تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815163855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عاشورا، گنجينه عبرت


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: عاشورا، گنجينه عبرت
اكرم اسعدي سلام بر عاشورا و آموزه هايش، سلام بر عاشورا و عبرت هايش و آيينه اسلام نمايش، سلام بر عاشورا و بارش خونين لحظه هايش و سلام بر رواق سرخ حماسه هايش.

سلام بر عاشورا كه عزت مسلمانان و آبروي نمازگزاران است و خروش تندرآساي هدايت پيشگان در تاريكستان سياهي و نيسان.

سلام بر عاشوراييان، آنان كه تا آخرين نفس عاشورايي ماندند و مي مانند، سرخ سرخ، به رنگ خدا به رنگ عشق، عشق به آرمان ها و ارزش ها.

و سلام بر حسينيان، اهل معرفت كه حريم جان ها با نام و يادش عطرآگين مي سازند و در حريم امن حسيني به تفسير شقايق هاي خونين بال فاطمي مي نشينند.

من مي دانم، تو مي داني و همه مي دانند كه ماندگاري، پويايي و پيوستگي قيام عاشورا در جاري زمان بسته به دلبستگي و پايبندي گروندگان آن است و مي دانيم بايد هميشه ايام بيرق هاي حسيني را بر افراشته داشت و با افروختن مشعل ها و پاسداري از ارزش ها بر جاده خورشيد استوار ماند.

شيعه در پرتو اين مشعل مقدس، شب هاي ديجور را به صبح رسانده، در حركت پر شكوه و پر هيمنه خود، گام بر گام پيامبر نهاده و پس از او بر بلنداي قاف هدايت از نور علي و واولاد طاهرينش بهره مند شده و شبستان وجودش را نور باران كرده است. گرچه در راه پر فراز و نشيب خود گاه و بيگاه با خطر هواپرستان و رهزنان و منحرفان مواجه شده است اما در توفان هاي سهمگين بر تارك جهان درخششي نوين داشته و با اقتدا به عاشوراييان در حرم امن حسيني منزل گزيده و بر مشكلات فايق آمده است.

و باز هم مي دانيم آن گاه كه خورشيد بي غروب در صحراي شفق گون نينوا بر جهان اسلام تابيد و راست قامتان تاريخ، حماسه و شكوه آفريدند، انسانيت جاني تازه يافت و پايداري در برابر زور و زر و تزوير تفسير شد. آنان كه از شراب سر به مهر بهشتي رحيق مختوم نوشيدند، جهاني را به وجد و طرب آوردند و از آن پس در نهضتي كه از جام چشمه نابشان نوشيد جاني تازه يافت و بوي نو و كهنگي از آنان رفت بر بست، همه شور شدند و شكوفايي، همه حركت شدند و پويايي، همه عشق شدند و ايثار و همه اخلاص شدند و پرواز.

حال كه همه مي دانيم تاريخ شرح زندگي انسان هاست و گذشته چراغ راه آينده است بايد گذشته را آيينه فرداها كنيم تا اشتباهات و لغزش هاي پيشينيان تكرار نشود و اينك كه در روزگار پر فتنه رهزنان ايمان و هنگامه پر آشوب دشمنان قرآن قرار داريم بياييد گنجينه عبرتي از نگارستان عاشورا مهيا كنيم تا با گرفتن ره توشه و نوشيدن رشحه اي از آن چشمه ناب، رأيت هاي حسيني را بر افراشته داريم و چون پروانگان عاشق بسوزيم و هيچ گاه با دشمنان درون و بيرون نسازيم.

و به ياد داشته باشيم در اين گنجينه عبرت به وظايف خواص و عوام در صحنه عاشورا بپردازيم و از ريشه هاي انحراف و خشكاندن كژروي ها سخن به ميان آوريم و نيز از رسالت آگاهان و خواص اتخاذ الگوي صحيح در تبليغ دريچه اي بگشاييم و پنجره ديدگانمان را به سوي رهنمودهاي نيك انديشان بگشاييم و از آن ها نور هدايت بگيريم.

اميد كه توفيق الهي در هر حال شامل حالمان شود و رهروي شايسته و رهپويي وارسته براي گل هاي هميشه معطر علوي باشيم.
 جمعه 20 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن