تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816620494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ويژه كيهان؛ كو حال ساختارشكني


واضح آرشیو وب فارسی:الف: اخبار ويژه كيهان؛ كو حال ساختارشكني
بى صداقتى كار دست سازمان مجاهدين داد (خبر ويژه)
انتقاد عليرضا علوي تبار از موضع كج دار و مريز اخير بهزاد نبوي نسبت به كفرگويي آشكار اكبر گنجي، با موضع مجدداً متناقض نبوي مواجه شد.
بهزاد نبوي در واكنش به دفاع علوي تبار از گنجي و انتقاد از نقد سخنان ضد ديني گنجي نوشت: بنده و سازمان مجاهدين انقلاب در قبال مواضع غيرقابل قبول آقاي گنجي بنا به ملاحظاتي]!؟[ همواره سكوت كرده و متقابلا در قبال مظالمي كه برايشان رفته همواره حمايت كرده ايم.
عضو مركزيت سازمان مجاهدين انقلاب توضيح نداد كدام مصلحت و ملاحظه بالاتر از اسلام و باورهاي اسلامي باعث شده سازمان با وجود ادعاي پسوند اسلامي، در قبال اظهارات ضد ديني و ضد انقلابي گنجي سكوت كند. نبوي در عين حال پس از سكوتي 12 ساله مدعي شد «اصلاح طلبان با دفاع از مظلوميت آقاي گنجي و سكوت در قبال مواضع ايشان متحمل هزينه هاي سنگيني از سوي اقتدارگرايان شده اند. خصوصيات فردي افراد نمي تواند توجيه مناسبي براي فرو ريختن مرزها و اصول اصلاحات در ايران باشد... ما نمي توانيم در قبال امور بحث انگيز كه با توجه به زمينه تبليغات سوء اقتدارگرايان مي تواند موجب بروز ابهام و ترديد نسبت به ديدگاه هاي سازمان شود، بنا به پاره اي ملاحظات شخصي سكوت پيشه كنيم»!
گفتني است گنجي به عنوان دن كيشوت تندروها، از سوي حجاريان و شمس الواعظين(روزنامه هاي صبح امروز و توس و نشاط) به عرصه آورده شد و اين اواخر پس از خروج از كشور مشغول انكار خدا و نبوت و وحي و قرآن شده است و نكته درخور توجه اين كه بهزاد نبوي در نوشته اخير خود نيز مصالح سازمان متبوع خود را در نظر گرفته و توضيح نمي دهد كه با اين وجود پسوندهاي «اسلام» و «انقلاب» در نام سازمان چه جايگاهي دارند؟!

دوغ و دوشاب در جبهه اصلاحات قاطى شده (خبر ويژه)
سايت حاميان عبدالله نوري اذعان كرد دوغ و دوشاب به شيوه هاي پوپوليستي در جبهه مدعي اصلاحات جمع شده اند.
«خرداد» كه با شعار «اصلاحات ساختاري» فعاليت مي كند در تحليلي به اثبات ضرورت حمايت از نامزدي نوري و لزوم مخالفت با نامزدي خاتمي پرداخته و مي نويسد: اينكه ظرف اصلاح طلبي از چنان ظرفيتي برخوردار است كه مانند دوغ و دوشاب مي تواند افراد بسياري را با تفكرات بعضاً متناقض در خود جاي دهد اگرچه يك امتياز به حساب مي آيد اما اين ويژگي به ظاهر امتياز، مي تواند به مثابه شمشيري دو دم به عنوان نقطه ضعف تلقي شود. از نظرگاه پوپوليستي تجميع هر آن كه به اصلاح اعتقاد دارد امري مطلوب محسوب مي شود اما در ادامه راه به دليل پراكندگي و افتراق به يك چالش غيرقابل حل تبديل مي شود كه به دليل همان ضعف دوره 8 ساله حاكميت اصلاح طلبان (نبود يك تعريف جامع از اصلاحات)، به فرجامي جز شكست منجر نخواهد شد.
سايت حاميان نوري مي افزايد: در صورت حل نشدن اين معادله چند مجهولي و حضور در قدرت به مثابه يك وصله ناجور بر جامعه حاكميت، اصلاح طلبان كه با ارفاق به عنوان يك گروه ناتوان و ملاحظه كار شناخته شده اند، اين بار به درستي به زيور خيانت به ملك و ميهن هم آراسته خواهند شد. در چنين قالب و تعريفي، خاتمي يك تئوريسين جذاب اما نوري به عنوان يك كاراكتر پراگماتيست خواهد بود. خاتمي هرگز نمي تواند سرگروهي تيم اصلاحات را به دليل عدم برخورداري از صلابت برعهده گيرد.

كو حال ساختارشكني؟! (خبر ويژه)
عضو فراري و آشوب طلب دفترتحكيم كه به استخدام صداي آمريكا درآمده از افسردگي نيروهاي اپوزيسيون خبر داد و نوشت: نشاط سياسي در وضعيتي نازل قرار دارد و بخش زيادي از نيروهاي خواهان تغيير اميد به آينده ندارند.
علي افشاري از عوامل ميداني آشوب هاي خياباني، در سايت ضد انقلابي گويانيوز نوشت: نيروهاي مدافع اصلاحات ساختاري نيازمند ارائه راهكاري براي پايان دادن به افسردگي سياسي و بحران اعتماد هستند در حالي كه اين نشاط پيش نياز اصلاحات ساختارشكن است.
گفتني است علي افشاري كه وابستگي خود به سازمان اطلاعاتي آمريكا را انكار نمي كند در گروه موسوم به «عروسك ها POPPETS» راديو آمريكا استخدام شده، نقش ماموران اين گروه، واگويه مصاحبه ها و اظهارنظرهايي است كه تهيه كنندگان صداي آمريكا تهيه كرده در اختيار شان قرار مي دهند.

ما فريب خورده ايم مقاومت غزه عقلانى است (خبر ويژه)
يك پروفسور علوم سياسي در دانشگاه بن گوريون اسرائيل سران رژيم صهيونيستي را به دروغ گويي نسبت به مردم خود درباره واقعيت جنگ غزه متهم كرد.
«نوه گوردون Neve Gordon» كه چند راكت حماس به نزديكي خانه اش اصابت كرده و به خاطر جنگ در پناهگاه به سر مي برد، در گفت وگو با «دموكراسي ناو Democracy Now» تأكيد كرد: اكثر مردم اسرائيل توسط يك عقيده اشتباه فريب خورده اند و همين باعث شده است كه صداي مخالفان صداي ضعيفي باشد. آنها تصور مي كنند كه «اسرائيل سه سال پيش غزه را ترك كرد اما حماس همچنان به سوي ما موشك شليك مي كند» اما آنها جزئيات مسئله را فراموش كرده اند؛ اينكه اسرائيل همچنان حاكميتش را بر آن منطقه حفظ كرده است. اينكه فلسطينيان در يك قفس زندگي مي كنند. اينكه آنها غذا ندارند، برق ندارند، آب ندارند. هنگامي كه شما اين جزئيات را فراموش كنيد مي گوييد ما دست از سرشان برداشتيم، اما آنها همچنان به ما حمله مي كنند. اين آن چيزي است كه رسانه ها در سر مردم فرو مي كنند و از آن نتيجه مي گيرند كه جنگ امري عقلاني است. اما اگر شما نگاهي به آنچه در اين سه سال بر غزه رفته است بياندازيد و به ياد آوريد كه اسرائيل با فلسطينيان چه كرده است، اين مقاومت فلسطينيان است كه به نظرتان عقلاني خواهد آمد.
اين پروفسور اسرائيلي همچنين گفت: آنچه اسرائيل انجام مي دهد ديوانگي محض است. ما 3 سال است مردم غزه را محاصره اقتصادي و زنداني كرده ايم. آنها با موشك پاسخ ما را مي دهند به اين خاطر كه اين تنها چيزي است كه براي دفاع از خود در اختيار دارند. من فكر مي كنم حمله اسرائيل به غزه هيچ ارتباطي به قضيه پرتاب موشك ها ندارد. سران حكومت سعي دارند اعتبار از دست رفته ارتش اسرائيل را كه پس از تحقير سال 2006 اتفاق افتاد دوباره بدست بياورند. آنها اين كار را از طريق بمباران و قتل عام مردم به انجام مي رسانند. من فكر مي كنم كه هم امروز و هم در طول ساليان گذشته اسرائيل بزرگ ترين مانع رسيدن به صلح در خاورميانه بوده است.
گوردون گفت: اوباما مي تواند نقش مهمي در پايان درگيري ها ايجاد كند اما من فقط از او سكوت مي شنوم. در اسرائيل هر حكومتي روي كار بيايد، در مسير صلح قرار نخواهد گرفت چرا كه يك اقليت قدرتمند وجود دارد كه هر دولتي روي كار بيايد، آن دولت را تحت كنترل مي گيرد.

خاتمى خوب فهميده بود كه از حمايت برخوردار نيست (خبر ويژه)
«موفقيت آقاي خاتمي روز به روز در حال تضعيف است». جعفر گلابي همكار روزنامه زنجيره اي اعتماد (و همكار روزنامه توقيف شده سلام) با درج اين تحليل، به موضع اخير كرباسچي در سرزنش خاتمي واكنش نشان داد و نوشت: موفقيت آقاي خاتمي روز به روز در حال تضعيف است و اگر بصورت احساسي به موضوع ننگرند ريسك كانديداتوري وي هر زمان در حال بالا رفتن است.
به گزارش «فردا» وي مي افزايد: جدايي كروبي از خاتمي كه با كانديداتوري وي رسميت يافت، شروط سخت عبدالله نوري براي حمايت از خاتمي، افزايش احتمال كانديداتوري ميرحسين موسوي و اينك اعلام عدم حمايت كرباسچي از رئيس جمهور سابق، جبهه متحدي را كه در انتخابات خرداد 76 همه پشت سر وي قرار داشتند، چند شقه كرده است.
گلابي در ادامه مي افزايد: شايد عده اي تصور كنند كه تعلل خاتمي در اعلام ورود به انتخابات به تضعيف موقعيت وي در جبهه اصلاحات انجاميده است ولي تفسير درست تر مي تواند اين باشد كه با تأخير انجام شده مخالفت هاي بالقوه با او بالفعل شده و بنابراين ترديد خاتمي از ابتدا صحيح و واقعگرايانه بوده است.
وي مي نويسد: اگر خاتمي از ابتدا رسماً وارد ميدان مي شد و اين مخالفتها در عمل روي مي داد آسيب اصلاحات فزوني مي گرفت و راه بازگشت هم پرهزينه مي شد.
وي در ادامه اظهار داشت: به نظر مي رسد اگر فشار اطرافيان آقاي خاتمي نباشد وي عدم كانديداتوري خود را بزودي اعلام خواهد كرد.

قدرت مانور ايران محور مذاكرات محرمانه در واشنگتن (خبر ويژه)
رئيس شوراي امنيت ملي عربستان سعودي يك ماه پيش ضمن سفر به واشنگتن و ديدار با برخي مقامات ارشد بوش خواستار اتخاذ تصميماتي براي تضعيف محور ايران-سوريه- حزب الله و حماس شده بود. روزنامه لبناني الاخبار با درج اين خبر نوشت: سفر ماه گذشته (دسامبر) شاهزاده بندر بن سلطان با هدف تضعيف ظرفيت مانور ايران و سوريه در معادلات منطقه و محدود كردن قابليت هاي حزب الله و حماس صورت گرفت و وي در سلسله نشست هايي با حضور برخي اعضاي دولت بوش كه انتظار مي رود نقش كليدي در دولت اوباما درباره مسائل خاورميانه ايفا كنند، شركت كرد.
به نوشته الاخبار، اين نشست ها بر سه محور متمركز بوده است: پرونده هسته اي ايران، سوريه و گروه هاي جهادي فلسطين. در مورد مساله ايران اين مقام سعودي از دولت بوش به خاطر طولاني شدن مذاكرات و در مقابل اقدامات عملي بسيار محدود و همچنين عدم بكارگيري تدابير جدي براي مهار اهداف هسته اي و نفوذ تهران در منطقه انتقاد كرده است. درخصوص سوريه نيز وي به مقامات دولت اوباما درباره بهبود رابطه با دمشق هشدار داده، خواهان ادامه سياست انزواي رژيم بشار اسد شده و بر لزوم ايجاد تغييرات وسيع داخلي در سوريه تاكيد كرده است.
رئيس شوراي امنيت ملي عربستان همچنين با تمركز بر مشكلات و دشواري هاي داخلي سوريه مدعي شده: «اگر دخالت هاي فرانسه، كشورهاي اروپايي و تركيه نبود چه بسا رژيم اسد در آستانه سقوط قرار مي گرفت.»

اين جنگ تحركى است براى مهار انقلاب توقف ناپذير ايران (خبر ويژه)
روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز به نقل از دو تحليلگر صهيونيست نوشت: هدف اصلي حمله اسرائيل به غزه، مهار نفوذ انقلاب ايران در خاورميانه است كه تا به امروز غيرقابل توقف به نظر آمده است.
يوسي كلين هالوي(عضو انستيتو مطالعات استراتژيك اندلسون در اورشليم) و مايكل بي اورن(عضو مركز شليم در اورشليم) طي تحليلي مشترك در لس آنجلس تايمز مي افزايند: جنگ غزه بيش از آن كه با حماس باشد، با ايران است و اسرائيل مي كوشد ستاره بخت ايران را در منطقه به حالت افول درآورد... انقلاب ايران تا به امروز غيرقابل توقف به نظر رسيده است. پيروزي ايران در جنگ با صدام و نفوذ در عراق، بعداً به لبنان گسترش يافت. سوريه هم جذب شعاع فعاليت هاي ايران شده و حتي برخي شيخ نشين هاي سني مذهب خليج ]فارس[ هم اكنون دنباله رو ايران شده و براي اظهار مخالفت با تحريم هاي بين المللي عليه ايران وزراي خارجه خود را به تهران مي فرستند.
اين تحليلگران صهيونيست مي نويسند: ايران با حمايت از سازمان سني مذهب حماس كه ارتباطات بسيار نزديكي با اخوان المسلمين مصر دارد، درگيري اسرائيل و فلسطينيان را به جهاد عليه يك كشور يهودي ]رژيم صهيونيستي[ تبديل كرد. رهبراني چون حسني مبارك هم متوجه شده اند كه درگيري هاي خاورميانه براي جلوگيري از تسلط اسلام راديكالي در منطقه است.
لس آنجلس تايمز در عين حال از قول اين تحليلگران مي نويسد: هدف اصلي اسرائيل از بين بردن توان ادعاي پيروزي توسط حماس و درپي آن تقويت وجهه ايران در جهان عرب است اما اين اهداف هم اكنون تا حدود زيادي دور از دسترس است. پيش از اين در جريان جنگ سال 2006 با حزب الله، اشتباهات اسرائيل و فشارهاي بين المللي باعث از بين رفتن فرصت شد و پس از استقرار نيروهاي حافظ صلح، قدرت موشكي و توپخانه اي حزب الله دو برابر گرديد و سرانجام اين اسرائيل بود كه توسط طيف وسيعي به عنوان بازنده جنگ شناخته شد و برنده آن جنگ، ايران بود. روزنامه آمريكايي هرالدتريبيون هم در تحليل مشابهي نوشت: سرانجام جنگ غزه مي تواند تاثيرات بسياري بر طرح هاي باراك اوباما رئيس جمهور جديد آمريكا در قبال مسائل خاورميانه به ويژه ايران بگذارد.

احمدى نژاد همچنان محبوب مردم ايران (خبر ويژه)
يك روزنامه آمريكايي از محبوبيت دكتر احمدي نژاد در ميان اقشار مردم با وجود تداوم مشكلات اقتصادي در كشورمان خبر داد.
روزنامه وال استريت ژورنال در گزارشي نوشت: با وجود تورم، مردم ايران همچنان احمدي نژاد را به عنوان چهره اي مناسب براي دوره بعدي انتخابات رياست جمهوري تلقي مي كنند.
اين روزنامه اقتصادي- سياسي با اشاره به طرح تحول اقتصادي دولت مي افزايد: نكته قابل توجه اين است كه مردم ايران هنوز هم احمدي نژاد را فرد ايده آل براي دور بعدي انتخابات توصيف مي كنند.
وال استريت در ادامه خاطرنشان كرد: افكار عمومي ايران متمركز بر تحركات اسرائيل در نوار غزه است و با توجه به افزايش روحيه مبارزه طلبي در ميان مردم، فردي مبارز چون احمدي نژاد از مقبوليت بيشتري در صحنه رياست جمهوري برخوردار خواهد داشت.
 شنبه 21 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن