تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816521897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‌مقدم: 91 درصد تخلفات ناجا توسط افراد با سابقه بيش از10سال انجام مي‌شود ساختار استخدامي ناجا تا پايان برنامه پنجم اصلاح مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: احمدي‌مقدم: 91 درصد تخلفات ناجا توسط افراد با سابقه بيش از10سال انجام مي‌شود ساختار استخدامي ناجا تا پايان برنامه پنجم اصلاح مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - حوادث

فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اينكه 8/1 درصد متخلفان ناجا را كساني تشكيل مي‌دهند كه زير 5 سال خدمت دارند، گفت: 91 درصد تخلفات توسط افراد با سابقه بيش از 10 سال فعاليت در ناجا صورت مي‌گيرد كه نشان‌دهنده اشكال اساسي در سيستم گزينشي ناجا در گذشته است.

به گزارش خبرنگار«حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار احمدي مقدم روز دوشنبه در اولين همايش گزينش با رويكردهاي نوين در انتخاب و استخدام پليس شايسته كه در ستاد فرماندهي ناجا برگزار شد، اظهاركرد: دفاع از ارزش‌ها و حفظ حدود الهي مهمترين كار ويژه پليس ايران است.

وي افزود: مي‌خواهيم نيروي انتظامي داشته باشيم كه شايسته نظام مقدس ايران و الگوسازي و الهام بخشي براي ساير كشورهاي اسلامي باشد.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه ناجا يك سازمان انسان محور است ، گفت: نيروي انساني محور اصلي و عناصر تشكيل دهنده اين سازمان است.

وي نيروي انتظامي را يك محيط پرچالش و آسيب‌زا اعلام كرد كه در آن كاركنان بايد در برابر اين آسيب‌ها مقاوم باشند و گفت: پرداخت‌هاي مادي و رسيدگي معنوي به پرسنل نيروي انتظامي متاسفانه متناسب با خدمات آنان نيست.

ايجاد نيروي انتظامي يكپارچه ملي گرايانه مورد تاكيد است

وي برنامه‌ريزي براي فضاي آينده نيروهاي ناجا كه توجه به هرم جمعيتي، بازار اشتغال، تخصص‌هاي موجود و مازاد در بازار، تخصص‌هاي مورد نياز، تغيير نگرش‌ها در جامعه، استعداد و خلاقيت‌هاي نيرو و رسيدن به حد بهينه ملي گرايانه است را براي اقدامات آينده مهم دانست و افزود: چنانچه مانند گذشته نمي‌توانيم افراد را در مناطق مختلف كشور به صورت گردشي در خدمت بگيريم، خودكفايي نسبي منطقه‌اي و حرفه‌اي بايد در ناجا ايجاد شود.

وي گفت: در ساختار نيروي انتظامي افرادي با تحصيلات كم وجود دارند كه انطباق آنها با فضاي كنوني، فناوري‌هاي جديد و فضاي مجازي بسيار سخت است، بنابراين بايد در جذب نيروهاي جديد به نيازها و فناوري‌هاي آينده توجه بيشتري داشته باشيم.

نمي‌توان بدون ارتقاي منزلت نيروي انتظامي مشكلات آن را حل كرد

احمدي مقدم اظهار كرد: براي افسران سطوح بالا، كاركردهاي مديريتي و ذهني مناسب و در افسران جزء كاركردهاي اجرايي و فني مناسب را توقع داريم. ضمن اينكه پرسنل انتخاب شده توسط ناجا بايد داراي درك و بصيرت سياسي و اعتقادي، وفاداري به نظام، اهل تفاهم و تعامل با مردم و سازمانها، هوشمند، ورزيده،‌خلاق و نوآور باشند.

به گفته وي، نمي‌توان بدون ارتقاي منزلت نيروي انتظامي مشكلات آن را حل كرد كه اين منزلت شامل موفقيت در ماموريت، داشتن تشخص و پرستيژ و معيشت مناسب است كه بايد قابل اندازه‌گيري و مديريت و كنترل باشند.

زمان لازم براي اصلاح ساختار استخدامي در نيروي انتظامي حدود 10 سال است

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به لزوم طراحي و مهندسي ساختار ناجا در30 سال آينده، خاطرنشان كرد: يكي از مشكلات استخدامي اين است كه مشخص نيست در سال آينده چه تعداد و با چه تخصص‌هايي و در چه پست‌هايي بايد استخدام صورت گيرد كه خوشبختانه در ناجا فضاي كلي استخدام براي 30 سال آينده طراحي شده و اين نقشه هر سال براي سال‌هاي آينده به روز و تطبيق داده مي‌شود.

وي زمان لازم براي اصلاح ساختار استخدامي در نيروي انتظامي را حدود 10 سال اعلام كرد و تصريح كرد: تنها در اين صورت تعادل را ايجاد مي‌كنيم كه البته اين روال از ابتداي برنامه چهارم توسعه آغاز شده و تا پايان برنامه پنجم طول خواهد كشيد.

91 درصد تخلفات توسط افراد با سابقه بيش از 10 سال در ناجا صورت مي‌گيرد

احمدي مقدم به اشكال اساسي در سيستم گزينشي ناجا در سالهاي گذشته اشاره كرد و گفت: افراد داراي كمتر از 5 سال خدمت در ناجا تنها 8/1 درصد متخلفان ناجا را تشكيل مي‌دهند در حالي كه اين جمعيت 25 درصد پرسنل ناجا را شامل مي‌شود كه اين آمار با توجه به تعداد افرادي كه در 5 سال اخير استخدام شده‌اند آمار بسيار پاييني است اما از سوي ديگر 91 درصد تخلفات توسط افراد با سابقه بيش از 10 سال در ناجا صورت مي‌گيرد كه نشان دهنده اشكال اساسي در سيستم گزينشي ناجا در گذشته است.

وي افزود: اين تصور كه پرسنل فكر مي‌كنند بعد از استخدام هر كاري مي‌توانند انجام دهند و سازمان آنها را بايد تحمل كند، بايد اصلاح شود و افرادي كه از استانداردهاي لازم خارج مي‌شوند بايد از مجموعه اخراج شوند.

فرمانده نيروي انتظامي اصلاح مقررات و قوانين استخدامي، عدم اكتفا به جذب اطلاعيه‌اي، جذب افراد با روحيه فداكاري و استمرار اقدامات گزينشي قبل و بعد از استخدام را از جمله موارد مهمي دانست كه بايد در گزينش در نيروي انتظامي مورد توجه قرار بگيرد و درباره اولويت‌هاي گزينشي ناجا گفت: ايجاد سير نزولي در آمار تخلفات در ناجا و ‌كنترل بازخوردها به صورت علمي از مهمترين اولويت‌هاي گزينشي در نيروي انتظامي به شمار مي روند.

به گزارش ايسنا، همچنين در ابتداي اين همايش سردار محرم مجرد ـ معاون نيروي انساني ناجا ـ انتخاب و تامين نيازهاي انساني در ناجا را يكي از دغدغه‌هاي مهم دانست و گفت: سامانه گزينش يكي از اجزاي اصلي نظام تامين نيروي انساني است كه رويكردهاي متعددي براي جذب و انتخاب شايسته از ميان داوطلبان اتخاذ مي‌كند.

وي افزود: براي كنترل پيامدهاي ناگوار ورود كاركنان ناشايست به ناجا بايد اقدام جدي در برپايي يك سيستم هوشمند عالمانه و پاسخگو در سامانه گزينش احساس مي‌شود كه اين موضوع از طريق توسعه و ارتقاي سطح گزينش قابل اجراست.

معاون نيروي انساني ناجا در پايان اهداف برگزاري اين همايش را بهبود كيفيت در بخش استخدام، دستيابي به آخرين راهكارها در جذب نيروي انساني، انتخاب و استخدام پليس شايسته و ارتقاي سطح دانش و معلومات مديران منابع انساني در ناجا عنوان كرد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 23 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن