لي ميونگ باك" رييس جمهوري اين كشور اشاره كرده و نوشته است كه رهبران دو كشور با ارتقاي سطح همكاريها در زمينه هاي مختلف از جمله حل مساله هسته اي كره شمالي و همكاري نزديك با "باراك اوباما " رييس جمهوري منتخب آمريكا كه قرار است روز 20 ژانويه (اول دي) پست رياست جمهوري در اين كشور را بر عهده بگيرد، موافقت كردند.
اين روزنامه ژاپني همچنين خبر مربوط به حملات ددمنشانه نظاميان رژيم صهيونيستي به غزه را منعكس كرده و نوشته است: اسراييل سربازان ذخيره خود را براي شركت در تهاجم به غزه و فشار آوردن به فلسطينيان در اين منطقه فرا خوانده است.
يوميوري همچنين به كشته شدن شمار زيادي از فلسطينيان ساكنان نوار غزه اشاره كرده و نوشته است: از زمان آغاز حملات نيروهاي اسراييلي به نوار غزه، تاكنون بيش از 900 نفر از فلسطينيان كشته شده اند.
روزنامه ژاپن تايمز نيز در شماره سه شنبه خود، با انتشار عكسي از يك مرد فلسطيني كه نوزاد مجروحي را به بيمارستان شفا در نوار غزه منتقل مي كند ، نوشته است: مقامات بهداشتي اعلام كرده اند كه در طي 17 روز گذشته و بر اثر حملات نظاميان اسراييلي به نوار غزه ، تاكنون بيش از 900 نفر از فلسطينيان ساكن اين منطقه كشته شده اند.
اين روزنامه بدون اشاره به اين كه تاكنون بر اثر حملات وحشيانه نظاميان اسراييلي به نوار غزه بيش از دو هزار و 300 نفر از فلسطينيان اعم از زنان و كودكان بي دفاع به شدت زخمي شده اند ، نوشته است كه درجريان درگيري نيروهاي اسراييلي و فلسطيني در اين مدت 380 نفر از اسراييليها زخمي شده اند.
ژاپن تايمز همچنين خبر مربوط به ناپديد شدن 244 نفر از اتباع اندونزي بر اثر غرق يك كشتي تفريحي در سواحل اين كشور را منعكس كرده و نوشته است كه اين كشتي بر اثر اوضاع بد جوي ؤ صبح روز يكشنبه گذشته غرق شده است.
از جمله محورهاي خبري ديگر اين روزنامه " اعلام آمادگي روسيه براي از سرگيري انتقل گاز از مسير اوكراين به اروپا " و " خروج " يوشيمي واتانابه" يك عضو ارشد حزب حاكم ليبرال دمكراتيك و يكي از وزراي سابق اين كشور از حزب حاكم " است.
روزنامه ماينيچي ژاپن نيز خبر مربوط به ديدار تارو آسو نخست وزير ژاپن و لي ميونگ باك رييس جمهوري كره جنوبي را منعكس كرده و نوشته است كه رهبران دو كشور با ارتقاي سطح همكاريهاي دو كشور در خصوص حل بحران اقتصادي در بازارهاي جهاني موافقت كردند.
آسو گفته است كه لي با وي در اين زمينه كه آسيا بايد مركزي براي رشد جهان باشد و نقش بزرگي را در بهبود اقتصادي جهان ايفا كند ، موافقت كرده است.
"كارشناسان و صاحبان فكري گزارش جديدي از بحران گرمايش جهاني ارايه كرده اند" ، "نيروهاي ژاپني به تيم هاي بازسازي افغانستان مي پيوندند" و "كارشناسان نسبت به معالجه شخصي زيبايي به افراد هشدار دادند" ؤ از ديگر محورهاي خبري امروز روزنامه ماينيچي است.
روزنامه آساهي خبر مربوط به مخالفت اكثريت شهروندان ژاپني با ارايه يارانه نقدي از سوي دولت را منعكس كرده و نوشته است: بر اساس يك نظرسنجي صورت گرفته توسط اين روزنامه بيش از 63 درصد از شهروندان ژاپني مخالف ارايه يارانه نقدي از سوي دولت به مردم هستند و فقط 28 درصد خواستار اجراي طرح دولت در اين زمينه هستند.
دولت تارو آسو نخست وزير ژاپن ، طرحي را با هدف كمك به بهبود وضعيت اقتصادي شهروندان ژاپني كه به دنبال بحرانهاي اخير در بازارهاي مالي جهان و تاثير آن بر اقتصاد ژاپن با مشكل مواجه شده اند، به تصويب رسانده و بيش از دو تريليون ين براي اجراي اين طرح درنظر گرفته است.
بر اساس اين طرح به هر يك از افراد خانواده ژاپني ، ماهانه 12 هزار ين پرداخت مي شود كه اين مبلغ تا 20 هزار ين در ماه قابل افزايش است اما شهروندان ژاپني خواستار آن هستند كه دولت به جاي ارايه اين مبلغ به شهروندان ، آن را در افزايش خدمات عمومي و اجتماعي در جامعه هزينه كند.
آساق**
/1592/280
 سه شنبه 24 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن