تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819145375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

السلام عليك يا اباعبدالله الحسين (ع)


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: السلام عليك يا اباعبدالله الحسين (ع)
دين- همشهري‌آنلاين:
شيفتگان امام حسين عليه السلام در سراسر ايران اسلامي با برگزاري مراسم عزاداري در مظلوميت اين امام همام و ياران با وفايش اشك ماتم ريختند

گزارش خبرنگاران واحد مركزي خبر از سراسر ايران حاكيست عزاداران حسيني با حضور در مساجد، حسينيه‌ها و تكايا و حركت در خيابان‌ها و تشكيل دسته‌هاي سينه زني و زنجيرزني و ذكر مصائب اهل بيت امام حسين (ع) بويژه حضرت زينب (س)، در غم شهادت علمدار و ديگرحماسه سازان كربلا بر سر و سينه زدند و اشك ماتم ريختند.

رهروان مكتب امام حسين عليه السلام به ياد شجاعت و فداكاري حضرت سيدالشهدا (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و ديگر اهل بيت و اصحاب آن حضرت در دشت كربلا، بار ديگر درس ايثار و از خود گذشتگي در راه دين خدا را مرور كردند و عبوديت و بندگي و امر به معروف و نهي از منكر و عشق به نماز را از مكتب امام حسين آموختند.

بر اساس اين گزارش، برگزاري مراسم شبيه خواني كه بخش هايي از صحنه دشت كربلا را به نمايش مي‌گذاشت‌، حضور كودكان، نوجوانان و جوانان سياهپوش با سربندهاي مزين به نام مبارك معصومين (ع)، برپايي ايستگاههاي صلواتي و توزيع شير، شربت و آب به ياد تشنگان كربلا و صف بستن فقير و غني براي گرفتن غذاي نذري به عشق حسين (ع) و مراجعه عزاداران حسيني به مراكز انتقال خون براي اهداي خون خود، جلوه هايي معنوي، زيبا و ديدني از عزاداري پرشور مردم در سراسر ايران بود.

همچنين مراسم سوگواري شب عاشوراي حسيني با حضور توليت آستان مقدس حضرت امام خميني (ره)، علما و شخصيتهاي كشوري و لشكري، عاشقان و عزاداران اباعبدالله الحسين (ع) در حرم مطهر امام راحل نيز برگزار شد.

در شهرهاي مقدس مشهد و قم نيز عزاداران سيدالشهدا در قالب دسته‌هاي عزاداري با ورود به اين مكان‌هاي مقدس، شهادت سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) را به ساحت مقدس بقيه الاعظم روحي و ارواحنا فدا و كريمه اهل بيت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و همه مسلمانان تسليت گفتند.

در عاشوراي حسيني دهها هيئت عزادار از شهرها و مناطق مختلف ايران و استان در عزاي سرور شهيدان امام حسين (ع) وارد مشهد شده اند.

در اين حال در شب و بامداد عاشوراي حسيني ، كربلاي معلي بيش از ديگر مناطق جهان در تب و تاب مصائب اهل بيت (ع) سوگوار بوده است.

آئين‌هاي عزاي شهداي دشت كربلا، ديشب و با طواف صدها هزار عزادار دلسوخته بر گرد حرم "علمدار وفاداري و ولايت مداري"حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام حسين (ع) شور خاصي يافت و نواي "يا عباس" و "يا حسين" دشت نينوا را به لرزه درآورد.

بامداد امروز - چهارشنبه - نيز شهر كربلا همچنان صحنه سوگواري هيئت‌هاي عزاداري است.

در بسياري ديگر از مناطق جهان به ويژه در آلمان ، لندن، بروكسل، بلاروس، اوكراين، ژاپن، چين، هند، پاكستان، بحرين، جمهوري آذربايجان، تركيه، كويت و افغانستان نيز ديشب و بامداد امروز، شاهد عزاداري پرشور محبان خاندان عصمت و طهارت و پيروان مكتب آزادگي و ظلم ستيزي بودند.

از واقعه عاشورا حدود 1370 سال مي گذرد و درسي كه امام حسين عليه السلام و ياران با وفايش با جانفشاني به انسانيت آموختند همواره راهنما و هدايت كننده است
 چهارشنبه 18 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن