تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815759952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش آموزشي معتمدين معين سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان همدان در مشهدالرضا(ع ) برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: همايش آموزشي معتمدين معين سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان همدان در مشهدالرضا(ع ) برگزار شد
اشاره
بسم رب الشهدا و الصديقين ديرزماني است كه ديگر صداي قهقهه مستانه شيرمردان خميني (ره ) به گوش نمي رسد سنگرهاي عشق و ايمان خالي از سكنه و خاك پرغرور شلمچه فراق ياران هميشه سالارش را فرياد مي زند.
آناني كه با رفتنشان كاري حسيني كردند تا ما بمانيم و قيامي زينبي كنيم و نگذاريم كه اسلام به دست نااهلان و نامحرمان بيافتد.
ديگر نواي « هر كه دارد هوس كرببلا » به گوش نمي رسد و خبري از كاروان فرشتگان سبك بال كه همه وجودشان لبيك بود نيست . انگار سالهاست كه سبكبالان خراميده اند و رفته اند.
از آنها چيزي به جا نمانده است جز چفيه اي سرخ پيراهني خاكي انگشتري سبز خاطره هايي همه نور دختركي چشم به راه پسركي صبور مادري قد خميده و پدر سفيد مويي كه در انتظار عصاي روزگار پيريش آنقدر به در خانه چشم دوخت كه روزگار شرمنده نگاهش شد و پرده سياهش را بر روي ديدگان او انداخت .
حال ما مانده ايم و يك تكليف خطير در برابر آن همه لطف و خانواده هايي كه فرزندانشان وقتي مي رفتند به آنها گفتند : اگر برنگشتيم غمگين نباشيد مردان و زناني هستند كه خوب مي دانند شما فرشتگان روي زمينيد و نخواهند گذاشت غم فراق بر دلتان سنگيني كند.
تجليل از خانواده معظم شهدا و ايثارگران و يادگارهاي دلاور مردان 8 سال دفاع مقدس وظيفه تك تك مردان و زنان ايران اسلامي است . چرا كه اگر آنان از جان و مال خود براي دفاع از وطن و مرز و بوم ايران اسلامي نمي گذشتند به طور حتم امروز ما نمي توانستيم به پيروزي توسعه موفقيت و استقلال ملي فكر كنيم .
نبايد گمان كرد كه اگر سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران انقلاب اسلامي متولي رسيدگي به خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران است تكليفي بر ديگران نيست و قشرهاي مختلف جامعه وظيفه اي در برابر اين عزيزان ندارند.
ترديدي نيست همه مردم ايران اسلامي مي دانند كه تجليل از مقام شامخ شهيدان و ايثارگران و رسيدگي به خانواده معظم آنها يك تكليف همگاني است و سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز به عنوان متولي اصلي رسيدگي به امور خانواده هاي معظم شهدا وظايف خطيري را بر عهده دارد و در كنار رسيدگي هاي مادي و معنوي سنگ صبوري است براي درد دل هاي پدران و مادران و خانواده هاي شهدا.
خوشبختانه سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان همدان با ارايه مديريتي هوشمندانه و با دركي به وسعت درك شهيدان و ايثارگران هر روز برنامه اي جديد را به منظور ارائه خدمت بهتر و صادقانه تر به خانواده هاي شهدا و يادگاران 8 سال دفاع مقدس به منصه ظهور مي گذارد.
اين سازمان با نگاه تخصصي در اجراي طرح معتمدين معين بعنوان سازماني موفق توانسته است گامهاي ارزشمندي در ايجاد تعامل و ارتباط موثر با خانواده هاي شهدا بردارد.

مديران سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان همدان در اقدامي نو و تحسين برانگيز و با هدف تعامل بيشتر با خانواده هاي شهداي ديگر مناطق كشور اقدام به برگزاري اولين همايش معتمدين معين بنياد شهيد و امور ايثارگران استان همدان در شهر مقدس مشهد كرده است كه قطعا " مي تواند نقطه آغازي براي اجراي اينگونه طرح ها در سطح ملي باشد.
گزارش ذيل مروري كوتاه بر آنچه در اين همايش گذشته است كه از منظر شما خواننده گرامي مي گذرد.
ة ة
هفته گذشته كاروان معتمدين معين اين سازمان كه براي زيارت امام عاشقان و برگزاري همايش آموزشي معتمدين معين سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان همدان راهي خراسان رضوي شده و ميهمان مردم خون گرم مشهدالرضا بودند ميزبان نوازي كردند و در اولين اقدام سفر خود به ديدار خانواده معظم و معزز شهيدان محمد و غلامرضا رجب پور از دلاور مردان 8 سال دفاع مقدس و از شهيدان سرافراز خطه شهيد پرور مشهد رفتند تا هم به رسالت خود عمل كرده باشند و هم الماس دلشان را با حرف هاي گهربار پدر و مادري پير در شهر امام رضا(ع ) صيقل دهند.
در اين ديدار كه در فضايي صميمي و معنوي و با حضور معاون بهداشت و درمان تعاون عمران و مسكن فرهنگي شهرستان همدان نماينده معتمدين معين سازمان بنياد شهيد استان مددكار سازمان و مشاور رئيس سازمان برگزار شد دكتر خجسته با اشاره به مقام شامخ شهيدان و ايثارگران گفت : شهدا حق عظيمي بر گردن تك تك مردم ايران اسلامي دارند.
وي اضافه كرد : خانواده شهدا گنجينه گرانقدر انقلاب اسلامي هستند كه گفتار و منش آنها سرلوحه تربيتي پدران و مادران امروز و فرداي كشور است .
وي تصريح كرد : ترويج فرهنگ جهاد و شهادت در راس اهداف سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور و استان همدان قرار دارد كه ديدار با خانواده شهيدان رجب پور و شنيدن سخنان گهربار پدر و مادر اين دو شهيد اندوخته و راهنمايي ديگر را در اختيار مسئولان سازمان بنياد شهيد همدان براي رسيدن به اين هدف والا گذاشت .
پدر شهيدان رجب پور نيز با قدرداني از حضور رياست و معاونين بنياد شهيد استان همدان گفت : حضور شما عزيزان مايع دلگرمي و سرافرازي خانواده هاي شهداست چرا كه وقتي ما شاهد فعاليت هاي تاثيرگذار شما براي انتقال فرهنگ جهاد و شهادت از شهيدان به جوانان كشور هستيم خدا را شكر مي كنيم و براي موفقيت شما از خداوند طلب ياري داريم .
وي افزود : اين براي نخستين بار است كه مسئولان سازمان بنياد شهيد استاني ديگر به ديدار خانواده هاي شهداي مشهد الرضا مي آيند كه جاي تقدير و تشكر فراوان دارد.
در حاشيه اين سفر و در خلال نشست هاي تخصصي معاونين سازمان با معتمدين معين رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان همدان با بيان اينكه شهدا و ايثارگران همانند ياران اباعبدالله (ع ) و اصحاب راستين دين خدا هستند تصريح كرد : رسيدگي به امور خانواده هاي شهدا و ايثارگران افتخاري است كه نصيب هر كس نمي شود و لذا معتمدين سازمان بنياد شهيد بايد به طور شايسته از اين فرصت براي خدمت به جامعه هدف استفاده كنند.
امير خجسته افزود : نعمت هاي دنيا زماني شيرين و دلنشين مي شود كه از آن در راه رسيدن به سعادت دنيوي و اخروي استفاده كرد و اين ميسر نمي شود مگر با نشست و برخواست با مجاهدين في سبيل الله و خانواده هاي آنها صورت بگيرد.

وي گفت : معتمدين معين بايد به معناي واقعي كلمه مورد اعتماد جامعه هدف و كمك رسان آنان چه در بعد معنوي و چه در بعد مادي باشند.
خجسته با تاكيد بر گسترش اين فرهنگ از سوي معتمدين معين در بين خانواده هاي ديگر اضافه كرد : نگاه و عمل معتمدين معين بايد تخصصي و همراه با فكر و انديشه باشد تا تاثير مطلوب آن در جامعه هدف محسوس شود.
وي تصريح كرد : معتمدين معين بايد محرم اسرار و سنگ صبور خانواده هاي شهدا و ايثارگران باشند تا بتوانند اعتماد آنان را جلب كرده و در راه برطرف كردن مشكلات آنان گام بردارند.
خجسته تاكيد كرد : عملكرد معتمدين معين سازمان بنياد شهيد همدان بايد سرلوحه فعاليت همه استان هاي كشور شود چرا كه تاكنون در هيچ يك از استان ها اين پويايي و تعامل مطلوب وجود نداشته است .
وي اضافه كرد : مجموعه فعاليت ها و كاركردها بايد بگونه اي روشن و شفاف باشد كه خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران از عملكرد كامل سازمان و خادمين خود در همه بخش ها و گروه ها اطلاع كامل داشته باشند.
وي افزود : رياست و معاونين سازمان كاملا " همراه معتمدين معين هستند و براي كمك به رفاه حال خانواده هاي جامعه هدف از هيچ تلاشي فروگذار نخواهند كرد.
خجسته با اشاره به پيگيري بيمه حقوق مزايا و مسكن جانبازان استان گفت : تا 22 بهمن سالجاري زمين پيش بيني شده براي يك هزار و 300 نفر از جانبازان استان زمين تهيه شود .
وي اضافه كرد : اشتغال يك هزار و 547 نفر از فرزندان شاهد داراي مدارك عالي علمي كاملا " قطعي شده است و ايجاد اشتغال براي ساير فرزندان نيز در حال رايزني و پيگيري است .
خجسته تصريح كرد : مجتمع فرهنگي ورزشي ايثار يكي از طرح هاي عمراني قابل توجه بنياد شهيد استان است كه در زميني به مساحت 20 هكتار در حال اجراست .
وي افزود : روند ساماندهي گلزار شهداي همدان در كشور بي نظير است و عمليات اجرايي ساماندهي 90 گلزار استان به پايان رسيده است .
اين مسئول يادآور شد : برنامه اصلي سازمان اتمام تمامي پروژه هاي در حال اجرا تا پايان سال آينده است .

اضافه مي شود در جريان اين سفر تخصصي و زيارتي 5 روزه نشست هم انديشي معتمدين معين به صورت كارگاهي به منظور تبادل نظر و اطلاعات بين معتمدين معين و معاونين سازمان نشست هاي متعدد آموزشي با سخنراني كارشناسان سازمان از جمله دكتر غياثي نژاد و نيز ديدار و سركشي متعدد از جامعه ايثارگران مشهدالرضا(ع ) برگزار شد.
7 هزار فرزند شهيد صاحب خانه مي شوند
رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان همدان همچنين در حاشيه اين همايش در گفتماني با خبرنگار ما در پاسخ به اين سئوال كه وضعيت تشكيل تعاوني مهر شاهد براي ايجاد سرپناه فرزندان شاهد چگونه است گفت : با دستور صريح استاندار و پيگيريهاي مستمر و شبانه روزي در استان به زودي تمامي فرزندان شهداي استان صاحب مسكن مي شوند.
اميرخجسته بيان داشت : در جلسه مشترك استاندار همدان با حضور نمايندگان ايثارگران و رئيس سازمان مسكن و شهرسازي 7 هزار نفر از فرزندان شهدا با دستور استاندار در قالب تعاوني مهرشاهد بنياد شهيد استان از تسهيلات مسكن مهر برخوردار شده و صاحب مسكن مي شوند.
اين مسئول تاكيد كرد : براي سرعت بخشيدن به عمليات احداث اين واحدهاي مسكوني براي فرزندان شهدا با هماهنگي به عمل آمده با اداره كل تعاون و سازمان مسكن و شهرسازي رابط هايي را مشخص و معرفي كرده ايم تا به صورت شبانه روزي پيگير اين امر باشند.
رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان همدان همچنين يادآور شد : تمامي مديران عامل تعاوني هاي مهرشاهد استان همدان را موظف كرده ايم تا قبل از آغاز برنامه هاي سي امين جشن پيروزي انقلاب (22 بهمن ماه سالجاري ) نسبت به اخذ پروانه ساخت واحدهاي مسكوني فرزندان شهدا اقدام كنند.
خجسته ضمن تقدير از همكاري دستگاههاي ذيربط در اجراي اين طرح تصريح كرد : سازمان مسكن و شهرسازي نيز متعهد شده است اراضي مناسبي را جهت احداث مسكن مهرشاهد به اين تعاوني ها تحويل نمايد.
وي افزود : همچنين زيرساخت هاي لازم براي احداث واحدهاي مسكوني اين طرح توسط مسكن و شهرسازي اجرا خواهد شد.
وي گفت : تشكيل تعاوني مهر شاهد به پيشنهاد ابتكاري و تحول گرايانه سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان انجام شده است و به دليل اجراي موفق آن اين طرح با دستور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور در سطح ملي در دست اجراست .
وي خاطرنشان ساخت : در اين جلسه مشترك مهندس سروش مقدم رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان ضمن اعلام آمادگي كامل در خصوص تامين اراضي مورد نياز تعاوني مهرشاهد قول داد اين سازمان با جديت و به طور مستمر پيگير مرتفع نمودن مشكل مسكن فرزندان شهدا خواهد بود.
امير خجسته رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان همدان : ترويج فرهنگ جهاد و شهادت در راس اهداف سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور و استان همدان قرار دارد كه ديدار با خانواده شهيدان رجب پور و شنيدن سخنان گهربار پدر و مادر اين دو شهيد اندوخته و راهنمايي ديگر را فراروي مان قرار داد.
معتمدين معين بايد به معناي واقعي كلمه مورد اعتماد جامعه هدف و كمك رسان آنان چه در بعد معنوي و چه در بعد مادي باشند.
زمين پيش بيني شده براي مسكن بيش از يك هزار و 300 نفر از جانبازان استان همدان تا 22 بهمن ماه امسال به آنان واگذار مي شود .
مجتمع فرهنگي ورزشي ايثار بعنوان يكي از طرحهاي عمراني قابل توجه بنياد شهيد و امور ايثارگران استان در زميني با 20 هكتار وسعت در حال اجراست .
روند ساماندهي گلزارهاي شهداي استان همدان در كشور بي نظير است بطوريكه عمليات اجرايي ساماندهي 90 گلزار شهيد استان به پايان رسيده است .
تشكيل تعاوني هاي مهرشاهد از ابتكارات اين سازمان است كه بنا به دستور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور اين طرح در سطح ملي جنبه اجرايي پيدا كرده است .
 دوشنبه 23 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن