تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815181210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/لزوم نقش تربيتي اساتيد بر دانشجويان/‌ حجت الاسلام و المسلمين شفيعي: ما نيازمنديم تا نظام جامع تربيتي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي سامان يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /لزوم نقش تربيتي اساتيد بر دانشجويان/‌ حجت الاسلام و المسلمين شفيعي: ما نيازمنديم تا نظام جامع تربيتي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي سامان يابد


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: صنفي - آموزشي

رئيس دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان خوزستان گفت: آنچه مسلم است نقش و تاثير استاد بر دانشجو بسيار روشن و موثر است و شايد بتوان گفت در وهله اول اين اساتيد‌ هستند كه بر دانشجويان تاثير گذارند و در شكل‌گيري ساختار و شخصيت آنان و در تعيين آينده و انتخاب راه و مسيرشان نقشي بي‌بديل ايفا مي‌كنند.

حجت الاسلام و المسلمين سيدمحسن شفيعي، در گفت و گو با خبرنگار صنفي ـ آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ با بيان اين مطلب اظهار داشت: امام بزرگوار قدس سره در نامه‌اي به فرزندشان حاج سيد احمد خميني ضمن توصيه و تاكيد جدي بر انتخاب استاد شايسته مي‌نويسند، حتي تكان انگشت استاد در هنگام تدريس بر شاگرد اثر مي‌گذارد.

وي افزود: دانشجو به هر حال علم را در محيط علمي و از منابع گوناگون خواهد آموخت؛ اما اينكه چگونه به اخلاق و صفاي نفس آراسته شود و اينكه شخصيت او و باورهايش به چه صورتي جهت يابند، اين محصول عملكرد استاد است.

شفيعي ادامه داد: از دير باز هم در حوزه‌هاي علميه، انتخاب استاد بسيار مهم بوده و در گزينش استاد تنها به جنبه علمي و سطح دانش او عنايت نمي‌شده، بلكه جهات شخصيتي، تقوايي و اخلاقي استاد هم ارزيابي شده و دانش پژوه با لحاظ همه جوانب، استاد خويش را انتخاب مي‌كرده است. ايمان به خدا، اعتماد به دين و آراستگي اخلاقي از جمله برجسته‌ترين داده‌هاي اساتيد به دانش‌پژوهان است كه نمي‌توان از آن غافل بود و آنگاه كه اين تاثيرپذيري گسترده باشد، حتي پس از دوران تحصيل هم بركات آن تداوم خواهد داشت.

رئيس دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي خوزستان اظهار داشت: با تاسف و دردمندانه بايد گفت امروز اگرچه اهتمام ما به افزايش كمي دانشجويان، گسترش دانشجويان و دانش طلبي را در كشور به دنبال داشته است، اما در زمينه روابط عاطفي استاد و دانشجو وضعيت مناسبي را مشاهده نمي‌كنيم. استادي كه ساعات تدريس او، از توان و تحملش بيشتر است، چگونه مي‌تواند نقش پرورشي و شخصيت دهي به دانشجو را ايفا كند. از سوي ديگر تقويم آموزشي در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي آنچنان شكننده و آسيب‌پذير است كه نارسايي جلسات درسي، مجال بحث‌ها و گفتگوهاي اخلاقي و پرورشي را از استادان ما گرفته و حتي در حوزه پژوهش هم به ما آسيب وارد مي‌كند.

وي افزود: فرصت حضور هزاران جوان دانش‌طلب و معرفت جو در ايران اسلامي، موهبتي الهي است كه اگر از آن به درستي استفاده شده و بهره گرفته شود، آينده روشن نظام اسلامي و ايران عزيز تابناك‌تر خواهد شد و چنانچه از اين وضعيت مناسب، غفلت شود و به كمي‌گرايي مبتلا شويم، در آينده عوارض نگران كننده‌اي گريبان ما را خواهد گرفت.

شفيعي گفت: تاكيد پياپي و راهگشاي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي بر نقش برجسته اساتيد و معلمان بيانگر توجه خاص ايشان به اين مهم است و با اين نگاه بايد گفت رهبري حجت را بر همه تمام كرده‌اند.

وي اظهار داشت: ما نيازمنديم تا نظام جامع تربيتي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي سامان يابد و بايد آموزش و پرورش را با هم ببينيم تا محصول و خروجي مراكز علمي ما، دانش‌آموختگاني عالم و عامل باشد؛ يعني كساني كه فرداي اين مرز و بوم را رقم زنند و ايران اسلامي را بر جايگاه رفيع دانش‌ و ايمان استقرار بخشند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 23 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن