تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815623607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تمشك سياه در پيشگيري از بروز سرطان موثر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تمشك سياه در پيشگيري از بروز سرطان موثر است
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

مطالعات جديد حاكي از موثر بودن تمشك سياه در مقابله با سرطان است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، مطالعه صورت گرفته در دانشگاه اوهايو كه نتايج آن در شماره ژانويه 2009 مجله Cancer Prevention Research منتشر شده است، نشان مي‌دهد كه ميوه گياه تمشك سياه موجب مهار سرطان مري در موش‌ها شده است.

در اين پژوهش به موش‌ها عصاره تخليص شده تمشك سياه كه غني از آنتوسيانين بود، داده شد و مشخص گرديد كه اثربخشي اين عصاره در جلوگيري از بروز سرطان مري مشابه تمشك كامل است.

محققان اين مركز در گذشته نيز مطالعات خود را بر استفاده از پودر تمشك در بيماران متمركز ساخته و دريافتند كه نياز روزانه به اين ماده براي اثربخشي كامل، مقادير بالاتر از 60گرم مي باشد.

بنا به گفته آنها؛ ميوه تمشك سياه حاوي تركيبات ضد سرطان موسوم به آنتوسيانين از دسته فلاوونوئيدها است كه موجب مهار رشد سرطان مري مي‌شود و اين يافته نشانه محكمي بر اهميت ماده آنتوسيانين در جلوگيري از بروز سرطان است.

اين محققان اظهار اميدواري كرده‌اند؛ با توجه به موثر بودن عصاره تخليص شده حاوي انتوسيانين در جلوگيري از بروز سرطان مري، بتوانند در آينده تركيب استانداردي از اين ماده را براي درمان سرطان مري توليد نموده و تركيبات موثره تخليص شده را جايگزين پودر كامل تمشك كنند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 23 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن