تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821104756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهايي از راديو شبكه گفت‌وگو «زبان‌شناسي» صدا را بررسي مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خبرهايي از راديو شبكه گفت‌وگو «زبان‌شناسي» صدا را بررسي مي‌كند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

***در راديو ايران مطرح مي‌شود: مشكلات رسم الخط فارسي

با حضور كارشنا سان و مسؤولان‌ فرهنگستان زبان و ادب فارسي در برنامه «نگاه روز» كاري از گروه ايران و فرهنگ راديو ايران كه فردا از ساعت ‌١٥:30به مدت يك ساعت به سردبيري زهرا فقيه ميرزائي پخش مي‌شود،مشكلات و مسائلي كه راجع به رسم الخط فارسي وجود دارد بررسي مي شود.

به گزارش ايسنا، روابط عمومي راديو ايران، دكتر علي اشرف صادقي عضو پيوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسي و مدير گروه‌هاي فرهنگ‌گويي و دستور زبان فارسي و زهرا زندي مقدم عضو هيات علمي فرهنگستان زبان و ادب فارسي و عضو گروه دستور زبان فارسي فرهنگستان زبان و ادب فارسي ضمن حضور در برنامه در خصوص مشكلاتي كه مربوط به نوشتن است،اعم از كتابهاي درسي،بيلبردها، تابلوها صحبت مي كنند.

ميرزايي گفت: از ديگر موضوعاتي كه در اين برنامه مطرح مي‌شود مي‌توان به اين موارد اشاره كرد:نوع نوشتار بسياري از كلماتي كه در گذشته به صورت سر هم نوشته مي شد و در حال حاضر جدا از هم نوشته مي شود همچنين براي جلب توجه مشتري به خريد كالا در امر تبليغات بعضي از كلمات با حروف درست نوشته نمي شود به طور مثال در فروشگاه ها وقتي بخواهند بنويسند به كالا دست نزنيد دست را با"ص" و "ط" مي‌نويسند كه مي‌خواهيم درستي يا نادرستي اين نوشتن ها را از كارشناسان مربوطه بپرسيم.

جواد فياضي تهيه كننده،رسالت بوذري،كارشناس مجري،:محقق مريم دانه كارو ارتباطاطات زينب برومند است.

*** راديو گفت‌وگو

ـ زبان شناسي و راديو

زبان راديو و زبان شناسي موضوع برنامه " جهان راديو" شنبه ‌٢١ ديماه از راديو گفت و گو است.

منوچهر دين پرست با اشاره به اين مطلب كه زبان مورد استفاده در تلويزيون با توجه به قابليت تصوير و صدا متفاوت از راديو است،افزود: پاسخ به پرسش هايي نظير اينكه آيا راديو با توجه به محدوديت‌هاي خود، مي‌تواند يك زبان منحصر به فرد داشته باشد، از ديگر بخش هاي اين برنامه است.

وي خاطرنشان كرد: علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را ساعت ‌٢٣ بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

ـ پارك هاي فناوري، عملكردها و ماموريت ها

در برنامه صفر و يك شنبه ‌٢١ ديماه عملكرد پارك هاي فناوري با حضور مدير پارك فناوري پرديس بررسي مي شود.

سردبير برنامه صفر و يك گفت: در اين برنامه با حضور مهدي صفاري نيا، عملكرد پارك هاي فناوري با توجه به ماموريت هاي تعيين شده براي آنان مورد تحليل و ارزيابي قرار مي گيرد.

عبدي خاطرنشان ساخت: فعاليت هاي صورت گرفته در پارك فناوري پرديس، مقايسه آن با ديگر پارك هاي فناوري كشور و خدمات ارائه شده در آن از ديگر بخش هايي است كه در اين برنامه پيرامون آنها با صفاري نيا گفت و گو مي شود. علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را ساعت ‌٢٢ از راديو گفت و گو بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

ـ شكل گيري هاليوود

در برنامه سرگذشت سينما يكشنبه ‌٢٢ ديماه زمينه هاي شكل گيري هاليوود بررسي مي شود.

سردبير برنامه سرگذشت سينما گفت: در اين برنامه با حضور غلامرضا آذري، استاد دانشكده صدا و سيما، توسعه سالن هاي سينما و رقابت و انحصار آن مورد تحليل و ارزيابي قرار مي گيرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، عبادي افزود: زمينه هاي شكل گيري هاليوود از ديگر بخش هاي اين برنامه است و در انتهاي اين برنامه نيز موسيقي فيلم "توپاز" براي علاقه مندان هنر هفتم پخش مي شود.علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را ساعت ‌٢٣ از راديو گفت و گو بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

ـ بررسي و تحليل طرح تحول اقتصادي

طرح تحول اقتصادي با حضور كارشناسان مسائل اقتصادي مورد تحليل و بررسي قرار مي گيرد.

سردبير برنامه گفت و گوي روزگفت: در اين برنامه با حضور علي ديني تركماني مولفه هاي طرح تحول اقتصادي وپيامدهاي آن براقتصاد ايران با تاكيد برمحوريت بخش نقدي كردن يارانه ها مورد بحث و ارزيابي قرار مي گيرد.

محمد كريمي با اشاره به حضور سعيد شيركوند به عنوان ديگركارشناس اين برنامه خاطرنشان كرد: علاقه مندان به بخش ديگراين برنامه مي توانند آن را از راديو گفت و گو روز يكشنبه ‌٢٢ ديماه ماه ساعت ‌١٨ برروي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

*** راديو تجارت

صادرات خشكبار در" چهارسوق "

برنامه " چهار سوق " از برنامه هاي زنده شبكه راديويي تجارت است كه با محوريت قراردادن صادرات غير نفتي مسائل روز اقتصادي و تجاري ايران و جهان را بررسي مي كند. در برنامه روز يكشنبه صادرات خشكبار و مسائل مربوط به آن از جمله علل كاهش اين كالاي صادراتي بررسي مي شود . مهرداد جلالي پور كارشناس اقتصادي و رئيس اتحاديه خشكبار براي ارائه توضيحات مربوطه در برنامه حضور دارند كارشناس مجري برنامه نيز دكترمسعود غني زاده مي باشد . اين برنامه روزهاي فرد هفته از ساعت ‌١١:35 تا ‌١٢:55 از راديو تجارت پخش مي شود .

ـ " سيمرغ " ويژه سي سال حضور پر شور

"سيمرغ" عنوان ويژه برنامه جديدي است كه به بررسي عملكردها در حوزه وزارت اقتصاد و دارايي ، وزارت تعاون ، بازرگاني ، كشاورزي و صنايع و معادن در طي سي سال پيروزي انقلاب اسلامي مي پردازد .. در اين برنامه به موضوعات مرتبط با امور گمرك و خصوصي سازي ، سرمايه گذاري ، بانكداري و بيمه در حوزه وزارت اقتصاد و دارايي پرداخته مي شود : همچنين در حوزه وزارت بازرگاني به بحث روند توسعه تجارت در سه دهه انقلاب و در وزارت كشاورزي به بحث خودكفايي گندم و وضعيت فعلي آن در سه دهه انقلاب پرداخته مي شود . در وزارت تعاون نيز بحث سياست هاي اصل ‌٤٤ و خصوصي سازي مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد. دراين برنامه از وزراء و معاونان هر بخش و همچنين تمام كساني كه در طي سه دهه انقلاب در اين وزارتخانه ها سمتي را برعهده داشتند دعوت به عمل خواهد آمد .

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، بررسي وضعيت كارآفريني زنان با حضور ابتكار از ديگر مباحث اين برنامه خواهد بود .گفتني است، "سيمرغ" به سردبيري حميد رضا كجوري از ‌٢٢ دي ماه تا ‌٢٢ بهمن ماه هر روز به غير از روزهاي جمعه از ساعت ‌٨/٣٠ الي ‌٩ از گروه طرح و برنامه به روي آنتن شبكه مي رود . در اولين برنامه سيمرغ قرار است با حضور وزير تعاون عملكرد اين وزارتخانه مورد بحث و ارزيابي قرار گيرد.

آ گام برتر " ويژه سي امين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي

راديو تجارت ويژه سي امين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي برنامه هاي ويژهاي را تدارك ديده است كه اين برنامه ها به فراخور روز و ايام مبارك از فردا يكشنبه بيست و دوم ديماه به مدت يكماه روي آنتن مي رود . "گام برتر " از آن جمله برنامه هاي روتين شبكه است كه به بررسي مهمترين دستاورد هاي سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي مي پردازد . هدف از اين برنامه نشان دادن توانمندي هاي متخصصان و دانشمندان ايراني در اجراي پروژه هاي عظيم اقتصادي و توليدي است كه به بهره برداري رسيده است . اين برنامه مستندي گزارشي از فردا يكشنبه به مدت ‌٣٠ دقيقه پخش مي شود و در هر برنامه يكي از افتخارات ملي كشور از زبان متخصصين معرفي مي شود . در برنامه روز يكشنبه پژوهشكده رويان معرفي و درباره فعاليت هاي انجام يافته در اين مركز توضيحات كافي ارائه مي شود . گزارشگر برنامه حسين قوامي و تهيه سردبير آن با رضا عزتي است ساعت پخش برنامه ‌١١تا ‌١١:30 دقيقه است .

ـ" دفترچه خاطرات " ويژه دهه مبارك فجر

" دفترچه خاطرات " عنوان يكي ديگر از برنامه هاي ويژ فجر است كه به مرور خاطرات انقلاب اسلامي ايران از سالهاي ‌١٣٥٧ و قبل مي پردازد . در اين برنامه شخصيتهاي كشوري به مدت ‌١٠ دقيقه به بيان خاطرات خود از سالهاي اوج و غرور ملي مي پردازند . " دفترچه خاطرات "از روز يكشنبه بيست و دوم ديماه به مدت يك ماه پخش مي شود . ساعت پخش آن ‌١١:5 تا ‌١١:15 دقيقه هر روز است . در لابلاي برنامه از ترانه هاي انقلاب استفاده مي شود كه تداعي كننده روزهاي باشگوه و پرشور مردم مسلمان در عرصه انقلاب است . تهيه و سردبير برنامه رضا عزتي است .

انتهاي پيام
 شنبه 21 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن