تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815498319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل ايران‌خودرو: كيفيت پژو روآ با خودروهاي چيني برابر است كار نمايندگي‌هاي ايراني برعكس دنياست در نيمه نخست امسال 13ميليارد تومان سود كرديم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديرعامل ايران‌خودرو: كيفيت پژو روآ با خودروهاي چيني برابر است كار نمايندگي‌هاي ايراني برعكس دنياست در نيمه نخست امسال 13ميليارد تومان سود كرديم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: خودرو

سطح كيفي مورد ارزيابي از كساني كه در كشورهايي مثل مصر، عراق و سوريه از پژو روآ استفاده مي‌كنند، معادل سطح كيفيت خودروهاي چيني است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منوچهر منطقي ـ مديرعامل ايران خودرو ـ درباره‌ كيفيت محصولاتي كه در ايران خودرو توليد مي‌شود، با بيان مطلب فوق گفت: در حال حاضر سه دسته خودرو با كيفيت‌هاي اروپايي، كره‌يي و چيني در ايران خودرو به توليد مي‌رسد كه در اين ميان كيفيت پژو‌٢٠٦ توليدي ايران خودرو معادل كيفيت پژو‌٢٠٦ توليدي فرانسه است؛ به طوري‌كه طي دو سال گذشته ‌٢٥هزار دستگاه پژو‌٢٠٦ به فرانسه فروختيم.

او خاطرنشان كرد: در حال حاضر پژو‌٢٠٦ تيپ‌٢ ما با تجهيزاتي مثل ترمز ABS و كيسه هوا در فرانسه عرضه مي‌شود كه اين امكانات معادل پژو‌٢٠٦ تيپ‌٣ ماست و قيمت آن چيزي معادل ‌١٢ هزار يورو است.

وي با اشاره به نسل بعدي توليدات ايران خودرو، گفت: گروه دوم خودروهاي توليدي ما كه با تكنولوژي نسبتا قديمي‌تري در حال توليد هستند، عبارت‌ است از پژو پارس، سمند و پژو‌٤٠٥ كه كيفيت سمند و پژو پارس معادل خودروهاي كره‌يي است و تاكنون نيز كسي از كيفيت سمند در كشورهاي خارجي گله نكرده‌ است. البته روي كيفيت محصول پژو روآ نيز كار كرده‌ايم و اين خودرو به كشورهايي مثل مصر، عراق و سوريه صادر شده است و سطح كيفي مورد ارزيابي از كساني كه در اين كشورها از پژو روآ استفاده مي‌كنند، معادل سطح كيفيت خودروهاي چيني است.

* * چيني‌ها مي‌روند!

به گفته او سياست ايران خودرو اين است كه خودروهاي داراي كيفيت در سطح چيني را از رده‌ توليد خارج كند و خودروهاي با كيفيت سطح كره‌يي را اگر نتواند به سطح كيفي محصولات اروپايي برساند، تا سال ‌١٣٩٠ جايگزين كند.

منطقي همچنين در خصوص دليل موضع‌گيري‌اش در قبال محصول مينياتور سايپا گفت: علت ادعاي ايراني‌تر بودن X12 ايران خودرو از مينياتور سايپا اين است كه پلت‌فرم، موتور، اكسل و خيلي قطعات و طراحي X12 داخلي است.

* * ‌٢٠درصد بيشتر ماليات مي‌دهيم

وي تصريح كرد: اين‌كه اعلام مي‌شود خودروهاي داخلي گران است، داراي عوامل مختلفي است كه يكي از اين عوامل كه از دست ما نيز خارج است، بحث هزينه‌هاي مالي است؛ به طوري كه اين هزينه‌ها نسبت به كشورهاي چين و كره در كشور ما ‌٢٠ درصد بالاتر است و در نتيجه خودرو با قيمت تمام شده بالاتري توليد مي‌شود.

منطقي در ادامه با اشاره به سياست‌هاي اصل ‌٤٤ در ايران خودرو توضيح داد: در اين ميان سهام كارخانه‌هاي قطعه‌سازي كه در اختيار ماست را براي عرضه گذاشته‌ايم كه ‌٣٠ درصد خودروها در شركت توسط اين قطعه‌سازان توليد مي‌شود، ولي در اين ميان سه كارخانه‌ خودروسازي كه در زمينه سيستم‌هاي تعليق و قواي محركه در حال كار هستند را واگذار نمي‌كنيم. البته واگذاري كل سهام ايران خودرو در اختيار ما نيست و سازمان گسترش و نوسازي ايران بايد در اين زمينه تصميم گيري كند كه سهام خود را بلوكي، يك‌جا يا طي چند بلوك عرضه كند.

* * كار نمايندگان ما برعكس كار دنيا!

مديرعامل ايران خودرو كه در يك گفت وگوي تلويزيوني صحبت مي‌كرد، در ادامه به خدمات پس از فروش خودروسازان اشاره كرد و افزود: در بحث فروش و خدمات پس از فروش عمده‌ي درآمد نمايندگي‌هاي ما از طريق فروش انجام مي‌شود و اين در حالي است كه اين روند در دنيا بر عكس است. البته در بحث خدمات پس از فروش در برخي قطعات مثل قطعات پرسي با كمبود مواجه هستيم، ولي يكي از نكات مهم در اين زمينه بحث آموزش است، چرا كه با توجه به عرضه‌ خودروهاي جديد بايد آموزش‌هاي لازم نيز در اين زمينه انجام شود.

او همچنين درباره‌ كمبود باتري در بازار گفت: در حال حاضر باتري يك سال گرانتي دارد و درست است كه در شبكه ما توليد نمي‌شود، ولي مسووليت تامين آن با ماست. البته كمبود باتري بيشتر در زمستان رخ مي‌دهد و كاخانه‌هاي باتري‌ساز در اين زمينه با كمبود مواجه هستند كه سعي مي‌كنيم با واردات باتري اين نقيصه را جبران كنيم.

* * ‌٦٩ درصد ايراني‌ها از خودروشان راضي هستند

وي افزود: در حال حاضر متوسط رضايت مشتريان ما ‌٦٩ درصد است كه اين رقم در فرانسه بين ‌٨٥ تا ‌٩٠ درصد است. درست است كه در اين زمينه عقب هستيم، ولي روند خدمات پس از فروش با رشد كيفي همراه بوده است.

منطقي تصريح كرد: سال گذشته از ميان خودروهايي كه فروختيم ‌١.9 ميليون خودرو در دوران گارانتي به نمايندگي‌ها مراجعه كردند كه امسال اين رقم به ‌١.5 ميليون رسيده است. همچنين در دوره‌ وارانتي ميزان مراجعه سال گذشته ‌١.9 ميليون بوده است، در صورتي كه امسال اين رقم به ‌٢.2 ميليون مراجعه رسيده كه نشان از اين دارد مردم اطمينان بيشتري نسبت به خدمات پس از فروش خودروسازان دارند.

* * بدقولي به ‌٩/١درصد مشتريان

منطقي درباره‌ پيش‌فروش‌هاي شركت ايران خودرو نيز گفت: در حال حاضر ‌٦٠ درصد توليد خود را به صورت پيش فروش عرضه مي‌كنيم و حداكثر زمان براي تحويل خودرو پيش فروش شده نيز حدود ‌٦ ماه است. البته در شش ماهه‌ نخست امسال براي تحويل خودرو تاخير داشتيم و حدود ‌٨ هزار و ‌٥٠٠ دستگاه خودرو را نتوانسته‌ايم تحويل مردم دهيم كه دليل آن نيز محدوديت تامين قطعه بوده است و به ‌١.9 درصد از مشتريان بد قولي كرده‌ايم كه تا پايان دي ماه اين عقب ماندگي را جبران مي‌كنيم.

مديرعامل ايران‌خودرو در ادامه به سوالات به صورت كوتاه پاسخ‌ داد. از جمله اين‌كه وي سمند را براي سفرها خودرويي مناسب ارزيابي كرد و درباره‌ اين‌كه آيا ايران خودرو به برخي مشتريان خاص خود خودرو رايگان مي‌دهد؟ گفت: خير، زيرا براي اين كار بايد از حق سهام‌داران خود بگذريم و اگر قرار بر انجام چنين كاري باشد، بايد اين تصميم در هيات مديره مطرح شود كه به طور حتم خود هيات مديره آن را رد مي‌كند.

* * سود ‌١٣ميليارد توماني ايران خودرو طي شش ماه

وي همچنين درباره سود كامل ايران خودرو در شش ماهه‌ اول امسال گفت: اين سود چيزي معادل ‌١٣ ميليارد تومان بوده است و سود شركت به ازاي توليد هر خودرو پس از كسر ماليات ‌٣ تا ‌٥ درصد بوده است.

همچنين در بحث ترافيك تهران و تلفات جاده‌اي، منطقي با اشاره به اين‌كه ‌٢٠ تا ‌٣٠ درصد از ترافيك تهران مربوط به خودروهاي ايران‌خودرو است، گفت: طبق آمار پليس، شش درصد از تلفات جاده‌اي به دليل نقص خودرو بوده است.

او همچنين در پاسخ به اين‌كه دوست داريد در كدام يك از كارخانه‌هاي خارجي خودروسازي كار مديريتي انجام دهيد؟ گفت: دوست داشتم در يكي از شركت‌هاي خودروسازي‌ ژاپني كار كنم.

* * غرامت ‌١٥ميليون يورويي

آتش‌سوزي اخير ايران خودرو و اين‌كه آيا مديرعامل اين شركت با مديران مربوطه برخوردي داشته است؟ سوال ديگري بود كه وي اين گونه پاسخ گفت: در اين ميان يك گروه بركنار و عده‌اي نيز تنبيه شدند. از برخي از شركت‌هاي خارجي نيز كه با آنها كار مي‌كنيم، خسارت گرفتيم كه در اين ميان از يكي از آنها ‌١٥ ميليون يورو به عنوان خسارت دريافت كرديم.

وي همچنين راجع به شايعه بركناري‌اش و اين‌كه هر ‌١٥ روز يك بار اين شايعه تكرار مي‌شود، گفت: ما طرفداران زيادي داريم كه باعث تسري اين شايعات مي‌شود!

* * نيمي از توليد ايران‌خودرو تا سال ‌١٣٩٥ صادر مي‌شود

رئيس هيات مديره ايران خودرو درباره‌ي استراتژي‌هايي كه ايران خودرو دنبال مي‌كند، گفت: بحث ايمني، راحت بودن و عملكرد خوب خودرو و قيمت آن از مواردي است كه بايد توجه بيشتري روي آنها كرد؛ چرا كه در حال حاضر كيفيت در خودروهاي امروزي مساله‌اي حل شده است. سياست ما اين است كه از نظر طر احي خودرو بتوانيم تا سال ‌١٣٩٠ خودروهاي روز دنيا را طراحي كنيم و استراتژي بعدي ما در اين زمينه صادرات نيمي از توليدات شركت تا سال ‌١٣٩٥ است.

انتهاي پيام
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن