تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798626317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خطر در كمين دانشجويان ايراني حوزه خزر


واضح آرشیو وب فارسی:الف: خطر در كمين دانشجويان ايراني حوزه خزر
وياي تحصيل در دانشگاههاي خارجي براي بسياري از افرادي كه بدون هيچگونه اطلاعي از وضعيت آموزشي يك دانشگاه قدم به آن نهاده اند به كابوسي بدل شده كه نه تنها شوق ادامه تحصيل را در آنها از ميان برده بلكه هر روز آنها را با مشكلات جديدي كواجه مي كند.

به گزارش مهر، آگهي هاي رنگارنگ روزنامه ها با ترسيم تصويري خيالي از زندگي در خارج از كشور و تحصيلات عاليه در دانشگاه هايي همچون آذربايجان، ارمنستان و ... هر روز تعداد زيادي از افرادي كه اين رويا را در سر مي پروراند به خود جلب مي كند اما اين تصوير در روزهاي آغازين تحصيل آنها در اين كشورها به سرعت رنگ مي بازد.

دانشگاه هاي كشورهاي آذربايجان و ارمنستان كه پيش از فروپاشي اتحاد جماهير شوروري نيز جز دانشگاههاي مطرح نبودند يك باره با حضور تعداد زيادي از دانشجويان ايراني كه تنها تحصيل در خارج از كشور را نهايت آرزوي خود مي دانستند مواجه شدند و خود را با موج تازه اي از جوانان ايراني روبرو ديدند.

قوانين موجود در اين دانشگاهها طبعاً مطابق فرهنگ اين كشورها است و با فرهنگ ما تناسبي ندارد و همين امر مشكلاتي را براي دانشجويان و خانواده هاي آنها ايجاد كرده است.

زماني كه گروهي از دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در كشور آذربايجان نسبت به تصميم اين دانشگاه مبني بر اسكان دانشجويان دختر و پسر در يك ساختمان اعتراض كردند، تصور نمي كردند كه اين بخشي از قوانين اين دانشگاه است و هيچ ممنوعيتي در اين كشور نسبت به اخذ اين تصميمات وجود ندارد.

بر اساس گزارش هايي كه از اين دانشگاه مي رسد در برخي از بخشها دانشجويان اجازه ندارند حجاب را آنگونه كه در كشور ما به صورت فرهنگ وجود دارد رعايت كنند و اين مسئله براي خانواده اي كه دختر خود را تنها براي تحقق روياي خانوادگي يعني "دكتر شدن" به آن سوي مرزها گسيل داشته، چالش برانگيز شده است.

فشار مضاعف خانواده ها براي ادامه تحصيل فرزندان خود در رشته هاي پزشكي، دندانپزشكي و ... ، مشكلات دوري از خانواده ها و زندگي سخت دانشجويان در كشور آذربايجان همگي تنها بخش كوچكي از مشكلاتي است كه اين دانشجويان با آن مواجه اند.

ظرفيت دانشگاههاي دولتي ايران محدود است اما با وجود اين وظيفه دولت مردان است كه نسبت به سرنوشت جوانان ايراني كه با تقبل هزينه هاي گزاف در دانشگاههاي بي كيفيت ادامه تحصيل مي دهند، حساس باشند.

از اين رو دو وزارتخانه علوم و بهداشت به عنوان دو متولي آموزش دانشگاهي در كشور بارها نسبت به موسسات اعزام دانشجو به خارج و دانشگاه هاي بي كيفيت خارجي هشدار داده اند.

دكتر غلامرضا حسن زاده - رئيس مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت در همين زمينه با اشاره به بررسي وضعيت دانشگاه پزشكي كشور آذربايجان در گفتگو با مهر از سلب اعتبار دانشگاه پزشكي كشور آذربايجان از سوي وزارت بهداشت خبر داد.

دكتر حسن زاده افزود: با توجه به گزارش هايي كه از وضعيت فرهنگي و آموزش پزشكي اين دانشگاه به وزارت بهداشت ارائه شد از اين پس مدارك تحصيلي افرادي كه از ژانويه سال 2009 در اين دانشگاه تحصيل خود را آغاز كنند، ارزشيابي نمي شود.

وي اضافه كرد: پيش از اين مدرك اين دانشگاه تنها به صورت مشروط پذيرفته مي شد و در حال حاضر نيز تنها مدارك افرادي كه پيش از اين تاريخ در اين دانشگاه تحصيل خود را آغاز كرده باشند ارزشيابي مي شود و امكان انتقال به داخل البته تنها در شعب بين الملل را خواهند داشت.

حسن زاده تاكيد كرد: تنها افرادي كه 80 درصد دوره آموزشي آنها با دوره آموزشي مشابه در داخل كشور مطابقت داشته باشد مشمول ارزشيابي و انتقال به دانشگاههاي علوم پزشكي تيپ دو و سه خواهند بود.

دبير شوراي عالي ارزشيابي وزارت بهداشت با تاكيد بر اين نكته كه وزارت بهداشت به طور مكرر نسبت به حضور دانشجويان ايراني در دانشگاههاي خارجي بي كيفيت هشدار داده است، خاطرنشان كرد: ما همواره به خانواده هشدار داده ايم كه پيش از اعزام فرزندان خود به دانشگاههاي خارجي از وضعيت فرهنگي آن كشور و وضعيت آموزشي فرهنگي دانشگاه مورد علاقه اطلاعات كامل كسب كنند.

وي همچنين با اشاره به ساير دانشگاه هايي پزشكي كشورهاي حوزه بالكان يادآور شد: گزارش هايي هم كشور ارمنستان و وضعيت نامطلوب آموزش پزشكي و فرهنگي در اين كشور به وزارت بهداشت رسيده است كه در صورت اثبات صحت اين گزارشها، دانشگاه ايروان نيز غيرمعتبر اعلام مي شود.

رئيس مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: گزارشهاي زيادي از تخلفات آموزشي در اين دانشگاه در حوزه آموزش پزشكي به وزارت بهداشت رسيده است كه ما اكنون در حال بررسي اين گزارشها هستيم.
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 297]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن