تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815642254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افشاي روش هاي مرموز چين براي تسخير بازار جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: افشاي روش هاي مرموز چين براي تسخير بازار جهاني
توليدكنندگان چيني براي اين كار خود دلايلي را دست و پا كرده و مدعي هستند توليدكنندگان برخي كشورها از جمله ژاپن و ايران با ارسال برند توليدات خود خواهان توليد كالاي چيني با برند كشورشان شده اند
سرويس بين الملل تابناك- يك روزنامه تركيه از برخي سياست هاي صادراتي كالا از چين به بازارهاي هدف پرده برداشت.

اين روزنامه نوشت : كارخانجات چيني كالاي خود را به 6 كلاس و كشورها را به 13 كلاس تقسيم بندي كرده و هركالا را متناسب با بازار هدف توليد و صادر مي كنند.

در ميان كالاهاي توليد شده ، بالاترين كيفيت به كلاس 1 تا 3 اختصاص مي يابد و تنها فروش آن به مشتري در خاك چين امكان پذير است و حمل آن به كشور مقصد توسط خريدار خواهد بود. اين روش به دليل افشا نشدن كيفيت كالا براي بيرون كردن رقبا صورت مي گيرد و و تنها در كشور هدف است كه خريدار قيمتي را براي كالا تعيين كرده و آن را به فروش مي رساند.

كالاهاي درجه دو و سه نيز صرفا توسط توليدكنندگان صادر مي شود و قيمت آن توسط توليدكننده تعيين و معمولا پائين قيمت را تعيين مي كنند تا به هر شكل ممكن كالاي خود را بفروش برسانند و امكان مرجوع شدن را از مشتري سلب مي كنند.

كشورهاي جهان نيز در 13 كلاس طبقه بندي شده تعريف مشخصي دارند و كشورهاي اروپايي در كلاس 1 تا 4 ، كشورهاي آمريكاي مركزي و شمالي و ژاپن در رده 5 تا 7 ، آفريقا و آمريكاي جنوبي در كلاس 8 تا 10 و آسيا در كلاس 11 تا 13 طبقه بندي شده و به دليل اينكه بازارهاي اين كشور هرگونه كالايي را با هر كيفيتي را پذيرا هستند اغلب كالاي هاي بنجل و مرجوعي از كلاس هاي بالاتر را به بازارهاي كلاس 8 تا 13 روانه كرده و آنها را به فروش مي رسانند.

علاوه برآن كشورهاي آسيايي امكان مرجوع نمودن كالا را نداشته و درمواردي كه موضوع به دادگاه هاي بين المللي ارجاع شود توليد كننده چيني تنها ملزم به بازگرداندن حقوق گمرگي و بيمه كالاست و اصل مبلغ كالا قابل برگشت نيست زيرا در مبدا، قيمت مشخصي را براي هر قطعه كالا مشخص نمي كنند و بسته به بازار هدف و خريداران، قيمت كالا در بازار رقمي براي فروش تعيين مي شود و فروشندگان دقيقا بر اساس بازارپسندي قيمت را براي كالا تعيين مي كنند.

نكته ديگري كه درباره كالاهاي چيني قابل توجه است جعل برخي برندهاي ( علامت تجاري ثبت شده براي هر كالا ) كشور ديگر و الصاق آن بر كالاي چيني است و اخيرا بسياري از كشورها از اين تقلب آشكار پرده برداشته و خواهان رسيدگي مجامع قضايي در اين خصوص شده اند البته توليدكنندگان چيني براي اين كار خود دلايلي را دست و پا كرده و مدعي هستند توليدكنندگان برخي كشورها از جمله ژاپن و ايران با ارسال برند توليدات خود خواهان توليد كالاي چيني با برند كشورشان شده اند كه اين كار نيز در تجارت جهاني تخلف بشمار مي رود و در واقع عذر بدتر از گناه است.
 شنبه 21 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن