تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816522216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با رحمان رضايي ، مدافع جديد پرسپوليس براي آموختن ، آمدم


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: با رحمان رضايي ، مدافع جديد پرسپوليس براي آموختن ، آمدم
جام جم آنلاين: وقتي پرسپوليس در ليگ هشتم با وجود جذب مهره‌هايي قابل در خط دفاع در اين پست به بن‌بست رسيد، نام رحمان رضايي براي پوشيدن پيراهن تيم و گشودن گره‌هاي موجود بر سر زبان‌ها افتاد. پرسپوليس در چند ديدار پياپي با اشتباه‌هاي فاحش در خط دفاع شكست‌هاي سنگيني را متحمل شد.


آمار گل‌هاي خورده اين تيم براي قهرمان فصل گذشته ليگ برتر كارنامه قابل توجيهي نبود، در حالي كه بيشتر كارشناسان معتقد بودند مشكل پرسپوليس در خط دفاع كمبود مهره نيست، بلكه اشكال از تاكتيك دفاعي است. مديران تيم سرخپوش پايتخت براي كاهش فشار انتقادها ترجيح دادند مهره‌اي چون رحمان رضايي را به خدمت بگيرند، شايد وضعيت بهبود يابد.

بازگشت مدافع سابق تيم‌هاي پروجا، مسينا و ليورنوي ايتاليا به فوتبال ايران سكه‌اي بود كه دو رو داشت. عده‌اي بر اين باور بودند كه رحمان رضايي در زمان اوج مدافع خوبي بوده است و حالا به ‌دليل دوري از ميدان و آمادگي لازم خريد خوبي براي پرسپوليس نخواهد بود و گروهي ديگر عقيده داشتند كه يك مدافع هر چقدر با تجربه‌تر باشد، در تيم بزرگي مثل پرسپوليس موثرتر خواهد بود اما رحمان‌ رضايي درباره بازگشت به فوتبال ايران و انتخاب پرسپوليس نظر ديگري دارد.

او كه باصراحت مي‌گويد فعلا به تيم ملي فكر نمي‌كند، با اين هدف كه تجربه كسب كند و آنچه تاكنون ياد نگرفته است بياموزد، پيراهن پرسپوليس را برگزيده است. مدافع پرسپوليس از چگونگي بازگشت به فوتبال ايران، انتخاب پرسپوليس، وضعيت كنوني اين تيم و اهدافش براي موفقيت با پيراهن سرخپوشان پايتخت گفت، گفتگوي رحمان رضايي با جام‌جم را بخوانيد.

پيش از آغاز فصل نام رحمان رضايي در فهرست خريد پرسپوليس قرار داشت، چه شد كه در ميانه فصل به اين تيم پيوستي؟

من در تابستان با پرسپوليس مذاكره كردم. توافق هم كرديم، اما به دليل مشكلات شخصي‌اي كه داشتم، ممكن نشد كه آن زمان به فوتبال ايران برگردم. البته چند پيشنهاد هم از كشورهاي ديگر داشتم كه در نهايت پرسپوليس را انتخاب كردم.

اما اين انتخاب درست زماني اتفاق افتاد كه پرسپوليس عملكرد دفاعي خوبي نداشت. در واقع اين تيم براي حل مشكلات دفاعي رضايي را به خدمت گرفت، همين وضعيت كار شما را سخت نمي‌‌كند، به هر حال، بيشتر از حالت طبيعي زيرذره‌بين هستي؟

به نظر من، اشكال گل خوردن پرسپوليس به كل تيم مربوط شده و مي‌شود، به هر حال، من به عنوان يك بازيكن در هر حالتي وظيفه دارم اگر كادر فني مسووليتي را به من مي‌دهد، انجام بدهم.

كارم سخت نيست، بلكه وظيفه‌ام سنگين‌تر است و بايد جملگي سعي كنيم از حيثيت پرسپوليس دفاع كنيم.

در همان زمان كه صحبت از جذب مدافع براي حل مشكلات دفاعي پرسپوليس شد، خيلي‌ها مي‌گفتند پرسپوليس كمبود بازيكن ندارد و مشكل‌ از تاكتيك دفاعي است، به نظر رحمان رضايي مشكل دفاع پرسپوليس چه بود؟

به نظر من، تمام مدافعاني كه براي پرسپوليس بازي مي‌كنند واقعا از نظر فني خوب هستند و مشكلي از اين بابت وجود ندارد. وقتي پرسپوليس يكي از بهترين‌هاي ايران است، بهترين بازيكنان را هم جمع مي‌كند. فكر مي‌كنم كمي مشكل ناهماهنگي وجود داشت. الان فكر مي‌كنم اين مشكل حل شده، وضعيت خط دفاع خيلي بهتر شده و هر چقدر بيشتر با هم تمرين كنيم، مطمئن باشيد دفاع مستحكم‌تري خواهيم داشت.

براي كساني كه معتقد بودند رحمان رضايي از آمادگي لازم فاصله گرفته است، چه پاسخي داري؟

پاسخي كه ندارم. من براي نظر همه احترام قائلم. اما از همان موقعي كه با پرسپوليس مذاكره كردم، از وضعيت بدني خودم مطمئن بودم ومي‌دانستم آمادگي لازم را دارم. الان هم هرچند قضاوت زود است؛ اما از عملكرد خودم راضي هستم و اميدوارم كه هواداران و كادر فني هم همين نظر را داشته باشند.

چه شد پس از چند سال حضور در مسابقات سري «آ» ايتاليا به فكر بازگشت به فوتبال ايران افتادي؟

در ليورنو نيمكت‌نشيني خيلي مرا اذيت مي‌كرد. دليل نيمكت‌نشيني هم به اختلافاتم با مدير باشگاه بر سر نحوه قرارداد برمي‌گشت و مساله فني نبود. آخر فصل وقتي ديدم وضعيت اين طور است و بازي به من نرسيده و جايگاه تيم هم جالب نيست، تصميم گرفتم به ايران برگردم.

با چه هدفي اين تصميم را گرفتي؟

پرسپوليس يكي از تيم‌هاي پرطرفدار ايران است كه در كانون توجه قرار دارد. امسال هم به عنوان نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا به ميدان مي‌رود. با توجه به اين شرايط و موقعيت پرسپوليس اين تيم را انتخاب كردم. برخلاف نظر عده‌اي كه مي‌گويند رحمان براي پول پرسپوليس را انتخاب كرده، بايد بگويم به ايران آمدم تا يك بار ديگر اين فضا را تجربه كنم و اين بار تمام چيزهايي كه تاكنون نتوانستم ياد بگيرم را در پرسپوليس بياموزم.

پرسپوليس در طول اين فصل مشكلات حاشيه‌اي زيادي داشته است. اين مسائل تا چه حد در افت تيم در مقايسه با فصل گذشته نقش داشته است؟

حاشيه هميشه در هر جاي دنيا به يك تيم ضربه مي‌زند. پرسپوليس هم در نيم‌فصل اول از همين مشكلات ضربه خورد. خوشبختانه در حال حاضر وضعيت بهتر شده و دخالت اين مسائل در بحث فني و بازي كم است، چون ارتباط خيلي خوبي بين بازيكنان و مربيان برقرار شده كه نتيجه آن در عملكرد و نتايج اخير پرسپوليس مشخص شده است. صميميت اعضاي تيم محكم‌تر و قوي‌تر از مشكلات حاشيه‌اي است و شك ندارم كه در ادامه مسابقات وضعيت پرسپوليس در جدول بهتر از اين خواهد شد.

اين پرسپوليس توانايي تكرار قهرماني در ليگ برتر را دارد؟

بله. در حال حاضر هم خيلي از صدر جدول فاصله نداريم. ضمن اين كه در طول نيم‌فصل دوم شرايط براي همه تيم‌ها فرق مي‌كند و همين تغيير و تحولات كيفي مي‌تواند براي ما فرصت جبران ايجاد كند. ما در پرسپوليس بايد طوري كار كنيم كه فقط به فكر قهرماني در ايران نباشيم. به هر حال ما مسابقات آسيايي را در پيش داريم كه براي هواداران پرسپوليس خيلي اهميت دارد. هم بايد از حيثيت تيم دفاع كنيم، هم از نام ايران. بنابراين بايد قوي باشيم و به قهرماني در ايران اكتفا نكنيم.

حضور افشين پيرواني به عنوان يك مدافع باتجربه در زمان بازيگري روي نيمكت پرسپوليس تا چه حد در بهبود وضعيت خط دفاعي تيم موثر است؟

در نيم‌فصل دوم شرايط براي همه تيم‌ها فرق مي‌كند و همين تغيير و تحولات كيفي مي‌تواند براي ما فرصت جبران‌ ايجاد كند

خيلي تاثير دارد. وقتي مربي سال‌ها با مسائل مختلف در دفاع از نزديك كار كرده و آشنا بوده، مسائل دفاعي را خيلي بهتر مي‌بيند. همين طور كه مي‌بينيد، در چند هفته اخير از نتايج و عملكرد پرسپوليس مشخص بوده كه وضعيت دفاعي بهتر شده است. اصل عملكرد يك تيم هم به دفاع است و اگر تيمي كمتر گل بخورد مي‌تواند به نتيجه لازم برسد.

با تجربه‌اي كه در فوتبال اروپا داشتي، نحوه تمرينات پيرواني و پرسپوليس را چطور ارزيابي مي‌كني؟

افشين پيرواني علاوه بر مسائل فني از نظر رواني تسلط خوبي بر تيم دارد و همين روابط سبب شده است تمرينات شادابي داشته باشيم. مورد ديگري كه بايد اشاره كنم، كارهاي تاكتيكي است كه روي آن تمرين داريم. اين تاكتيك‌ها باعث مي‌شود در جريان مسابقه تيم‌ ما با ثبات بيشتري كار كند و كمتر نتيجه را از دست بدهد. همه اين برنامه‌ها به همان تفكرات دفاعي بر مي‌گردد و در واقع هدف ما گل نخوردن است.

بعضي كارشناسان معتقدند پرسپوليس در آخرين نقطه دفاعي يعني دروازه ضعف دارد، با اين موضوع موافق هستي؟

نه، پرسپوليس در اين پست با بدشانسي مواجه شد. دروازه‌بانان ما با مصدوميت‌هاي بدي روبه ‌شدند كه همين كار را سخت كرد، اما واعظي و حقيقي الان آماده هستند و مشكلي از اين بابت وجود ندارد.

25 گل خورده (تا هفته نوزدهم)‌ براي تيمي كه مدافع عنوان قهرماني است، آمار جالبي نيست، با فشردگي بازي‌هاي ليگ برتر،‌ جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا فكر مي‌كني در پايان مسابقات پرسپوليس از اين نظر چه كارنامه‌اي از خود به جاي بگذارد؟

گل خوردن بخشي از فوتبال است، اما بايد‌آمار‌و‌ارقام در شان يك تيم باشد. وقتي پرسپوليس مدعي قهرماني است كه به اين مسائل اهميت بدهد. اين تفكر در بچه‌ها وجود دارد و ما نمي‌خواهيم كارنامه بدي داشته باشيم، وضعيت روز به روز بهتر مي‌شود، چون اين سير صعودي را ما از نزديك مي‌بينيم.

رقيبان اصلي پرسپوليس براي كسب عنوان قهرماني كدام تيم‌ها هستند؟

استقلال و ذوب‌آهن تيم‌هاي آماده‌اي دارند كه خوب پيش رفتند. مطمئنا شانس قهرماني هم دارند، اما اگر به كارنامه پرسپوليس در فصل قبل نگاه كنيد، مي‌بينيد كه در مقاطعي از سپاهان كه رقيب اصلي‌اش بود عقب افتاد، اما در نهايت جبران كرد. بنابراين هواداران بايد اميدوار باشند.

درباره افشين قطبي و مربيگري‌اش در پرسپوليس چه نظري داري؟

قطبي پس از چند سال پرسپوليس را قهرمان كرد. در خصوص مربيگري و حضورش در اين فصل چون چند روز بيشتر با حضور او تمرين نكردم، نمي‌توانم نظر بدهم.

نعيم سعداوي به كادر فني پرسپوليس اضافه شد، اما بعضي معتقدند كه كادر فني پرسپوليس براي حضور پر قدرت در ليگ قهرمانان آسيا بايد تقويت بشود. با اين نظر موافقي؟

به نظر من، افشين پيرواني مي‌تواند در پرسپوليس موفق باشد. نعيم سعداوي هم واقعا از كساني است كه با تعصب و علاقه كار مي‌كند. ممكن است يك مربي ديگر هم اضافه شود. در مجموع فكر مي‌كنم گروه خوب و كاملي داريم، اما در خصوص مسائل فني و مربيان اظهار نظر بيشتر از اين در حوزه كاري يك بازيكن نيست.

درباره تيم ملي چه نظري داري؟ اصلا به بازگشت دوباره به تيم ملي فكر مي‌كني؟

خيلي‌ها مي‌گويند رحمان رضايي براي حضور در تيم ملي به پرسپولس آمده است، اما حقيقتا فعلا چند وقت است كه به تيم ملي و حضور دوباره فكر نمي‌كنم. البته براي تيم ملي از صميم قلب آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم به جام‌جهاني راه پيدا كند. اما در حال حاضر فقط به حضور موثر در پرسپوليس مي‌انديشم و اميدوارم بتوانم بااين تيم قهرماني در ايران و آسيا را تجربه كنم.

حرف پاياني؟

بازگشت به ايران تصميم سختي براي من بود. دوست داشتم حضور در ليگ ايران كه حرفه‌اي‌تر از قبل شده را تجربه كنم، از اين انتخاب خوشحالم و اميدوارم تجارب خوبي كسب كنم.

سارا احمديان
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن