تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816867327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/فرهنگسازي ؛ ضرورت انكار ناپذير براي تسريع روند كند بيمه روستاييان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/فرهنگسازي ؛ ضرورت انكار ناپذير براي تسريع روند كند بيمه روستاييان
رشت - خبرگزاري مهر: طرح بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير كشور از سال 85 با تحت پوشش قرار دادن 176 هزار خانوار روستايي و عشايري در استان گيلان آغاز شده اما تاكنون فقط 26 هزار خانوار روستايي بيمه شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر در رشت، صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشايري متولي بيمه اجتماعي 5/3 ميليون خانوار روستايي و عشايري كشور است و از سال 83 در كشور شروع بكار كرده است.

سهم استان گيلان از 5/3 ميليون خانوار 176هزار خانوار است كه در مدت دو ساله تشكيل سرپرستي اين صندوق در اين استان تاكنون فقط 26 هزار نفر تحت پوشش بيمه قرار گرفته اند.

به عقيده برخي كارشناسان و صاحبنظران، اين صندوق براي بسياري از روستائيان و عشايرهنوز ناآشناست از اين رو بايد مردم را نسبت به اهميت برخورداري از خدمات بيمه اجتماعي آگاه كرد تا به سمت زير پوشش قرار گرفتن سوق داده شوند.

صاحبنظران بر اين باورند، بازدهي بيمه خدمات اجتماعي بلند مدت است و بايد با فرهنگ سازي روستائيان را به عضويت در صندوق بيمه اجتماعي ترغيب كرد.

بدين ترتيب، بيمه هاي اجتماعي ويژگيهايي مانند عزت نفس، كرامت و آزادگي انساني، عدالت و برابري فرصتهاي اقتصادي و اجتماعي را مدنظر قرار داده و امنيت فردي و جمعي را دنبال مي كنند و اجراي آن گام مهمي در كاهش فقر و نابرابري اجتماعي است.

خدمات صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير شامل درمان، از كارافتادگي، مزاياي پيري و بيكاري، برخورداري بازماندگان بيمه شده از مستمري است. همچنين بيمه شدگان مي توانند سوابق بيمه اي خود را از ساير صندوقها مانند تامين اجتماعي، بازنشستگي كشوري و نيروهاي مسلح طبق قوانين و مقررات به اين صندوق و يا بالعكس انتقال دهند.

نرخ حق بيمه دريافتي از روستائيان و عشاير به منظور ارائه اين خدمات حدود يك چهارم حق بيمه دريافتي با همين سطح ارائه خدمات در مناطق شهري است.

طبق ماده هشت آئين نامه اين صندوق در سالهايي كه به تشخيص مراجع ذيصلاح در منطقه يا روستايي، خشكسالي اعلام مي شود يا در مواقع بروز حوادث غيرمترقبه، آفت زدگي، مرگ و مير دام تا رفع عوارض ناشي از آن كه موجب بيكاري و ناتواني بيمه شده در پرداخت حق بيمه شود سهم مشاركت روستائيان و عشاير در آن منطقه يا روستا حسب اعلام وزارت رفاه و تامين اجتماعي و تصويب شوراي عالي رفاه و تامين اجتماعي به عهده دولت خواهد بود.

اما اين سوال مطرح است كه با توجه به مزاياي صندوق بيمه روستائيان و عشايري چرا از سال 85 كه بايد 176 هزار نفر در استان گيلان تحت پوشش اين صندوق بيمه واقع مي شدند تنها 26 هزار نفر بيمه شدند و علت اين روند كند چيست؟

سرپرست صندوق بيمه روستائيان و عشاير استان گيلان دراين باره گفت: اين طرح هنوز كاملا براي روستائيان و عشاير شناسانده و منتقل نشده است.

هاني قلي پور اظهار داشت: روستائيان قابليت باور بسيار بالاي دارند و رسانه ها در فرهنگ سازي و اطلاع رساني در اين زمينه نقش بسزايي دارند.

90 درصد دهياران گيلاني براي اين بيمه توجيه شده اند

وي از برگزاري 40 همايش در خصوص تبيين و اهميت جايگاه بيمه روستائيان و عشاير در سطح استان در دو ساله اخير خبر داد و افزود: از هزار و يكصد دهيار استان گيلان حدود 90 درصد در اين همايشها شركت كرده و توجيح شده اند.

قلي پور در ادامه خطاب به دهياران اعلام كرد: پيام اين طرح بايد به طور كامل به روستائيان منتقل شود تا آنان هرچه سريعتر نسبت به ثبت نام و عضويت در اين صندوق اقدام كنند.

سرپرست صندوق بيمه روستائيان و عشاير گيلان همچنين با بيان اينكه بيمه روستائيان و عشاير اجراي عملي اصل 29 قانون اساسي است، افزود: اين اصل بر همگاني شدن چتر حمايتي بيمه در جامعه تاكيد دارد.

قلي پور درباره شرايط عضويت در صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير نيز گفت: حداكثر سن 55 سال براي مردان و 50 سال براي زنان و حداقل سن 18 سال، سكونت در روستا يا منطقه عشايري بدون شرط اشتغال از شرايط عضويت در اين صندوق است.

160 كارگزار صندوق بيمه اجتماعي روستايي در گيلان فعال است

وي همچنين از فعاليت 160 كارگزار صندوق بيمه اجتماعي روستايي در استان گيلان خبر داد و افزود: روستائيان با مراجعه به شوراهاي اسلامي و دهياران مي توانند در حوزه دهستان خود دهيار منتخب كه كارگزار اين صندوق است را شناسايي و براي ثبت نام اقدام كنند.

قلي پور در خصوص پرداخت حق بيمه از سوي عشاير و روستائيان نيز اظهار داشت: طبق بررسي هاي شوراي عالي رفاه و بانك مركزي از 301 هزار خانوار روستايي 176هزار خانوار روستايي و عشايري داراي قابليت پرداخت مبلغ 540 هزار ريال تا يك ميليون و 80 هزار ريال در سال را دارند.

قلي پور ادامه داد: از مجموع 16 شهرستان استان گيلان، شهرستان رودبار با دو هزار خانوار روستايي مقام اول، بخش مركزي رودسر در بين 43 بخش استان با هزار و 600 خانوار بيمه شده رتبه اول و روستاي احمد آباد رودسراز بين 160 كارگزاري با تحت پوشش قرار دادن 600 خانوار، رتبه اول را دارد.

وي همچنين با اعلام اينكه از 26 هزار نفري كه در گيلان عضو اين صندوق هستند 50 نفر فوت كرده اند، افزود: در حال حاضر خانواده 30 نفر از اين تعداد ماهانه از صندوق بيمه اجتماعي حقوق دريافت مي كنند و خانواده 20 نفر ديگر در مرحله تكميل مدارك قرار دارند.

قلي پور با اشاره به اينكه جايگاه گيلان به لحاظ درصد تحت پوشش رتبه 22 را در كشور دارد، يادآور شد: تاكنون بيش از 50 درصد از روستاييان استانهاي اصفهان، يزد، آذربايجان شرقي تحت پوشش اين بيمه قرار گرفته اند.
 چهارشنبه 18 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن