تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820123298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند ساعت پس از موافقت 14عضو شوراى امنيت با آتش بساسرائيل: قطعنامه بى قطعنامه كشتار را ادامه مى دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: چند ساعت پس از موافقت 14عضو شوراى امنيت با آتش بساسرائيل: قطعنامه بى قطعنامه كشتار را ادامه مى دهيم


تنها چند ساعت پس از تصويب قطعنامه 1860 شوراي امنيت سازمان ملل متحد درباره غزه، حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به اين شهر از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاري ها، شوراي امنيت سازمان ملل متحد پنجشنبه شب با تصويب قطعنامه اي با 14 راي مثبت، بدون راي منفي و با راي ممتنع آمريكا، خواستار آتش بس فوري و پايدار در غزه شد.

در اين قطعنامه نامي از جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) برده نشده است. در اين قطعنامه كه براي تل آويو الزام آور نيست، از وخامت خشونت و تعميق بحران انساني در نوار غزه ابراز نگراني و بر ضرورت باز كردن تمام گذرگاه هاي مرزي و دستيابي به يك صلح پايدار ميان اعراب و اسرائيل تاكيد شده است.

در قطعنامه مصوب شورا بر ضرورت يك آتش بس فوري و پايدار كه به خروج كامل نيروهاي اسرائيلي از غزه منجر گردد تاكيد شده است. با وجود اين درخواست، نيروهاي اسرائيلي تا زمان وجود يك آتش بس پايدار مجبور نخواهند بود از نوار غزه خارج شوند.

اگر چه اين قطعنامه براساس بند هفت منشور سازمان ملل متحد كه از لحاظ نظامي قابل اجرا خواهد بود تنظيم نگرديده است عمروموسي دبيركل اتحاديه عرب اعلام كرد كه اين قطعنامه از لحاظ حقوقي الزام آور است.

وي افزود، ما اين قطعنامه را اجرا خواهيم كرد زيرا شوراي امنيت بايد پس از تاييد به اتفاق آراي شوراي امنيت ناظر بر اجراي آن باشد.

«سامي ابوزهري» سخنگوي حماس درباره اين قطعنامه گفت: حماس به اين قطعنامه اهميت نمي دهد و براي حماس هيچ تعهدي ايجاد نمي كند زيرا حماس بخشي از رايزني ها در اين باره نبوده است.

وي افزود، دعوت بين المللي براي آتش بس فوري نتيجه پايداري و مقاومت مردم فلسطين و مقاومت سرسختانه مبارزان فلسطيني است و اين نشانه شكست رژيم صهيونيستي در دستيابي به اهداف خود در اين جنگ است.

ابوزهري تاكيد كرد، ما بر خواسته خود يعني لزوم پايان دادن به اين جنگ و پايان حقيقي محاصره و عقب نشيني ارتش رژيم اشغالگر پاي بند هستيم.

«ابوعماد الرفاعي» نماينده جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز تاكيد كرد قطعنامه صادره از شوراي امنيت هيچ تضمين امنيتي به فلسطينان نمي دهد و رژيم صهيونيستي به جنايات خود در غزه ادامه خواهد داد.

وي افزود، قطعنامه شوراي امنيت حتي كم ترين خواسته طرف فلسطيني و حماس را پاسخ نمي دهد و به همين جهت هرگز الزام آور نخواهد بود.

الرفاعي گفت: اين قطعنامه هيچ اشاره اي به جنايات رژيم صهيونيستي در كشتار غيرنظاميان اعم از كودكان و زنان فلسطيني نكرده است و بي شك اسرائيل به حملات خود ادامه خواهد داد و به آن شدت نيز خواهد بخشيد.

اين در حالي است كه ساعاتي پس از اينكه شوراي امنيت سازمان ملل با تصويب قطعنامه خواستار توقف درگيري ها در غزه شد، حملات رژيم صهيونيستي عليه مردم بي گناه غزه از سر گرفته شد.

با ادامه تهاجم همه جانبه رژيم صهيونيستي به نوار غزه براي چهاردهمين روز متوالي آمار شهداي اين حملات به 780 تن رسيد و 3200 تن ديگر زخمي شده اند كه دوسوم شهدا و زخمي ها كودكان و زنان بوده اند. مسئول اورژانس غزه نيز از كشف 50 تن از شهدا زير آوار خبر داد. بيمارستان هاي غزه به اندازه كافي مواد دارويي در اختيار ندارند و وضعيت اين شهر فاجعه بار است.

در واقع در قطعنامه تصويب شده در شوراي امنيت سازمان ملل متحد به هيچ يك از دغدغه هاي اصلي مردم غزه پرداخته نشده است و تا زماني كه مرزهاي غزه باز نشود و امكان انتقال سريع اقلام اساسي مورد نياز به غزه فراهم نشود مردم همچنان در وضعيت اسفناكي به سر مي برند.

در همين رابطه سازمان ملل نيز اعلام كرد كه كمك هاي حقوق بشري خود را به نوار غزه براي مدتي متوقف خواهد كرد.

در پي تهديداتي كه رژيم صهيونيستي براي جان كارمندان سازمان ملل در نوار غزه ايجاد كرد و نيز حملات اين رژيم به مدارس وابسته به آژانس كار و امداد در امور آوارگان فلسطيني (آنروا) اين سازمان تصميم گرفت كه كمك هاي حقوق بشري خود به غزه را براي مدتي متوقف كند.

سخنگوي آنروا گفت، از آنجا كه كارمندان اين سازمان و كمك هاي حقوق بشري همچنان آماج حملات اسرائيل قرار مي گيرند فعاليت هاي اين سازمان به تعليق درخواهد آمد.

وي افزود، حملات رژيم صهيونيستي در شرايطي صورت مي گيرد كه پرچم سازمان ملل بر روي نهادهاي اين سازمان و همچنين خودروهاي اين سازمان نصب شده است با وجود اين، اسرائيل آنها را مورد هدف قرار مي دهد.

كميته صليب سرخ جهاني نيز با انتقاد شديد از رژيم صهيونيستي گزارش داد در ديدارهاي كوتاهي كه از غزه صورت گرفته است صحنه هاي شوكه آوري مشاهده شده است. اين كميته اظهار داشت، اسرائيل از ورود آمبولانس ها به غزه و كمك به مجروحان غيرنظامي به ويژه كودكان ممانعت مي كند.

روزنامه اسرائيلي هاآرتص نوشت روز جمعه 20 موشك از سوي گروه هاي فلسطيني به سوي شهرهاي جنوب فلسطين اشغالي شليك شد.

30 فروند موشك نيز روز شنبه به سوي مناطق اشغالي فلسطين شليك شد كه طي آن 4 اسرائيلي زخمي شدند.جنبش حماس در اين رابطه اعلام كرد كه مبارزان فلسطيني و در راس آنها گردان هاي قسام در پنج روز اخير بيش از 30 نظامي صهيونيستي را كشته و افزون بر 100 تن ديگر را نيز مجروح كرده اند.

همچنين مبارزان قسام توانستند براي نخستين بار پايگاه نظامي «حتسريم» در 20 كيلومتري تل آويو را مورد هدف قرار دهند و وحشت صهيونيست ها را برانگيزند.

گردان هاي قسام اعلام كرد كه اين پايگاه نظامي محل ذخيره سلاح هاي هسته اي رژيم صهيونيستي بود.گفتني است رژيم صهيونيستي روز گذشته براي بررسي قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل تشكيل جلسه داد و اعلام كرد كه قطعنامه آتش بس شوراي امنيت را رد مي كند و به حملات خود عليه غزه ادامه خواهد داد.از سوي ديگر ارتش رژيم صهيونيستي در واكنش به آنچه شليك موشك از جنوب لبنان به سمت سرزمين هاي اشغالي خوانده شد با نقض حريم هوايي لبنان مناطقي را در جنوب اين كشور گلوله باران كرد.

منابع نظامي ارتش صهيونيستي اعلام كردند كه چند فروند موشك صبح روز پنجشنبه از لبنان به مناطق «جليل غربي» و «نهاريا» در شمال سرزمين هاي اشغالي اصابت كرده است.اين در حالي است كه حزب الله لبنان هرگونه دخالت در اين حمله را تكذيب كرده است.

محمد فنيش وزير كار لبنان گفت كه حزب الله از اين حمله هيچ اطلاعي ندارد و همه مي دانند كه حزب الله از پذيرفتن مسئوليت اقداماتي كه انجام مي دهد واهمه اي ندارد.

آخرين خبر

منابع صهيونيستي از احتمال دستيابي مقاومت به موشك هايي با برد 75 كيلومتر خبر دادند و اين موضوع باعث نگراني سران اسرائيل شده است.در همين حال حماس اعلام كرد كه جنگ زميني آغاز نشده است و ما براي مقابله با دشمن در آمادگي كامل به سر مي بريم.
 جمعه 20 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن