تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814586411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجانى نتايج سفر منطقه اى خود را تشريح كرد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: لاريجانى نتايج سفر منطقه اى خود را تشريح كرد


رئيس مجلس شوراي اسلامي نتايج سفر خود به سوريه، لبنان و اردن را تشريح كرد.

لاريجاني در فرودگاه مهرآباد تهران ابتدا در توضيح علت سفر خود، گفت: در شرايط فعلي فشار غير قابل وصفي به مردم غزه وارد مي شود، بنابراين بايد از همه امكانات و ظرفيت ها استفاده شود تا مشكل آنها به زودي حل شود.

وي ابراز داشت: يكي از اين ظرفيت ها اجلاس مجالس آسيايي بود كه در آن تصميم گرفته شد تا تروئيكا سفري به كشورهاي منطقه داشته باشند و ديگر كشورها را نيز در مورد تصميمات شان مطلع كنند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي، با بيان اين كه در نشستي كه تروئيكا در دمشق داشت در مورد شرايط غزه و نحوه كمك رساني به مردم غزه بحث شد، گفت: در اين نشست قرار شد كشورهاي آسيايي كه مي خواهند، سهميه اي را براي كمك به مردم غزه در نظر بگيرند تا به مردم اين كشور اين كمك ها داده شود.

لاريجاني با اشاره به بيانيه صادر شده در اين نشست تروئيكا، گفت: يكي از بندهاي اين بيانيه آن است كه از مجالس آسيايي خواسته شده تا اگر گروه دوستي با رژيم صهيونيستي اسرائيل دارند آن را متوقف كنند كه البته در كشورهاي منطقه چنين گروهي زياد نيست. همچنين قرار شد با برخي كشورهاي مؤثر همسايه فلسطين ديدارهايي صورت گيرد.

وي با بيان اين كه ديدارهاي ما همزمان بود با تصويب قطعنامه براي غزه در نيويورك، گفت: در سفر به لبنان ديدارهاي خوبي با نبيه بري رئيس مجلس لبنان و همچنين با نخست وزير و رئيس جمهور اين كشور داشتيم كه در جلسه ديدار با رئيس مجلس تصميم گرفته شد با پارلمان اروپا و همچنين دبير كل سازمان ملل ارتباط برقرار شود. به همين منظور دو نامه با چهار امضاي رؤساي مجالس تروئيكا و لبنان امضا و براي آنها ارسال شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به ديدارش با رئيس مجلس اردن در سفري كه از لبنان به اين كشور انجام شد، گفت: در آن ديدار هم پيشنهاد شد كه با پارلمان كشور آمريكاي لاتين و همچنين بين المجالس عام كه در ژنو است ارتباط برقرار شود و نامه اي هم به آنها ارسال شد.

لاريجاني گفت: در كشور اردن تلاش بر اين بود كه با توجه به اين كه اين كشور همسايه فلسطين است راه هاي كمك رساني به غزه را مورد بررسي قرار دهيم. البته توضيحاتي كه دوستان اردني دادند نشان مي داد كه راه هايي را از طريق صليب سرخ براي ارسال فراهم كرده اند. بنابراين اگر كشورهاي ديگر هم بخواهند به غزه كمك كنند مي توانند از طريق اين كشور كمك هاي خود را به مردم غزه و فلسطين برسانند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي، در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه پرسيد شما نامه اي نيز به حسني مبارك رئيس جمهور مصر فرستاديد. جواب آن نامه چه شد؟ گفت: اين نامه به صورت رسمي به سفارت اين كشور داده شد كه آن را سه كشور سوريه، اندونزي و ايران امضا كرده اند كه بايد آن را پيگيري كنيم تا پاسخ آن را سريع تر بدهند.

به گزارش ايسنا لاريجاني در سفر به سوريه براي شركت در نشست مجالس آسيايي تروئيكا به همراه دو همتاي خود در سوريه و اندونزي براي گفت وگو با كشورهاي همسايه فلسطين به لبنان و اردن سفر كرد و با همتايان خود در اين كشورها ديدار و گفت وگو داشت و شب شنبه به تهران بازگشت.
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن