تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814670080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان ميراث فرهنگي همدان: موزه آب در همدان ايجاد مي‌شود ساخت مجسمه‌هاي يخي بخش اصلي جشنواره زمستاني امسال است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس سازمان ميراث فرهنگي همدان: موزه آب در همدان ايجاد مي‌شود ساخت مجسمه‌هاي يخي بخش اصلي جشنواره زمستاني امسال است


خبرگزاري دانشجويان ايران - همدان
سرويس: شهرستان‌ها

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان با بيان اينكه در زمستان، استان همدان از نظر گردشگري رونق خاصي ندارد، گفت: مسوولان درصددند تا با برنامه‌هايي، گردشگري در اين فصل را رونق دهند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در همدان، اسدالله بيات در كارگروه گرشگري استان ادامه داد: بايد سعي كنيم جشنواره زمستاني را متناسب با ايام محرم برگزار كنيم و به گونه‌اي باشد كه آداب و رسوم مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: براي جشنواره زمستاني تاكنون نزديك به 240 برنامه تبليغاتي از شبكه‌هاي استاني پخش شده كه به صورت تصويري، راديويي و زيرنويس بوده است. شبكه‌هاي سراسري نيز اين تبليغات را پخش كرده‌اند، هم‌چنين با بنرها و بيلبوردها در سطح شهر نيز تبليغات خوبي صورت گرفته است.

بيات تصريح كرد: ظرفيت استقبال از جشنواره در روحيه مردم همدان وجود دارد و مسوولان بايد آن را تقويت كنند.

وي در مورد تاثير آب در برنامه‌هاي گردشگري استان خاطرنشان ساخت: برنامه‌اي براي تاسيس موزه آب داريم. آب انبار شهر اسدآباد از آثار منحصر به فرد است و قصد داريم آن را بازسازي كنيم و مراحل آخر را پشت سر مي‌گذاريم تا موزه آب را در آن جا احداث كنيم.

بيات با اشاره به برنامه‌هاي دولت مبني بر همگاني كردن سفر گفت: ساماندهي شهرها مورد توجه بوده به همين منظور ستاد دائمي شهرهاي كشور راه اندازي شده است. در استان نيز ستاد تسهيلات شهري تشكيل شده و در حال حاضر 9 نهاد عضو آن هستند كه رياست آن بر عهده استاندار است.

وي تصريح كرد: بخش اصلي جشنواره زمستاني، ساخت مجسمه‌هاي يخي است كه نباريدن برف ما را نگران برگزاري آن كرده بود كه خوشبختانه اين نگراني با بارش برف رفع شد.

همچنين، معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان گفت: بحث گردشگري در دنيا سومين رتبه را در گردش مالي دارد و خوشبختانه كشور ما با توجه به موهبت‌هاي الهي چه از لحاظ طبيعي و چه آثار تاريخي، رتبه هفتم را داراست اما متاسفانه نتوانسته در جذب اين سرمايه موفق عمل كند.

عليرضا ايزدي ادامه داد: پيرو جلساتي كه در سازمان ميراث فرهنگي و استانداري بوده، سعي كرديم بحث‌هايي را براي آن انجام بدهيم. در افق 1404 پيش بيني شده ايران سالانه 20 ميليون نفر معادل 20 ميليارد دلار درآمد در صنعت گردشگري داشته باشد.

ايزدي تصريح كرد: در حال حاضر حدود 800 تخت هتلي و 640 تخت در مهمان پذيرها و اقامتگاه‌هاي استان موجود است.

وي خاطرنشان ساخت: رسيدن به اهداف نيازمند سياست‌هاي زيربنايي است. در برنامه ريزي يكي از مباحث مورد نظر اين است كه تمام برنامه ريزي را بر ايام غير پيك و نيمه دوم سال به خصوص ماه‌هاي دي و بهمن، متمركز كنيم كه معمولا با كاهش شديد مسافر روبرو هستيم.

ايزدي اظهار داشت: استاندارد جهاني مشخص مي‌كند در يك هتل چهار ستاره و 47 تخت خوابي، ميزان هزينه‌هاي هتل به گونه‌اي است كه بايد حداقل 15 اتاق پر باشد تا با ضرر روبرو نشود.

وي ادامه داد: توريسم استان اين توانايي را دارد كه علاوه بر شش ماه اول، در شش ماه دوم با تورهاي گردشگري زمستاني و اماكني چون منطقه حفاظت شده خان گرمز و اسكي تاريك دره رونق پيدا كند. همچنين در گردشگري سلامت، وضعيت درماني ما حداقل در غرب كشور قابل قبول است و چشمه كوهسارها نيز از ديگر عوامل جذب گردشگري سلامت هستند.

ايزدي افزود: بحث ديگر، گردشگري دانشجويي است كه با توجه به دانشگاه‌هاي موجود در استان مي‌تواند رونق پيدا كند، چرا كه بيشتر فعاليت آن‌ها در شش ماه دوم سال است.

وي تصريح كرد: دو دوره پيشين جشنواره زمستاني بيشتر جنبه تفريحي داشته تا آن را به بخش تخصصي گردشگري برسانيم. امسال برنامه را تعميم داده‌ايم تا ساير استان‌ها وضعيت گردشگري ما را بسنجند.

ايزدي با اشاره به تبليغات اندك دوره‌هاي قبل اظهار داشت: متاسفانه خيلي از استان‌هاي هم جوار فكر مي‌كنند، غار عليصدر در زمان زمستان تعطيل است. به همين دليل سعي كرديم با موضوع استان‌هاي زاگرس نشنين، از 13 استان دعوت كنيم تا اين استان‌ها در كنار بخش خصوصي، توانمندي‌هاي خود را در بحث گردشگري نشان بدهند.

معاون عمراني فرماندار همدان نيز از كم بودن تبليغات خارجي انتقاد كرد و گفت: با آوردن مسافران خارجي براي جشنواره‌ها و تبليغات منحصر به فرد، مي توانيم توريسم را افزايش بدهيم و حداقل در 100 كشورخارجي تبليغات جشنواره استاني را انجام بدهيم. به خصوص از طريق شبكه‌هاي كشوري كه در تمام دنيا پخش مي‌شود مي‌توانيم به انجام اين تبليغات بپردازيم.

سليمان حيدري دلگرم تاكيد كرد: بحث سي سال انقلاب نيز بايد در اين جشنواره مورد توجه قرار بگيرد.

همچنين مديرعامل جديد شركت سهامي آب منطقه‌يي استان گفت: در مدتي كه در خراسان رضوي بودم ديدم كه اين استان به دنبال اين است كه علاوه بر بحث زيارتي، گردشگري را در ساير بخش ها نيز مطرح كند و در اين زمينه بخش خصوصي را وارد كار كرده است. با توجه به توانايي‌هاي خوب استان همدان، ما نيز مي توانيم مناطق گردشگري همدان را شناسايي كنيم.

محمدحسين جعفري بيرجندي ادامه داد: از آن جايي كه مهم ترين بحث گردشگري استان بر روي آب و برف متمركز است و چرخه هيدرولوژي به جاذبه گردشگري كمك مي كند و سرچشمه بسياري از جاذبه‌هاي گردشگري آب است، ايجاد موزه آب مي تواند به اين جاذبه كمك كند. چنان چه در ساير استان‌ها شاهد اين مساله هستيم و به عنوان مثال گنجينه آب يزد با وجود خشكي به علت برخورداري از قنات و سرچشمه، جزو بخش‌هاي مورد توجه مسافران داخلي و خارجي بوده است.

وي افزود: بخش اصلي جذابيت غار عليصدر آب است و اگر خشك بود جذابيت فعلي را نداشت. ضمن آن كه سد اكتابان نيز از جمله بخش هايي است كه مي تواند به جشنواره زمستاني كمك كند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 23 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن