تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815979121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوبت واگذارى سهام «سايپا » و«ايران خودرو» سال آينده است


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: نوبت واگذارى سهام «سايپا » و«ايران خودرو» سال آينده است
امروز توليد سالانه شركت هاى خودروسازى ايران به بيش از يك ميليون و عمق ساخت داخل آنها در بسيارى از محصولات تقريبا به بالاى۹۰ درصد رسيده است. مهدى لرى امينى مدير سرمايه گذارى و سهام سازمان گسترش و نوسازى صنايع ايران در گفت وگو با ايسنا، درباره چگونگى خصوصى سازى شركت هاى خودروسازى اظهار كرد: مباحثى كه در مورد خصوصى سازى شركتهاى خودروسازى مطرح مى شود، بدون آگاهى است. زيرا از زمانى كه دو شركت ايران خودرو و سايپا «خصوصى شده اند» و تابع مقررات خصوصى اداره مى شوند و سهم سازمان ايدرو در آنها به زير۵۰ درصد رسيده است، سودآورى آنها به مراتب بالا رفته و منجر به توسعه اين شركت ها شده است. وى افزود: توليد مجموع اين شركت ها كه در اوايل انقلاب حتى شايد۵۰ هزار خودرو نبود امروز سالانه به بيش از يك ميليون و عمق ساخت آنها در بسيارى از محصولات تقريبا به بالاى ۹۰ درصد رسيده است و با واگذارى تدريجى آنها، هر دو بخش خصوصى و دولتى از آن منتفع شده اند. به گفته وى حضور يك متولى در هر يك از اين صنايع بزرگ، ضرورت اجتناب ناپذيرى است كه در نهايت بايد از بخش خصوصى باشد، اما زمانى كه متولى واقعى خصوصى پيدا نشود، دولت وظيفه دارد، وارد عمل شود، همانطور كه در حال حاضر ايدرو اين نقش را ايفا مى كند. مدير سرمايه گذارى و سهام سازمان گسترش و نوسازى صنايع ايران با اشاره به اينكه سهام سازمان در دو شركت ايران خودرو و سايپا ۳۸ درصد است، گفت: در حال حاضر مديريت اعضا در اين شركتها به صورت مشترك ميان بخش هاى خصوصى و بخش دولتى به تناسب سهام است و اگر با مشكلى مواجه شوند، اعضاى هيات مديره آن را حل و فصل مى كنند، اما به دليل خرد شدن سهام، در وضعيت فعلى و با توجه به حضور سهام دار عمده، كنترل با ايدرو است. وى ادامه داد: حضور سازمان در اين شركت ها نكته مثبتى است و در غير اينصورت بايد سرمايه گذار عمده براى آنها پيدا شود. هرچند نوبت واگذارى اين شركت ها در سال آينده است و هيات واگذارى، مرجع تصميم گيرى در اين زمينه است، شايد سياست ادامه واگذارى به صورت سهام خرد باشد. لرى امينى در ادامه خاطرنشان كرد: مجموعه ايران خودرو بسيار بزرگ است و نمى توان آن را رها كرده و ميان سهام هاى خرد توزيع كرد و يا بدون بررسى به بخشى واگذار كرد كه هدف آن پيگيرى واردات است. اين شركت بايد به بخشى واگذار شود كه به توليد و ساخت داخل علاقه مند باشد و به همين ترتيب، هدف سازمان ايدرو، رسيدن به ساخت كامل در داخل و يك محصول با كيفيت بالاتر است، همانطور كه پرونده پيكان بسته و سمند به عنوان خودرواى كه با استانداردهاى روز همخوانى دارد، جايگزين آن شد و اين بى انصافى است كه بگوئيم شركت هاى خودروسازى عملكرد خوبى نداشته اند.
وى گفت: اين ايده ها مربوط به افراديست كه طرفدار واردات هستند و مى خواهند كشور را به سمت واردات پيش ببرند، وگرنه در شركت هاى خودروسازى، كار شده و با خصوصى شدن به عمق ساخت داخل رسيده اند و با اين تلاش، خوشبختانه امروز داراى يك برند ملى هستيم. وى تاكيد كرد: هر چند در حال حاضر نمى توانيم با شركت هاى بزرگ خودروسازى چون BMW و BENZ رقابت كنيم، چون اين شركت ها سالهاست كه خودروهايى با استانداردهاى بسيار بالا توليد كرده اند، البته اميدواريم روزى به آنها برسيم، اما همين كه صادرات را شروع كرده ايم و پا را فراتر از مرزهاى ملى گذاشته و صاحب توليد و كارخانه در كشور ونزوئلا و سوريه شده ايم، بسيار قابل توجه است. در حاليكه در سال هاى قبل از انقلاب، نمى توانستيم حتى يك خودرو صادر كنيم. به ويژه در دو سال اخير هم موسس و سازنده كارخانه توليد و مونتاژ خودرو شده ايم، هم خودروهاى توليدى را صادر كرده ايم و كنار گوش آمريكا محصول خود را مى فروشيم!
مدير سرمايه گذارى و سهام سازمان گسترش و نوسازى صنايع ايران اظهار كرد: هزينه رسيدن به خودكفايى و صاحب برند ملى شدن را بايد ملت پرداخت كنند و زمان مى برد تا بتوانيم با قيمت شركت هاى خودروسازى خارجى و معتبر رقابت كنيم و البته اين روند، طبيعى است. وى تصريح كرد: يكى از دلايلى كه ايران تاثير كمترى از تورم بين المللى پذيرفت، اين بود كه پس از انقلاب بيشتر روى پاى خودمان ايستاديم و تحريم ها حتى به نفع ما تمام شد. زيرا وابستگى ما را به اثرات نوسانات شديد اقتصادى كم كرده و آثار مثبتى بر جاى گذاشته است. اين در حاليست كه اگر درها باز شده و خودروهاى خارجى وارد مى شد، خودروسازى به عمق ساخت داخل نمى رسيد و اشتغال ايجاد نمى شد و حال على رغم آنكه خودروهاى گران قيمت و لوكس هم وارد كشور مى شود، اما سهم بازار مربوط به خودروسازهاى داخلى را نگرفته اند. زيرا آنها شبكه خدمات پس از فروش گسترده اى در كشور دارند و بيشتر مردم نيز توان خريد محصولات آنها را دارند و البته زمان بيشترى نياز داريم تا بتوانيم قيمت تمام شده محصولات را كاهش دهيم. وى افزود: در فرايند واگذارى شركت هاى مجموعه ايدرو حتى تا صددرصد سهام شركت هاى خودروسازى مى تواند واگذار شود و براساس برنامه استراتژيك آن سازمان، تا پايان سال ۸۸ اقدام به انجام اين امر مى شود. البته برخى از صنايع مثل صنعت خودرو، استراتژيك است و واگذارى شركت ها و كارخانجات اين حوزه بايد با بررسى و شناخت كامل انجام شود. زيرا در غير اينصورت ممكن است منجر به شكست شركت ها شود. لرى امينى تاكيد كرد: سازمان گسترش فهرست همه شركت هاى زيرمجموعه خود را به سازمان خصوصى سازى ارائه داده است و معتقدم خصوصى سازى باعث رشد شركت هاى واگذار شده، به ويژه دوقلوهاى خودروسازى شده است.
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن