تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816924921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درباره كلينت ايست‌وود، به بهانه ساخت «بچه عوض شده» و «گران تورينو» يك اسطوره سينمايي


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: درباره كلينت ايست‌وود، به بهانه ساخت «بچه عوض شده» و «گران تورينو» يك اسطوره سينمايي
جام جم آنلاين: براي جوان اهل سانفرانسيسكو؛ اوضاع كاري و حرفه‌اي هميشه روبه‌ راه بوده است. او كه كارش را از تلويزيون شروع كرد و بزودي راهي سينما شد و در كمتر از يكي دو سال حضورش را تثبيت كرد.


جالب اين‌كه در اوج دوران بازيگري و مقبوليت هنرپيشگي، مانند ورزشكاران سوپراستار كه بلافاصله پس از دوران قهرماني وارد مقوله‌ مربيگري مي‌شوند، به كارگرداني روي آورد و در اين مقام نيز زودتر از هر كس ديگري با پيشينه مشابه گل كرد. حالا همان جوان اهل سانفرانسيسكو 78 ساله شده است.

پيرمردي است با شمايل اسطوره‌اي و محبوب و مقبول اهالي سينما و تماشاگران. كلينت ايست‌وود كه متولد 31 مي 1930 است، حالا در كارنامه حرفه‌اي‌اش 66 فيلم در مقام بازيگر (از 1955)‌، 33 اثر در مقام كارگردان (از 1971)‌ و 30 اثر نيز در مقام تهيه‌كننده (از 1982)‌ ديده مي‌شود.

اگر بخواهيم اين كارنامه را دقيق‌تر بررسي كنيم، وي براي 18 فيلم آهنگسازي كرده (از 1969)‌ و سراينده ترانه‌هاي 5 فيلم (از 2003)‌ هم هست و حاصل اين كارنامه پربار جداي از 6 بار نامزدي دريافت جايزه اسكار و 4 باري كه آنها را دريافت كرده، 57 نامزدي براي كسب جوايز سينمايي ديگر و يكصد بار تصاحب جوايز گوناگون سينمايي را هم اضافه كنيد، ضمن اين‌كه او يك‌بار براي دريافت جايزه اسكار افتخاري «ايرونيگ تالبرگ» نيز كانديدا شد.

در كارنامه سينمايي «ايست وود» تقريبا همه نوع ژانري وجود دارد.

وسترن، درام جنايي معمايي، ملودرام اجتماعي؛ تريلرهاي حادثه‌اي؛ فيلم‌هاي پليسي‌ ‌جنايي و درام‌هاي عاشقانه. حتي فيلم فضايي هم در كارنامه ايست وود وجود دارد.

اين تنوع و گوناگوني و همچنين مقوله‌ اشراف و مديريت او در سينما و همچنين جنبه علمي و فني‌اش در جشنواره‌هاي معتبر (ايست وود در سال 1994 رئيس هيات ژوري جشنواره‌اي كن بود)‌ باعث شد او يك استاد و اسطوره و يك هنرپيشه كارگردان همه‌فن حريف باشد به همه اينها نجابت و خلق و خوي مردم‌پسندش را هم اضافه كنيد كه سبب شده حداقل 45 سال حضور حرفه‌اي او در سينما به پيشبرد اين صنعت كمك شايان كند.

پس از اكران «عزيز ميليون‌دلاري»‌در سال 2004؛ علاقه‌مندانش به اين باور رسيدند كه ديگر او را (طبق اعلام خودش)‌ در فيلمي به عنوان بازيگر نخواهند ديد حتي شائبه اتمام فيلمسازي‌اش نيز به ذهن‌ها خطور كرد؛ روندي كه البته در زمينه كارگرداني با ساخت پرچم‌هاي پدران ما و نامه‌هايي از يوجيمبا و سپس «بچه‌ عوض شده» باعث خوشحالي طرفداران ايست‌وود شد.

مهم‌تر از اين، حضور دوباره و بسيار تاثيرگذار او بر پرده نقره‌اي است.

ايست‌وود كه بعد از عزيز ميليون دلاري در هيچ فيلمي ظاهر نشده بود، حالا بار ديگر با بازي در فيلم گران تورينو (Gran Torino) كه از 9 ژانويه 2009، جمعه 20 دي ماه به اكران سراسري مي‌رود مي‌تواند به اين دوري‌ 4 ساله پايان دهد.

گران تورينو درباره يك كهنه‌سرباز آمريكايي است كه سابقه حضور در جنگ كره را دارد و بشدت درگير افكار ناسيوناليستي و نژادپرستي است، اما چرخش روزگار باعث مي‌شود او نه‌تنها از عقايدش دست بردارد، بلكه حامي تعدادي از همسايگان محل سكونت‌اش مي‌شود كه دست بر قضا همگي آسيايي و تعدادي از آنها اهل كره هم هستند.

شايد ايست‌وود بتواند براي گران تورينو به اسكاري دست يابد كه هرگز آن را تصاحب نكرده است.

اگر او جايزه اسكار بازيگري را براي اين فيلم بگيرد، مجموعه افتخاراتش بسي سترگ خواهد بود. هرچند هيچ كس به دليل كسب جوايز متعدد سينمايي طرفدار ايست‌وود نيست.

نوع زندگي حرفه‌اي و خصوصي او كه همواره از حاشيه‌ها به دور بوده و اقدام هميشگي‌اش به تماشاگران سينما و كيفيت بازيگري و فيلمسازي وي ايست‌وود را محبوب كرده چنان كه در 78 سالگي هم براي علاقه‌مندانش يادآور همان بلوندي فيلم خوب، بد، زشت است.

مهدي تهراني
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن